Test nových Radeonů: R9 390X a R9 380
19.6.2015, Pavel Šantrůček, recenze

Dlouhé čekání na nové grafické karty od společnosti AMD skončilo, a tak se pojďme podívat, co nového pro nás AMD přichystalo. V dnešním testu se podíváme na nabídku dvou Radeonů R9 390X a R9 380 od společnosti Sapphire.
Kapitoly článku:
- Úvod
- Sapphire Radeon R9 390X TRI-X 8G
- Sapphire Radeon R9 380 Nitro 4G
- Jak budeme testovat
- Tomb Raider
- BioShock: Infinite
- Metro Last Light
- Crysis 3
- Battlefield 4
- Thief
- Middle Earth: Shadow of Mordor
- Alien: Isolation
- Far Cry 4
- Dying Light
- Grand Theft Auto V
- Teplota, hlučnost a spotřeba
- Přetaktování
- Závěr
Thief
Thief je v metodice díky možnosti měření Mantle. Thief je FPS hra založená na hodně modifikovaném engine Unreal Engine 3 a vytvořená vývojovým studiem Eidos Montreal. Hra spadá do programu Gaming Evolved a obsahuje podporu pro Mantle. Ve hře je obsažen vlastní benchmark, který měříme pomocí FRAPS a délka testu je 72 sekund.
Rozlišení 1920x1080
Rozlišení 2560x1440
Ve hře Thief si GTX 980 své vedení udržela v rozlišení 1920x1080 i navzdory Mantle. Králem vyššího rozlišení je pak Radeon R9 390X. Radeon R9 380 v DirectX11 je pak poměrně překvapivě jasným vítězem nad GTX 960. Že by to způsobily nové ovladače AMD?