reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Test GeForce FX 5500, 5600 & 5700 - závěrečné shrnutí

29.4.2004, Zdeněk Kabát, recenze
Test GeForce FX 5500, 5600 & 5700 - závěrečné shrnutí
Srovnávačka mainstreamových čipů nVidia se nám nachýlila ke konci a je tedy třeba provést zhodnocení testu. V tomto posledním díle naleznete stručné popisy všech testovaných modelů, jejich specifikace a samozřejmě hromadu přehledných grafů jednotlivých benchmarků s percentuálním srovnáním a vyhodnocením. Zajímají vás rozdíly mezi GeForce FX 5500/5600/5700? Čtěte tedy dále…
Herní testy - 1. část

V první části herní testů se zaměříme na tzv. FPS, čili first person shooter. Nejlépe se pro benchmarky hodí starý ale dobrý Quake 3 pro OpenGL a novější Unreal Tournament 2003.

Quake 3


Graf 6 – Quake 3 (bez FSAA, AF)



Graf 7 – Quake 3 (4x FSAA, 8x AF)

Pořadí opět zůstává podobné. Bez zapnutého FSAA a AF je max. výkon výrazně limitován procesorem, takže ho nelze brát absolutně. Po zapnutí optimalizací je hezky simulováno, jak si povedou grafické karty v OpenGL hrách s vysokými detaily. GeForce FX 5600 Ultra, 5700 a 5700 Ultra jsou naskládány na vrcholu grafu, zatímco s klesající propustností pamětí padá i dosažené skóre. V tomto testu nehraje architektura roli.

Unreal Tournament 2003


Graf 8 – UT2003 Flyby (bez FSAA, AF)



Graf 9 – UT2003 Flyby (4x FSAA, 8x AF)

Tyto výsledky snad mohu ponechat bez komentáře.


Graf 10 – UT2003 Botmatch (bez FSAA, AF)



Graf 11 – UT2003 Botmatch (4x FSAA, 8x AF)

V tomto testu se také projevuje závislost na procesoru a paměťovém subsystému. Pořadí se sice nemění, ale nejvyšší skóre je omezeno. Je vidět, že v přijatelném framerate lze hrát na GeForce FX 5700 Ultra i při rozlišení 1600x1200, na GeForce FX 5700LE při 1024x768 a 64-bitové karty jsou odsouzeny na nejméně náročná nastavení.


Benchmark
5500 64bit
5600XT 64bit
5500 128bit
5600XT 128bit
5700LE
5600
5700
5600 Ultra
5700 Ultra
Quake 3
34,8%
41,1%
57,5%
58,0%
59,3%
74,2%
87,0%
94,9%
100%
Quake 3 (4xFSAA, 8xAF)
16,5%
19,5%
29,6%
35,7%
48,8%
59,4%
94,6%
90,3%
100%
UT2003 - Flyby
34,5%
35,9%
46,6%
46,5%
52,9%
63,3%
81,5%
86,8%
100%
UT2003 - Flyby (4xAA, 8xAF)
21,8%
22,0%
36,0%
37,0%
50,4%
59,2%
83,0%
86,5%
100%
UT2003 Botmatch
45,5%
48,1%
61,0%
60,4%
69,3%
77,6%
92,3%
92,8%
100%
UT2003 Botmatch (AA, AF)
22,5%
24,0%
36,9%
39,0%
53,2%
68,1%
84,4%
86,5%
100%
Tab. 4 – Relativní srovnání karet v herních testech (FPS)

V procentuálním srovnání nalezneme opět velký rozdíl mezi 64- a 128-bitovou sběrnicí, který je patrná hlavně při zapnutém AA, AF. Rozdíl architektury je vidět např. mezi GeForce FX 5700 a 5600 Ultra, celkový rozdíl hovoří ve prospěch NV31, ale jen o 3%. Náskok FX 5700 Ultra není tak výrazný z důvodu limitace procesorem.
reklama