TNT a procesor

Jednou ze slabin čipu Riva TNT je právě jeho závislost na výkonu procesoru. Grafické karty osazené TNT čipem existují v provedení AGP i PCI, přičemž AGP verze jsou určeny hlavně pro Pentium II třídu počítačů, zatímco PCI karty jsou směřovány na platformu Socket 7.
AGP sběrnice se objevila i na starších základních deskách, pro které se vžilo označení Super 7 (Socket 7 + AGP + 100MHz FSB sběrnice), bohužel však s jistými problémy s kompatibilitou. Ovladače od obou výrobců Super 7 čipsetů (Ali Aladdin V a VIA MVP3) se k TNT čipu nechovají příliš přátelsky a přimět AGP kartu s TNT čipem k poslušnosti není nejsnazší. Základní desky se Slotem 1 jsou pochopitelně těchto problémů ušetřeny.
PCI verze TNT grafických karet takovými problémy sice netrpí, ale PCI ovladače jsou většinou odsouvány na druhou kolej, protože ve středu zájmu leží samozřejmě AGP. Příkladem takových ne zcela dokonalých PCI ovladačů může být Graphics Blaster TNT od Creative Labs. Problémy této karty se projevují s neintelovskými procesory, se kterými naprosto odmítá pracovat.
Výsledky benchmarkových testů grafické karty Graphics Blaster TNT (PCI) ve hrách Forsaken a Quake 2 naleznete na AnandTech. Použit byl procesor Pentium MMX 233 na základní desce Iwill XA-100 (čipset Aladdin V) a FIC PA-2013 (VIA MVP3) s 64MB SDRAM PC100 paměti. 12 až 30 snímků za sekundu v Quake 2 a více než 50 snímků za sekundu ve Forsaken nakonec není až tak špatný výsledek, přičemž závislost na procesoru se neprojevuje tolik jako v případě AGP sběrnice.
Pro výkonné Pentium II systémy je Riva TNT vynikajícím 2D/3D řešením, přechod na Socket 7 je však doprovázen mírným snížením výkonnosti, ale zejména problémy s kompatibilitou, což značně ztěžuje použití čipu TNT na Super 7 základních deskách. Pro Super 7 tak bude zřejmě nejvhodnějším řešením Voodoo Banshee, případně S3 Savage3D. Ani Matrox G200 není mimo, i když jeho 3D výkon nepatří k nejvyšším, nabízí nejlepší 2D a kvalitu obrazu.
Podle AnandTech