reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.8.2012, Jan Vítek, recenze
Dnes přichází řada na vodní chladič Thermaltake Water 2.0 Extreme, který představuje to nejlepší z aktuální řady této firmy. Dočkáme se bezúdržbového chladiče složeného ze dvou hlavních modulů, který si budou moci snadno nainstalovat i nezkušení uživatelé.
JiVy (599) | 30.8.201211:07
Kombinování měděného bloku a hliníkového chladiče je, mírně řečeno, nešťastné. Hliník a měď budou tvořit slabý galvanický článek a díky tomu postupně oxidovat. Oxidy a hydroxidy hliníku jsou buhužel prakticky nerozpustné a po nějaké době může dojít k ucpání kanálků v bloku, nebo jiného úzkého místa a k roztržení chladiče spolu se zničením MB, CPU a třeba i dalších komponent. Osobně doporučuji používat pouze měděné a ještě k tomu niklované komponenty.
To by chtělo v článku zmínit a také se podívat na to, jak se s tímto problémem výrobce vypořádal.
Předpokládám, že výrobce napustil okruh nějakou speciální směsí. Buďto destilovanou vodou s nějakým antikorozivním aditivem nebo třeba propylalkoholem. Každopádně je třeba to mít na zřeteli a okruh pravidelně kontrolovat. Stačí zhruba jednou ročně, ale bez toho, abychom věděli o jakou jde kapalinu, se do toho pouštět nemůžeme.
Nelíbí se mi ani pryžové hadičky, je možné, že jde o nějakou speciální směs s dlouhou výdrží, ale do profesionálních vodníků se používají laboratorní hadičky, které vydrží roky i ři velkém kolísání teplot, pH a UV záření, takže v PC prakticky po celou dobu jeho života.
Odpovědět1  1
Jan Vítek (3360) | 30.8.201211:50
V článku to zmíněno je hned v první kapitole u popisu chlazení a předpokládám, že naplnění okruhu médiem, které nebude způsobovat korozi, je už ­(zvláště u Aseteku­) naprosto běžné a samozřejmé.
Odpovědět1  0
JiVy (599) | 30.8.201211:57
Omlouvám se, máte pravdu. To mi uniklo.
Odpovědět0  0
Hornet74 (7) | 30.8.201210:11
Teploty v milisekundách? Asi už jsem moc dlouho ze školy, tohle za nás nebylo.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 30.8.201210:37
opraveno
Odpovědět0  0
hudsonstan (64) | 30.8.20127:20
Nechápu smysl takových pevných CPU vodníků. První co bych se pokoušel chladit vodou by byla grafika. Na CPU seženete neslyšný vzduch pod 1000, ale stejně tichou nadprůměrnou grafiku... to je problém.
Odpovědět1  0
Urban Martin | 30.8.20121:42
Ano za tu cenu to procesor uchladi, ale za to jde sehnat kvalitni vzduch. Kdo chce chladit vodou, tak ma vice periferii kam da bloky, koupi Lainga a narve na poradny 3x120 RAD nekolik Noctua. Je to ale otazka financi. Ja osobne jsem chtel usetrit na vodnikovi a 2x voda na MB. No ale cerstve destilka nic neudelala :­) Holt blbec. Tudiz me tvrzeni: Kdyz chladit a snizit hluk, tak 10­-12k. Muzete se tady pak prit o tom ze i za 9k, nerikam ze ne, ale kdo chce jistotu tak musi neco kapnout.
Odpovědět2  0
zjs (83) | 31.8.201214:56
Na začátku byla skříň a pak už jen spousta lepších a dražších chlazeních, které mají dostat to teplo ze skříně. Napadlo vás někdy vykašlat se na tu skříň? :­-­) Vsadím se že ne, protože skříň to je modla, bez té to nejde. Jenomže bez skříně odchází teplo samo, chlazení pak neřešíte http:­/­/www.jantac.net­/nonecase­/nonecase.htm
Odpovědět0  0
Miland | 31.8.201217:26
Mas pravdu. Taka blbost ma pri malych a zvedavych detoch nastastie nenapadla ;­-­) Ale kto ma moznost, prosim...­"jak je libo­" Len neviem, naco mas zapojeny aj ten ventilator na zadnej stene? Evidentne je zbytocny. Sikovnejsi uz maju na bocniciach skrine nalepenu vrstvu polystyrenu s hlinikovou odraznou vrstvou.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.