Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
16.1.2003, Štěpán Mrázek, recenze
Včera jsme vám přinesli cenové srovnání flash disků s různou verzí rozhraní USB. Dnes jsme se rozhodli podívat na výkonnostní nárůst při použití sběrnice USB 2.0.
Semi | 24.1.200321:22

Nějak mi to není jasné s tou kompatibilitou bude mi USB 2.0 běhat i na USB 1.1 Jinak je mi ten USB 2.0 disk k ničemu když ho nerozběhnu na starším PC

Odpovědět0  0
Nikolas | 25.1.200320:22

Lze. Nepovím vám jak, ale na školních počítačích na FAST po vsunutí do portu USB počítač neudělá vůbec nic a disk se ani nerozsvítí... Myslím, že pro průměrně zdatného admina to není problém.

Odpovědět0  0
Milda | 26.1.200313:07

Nejjednodussi bude asi najit prislusny ovladac v Inf souborech a jednoduse ho smazat,potom sice windows najdou nejaky novy hardware ale bez ovladacu si s nim neporadi.

Odpovědět0  0
Pavel | 27.1.200311:01

Ja teda nevim, ale jestli investovat cca 2000 Kc do 128MB Flaskdisku, nebo do CDRW mechaniky, tak jdu radsi do te vypalovacky a za tu cenu mam i nekolik RWcwk k tomu.

Odpovědět0  0
mykhal | 29.1.200313:17

Timto blize neupresnenym zpusobem zablokujete jen pouzivani flash disku nebo usb portu jako takovych?

Odpovědět0  0
TM | 24.1.200317:31

USB flash disky nejsou vždy jen přínosem, může ho někdo zneužít k vynesení důvěrných informací z firmy. A protože tam, kde je co utajovat, se používají Win2K (výjimečně i WinXP), není s použitím flashdisků problém ... tedy pro uživatele není, zato pro administrátory vzniká problém, jak tomu zabránit.

Lze drivery v těchto systémů odstranit, aby nebylo možné flash disky použít (ale USB jinak fungoval)?

Odpovědět0  0
Pyrous | 23.1.200313:06

Ja jsem si nedavno koupil tu 128 pro usb 1.1 (nejspis) nejak jsem se nepidil. ale testovano ve virtual dubu to dava 980kB cteni a 768KB zapis. Deska MSI 6337LE5- i815.Jsem spokoje, jasne ze by bylo tech 7MB hezkejch jenze tak zas moc nechvatam, mam to na soubory ze skoly- ruzna mereni- excal, ASCII atd. poho. Pouzivam ho misto diskety kazdy den. Jsme z toho s sefem, kterymu jsem to koupil nadseny, ono to je oproti CDRW poho. No predstavte si kdyz byste meli porad neco pripalovat, pak uz nevite co je novy a stary. atd. ja vim ze se da udelat cdrw tak aby byla jako disketa, ale stoji to za....

Odpovědět0  0
Dan | 24.1.200310:47

Myslím, že celý problém spočívá ve skutečném použití Flash disku. Ten kdo ho má (jako já) na neustálé přenášení různých aktualizací, update a driverů, které jsou na netu prakticky denně nové a nové,tak mu 128 1.1 bohatě stačí. Samozřejmě když budu tahat denně 100 MB fotek sem a tam ,tak bych se asi z 1.1 USB opupínkoval. A jinak, co si budem povídat, je to jen o penězích. Kdo s nima nemá problém, nebude toto asi vůbec řešit...

Odpovědět0  0
Jedla | 22.1.200311:43

Zdravím!
Zrovna jsem si koupil tuhle značku(A-data)pro USB1.0,1.1(128MB)a kromě toho, že ovladače jsem musel stáhnout(přibalené byly nefunkční)to jede pěkně a hlavně jede to i na USB2.0. Řeknete si, že to je normální, protože je tam zpětná kompatibita. Taky jsem si to myslel. Ještě včera jsem měl "značkový" flash disk na USB1.0,1.1 od QDI a ten shit na USB2.0 nechtěl jet. Dokud jsem nenainstaloval driver USB2.0(takže než se USB2.0 začalo tvařit jako USB2.0)tak to fungovalo ale pak už ne. Psal jsem na QDI a "technik" mi odpověděl, že by to teoreticky fungovat mělo, ale asi je tam "nějáká" nekompatibilita. Kdyby to nebylo až v Holandsku, tak tam jedu a rozbiju mu hubu. Ve specifikaci USB2.0 je jasně napsaný, že všechny starší zařízení musí chodit, takže QDI odrbalo specifikaci USB1.0,1.1 a udělali si nějákej bastl. Už to asi vědí, protože typ UD10XX už se nedělá a typ UD20XX, i když je taky určen jen pro USB1.0,1.1 už pod USB2.0 funguje. Samozřejmě s reklamací jsem neuspěl! Předpokládám, že je chyba v tom, že se USB2.0 nepřepne do režimu Low-speed, možná by to šlo něják odrbat, ale nevím jak. Driverem to není, protože to dělá i v XPéčkách kde už je univerzální driver.

Odpovědět0  0
DarkWeb | 19.1.200311:11

Při těhle cenách bych dal asi přednost vyšší kapacitě před vyšši cenou. 128MB je opravdu tak na .doc a pár obrázků.

Odpovědět0  0
mellon | 21.1.20039:21

souhlasím s vámi, jen si dovolim oponovat, že ne každý je schopen si koupit něco takového pro občasné použití... já sám používám USB flash disk 128 MB (usb 2,0) a jsem na výsost spokojen - diskety přesto mám a používám... diskety budou používány stále... myslím, že ještě neodejdou... dlouho ne...

Odpovědět0  0
me | 21.1.200323:28

Disketa ma take sve prednosti. Jednak s ni jde bootovat, coz o vetsine USB flashdisku rict nejde. A pokud umi bootovani, tak jen s nekterymi, novymi, BIOSy. Takze pokud se ve svem pocitci rypete, disketa se obcas hodi. Pak, diskety jsou krute levne, pokud potrebuji znamemu predat nejaka data na mediu, tak bud disketa nebo CDR, USB Flash disk by jsme mu asi nesveril...:-) Jinak jsou USB flashdisky super...

Odpovědět0  0
Jarek K. | 17.1.200322:51

Vážení, srovnávací testy jsou pěkná věc, ale držte se reality! Tato paměťová média se začala objevovat zhruba před dvěmi léty (tenkrát 16MB byl s porovnáním disketou nesrovnatelný rozdíl) a je třeba vědět, že v mnoha domácích podmínkách není zcela standard USB v předním panelu pro pohodlný přístup do sběrnice. V jiném článku jsem prorokoval, že tahle média pomohou "zabít" proklínané diskety a zdá se, že nadešel ten pravý čas. Ostatně, marně vzpomínám, kdy jsem naposledy použil disket. Srovnat rychlosti mezi oběma standardy není to pravé ořechové, ale je to dobrý začátek pro to, aby se už nové počítače přestaly vybavovat mechanikou 3,5" a odešla na smetiště dějin. :-))

Odpovědět0  0
Phoenix | 20.1.20039:38

Ano, USB2 je oproti FW rychlejsi - 480 Mb/s vs. 400 Mb/s, ale na druhou stranu tim jeho zrychlovani konci. Jeho technologie neumoznuje rychlost dale zvysit. Naproti tomu FW se uz objevil (byl predstaven) v konfiguraci 800 Mb/s. Navic FW mnohem mene zatezuje system. Nekdo mozna bude oponovat, ze u dnesnich rychlych procesoru je to uz jedno, ale pro ty, kdo potrebuji trvaly vykon a datovy prenos (digitalizace a strih videa), je FW mnohem lepsi.
Je jen otazkou casu, kdy si i vyrobci PC uvedomi, ze FW ma budoucnost. Ostatne uz ted se najde par zakladnich desek, ktere maji FW integrovany.

Odpovědět0  0
ondra | 20.1.200310:17

A kde jste prisli na to, ze USB2 je rychlejsi nez FireWire? Pokud me pamet neklame, tak vsechny zarizeni, kery jdou pripojit pres obe sbernice, jsou s Firewire o dost rychlejsi. Je pravda, ze na papire je USB2 rychlejsi ale situace v realu je jina. Podle me to bude spatnou implementaci USB2, ale ja tomu az zas tak nerozumim. Dost velka vyhoda FW je, ze skrz nej jdou propojit dva pocitace jen s kabelem (pry), ale me to nefungovalo.

Odpovědět0  0
Tomáš Kapler | 21.1.200313:50

Teoretická rychlost je u USB 2.0 opravdu rychlejší než FireWire, reálná propustnost je ale opravdu u FireWire větší.
Vtip je v tom, že rozdíl mezi těmito dvěma technologiemi je jako rozdíl mezi SCSI versus IDE či rozdíl mezi některými paměťovými kartami. Prostě jeden nemá sběrnici a tak může být levnější a pro masy, druhý ji má a tak nezatěžuje systém. FireWire má i spoustu dalších možností, které se u usb dělají levou rukou přes pravé ucho (třeba právě propojování periférií, firewire nezná master/slave), myslím prostě, že obě technologie přežijí i do budoucna, stejně jako SCSI bude FireWire (už dávno je) montován do dražších kamer a motherboardů, u levnějších zase je častější USB. Můj motherboard má třeba 6 USB 2.0 a možnost Firewire kšandy (a BT).
P.S.: to propojení není tak úplně jednoduché, musí to podporovat systém či nějaký speciální software.

Odpovědět0  0
me | 21.1.200323:37

USB versus FireWire je hlavne o penezich. FireWire je tehnologicky lepsi, ale taky je drazsi, to zrejme vadi hlavne u levnych periferii, jako treba FlashDisky :-)

Co se tyka FireWire, lze treba pripoji jeden disk soucasne k vice pocitacum. Urcite to lze zaridit tak, ze kazdy pocitac pouziva jinou partition. Nejsem si jisty, je-li v nekterem OS moznost sdilet soucasne jednu partition mezi vice pocitaci (reseni kolizi). Taky se rika, ze FireWire nahradi SCSI... Uvidime. Preziji urcite obe technologie, podobne jako EIDE a SCSI.

Odpovědět0  0
Pavel | 17.1.20039:07

ahoj vespolek.. podle mně je USB sběrnice pomalá a být já výrobcem, použil bych ji jen na periferie typu klávesnice a myš, určitě ne pro zařízení k přenosu dat. O kolik sakra může být dražší použít místo zoufale pomalé USB daleko rychlejší FireWire??? Používám externí disk a vypalovačku (a to jak na Macu,tak na PC) a nemám s nimi vůbec žádné potíže, proč tedy výrobci FireWire (=iLink, IE1394) využívají tak málo a tlačí do všeho USB?? I když jaxem teď v druhym okně zjistil, Apple bude do budoucna od USB ustupovat a technologi USB 2.0 už ani nebude implementovat :-))) Přál bych někomu stahovat 350 MB z foťáku po USB.. :-/

Odpovědět0  0
ivan | 17.1.200313:07

no USB2 je rychlejsi nez FW, i presto ze USB2 tu je teprve chvili je vice rozsirene nez FW, USB2 je kompatibilbi s USB1.1(to znamena ze USB zarizeni pripojim prakticky do kazdeho pocitace, bud s USB2 nebo USB1.1), implementace USB2 je levnejsi nez FW ... Myslim ze FW jako pocitacove rozhrani nema zadnou budoucnost, za to ho ale cekaji zlate casy v A/V spotrebni elektronice, lze predpokladat ze FW bude brzi soucasti vetsiny AV receivru, DVD prehravacu a DVD recorderu, tedy v pocitaci bude FW potrebovat jen ten kdo bude nejak pracovat s A/V (napr video strih)...

Odpovědět0  0
bobr | 16.1.200320:39

Prilis mala kapacita za prilis velkou cenu. Dnes je treba prenaset 10ky GB(fenomen DivX), ale na to jsou Flash pri takovych kapacitach zase prilis pomale. Jedine realne vyuziti vydim jednoznacne hlavne u fotaku a o neco mene u MP3 a u toho asi na dlouho zustane. Rozdil v rychlosti je pekny, ale do 480 Mb/60MB (max. teoreticka rychlost USB) ma dost daleko, nemluve o nove verzi FireWire (1.3Gb).

Odpovědět0  0
roob | 16.1.200310:53

kaslem na 7x veciu priepustnost, 64 mb si nakopcim do minuty, a cena je o polovicu mensia. ta vec by mala aj tak stat do 200 sk, potom by sa to oplatilo kupit, ibak je jednoznacne bezkonkurencne vyhodnejsie 8cm RW (213mb)

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 16.1.200312:12

No problém je v tom, že ne každý má CD-RW mechaniku. Není problém pokud někomu nesete data, ale co když si chcete data od někoho přinést ?

Mnoho mých přátel vlastní starší počítač a CD-RW mechaniku prostě nemají. Jak jinak od nich nosit data než s Flash diskem ?

Odpovědět0  0
DLABAS | 16.1.200313:00

Starší počítače nemají ani to USB :-)

Odpovědět0  0
Gm | 16.1.200313:06

presne tak, vetsina flash disku ma jinou rychlost cteni a jinou zapisu; proste to tam chybi; ale treba bude jeste treti pokracovani. Taky to autor mohl dat vse do jednoho clanku ...

Odpovědět0  0
ŠM | 16.1.200318:28

ano, ktomu se chystame, ocekavejte velky test flashdisku, bude sice provaden pouze na jednom pocitaci a pouze s jednim flashdiskem, ale myslim ze Vam to musi stacit. Pozitri by mel byt prvni dil, bude to o tom jak rychle se pres USB2.0 nakopiroval 10MB soubor na flash disk. Za dalsi dva dny budeme kopirovat 100MB soubor na flashdisk. No a behem dalsi tydne cekejte dalsi dve pokracovani, kde budeme 10MB a 100MB cist z flashdisku. V predposlednim dile, jeste jednou zopakujeme papirove charakteristiky, jejich ceny, a kde je koupite. Nakonec, v poslednim clanku tohoto velkeho testu flashdisku, bude jako vzdy, zaverecne shrnuti ...

Odpovědět0  0
Brownn | 16.1.20039:21

Článek je super, jenom jedna malá připomínka. A to ta, že test mohl ukazovat něco víc, než datovou propustnost. Konkrétně rychlost zápisu a čtení, na napr. 10MB a 100MB souboru, aby bylo vidět, jestli rychlost po určité době neklesá atp. Brownn

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.