reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

"Toxický" Radeon X700 Pro vs. "extrémní" GeForce 6600GT

14.2.2005, Zdeněk Kabát, recenze
"Toxický" Radeon X700 Pro vs. "extrémní" GeForce 6600GT
V následující recenzi se podíváme na dva zástupce grafického mainstreamu, kteří se ovšem standardním grafickým kartám trochu vymykají. Testovali jsme totiž Sapphire Toxic X700 Pro s masivním, ale tichým chlazením a ASUS eXtreme N6600GT, což je pro změnu GeForce 6600GT od nVidie. Jak dopadly ve vzájemném střetu?
Unreal Tournament 2004


Graf 23 - UT2004 (default) - 1600x1200 - bez FSAA, AF


Graf 24 - UT2004 (default) - 1024x768 - 4x FSAA, 8x AF


Graf 25 - UT2004 (default) - 1600x1200 - 4x FSAA, 8x AF

Ve hře Unreal Tournament 2004 se opět více prosazuje Radeon X700Pro v režimu APE než ASUSova GeForce 6600GT. V nejvyšším nastavení, kdy je podle defaultního benchmarku UT2004 stále hratelný, překonává Sapphire konkurenční kartu cca o 17% a je prakticky nastejno s přetaktovanou GF6600GT. Více opět velký graf:


Graf 26 - UT2004 (default)

Těžko se vysvětluje, proč je GeForce 6600GT výkonnější v 1280x1024 než v 1024x768, nicméně faktem je, že je výrazně pomalejší než Radeon X700Pro. V souboji obou recenzovaných karet zde vyhrává APE režim firmy Sapphire.


Graf 27 - UT2004 (Primeval) - 1600x1200 - bez FSAA, AF


Graf 28 - UT2004 (Primeval) - 1024x768 - 4x FSAA, 8x AF


Graf 29 - UT2004 (Primeval) - 1280x1024 - 4x FSAA, 8xAF

Druhý test Primeval, stažený ze serveru 3dcenter.de, je výrazně náročnější, což je vidět i na výsledném framerate. GeForce 6600GT je sice lepší než nepřetaktovaný Sapphire, ale na APE opět až na maximální rozlišení nemá. Rozumně hratelný je Unreal v první a druhém nastavení v grafech.


Graf 30 - UT2004 (Primeval)

Je vidět, že nejnáročnější nastavení více vyhovují GeForce 6600GT, ovšem hra je pak již lehce trhaná.

Splinter Cell


Graf 31 - Splinter Cell (Tbilisi1_1_1)

U Splinter Cellu jsem se rozhodl uvést jen spojnicový graf, nicméně vše je z něj jasně patrné - GeForce 6600GT je v tomto testu lepší a hratelnost je zaručena i v rozlišení 1600x1200.
reklama