>
>
>
>
>
>
"Toxický" Radeon X700 Pro vs. "extrémní" GeForce 6600GT
14.2.2005, Zdeněk Kabát, recenze
V následující recenzi se podíváme na dva zástupce grafického mainstreamu, kteří se ovšem standardním grafickým kartám trochu vymykají. Testovali jsme totiž Sapphire Toxic X700 Pro s masivním, ale tichým chlazením a ASUS eXtreme N6600GT, což je pro změnu GeForce 6600GT od nVidie. Jak dopadly ve vzájemném střetu?
Kapitoly článku:
- "Toxický" Radeon X700 Pro vs. "extrémní" GeForce 6600GT
- Sapphire Toxic Radeon X700 Pro
- ASUS eXtreme N6600GT
- Hluk, přetaktování a Sapphire APE
- Syntetické testy - 3DMarky
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - UT2004, Splinter Cell
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Call of Duty, Wolfenstein ET, Serious Sam SE
- Srovnání výkonu a závěr
Unreal Tournament 2004
Graf 23 - UT2004 (default) - 1600x1200 - bez FSAA, AF
Graf 24 - UT2004 (default) - 1024x768 - 4x FSAA, 8x AF
Graf 25 - UT2004 (default) - 1600x1200 - 4x FSAA, 8x AF
Ve hře Unreal Tournament 2004 se opět více prosazuje Radeon X700Pro v režimu APE než ASUSova GeForce 6600GT. V nejvyšším nastavení, kdy je podle defaultního benchmarku UT2004 stále hratelný, překonává Sapphire konkurenční kartu cca o 17% a je prakticky nastejno s přetaktovanou GF6600GT. Více opět velký graf:
Graf 26 - UT2004 (default)
Těžko se vysvětluje, proč je GeForce 6600GT výkonnější v 1280x1024 než v 1024x768, nicméně faktem je, že je výrazně pomalejší než Radeon X700Pro. V souboji obou recenzovaných karet zde vyhrává APE režim firmy Sapphire.
Graf 27 - UT2004 (Primeval) - 1600x1200 - bez FSAA, AF
Graf 28 - UT2004 (Primeval) - 1024x768 - 4x FSAA, 8x AF
Graf 29 - UT2004 (Primeval) - 1280x1024 - 4x FSAA, 8xAF
Druhý test Primeval, stažený ze serveru 3dcenter.de, je výrazně náročnější, což je vidět i na výsledném framerate. GeForce 6600GT je sice lepší než nepřetaktovaný Sapphire, ale na APE opět až na maximální rozlišení nemá. Rozumně hratelný je Unreal v první a druhém nastavení v grafech.
Graf 30 - UT2004 (Primeval)
Je vidět, že nejnáročnější nastavení více vyhovují GeForce 6600GT, ovšem hra je pak již lehce trhaná.
Splinter Cell
Graf 31 - Splinter Cell (Tbilisi1_1_1)
U Splinter Cellu jsem se rozhodl uvést jen spojnicový graf, nicméně vše je z něj jasně patrné - GeForce 6600GT je v tomto testu lepší a hratelnost je zaručena i v rozlišení 1600x1200.
Graf 23 - UT2004 (default) - 1600x1200 - bez FSAA, AF
Graf 24 - UT2004 (default) - 1024x768 - 4x FSAA, 8x AF
Graf 25 - UT2004 (default) - 1600x1200 - 4x FSAA, 8x AF
Ve hře Unreal Tournament 2004 se opět více prosazuje Radeon X700Pro v režimu APE než ASUSova GeForce 6600GT. V nejvyšším nastavení, kdy je podle defaultního benchmarku UT2004 stále hratelný, překonává Sapphire konkurenční kartu cca o 17% a je prakticky nastejno s přetaktovanou GF6600GT. Více opět velký graf:
Graf 26 - UT2004 (default)
Těžko se vysvětluje, proč je GeForce 6600GT výkonnější v 1280x1024 než v 1024x768, nicméně faktem je, že je výrazně pomalejší než Radeon X700Pro. V souboji obou recenzovaných karet zde vyhrává APE režim firmy Sapphire.
Graf 27 - UT2004 (Primeval) - 1600x1200 - bez FSAA, AF
Graf 28 - UT2004 (Primeval) - 1024x768 - 4x FSAA, 8x AF
Graf 29 - UT2004 (Primeval) - 1280x1024 - 4x FSAA, 8xAF
Druhý test Primeval, stažený ze serveru 3dcenter.de, je výrazně náročnější, což je vidět i na výsledném framerate. GeForce 6600GT je sice lepší než nepřetaktovaný Sapphire, ale na APE opět až na maximální rozlišení nemá. Rozumně hratelný je Unreal v první a druhém nastavení v grafech.
Graf 30 - UT2004 (Primeval)
Je vidět, že nejnáročnější nastavení více vyhovují GeForce 6600GT, ovšem hra je pak již lehce trhaná.
Splinter Cell
Graf 31 - Splinter Cell (Tbilisi1_1_1)
U Splinter Cellu jsem se rozhodl uvést jen spojnicový graf, nicméně vše je z něj jasně patrné - GeForce 6600GT je v tomto testu lepší a hratelnost je zaručena i v rozlišení 1600x1200.