reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
16.11.2004, Zdeněk Kabát, recenze
Do redakce konečně dorazila od nVidie grafická karta GeForce 6600GT pro sběrnici AGP, a tak Vám můžeme v tuto chvíli přinést exkluzivní recenzi. Grafický čip GeForce 6600 toho předvedl mnoho již na platformě PCI Express, a proto je velmi očekáván jeho přechod na starší typ sběrnice. Jak si vede ve srovnání s Radeony?
1  2  
romanus | 27.7.200522:05
je to skoro jedno ,pokial clovek ktorý ju vlastní je spokojný.ja to tiež sledujem lebo chcem lepšiu grafiku ale od istej doby na skore apod.. neverím.Od čias pohltenia 3dfx nás len krmia a klamú len aby sme každý rok robily upgrade.my púštame žilou a oni zarábajú.Príklad mal som gf2­-ale aj kyro ll 4500.kzro nepoznalo ani T&L ani ddr ram a šlapala lepšie aj obraz bol krajši
Odpovědět0  0
no.no (35) | 14.6.200522:24
Mam 6600 agp a kdyz spustim nakou hru, tak se mi na monitoru objevej ruznobarevny a ruznotvary cary ­- coz je vlastne ta hra....nevite cim to je? Mohlo by to bejt deskou?
Odpovědět0  0
Wormi13 | 8.6.200513:49
tak ja mam MSI NX6600 GT ­(myslim ze to ja ta co sa tu testuje:­) a skusil som ju supnut na 562­/1124
vysledok je pozitivny­- ziadne artefakty, teplotu neviem lebo neviem kde sa pozera .mam riva tuner a tam nieje.. a v 3Dmarku05 mam 3741
http:­/­/service.futuremark.com­/compare?3dm05=914749
Odpovědět0  0
Wormi13 | 8.6.200514:58
omyl .. dal sem 4 000 !!!!!
562­/1124
http:­/­/service.futuremark.com­/compare?3dm05=914876
Odpovědět0  0
Tomas NEUBAUER | 11.4.20057:27
HALO KDOKOLIV Prosim o pomoc..
mam 6600GT od Gigabite AGP,
v 2003 me dela v testech 8200, ale se stejnym oc delam na 2005 POUZE 1560 !!!!
TO JE NEJAKY DIVNY, nebo s spis HODNE DIVNY.
POKUD NEKDO VITE ODPOVED, nebo tusite PROSIM DEJTE MI VEDET.
DEKUJI MOC
Odpovědět0  0
mad maxII (92) | 11.4.20058:21
Zkus tu 03 projet 10* za sebou a jestli se hodnoty budou zhorsovat tak je to jasne. Karta se casem pehreje­(naplni se tepelna kapacita chladice­), balancuje na unosne hranici a obcas si zpomali a prepina do zpomalovaciho modu­(to je ochrana se kterou nic neudelas­), a to je na 3dmarkach hoodne znat..... Takze lehce stahnout takt na GPU, pameti muzes nechat a zkousej dal­(nebo lepsi chladic­)... Jestli ne tak napis verzi drivers, OS, atd...
Odpovědět0  0
RASL tomas neubauer | 11.4.200514:29
clovece moyna jsi na to kapnul, ve 2003 se mi to nedeje, ale v 2005 to jede asi 10 sec naprosto tak jak ma potom spadne FRMRT } framerate­] na naprosto neunosnou hranici 0­-5 nekdz 10FPS!
ale proc se to neprojevi i ve 2003??
jsemz toho hodne zopufalej.
Tak

( jo a taky je tady ten problem s Wolfem ­( Enemy teritory­) tam by melo byt FPS 75 STALE, ale me to pada az na 15­- 25:­(­(
mam WIN XP SP1 CZ
512 Operacni DDr400 Transcend
754 3400AMD 64+ Soltek 250GB Nforce.
2*Sata HDD hitrachi­/seagate
ovladace oricinalni z CD Gigabte davaji 3dmarku 7600
Ovladace GURU 3D delaji 8300, ale nejede na nich Farcry:­-­)­).
DIKY ZA DASLI RADY porad zkousim menit ovladace::.
Odpovědět0  0
rasl | 11.4.200515:39
cau tak jsem prisel na yvlastni vec.
dal jsem novz WHQL ovladace, 7841, nebo tak nejak, ale dulezity je ze me 3d mark 2005 vyhodil hlasku, ze je nedostatecne napajeni karty. Tak sjem odpojil dve DVDcka a uz to jede jak ma jeste uvidim toho Wolfa.
mam 350 Zdroj a dneska jedu koupit 500W zdroj na tole nemam vitaminy:­-­))
Odpovědět0  0
Axeli_Machal | 20.3.200522:02
Tento test je velmi velmi zaujaty,kdyz uz zde testuji serii GeForce 6600GT meli by zde testovat kartu GeForce 6600GT od firmy Gainward,ktera jedina z teto serie stoji za to,je to neco uplne jineho!Ma uplne jine parametry a dela to zni velmi silnou kartu ostatne kouknete sem na tento nezavisli a objektivni test http:­/­/djstudio.a4.cz­/gainward.htm zjistite tam uplne jine parametry a hlavne pravdu.
Odpovědět0  0
hippo c. | 8.12.200511:58
jsi debil, recenze je naprosto objektivni a dobre zpracovana, kartu mam, vim o cem mluvim.
Odpovědět0  0
Norman | 28.12.200417:44
Proč je AGP lepší než PCI sběrnice? Co je to SLI?

Díky
Odpovědět0  0
Ladis. | 28.12.200421:43
AGP umoznuje mnohem vyssi rychlost prenosu dat smerem do graficke karty. Vyuziva se to, kdyz se textury nevejdou do videopameti ­- zbyle textury se tahaji po teto rychle sbernici ze systemove pameti. SLI je jedna z moznosti, jak udelat spolupraci 2 graf. karet ­(propojeni­), aby jejich vysledny vykon ve 3D byl vetsi.
Odpovědět0  0
Norman | 28.12.200423:09
Dekuji. Uz mam jasneji :o)
Odpovědět0  0
Norman | 29.12.20048:11
Ale ted jsem se docetl ze nove desky uz vubec AGP slot nemaji ­- jenom PCI­-Express...
Odpovědět0  0
pci-agp-pci-x | 3.3.200515:45
PCI­(1x­) >> AGP­(2x,4x,8x­) >> PCI­-Express­(16x­)
v zavorce uvedena pomerna rychlost sbernice,
[samozrejme nejde ­"jen o rychlost­", ale pro strucne vysvetleni toho co je lepsi to staci :­)]
Odpovědět0  0
bugs (2) | 24.12.200421:07
ted jsem si precet vsechny clanky a nechapu proc se tu dohadujete. stejne si kazdej koupi co uzna za vhodny. kamos si koupil GF6600 GT a je sni spokojenej a znam lidi co maj radeony a jsou spokojeni. Ja osobne mam GF6800 ULTRA a nemuzu si stezovat 3Dmar05 mam 4500
Odpovědět0  0
M@!KL | 24.12.200411:53
Včera přišla a dneska si ji hodim do kompu.Hurá.Konečně můžu zjistit,jak vypadá na nejlepší doom 3.
Odpovědět0  0
Dave254 | 21.12.200413:55
MSI nebrat, je dost slaba. Nejlepsi s 6600 GT je Leadtek !
Odpovědět0  0
haloo | 21.12.200417:44
A co takto ASUS??
Odpovědět0  0
kidler | 22.12.200413:58
muzes to rict z vlastni zkusenosti?ja mel sparkle , club3d , msi , leadtek a musim rict ze leadtek je opravdu lepsi co se tyce OC a chlazeni ale reklamovat cca 6 karet z 20 neni moc dobre... , takze radsi MSI nez se vyresi situace u leadteku
Odpovědět0  0
grKenny | 15.12.200420:12
Koukám, že to tady Killah celkem drtí, tak né že mu utrhnete obě ruce! .­)­))
Odpovědět0  0
killahJSC | 15.12.200411:39
Příspěvek byl redakcí odstraněn, neboť se jednalo o reklamní text.

Štěpán Mrázek
Svět hardware
Odpovědět0  0
killahJSC | 15.12.200411:47
omlouvam se...
jinak killah@email.cz ci 193735816
Odpovědět0  0
vajni | 13.12.200417:16
Tu MSI do AGP bych bral! Co je lepší MSI nebo Leadtek? Napiš mi prosím e­-mail jestli máš už ty karty a adresu kde bych si to mohl obědnat? A jak to je se zarukou?Díky moc Adam.
Odpovědět0  0
killahJSC | 13.12.200415:39
10852bodu v 03 s vmodem .. ted prijde 20ks MSI pokud budete mit zajem cena 7kkc
Odpovědět0  0
dj ruda | 14.12.200413:34
Já jí chci.Od Leadteku by nebyla?Jestli ne,tak tu MSI. ­- dj.ruda@centrum.cz ­- Spěchá,mam kupce na starou ­(grafárnu­) ddt.:Vlastně vemu jakou koliv 6600GT do AGP.
Odpovědět0  0
LUDLIN | 9.12.200420:27
DNES JSEM KOUPIL FX6600GT AGP8..OD CLUB3D ,TAK JSEM ZVĚDAVEJ JAK TO POFRČÍ....
Odpovědět0  0
kubic123 | 9.12.200423:57
Hoj... kde ze se to da sehnat...zapomels to dodat.. Diky ­(diego@seznam.cz)
Odpovědět0  0
Marlboroman | 13.12.200413:17
Tak napis jak frci:)
Odpovědět0  0
killahJSC | 9.12.20041:29
tak sem vyprodal vseh 20ks leadtek par kusu sparkle i club3d , taky jsem poslal jeden kus od vsech techto znacek do PCT na testy takze cca pristi tyden budou testy , pristi tyden mi prijde dalsi varka leadteku cca 20ks nekdy ve ST­-CT , a budou stat uz jen 6200­-6300
Odpovědět0  0
fred | 9.12.20041:55
A kde si ji muzu objednat??
Odpovědět0  0
fred | 9.12.20042:03
jeste jednou.Napiste prosim adresu ja ji shanim uz asi 3 tydny.Koupil jsem si totiz LCD Smsung 710T a nemam to na cem odzkouset. A na vanoce mam v planu 3 lanky takze potrebuju konecne grafiku. Byl bych moc vdecny za odpoved. Dekuji
Odpovědět0  0
Flaksik | 9.12.200410:54
Objednat ji muzes klidne i na www.europc.cz, tam maji take dorazit pristi tyden.
http:­/­/www.europc.cz­/product.php?productid=13386&cat=157&
Stoji jeste 6441Kc, ale mam zpravy, ze ma byt o 200kc levnejsi.
Odpovědět0  0
Flaksik | 8.12.200420:04
Na www.europc.cz ji dokonce meli, ale jsou uz vyprodane. Vyrobce Leadtek. Kamos ji uz ma a pry to jede pekne.
Dalsi varka jim ma dorazit pristi tyden. :­-)
Odpovědět0  0
Don Corleone | 8.12.200419:34
Odpovědět0  0
KIKIN | 8.12.200419:40
Je to AGP8,ale mate mě tam ten výrobce Club3D,a to FX...jsem neznalý..
Odpovědět0  0
Omly | 8.12.200421:27
Pokud hledas AGP verze 6600GT, tak jsi vedle. Oba dva linky odkazuji na PCI­-Express verze.
Odpovědět0  0
KIKIN | 8.12.200419:29
Ahoj prosím o radu...Jakého mám koupít výrobce ...Co říkáte na tuto kartu??FX6600GT GDD3,TVout,DVI 128bit CGN­-GTVD...výrobce Club3D Davájí mě jí za cenu 6450kč?????????????????????????????
Odpovědět0  0
_DJ_ | 6.12.200419:56
kdo se rozhoduje pro tuto kartu se muye mrknout na par screenu napr.:
inno3D 6600GT AGP
Galaxy 6600GT AGP
XFX 6600GT AGP
MSI 6600GT AGP
Leadtek 6600GT AGP
Sparkle 6600GT AGP
Albatron 6600GT AGP
AOpen 6600GT AGP
Club3D 6600GT AGP
Point Of View 6600GT AGP
Chaintech 6600GT AGP
PNY 6600GT AGP

http:­/­/djstudio.a4.cz­/6600gt.htm
Odpovědět0  0
Pers | 6.12.200412:19
Kurva to nikdo nevi kdy bude k dostani??? :p
Odpovědět0  0
Max Power | 7.12.200414:46
Odpovědět0  0
Orchoj Chorchoj | 6.12.20049:48
Nevite nekdo,jestli by tahle grafarna jela na desce s AGP 4x ,alespon zatim,nez poridim novou s AGP 8x???? Diky.
Odpovědět0  0
Fred | 6.12.20040:18
No podle me se v tom moc vrtate jestli to ma jeden DVI a jeden dsub nebo 2xDVI je podle me jedno. PODLE ME MNOHEM DULEZITEJSI KDY BUDE KARTA K DOSTANI PRO NORMALNI UZIVATELE!!!!TO JE TO OC TU BEZI, NE? Jinak si myslim ze karta je opravdu dobra koupe. Zitra jdu koupit monitor LCD 17ctku Samsung710T a jedinej problem je ze cekam na tuhle grafiku uz 14dni a nevim jak dlouho to jeste vydrzim.
TAKZE KDY TO BUDE K DOSTANI !!!!!!!!!!!!!!?????????!!!!!!!!!!!!!!!
Odpovědět0  0
Max Power | 5.12.200413:55
Ma nekdo zkusenosti s nakupovanim PC komponent v zahranicnim obchode? Treba nemeckem, ale klidne i jinem v EU.
Jak to vychazi cenove? Clo uz se snad neplati, kdyz sme v EU. A postovne snad taky nebude zas tak hrozne...

Muzete nejaky obchod doporucit, nejklepe takovy, kde maji AGP 6600GT.
Odpovědět0  0
cracker | 4.12.200413:38
A kde jste videli ten váš takzvaný Warez takže pouze URL adresy jsou pro vás WAREZ.
Odpovědět0  0
luqas. | 4.12.200414:29
Muzu se te zeptat co ma Nero spolecnyho s touhle diskuzi??
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 6.12.200415:35
Nero nic, ale ta sériová čísla v příspěvku ano.
Odpovědět0  0
Cracker | 4.12.200410:58
Příspěvek byl zase odstraněn redakcí.

to cracker ­- nejsme server s warezem...
Odpovědět0  0
cracker | 3.12.200422:52
Příspěvek byl odstraněn redakcí.
Odpovědět0  0
Rum | 3.12.200411:31
Rád bych se zeptal, jaké grafy mám brát vážně? Konkrétně mám na mysli výsledky v 3DM03 & 3DM05. Jedny jsou uvedeny na začátku testů a další pak v souvislosti s přetaktováním. Výchozí hodnoty jsou významně odlišné, takže jak je to?
Odpovědět0  0
WP-killah | 3.12.20049:30
vim kde jich maji cca 25ks skladem pokud chcete nekdo info napiste na mail killah@email.cz ci lepe na icq 193735816 , cena za jednu je 6499
Odpovědět0  0
cxl | 3.12.20049:34
Leadtek maj v www.levi.cz, ale tezko rict jestli skladem....
Odpovědět0  0
WP-killah | 3.12.20049:40
v levi je nemaji skladem a do konce vanoc mit nebudou staci se optat
Odpovědět0  0
#Perseus | 1.12.200414:52
Kdy uz konecne bude k dostani?? Bude to do Vanoc?
Odpovědět0  0
Mentos | 1.12.20044:19
Hele, ale ve fšech testech jim natrhla prdel GeForce 6800. Takže je asi ještě lepší než ta recenzovaná 6600. Je lepší nebo neni? Tak proč
se zaobírat ­"horší­" kartou...
Odpovědět0  0
fotr | 30.11.200423:38
Pane Kabát,

Napiste prosím, jaká je kvalita obrazu. Alespon orientacne. Je to srovnatelné s Matrox rady G, nebo P, Ati 9000, 9600XT, GF4200, radou FX. Je njaký pokrok mezi treba GF4 FX a 6600­/6800?
Anebo je kvalita obrazu tak spatna, ze je to dobre jen pro hrace a proto to nestoji za zminku.

Mozna by stacily postrehy typu: Asus GF4 4200 analog. Je horsi nez Matrox rady G i ATI 9000 ­(Hercules­). Presto pouzitelny do rozliseni 1600­/1200 16 bit. Pri prepnuti do 32bit obraz silne rozmazany. ­(Coz zase mohu srovnavat ja­)

PS: mozna nejen ja bych uvital i clanek srovnavajici zavislost na kvalite znacky vyrobce u stejneho typu karet pro CRT a pro LCD. I drobnymi nuancemi, kdy je CRT pripokeno digitalne a u LCD je tomu naopak.

Predem dekuji.
Odpovědět0  0
kuceraj | 26.11.200413:05
Odpovědět0  0
Chaluha | 25.11.200419:42
Neví někdo jestli už se prodávají u nás a nebo kdy budou? Chci si postavit do vánoc novou mašinu a nechce se mi tam dávat ATI 9800 pro který je horší, starší ale podle všeho i dražší!!
Odpovědět0  0
dotaz | 25.11.200413:05
Jen poznamecku,
v minulem clanky testujici PCIe karty kde mimochodem byla Geforce 6600GT hvězda. Dosáhla v
Doom3 ­(1042 bez FSAA­) ­- 69,1 FPS
a ve teto recenzi
Doom3 ­(1024 bez FSAA­) ­- 38,8 FPS coz mi prijde jako velky rozdil. ­(testovaci sestava byla tusim stejna­).

Mimoto v recenzi bych si spis predstavoval prave srovnani AGP verze s verzi PCIe.
Odpovědět0  0
john.don | 22.11.20047:44
Fakt moc pěkný článek !! :o)
Odpovědět0  0
Mr.Spock | 19.11.200417:43
Proc nesrovnavate Geforce 6 s jejim konkurentem coz je X800 ???
Zase nejakej R9800 ktery byl konkurentem GF5 a tu si dal a nemusel mit ani na sobe nekolika tisici otackovou pistalu ­(turbinu jako na letisiti­)
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 19.11.200420:29
Radeon X800 je soupeřem série GeForce 6800, a to ještě ne celé, protože 6800LE stojí méně než nejlevnější X800SE. ATi má ve stejné cenové kategorii pro sběrnici AGP pouze Radeony 9800, což je v současnosti jediná přímá konkurence 6600GT. Nebo snad máme srovnávat kartu za 6 tisíc Kč s Radeonem X800, který nekoupíte pod 10 tisíc Kč?
Odpovědět0  0
karelbor@email.cz | 21.11.20043:58
Ja tomu moc nerozumim, ale 6kova rada Nvidii ma jednoznacne jako protejsek Xkovou radu Atin. tzn 6800GT vs X800xt 6800vs X800pro, 66 vs X7. 128 RAM vs 128 256 vs 256. ­- Co se te konfigurace tyce ­- pravdepodobne celej test degraduje. Co se RAM tyce je to zaklad solidniho chodu pocitace. 512 MB je dnes nedostacujici . Hry jako Doom3, farcry, HL2 ,callofduty , novej Medal.bez 1G ram v plnejch detailech v LCD rozliseni 1280x1024 moc nefrci. Samozrejme ze vyvojari her tlachaj neco o tom ze to bezi na 256 nebo 512 ale nikdo uz nerika jak. Recomendet configurace je vetsinou 1GB ram. Pro ty co tomu moc neverej at se mrknou do task manageru a nechaj si ukazat kolik programy berou z VM, tzn ze svapu, a to vsechno brzdi vykon vseho ostatniho. Napriklad blbej battlefield si veme 800MB a Doom kdyz to Giga mate tak asi 890 MB. Jinak co se tyce soucasnech spicek 6800 a X800 tyhle karty stejnak pri testech lze nakrmit akorat poradnym procesorem a rychlou pameti. Jinak vsem co maj prumerny masiny procesory kolem 2.5 a 256 nebo 512 ramky doporucuju misto nove karty poridit si GB pameti. Myslim ze budete mile prekvapeni.Dobrej pocitac je vyvazenej pocitac. Pokud vam nejaka komponenta vycniva nahoru je vam to prd platny protoze ostatni ji degradujou a jestli to je naopak tak ta spatna degraduje zbytek.o se upgradu tyce , le lepsi kazdej rok starej pocitac prodat a koupit novej , ­(procak, VGA,pamet­). KDyz to nesusite doma tri roky tak to solidne prodate a trosku si prihodite a muzete bejt zase spokojeny.Uvedu priklad. ­(Barton2500@3200 1gram 400 mhz 9800pro­)stary komponenty + dokoupite 80 gb disk + LG DL DVD+­-R + case misule keyboard, flopy . a jetou 21 monitor . Prodate to za 29990,­- coz stejnak nikde nikdo takovej komp nekoupi a jeste vam budou vsichni dekovat. TJ 20 k cista ruka , pridate si 10k a koupite winchester 3000+ za 4000, 1gb KHX 533 MHZ dual kit 7500, NEO2 NF3 za 4000 a za 15 k X800XTa mate vystarano . A kdyz to pekne pretocite celej rok vas nic neprekvapi. A pristi rok nanovo. A vsichni jsou stastny.A hlavne vy. Ja myslim ze mit za 10 ­- 12 tisic kazder rok novej naslaplej komp je super.
Odpovědět0  0
arny_71 (74) | 22.11.200412:23
Hm, jsou i takovy lidi, kteri kazdej rok vrazi do kompu 12l, maj porad max vykon a jsou spokojeny. Na druhou stranu, kdyz mas dobrej komp, a mas ho 2 roky, tak vykonnostne porad stihas i nejnovejsi hry. Po 2 letech to strelis za cca 7­-8 l. Prihodis 12 ­- 15l a mas zase supr masinu. Financne ti to vyjde stejne, ne­-li lepe, nez postup, ktery popisujes vyse a nemusis se kazdej rok sr*t se sestavovanim kompu.

Kazdy at si vybere, co je mu blizsi, ale me uz neustale vrazeni penez do PC unavilo, radeji za ty prachy jedu nekam k mori, treba Egypt byl moc hezkej ;­-)
Odpovědět0  0
mrokar | 29.11.200421:34
myslim si, ze konkurent GF6600 je x600 a GF6800 X800, napriek tomu vyzera lepsie Nvidia v prvom pripade.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 29.11.200421:52
Ne ne, X600 je konkurentem PCX 5750, zatímco GF 6600 stojí proti X700... Takto je to stejná generace GPU, stejný počet pipelines, podobná cena apod.
Odpovědět0  0
TONIK | 16.12.20048:56
Přesně tak, karta X600 je více nataktovaná R9600 a nemůžete ji srovnávat s novou řadou procesorů GF 6xxx. Konkurence GF řady 6 jsou Radeony X7, X8xx
Odpovědět0  0
seic | 19.11.200415:34
na co? xp zkousnou po startu 100mb, na gamesu mi zbyva 400 a jede to, co me trapi je grafika..proc davat pri koupi grafiky za 6 dalsi 2> za pamet? netapu...
test odpovedel podle me na zasadni otazku, alespon pro mne.. proc vyhazovat 7 za starou R9800Pro, kdyz muzu mit za 6> 6600 {mozna i mene}..
pockal jsem si a dockal jsem se..:­-­)
Odpovědět0  0
Palec3001 | 19.11.200414:01
Nevíte jestli má nVidia v plánu vypustit na trh osekanou GeForce 6600 v agp ?
Odpovědět0  0
Yngwie | 17.11.200413:01
...na svetovych serverech meli tu kartu ve stejny den jako vy...hmmm....good job..ale moc tomu neverim...cele mi to prijde nejake divne
Odpovědět0  0
Yngwie | 17.11.200413:12
Nehlede na to, ze vysledky jsou opravdu divne. Napr. ja mam R9800Pro na stare sunce AMD Athlon XP 12+166MHz=2GHz mam v takovem 3DMarku05 2600 bodu...vy o 400 mene...tohle uz neni nahoda...mate silnejsi procesor takze skore by melo byt stejne nebo vyssi. Nejsem zadny skalni zastance ATI...sam o 6600GT nebo 6800 uvazuju, ale tato recenze je opravdu odflaknuta:­-­/...
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 17.11.200413:28
Kartu jsme dostali koncem minulého týdne od nVidie a leží mi tu na stole. Věřit tomu můžete a nemusíte, ale pravdou je, že na SHW vyšla recenze ještě dříve na Anandtechu, Guru3D, Hot Hardware apod.

Co se týče výsledků, tak kdybych si je vymyslel, asi by nikdo nenamítal :­) Čísla jsou prostě tím, co jsem naměřil a nic s tím nenadělám. Mimochodem, kdyby byla recenze ­"obšlehnutá­", asi bych si dal práci a našel lepší výsledky, ne?

Podle čeho soudíte, že je recenze odfláknutá? Podle naměřených výsledků? :­-)
Odpovědět0  0
luqas. | 17.11.200414:43
asi je nastvanej, ze r9800pro dopadla tak spatne =­) tak proto je to odflaknuty hehe
Misto aby vam podekovali ze jste to vubec otestovali tak si jeste stezuji.. kdyby to byly pripominky.. ale rict ze to je odflaknuty, to asi nepotesi.
/Mno a pro pripad ze by jste to opravdu nekde zkopiroval tak se stydte :D­/
ja zas musim rict, ze nevim duvod proc ale ja sem na svem pc ­(P4­-2.6­/512ddr­/9800pro­[256sbernice­]­) nameril jen 2190 bodů.. takze Vam verim, proste malokdy vyjdou vysledky stejne, jelikoz nikdy nejsou podminky pro testovani stejne..
Odpovědět0  0
MK2 (8) | 18.11.20040:00
nechaj to uz na pokoji, dnes je 512mb ram na prdlajz,a preto tak blbe vysledky ;­-­), a nieco co degeneruje grafku v testovacej zostave nema co robit, a 512ram degeneruje priam KRALOVSKY ;­-)
Odpovědět0  0
arny_71 (74) | 18.11.200415:51
No vidis, a me tech 512 MB RAM neva. Kolik % lidi v CR ma v kompu 1 GB RAM? Odpovii si sam: mizive procento. Naprosta vetsina ma 256 nebo 512 MB RAM a upgrade neplanuji, protoze jim to proste na 99% aplikaci i her staci. Co je pripadne tlaci, je nevykonna *grafika*, takze tady si udelaji nazornou predstavu o tom, kolik vykonu navic ziskaji, pokud vymeni pouze GF.

Nebrec, testu s 1GB RAM se dockas i ty, umerne k tomu, jak se tyhle grafiky budou dostava na trh. Pro autora: DOBRA PRACE.
Odpovědět0  0
Ladis. | 18.11.200418:19
Jo do Wordu 256 MB RAM staci, ale jakmile delas treba neco s grafikou s vice layery ­(nemyslim Pixel Art ;­), tak i 512 MB je malo. Podle me taky dneska vetsina lidi nema > 512 MB RAM, ale jsem presvedcen, ze kdo si bude kupovat takovou kartu, tak zrovna na system­-RAM setrit nebude.
Odpovědět0  0
arny_71 (74) | 18.11.200420:23
Vsechno je relativni, i dostacujici mnozstvi pameti. Uprimne receno si nemyslim, ze by vetsina uzivatelu PC doma delala neco seriozniho s grafikou, takze tech 512 MB je pro ne vetsinou naprosto dostacujicich. Krome toho, proc by mel clovek, ktery kupuje GF6600 s 256 MB RAM za cca ­(odhadovanych­) 4800 Kc, prikupovat dalsi operacni pamet? FarCry si na masine s ADM 2400+, 512 MB RAM a GF6600 zapari na ultra detaily, tak proc vyhazovat prachy za dalsi pamet. Jasne, az ceny klesnou, proc ne, ale v dnesni dobe, kdyz je RAM docela draha si myslim, ze neni nutne v teto oblasti investovat. No, ale rada lidi to muze videt jinak, ja jim to neberu, jsou to jejich money ­(no, casto spis jejich papinku ;)
Odpovědět0  0
mPershing | 19.11.200414:09
naprostý súhlas, už som podobne reagoval vyššie, fakt škoda, že nemam 6800Pro, ale 6600GT, bol by som proti... :o­)

ps: aj ja mam 1GB ramky, ale som iste len jeden z 5%, ktorí ju majú
Odpovědět0  0
Ladis. | 19.11.200415:25
Hmm. Ja jako amatersky vyvojar pocitacovyvh her sleduju, jake maji lide sestavy, abych podle toho rozvrhl zatez enginu na ruzne casti pocitace. A vetsinou vidim nadupany procesor, prumerne mnozstvi RAMky a grafarnu, ktera to s prehledem brzdi. Chvalim lidi, co si kupujou vykonnou 3D kartu ­(vykon ve hrach to znacne zvysi ­- nehlede na moznost multisamplingu apod.­), i kdyz jim okoli rika, ze je to zbytecne.
Odpovědět0  0
intruder (16) | 18.11.200418:52
Recenze dobrá, jen k těm výsledkům Radeonu9800Pro přihodím svou trošku do mlýna, mam AMD AThlonXP@2500MHz, Radeona9800Pro 128 MB, 256bit sběrnice a v 3DMArku05 mám 2700b, asi hold je v tomhle lepší AMD, ŠKODA ŽE JSTE NEPROVEDLI TEST S AMD 64..
Odpovědět0  0
jkljljlkj | 17.11.200413:26
Na to kašli, určitě není. To mi spíš recenze HL2 ve Score přijde nějaká divná...
Odpovědět0  0
starmen (438) | 17.11.200411:04
X700 na trhu pro PCI­-E je.např. ­- ABIT Radeon X700PRO 128MB ­(128bit, PCI­-EXPRESS, VGA+DVI+TVout­)

Jinak tak trošku vzpomínám jak se u výsledku testu karet pro PCI­-E nebo u testu dvou GF6600GT ozývali hlasy na nadržování, neoběktivnost atp. od některých lidí z důvodu nezařazení výkonějších modelů s čipy od nV. A hle, zde je situace v podstatě přesně opačná a jak každej pěkně drží ­"ústa a krok­". To je tak, když někdo šáhne ­"nVidiotovi­" na jeho idol. Koukám ­"fanATIci­" jsou nějací umírněnější :­-D.
Odpovědět0  0
rrob (12) | 17.11.200412:18
ja sem fanATIc ale ted sem normalne ­(ac desne nerad­) zradil domovskou staj a rikam ... jo dnes je na tom lip nuvydia ... tak si ji koupim a az ji zas za pul roku budu prodavat tak uz to snad ati rozjede s fast14 a udelaji ty chipy tak huste a malinkate ze si zas gyforc sedne na gyfosacky zadek. ... do ted sem mel JENOM atiny ­(9200­-9600LE@9600pro­-9800SE@9800pro­/xt­) ale GT ma hold pravdu. ale jen docasne. tesim se az x800 neubde stat milion. ­- ale to mas naprostou pravdu ze je skoda ze nebyly, sice jen pro povrchni porovnani ­- kvuli rozdilnosti pouziteho komunikacniho rozhrani ­(fyk tehle karty je prave v tom ze neni pcie ale AGP­) ­- zarazeny i treba X700 a X800 ­(mozna i X600 coz je pokud se nepletu 9600xt v pcie­) ale vzhledem k tomu ze se jedna o teply ­(HOT­) clanek tak mu to nelze vycitat a naopak by jsme mely byt za tu rychlost vdecni. chapu proc autor pouzil jen 512MB ram a proc tam nedal vice karet. ... proste vem si tu grafarnu domu na test, nikdo jiny ji siroko daleko nema, a skus ji co nejvic pomerit a napis na ni recenzi ale rychle at uz tam ten clanek je. ... za par dnu uz ta grafarna bude normalne zarazena v testech vedle svych agp a pcie kolegyn a testy bude na dostacujicich strojich a vubec kupte si psa a knizku.
Odpovědět0  0
rrob (12) | 17.11.200412:20
fakt mi ta cestina dnes de .... pardon
Odpovědět0  0
starmen (438) | 17.11.200413:06
mno ale já si nestěžuji. A ano, X700 je PCI­-E a tady byly AGP... ale v těch zmiňovaných článcích si právě ­"nVidioti­" hlasitě stěžovali že není zařazena třeba GF6800U ikdyž pro AGP když šlo o test PCI­-E grafik. Proto jsem tak reagoval. Aby si to ti ­"pantáti­" uvědomili. Zařazení těchto grafik v testu je korektní tak jak je, protože jde o AGP karty ;­-­). Jinak já nejsem ani ­"nVidiot­", ani ­"fanATIk­". Moje GK evoluce vypadala nějak takto: RivaTNT, GF2MX, ATI Radeon DDR ­(později přejmenován na R7200 ­- koupě této GK byla trošku chyba z hlediska zdrbaných ovladačů a některým problémůmproblémům­), ATI R8500, ATI R9500PRO ­(391­/297­). O další kartě zatím neuvažji, ale kdybych měl dnes kupovat, dost silně bych váhal na GF6800LE + mod nebo něco od ATI. Pro GF je výkon, pro ATI asi TV výstup a jsem na ni teď momentálně zvyklej ­(výstup na sec. monitor, ovladače atd...­).

Prostě ať člověk dnes koupí GF z řady 6x nebo ATI, tak neprohloupí.
Odpovědět0  0
rrob (12) | 17.11.20042:48
jj je pravda ze to info o 9800pro a xt je neobjektivni ale pokud bude dodrzena ta predpokladan cena 5000 bez dph ­(kamos z velkoobchodu tvrdi ze i s dph ... kez by­)ale je fakt ze pokud da karta 7500 v 3Dmarku03 tak je to o 1400 vic nez moje silne taktla 9800se ­(cpuBarton3500+,2x512ram v dualu­) a to jeste s potencialem ze pokud date GTcku vic ram ... bude vysledek lepsi. no a vzhledem k tomu ze 9800pro sezene smrtenik za 5500 bez dane a o 9800xt nemluve ­(ani sem ji ted uz dlouho nikde nevidel skladem ... nevite nekdo konkretne kde .... jen pro srovnani­) ....

a berte v potaz pouze ceny u zbozi KTERE JE SKLADEM protoze u tech kde neni zbozi skladem je vazne riziko ze cena je podhodnocena coz se CASTO OPAKUJI CASTO CASTO CASTO deje u MNOHA MNOHA mnoha prodejcu. neni to nic zleho ... je to odhad za kolik se to da koupit ale proste to zrovna neni na sklade, je tam uvedena cena ktera teprv bude. jo .... a casem bude vsechno levnejsi.

vsak vite jak je to s kompama, jak to vsechno zdrazuje a jak se vyrabi furt mensi a pomalejsi komponenty.
a vetsi.
Odpovědět0  0
MK2 (8) | 17.11.200410:10
jako hovorim mas pravdu 6600vka GT je perfekt karta, ale redakcna zostava nesplnilila ramkou limit na ferove testy, inak nikdy som si neuvedomil ze 256megova grafka ma tak navrh oproti 128mb ked je malo operacnej pamete, trosku som to tusil, ale ze je to tolko citit v hrach a testoch pri mensej Ramke to znaci, ze 128micky dychaju z posledneho, ked hry vyuziju 1gb ram naplno, tak 128mb ramke ani 1gb systemovej pamete nebude uplne v pohode :­-)
Odpovědět0  0
MK2 (8) | 17.11.20041:05
v tom odkaze co som zverejnil, je aj Counterstrike source engine , jemne v nom prehrava 9800pro oproti 6600gt ale s catalystami 4.11, a 4.12beta ktore su uz na oficialnych ati strankach je 9800vka rychlejsia v Source engine o 15 az 20percent, je to ovladac uz teraz dostupny, len tolko do svetla faktov, tam sa naskok 6600GT v source engine eliminuje na nulovy, takze 9800pro Rulezzz
Odpovědět0  0
MK2 (8) | 17.11.20041:01
Tuto recenziu testovali na 512mb zostave co neodpoveda sucasnym poziadavkam hier ako Far Cry a Doom3 a stale sa pripajaju dalsie hry ja mam 9800pro a v 1024x768 mam s taktnutou kartou 128mb na uroven 9800Xt 52fps na high detaily v DOOM3 , a v recenzii mala 9800Xt 256mb!! 38fps v 1024x768, tak to je jasne ze ta karta aj ked 256megova mala velku brzdu kvoli malej operacnej pameti!!!!.
a este som neskoncil, 9800pro uplne zosmiesnili 128mb verziu vo FAR CRY!!!! ma o 2fps menej ako 9800XT na 1gb pameti, lebo vie dobre vyuzivat aperture size, a na 512mb ram to skratka pri tejto na pamet narocnej hre nejde!!!!, a tak vo vsetkych testoch napr. 1600x1200 FAR CRY mala 128mb 9800pro 15ci 16fps a na zahranicnych forach cca 31fps!!!!!, nehoraznost, to sa nehanbite takyto blabol vydat ako recenziu?? ste vobec normalni??? ziadam napravu recenzie, lebo toto je nehorazne zla recenzia, pozrite si tuto recenziu

http:­/­/www.anandtech.com­/video­/showdoc.aspx?i=2277

tam radeon 9800pro 128mb je slabsi ale ked pozriete score s doom3 ma tam v 1024x768 vyse 45fps nepretaktovane u vas ma 9800XT 38fps, to sa pozerate co?? skratka je to blamaz 9800viek radeonov a nepravom.
Far cry 62 fps len o 5percent menej ako 6600GT a to u vas mala tato karta dako cez 30??? no je to hanba, ani procesor nieje vyhovorkov, to treba robit na 1gb ram paneboze.
http:­/­/www.anandtech.com­/video­/showdoc.aspx?i=2277&p=3



tu­ sa nebavime o 5 alebo 10percent ale o tom ze tato recenzia je to najhorsie co som za 10rokov co sa venujem pocitacom videl, no hanba :­-­(­(­(­(­(­(­(­(­(­(­(­(­(­(­(­(­(­(­(­(­(­(­(­(­(

Edit: upraveny povodny text , vdaka za pochopenie , este raz som ho sem postol


Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 17.11.200410:17
Co mám k tomu ještě dodat? Samozřejmě mě mrzí, že výsledky vyšly jinak, než na zahraničních serverech, ale realita je taková, že jsem v pátek dostal GeForce 6600GT z Německa a měl jsem víkend na otestování. Referenční sestava už je starší ­(z čehož taky nejsem nadšený, co si budeme povídat­), ale na druhou stranu by výkonnostně mohla odpovídat dnešnímu mainstreamu.

Potom, vy kladate prakticky všechen důraz na absolutní čísla a výsledky z jednotlivých benchmarků. Ale proč by měly vadit rozdíly oproti testům jinde, když zde jsou podmínky pro všechny grafické karty stejné?! Recenze je samozřejmě psaná proto, aby jednotlivé karty porovnala mezi sebou a nikoliv proto, aby řekla čtenářům, kolik FPS bude mít v této a tamté hře! Naopak si myslím, že co sestava, to rozdíl, takže důležité je pořadí. Navíc tento referenční stroj odpovídá rozhodně většímu počtu mainstreamových počítačů než kdyby byl použit Athlon 64 FX­-55. Prostě lpět na nějakých přesných výsledcích je hloupost, stejně budou mezi sestavami vždy rozdíly.

Ještě by mě zajímalo, jestli hraje ten fakt, že kartá má třeba 40fps místo 50fps nějakou roli v závěrečném hodnocení. Schválně jsem projížděl několik zahraničních recenzí a závěr je prakticky stejný ­- v současnosti pro AGP mainstream jedině GeForce 6600GT. Jediné, ať už jsou rozdíly oproti Radeonu 9800 5% nebo 20%, je prostě fakt, že teď už ATi nemá žádnou slušnou konkurenci proti 6600.

Docela mě mrzí, že Vám tato recenze přijde jako nejhorší, kterou jste kdy viděl :­) Že by ­"šťastný­" vlastník Radeonu 9800Pro?
Odpovědět0  0
Ladis. | 17.11.200410:36
Btw dnesni mainstream = Radeon 9600, FX 5600­-5700. ­"Mainstream­", do ktereho by lidi kupovali kartu jako GF 6600­/R 9800, ma 1024 MB RAM ;)
Odpovědět0  0
rrob (12) | 17.11.200412:10
super poznamka ... mas recht ... radsi ji zopakuji at to neprehlede ctenar hardewracky ­"Btw dnesni mainstream = Radeon 9600, FX 5600­-5700. ­"Mainstream­", do ktereho by lidi kupovali kartu jako GF 6600­/R 9800, ma 1024 MB RAM ;­)­" .... bylo to opravdu potreba testovat s tim gigem ramky ... clovek s durone 1600 a 256mbram si GT ... vis co
Odpovědět0  0
MK2 (8) | 17.11.200410:43
no tak trosku som to prepiskol ze je najhorsia recenzia aku som cital, ale nie ani tak po stranke autora, to ma mrzi ze som sa nechal uniest. Ale je to sposobene tou pametou, len som bol prekvapeny ze mam 15fps v 1600x1200 podla recenzie ked vo vacsine lokacii ide kludne hrat Far Cry 1600x1200 u mna na 9800pro 128mb plynulo na plne detaily. Najlepsie ide hrat na 1280x1024 ale samozrejme ze tu kartu mam taktnutu ;­-­). aj tak test ukazal ze 6600gt je super v porovnani s 9800XT ale vysledok 9800pro 128mbnebol realny ;­-­), da sa porovnavat na zaklade testu len 6600gt a 9800xt to je fakt.
a naozaj som sa nahneval lebo mam 9800pro a upgrade 9800pro je na 6600gt dost nezmysel, ale tato recenzia povedala daco ine, kvoli 512ke ramke, a to by ludia mali vediet, zeby ste dali male doplnenie testov v buducnosti??? daku 6600gt od MSi alebo tak testnite na 1gb ram , porovnanie v teste oproti byvalemu mainstream kralovi 9800pro 128mb a zabudnem na tento 512mb system nefer vysledok. aj ked karty mali rovnake podmienky, to znaci ze 256mb grafky tak nepriskrcuje ramka ako 128mb co je aspon osozne zistenie tejto recenzie.
aj tak sa snazite a robite dobry kus roboty, urcite je dobre ked budete v buducnosti testovat na 1gb ram, potom vase recenzie budu bez diskusii o vysledkoch­(aspon takehoto skolackeho typu­), hodil by sa hned napriklad test Counterstrike Source enginu na 4.12 Catalystoch beta, je to uplne zdrvujuci narast fps u Ati, tato hra teda Half life 2 vide ak sa nemylim teraz.
Odpovědět0  0
ALF | 19.11.200410:20
Musim se zastat autora, recenze preci neni o absolutnich cislech je o tom vytvorit stejne, opakuji stejne a pro obzvlast natvrdle stejne podminky vsem zucastnenym kartam. Kdyby autor testoval napr. R9800XT na jine sestave nez 6600GT tak pak by zde misto na kritiku bylo.
Osobne si myslim ze pouzit mainsteamovou sestavu na 6600GT je dobry tah ­(i kdyz asi ne tak uplne umyslny...­) protoze tak vetsina ma moznost videt jak se bude chovat na +­- jejich sestave... osobne si myslim ze kdyz nekdo ma 1GB RAM a k tomu patricne silne CPU ­(preci jen na Celeronu 2,0G je 1GB RAM platny asi jak mrtvymu playstation­) tak uz si spis koupi 6800 nebo X800...
Odpovědět0  0
snapcase (70) | 25.11.20040:14
MRTVYMU PLAYSTATION.......HEHE.....ZEBY SOM SI ZALOZIL FIRMU NIEKDE NA ZAHROBI??...pardon trochu cierneho humoru
Odpovědět0  0
Burism (1) | 17.11.20040:56
Staci na tuhle kartu AGP 4x, vim ze kdysi se psalo ze rozdil mezi AGP 4­-8 je minimalni, ale doba pokrocila a karty jsou rychlejsi... Nebude uz AGP 4x moc pomaly ?
Odpovědět0  0
MK2 (8) | 17.11.20041:07
myslim ze staci, ale pokles vykonu do 7percent by sa cakat dal, to je moj odhad.
A mozno bude rozdiel iba dake 2percenta, v kazdom pripade by som sa toho nebal ;­-­) 6600Gt je to najlepsie teraz na trhu
Odpovědět0  0
MK2 (8) | 17.11.20040:47
tych 52fps co som pisal ze mam 1024x 768 high detaily na 9800pro taktnutej na 9800Xt takty, mam samozrejme v DOOM3, co som ale nenapisal , ak som to napisal ostre tak pardon, ale tato recenzia to s tou operacnou pametou uviedla 9800pro 128mb do zleho svetla, aperture size trebars 256mb na systeme s 1GB Ram u hier typu Far Cry zvysuje fps tejto karty az dvojnasobne vo vyssich rozliseniach, a v nizsich tak o 40percent­(1024x768myslim­) na 512mb aperture size vobec sa neda pouzit, lebo tej hre to nestaci ani s 256mb grafkou !!!
Odpovědět0  0
rrob (12) | 17.11.20042:30
karta se mi libi a clanek taky .... ale tenhle typos ma pravdu. je to nefer ta mala ramage .... bylo by supr kdyby se aspon ten tridmark dal preject jeste jednou na gigove ramce a vysledek by recenzent hodil aspon sem do fora nelze li to zakomponovat do clanku. ... co ty na to autore
Odpovědět0  0
snapcase (70) | 25.11.20040:09
ja neviem co mate furt:tento test bol testom 6600gt pre agp a nie inej karty....robil sa na urcitej zostave a kazda spolutestovana karta mala rovnake podmienky.....kazdy snad pochopi ze na inej zostave by boli ine vysledky....tak co sa rozculujete....jediny kto sa tu zosmiesnil je asi ati,ktora asi nepochopila ze vacsina priemernej hracskej obce ma este stale 512MB pamete....tak o rok sa budu testy urcite robit na giga pametiach,ale.........jednoducho zostava bola pre vsetkych rovnaka a vysledky nehovoria o vykone kariet vseobecne ale len na tejto testovacej zostave.....ja som si myslel ze tomuto kazdy rozumie,zrejme nie......ved to je zaklad kazdeho testu komponentu:uvedie sa na akej zostave bolo testovane......kapisi?UNITED AND STRONG!!!!
Odpovědět0  0
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.