reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
10.6.2005, Martin Štěpánek, recenze
O možnosti provozovat mobilní procesor v desktopu jsme si říkali už několikrát a dokonce jsme zde měli recenzi AOpenu a DFI s čipovými sadami i855. Dnes navážu recenzí AOpenu 915GMm-HFS, který staví na čipové sadě i915 a díky tomu podporuje všechny moderní vlastnosti jako DDR2 nebo PCI-Express.
MuadDib | 22.6.200523:28
To myslíte jako vážně, nebo si pouze děláte srandu?!

Srovnávat něco tak příšerně drahého a s výkonem jako mají integrovaná ­"počítadla­" třeba od VIA Technologies,... nebo kdybyste to srovnávali se systémy s AMD Geode, tak bych to snad i chápal.

Jo, ­"výkonné řešení­", kterého jedinou předností je nízká hlučnost, nízký příkon... je srovnáváno se sestavou s kvalitativně odlišným výkonem, nadto spotřeba je srovnávána se sestavou s integrovaným ­"HDD rackem­"...!

Ne, vy si vážně děláte srandu! To vypadá spíše tak na 1. apríl, než na seriózní článek...!
Odpovědět0  0
JackieJack | 24.6.200519:00
BUNDLE M­/B ASUS P5GD1 PRO + VGA ASUS EN6200GE­/TD ­- 5421 vč. daně
www.sqnet.cz
Odpovědět0  0
xxx222@xxx222.xxx | 15.6.20059:27
nechapu proc autor neuvedl jeden z nejdulezitejsich neli vubec nejdulezitejsi parametr..a to realnou spotrebu toho procesoru a to v ruznych situacich jako je bezna office prace, sledovani filmu ci hrani her. To ze je tahle sestava ticha a usetri ucho par decibelu je sice hezky, ale me a verim ze i spoustu dalsich zajima predevsim spotreba tohoto reseni, protoze kdyz budu chtit vykonej system tak sahnu po Amd64 ci pripadne po nakym topeni ala prescot.
Realna spotreba pc se da pomerne snadno zmerit skrze ups a k nemu dodabvany soft. Na me UPSce konkretne APC Back­-UPS RS 1000 s PowerChute Personal Edition je napr. realna spotreba sestavy konfigurace P4 2,4GHz, 1GB ram, radek 9800, 6xIDE devices, 6x8cm fan ....150W pri bezne praci...pri hrani to vysplha na 160­-170W. Nepujde to asi na kazde UPS ale na tech kvalitnejsich to jde.
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 15.6.200510:00
PRo xxx222: cist clanek nebudete? Prosim, vsechny informace, i vase pozadovane watty jsou v clanku!! Takze jset se docela zbytecne rozepsal :)
Odpovědět0  0
xxx222 | 15.6.200513:51
jo ten pidigrafek sem prehlid..beru zpet :­)..ale stejne mi to neda si rypnout...neni uvedeno pri jake cinnosti byla spotreba merena...tj. je rozdil, kdyz na pc bezi ofis, film nebo hry.
Odpovědět0  0
pedro@nemam.mail.com | 13.6.20050:13
Mohu prosim vedet jaktoze vam UPSka ukazuje aktualni spotrebu ve wattech? ta moje to neukazuje a to sem ted asi hodinu sosal powerchute personal a tesil se, ze mi ukaze kolik video,vez,notebook a externi disk berou. Pokud pouzivate jiny software od APC tak mi prosim poradte jak to rozchodit. Nechce se mi kupovat nejaky merak za 600CZK.Diky.
Odpovědět0  0
oilik | 13.6.200519:36
No to by me taky zajimalo
Odpovědět0  0
pedro@nemam.mail.com | 15.6.200510:57
tak to bude asi UPSkou. ja mam cyberforta 500 a ten to asi neumi :­(
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 | 11.6.200517:49
1­) Kde je ten vykon?

2­) Popisky grafu jsou naprosto stupidni.

3­) K cemuje porovnani tohoto, se sestavou kde je 5 disku a dalsiho? ;­)

Cena takovyho reseni je spis vtip. Mnohem vykonnejsi a perspektivnejsi sestava se da postavit na 939, jen s mirne vyssi spotrebou, pokud se na to pri stavbe zamerite. Jinak Dothan neni spatny, nicmene stale to jeste neni ono. A rozhodne ne vzhledem k cen mobos...
Odpovědět0  0
Slama | 11.6.200513:43
Myslím že s výkonem je na tom P­-M velmi dobře,když by se tam dalo P­-M s 2Mb cache a vyšší frekvencí bylo by to o něčem jiném.Testovat to na tak starém typu CPU je trochu ostuda.
PS:není nad můj 3,2Ghz prescotový opékač:­-)
Odpovědět0  0
jfb | 10.6.200519:36
Autor použil staré Pentium M ­(Banias­), který je trochu zastaralý, kdyby použil Dothana, klidně s FSB jen na 400, nebo jětě lépe na 533 tak si myslím,že by byl výkon o dost lepší, jelikož Izraeliti zapracovali na komunikaci s RAM, kde mimo jiné hodně pomáhá 2MB Cache. Možná autor použil Baniase kvůli tomu, že má prakticky stejné parametry jako moderní Celeron M, nevím.
Odpovědět0  0
george12 | 10.6.200516:45
Podívejte se na test dothanu na Tomshardware porazil tam ve hrách všechny procesory s velice malou spotřebou která se ani při přetaktování nezvyšovala je to ostuda že 2 roky stará architektura P III poráří moderní procesory...tahle deska je za ty peníze o ničem pokud nejde přetaktovat a hledat nejaké důvody proč ji kupovat je o ničem .
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 | 11.6.200517:45
Myslis ten hloupej trash clanek, kde testuje AMD jen se 130nm cpu? ;D
Odpovědět0  0
Freaky | 10.6.200511:53
Mozna jsem to prehledl ale proc jste nezkousely snizit napeti CPU, pri normalni frekvenci 1,5GHz nebo podtaktovane na tech 600MHz. Zrejme by jste dosahly jeste mensi spotreby i vyzreneho tepla...
Stejne jako ja, kdyz jsem snizil Vcore u P4 2,4GHz HT z 1.5V na 1.17V ­(pri 1,2GHz je to 1.07V­) a razem je mene Watiku. Bohuzel ten rozdil Wattu nemam jak zmerit, merak nemam ale sezenu, ale SW CPUheat ukazuje propad ze 75W na 34W :­-p
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 10.6.200512:03
vsak to neni problem diky prilozene utilite. Dokonce je i na obrazcich...a pri tom se snizuje i napeti.
Odpovědět0  0
Alekss | 10.6.200510:15
Myslim, ze Pentium M na tom neni tak spatne. Mel jsem desku i855gmem a Celeron 1.4GHz a sel bez problemu pretaktovat na FSB 133 ­(1.86GHz­), bez zvyseni napeti, problemy jsou jen s nefunkcnim AGP­/PCI zamkem. Takto nataktovany hrave strcil do kapsy ­(predevsim pro hry­) muj predchozi P4 2.6GHz s HT, je vsak pravda, ze po pametove strance je rychlost slabsi ­(prevod do Divx­). V soucasne dobe mam Asus + CT479 a PM => BEZ KONKURENCE!
Odpovědět0  0
[OC.CZ].Baron | 10.6.200511:01
souhlas ... pri soucasne moznosti pouzit S478 MB ASUS + redukci nema absolutne smysl investovat takove silene penize do MB jako je AOpen ­(uz jen bota s PCIlockem u 855 me presvedcila o tom, ze slava AOpenu je uz daaavno minulosti)
Odpovědět0  0
Vasek G | 10.6.200514:59
Chtel jsem se zeptat do jakych desek od Asusu je mozne tu redukci strcit? Jde to do vsech nebo porad plati ze jsou podporovane jen ty ­"horsi a spis vybehove­" modely ­(aby se prodaly­). Dost me to zajima protoze o teto moznosti celkem vazne uvazuji.
Odpovědět0  0
HonzaRez | 10.6.20059:44
No asi mě budete mít za vola, ale my v Jedličkárně jsme si všichni mysleli, že Pentium M se chladí pasivně? Takže i v tom notýsku se pořád točí ventilátor 2000 za minutu? Tomu by jeden nevěřil... Půjdu se zeptat pana ptimáře...
Odpovědět0  0
wrah | 10.6.200510:18
Ale jo, točí. pár set otáček za minutu to má, a když skusíš po noťasu chtít delší dobu nějaký výkon, tak to začne řvát jak turbína.
Odpovědět0  0
Ikarie | 10.6.200511:48
Ne vždy je to pravda. Používám notebook HP 9020 a i když jej hodně zatěžuji a zvýší se otáčky ventilátoru je takřka neslyšitelný a po pár minutách se na nějakou dobu opět vypne. A tak pořád dokolečka. ;­-­) Opravdu i na vyšší otáčky není nijak hlučný a i při zátěži využívá spíše otáčky nižší.
Z trochu jiného soudku. Po dnešních skušenostech s technickou podporou HP a jejich neochotou, bych si od nich již nekoupil ani papír do tiskárny. Tím nechci říct, že je notebook špatný, ale nepěknou ­"věcičku­" v Biosu, jež se týká blokování miniPCI slotu.
Odpovědět0  0
peat | 19.8.200515:04
Nesouhlasím s tebou, mám už nějakej ten měsíc noťasu od ASUSu a můžu s klidem napsat, že větrák se spouští opravdu minimálně a když už se spustí slyšet není. Pokud se ptáš co na tom dělám za práci...pálení DVD ­- data + video, grabování z vidokamery a přepočítávání do DVD formátu, nějakej ten net a databáze v accesu...to všechno na M370 1,5­/1­/400, 512MB RAM
Odpovědět0  0
[OC.CZ].Baron | 10.6.20059:17
uz jen prvni pohled do clanku ... ­"Vylepšen byl samozřejmě i jižní můstek, který je nyní značen jako ICH6M. Na rozdíl od desktopové verze ale podporuje pouze dva SATA konektory bez možnosti tvořit RAID. Rovněž chybí NCQ podpora­"

neni pravda: viz. http:­/­/www.intel.com­/support­/chipsets­/imst­/sb­/cs­-012305.htm

autore ... stydte se, nemam dal silu cist
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 10.6.20059:26
Dekuji, NCQ to má. Toto jsem prehlidl.
Odpovědět0  0
nommo (27) | 14.6.200518:51
To už je druhé přehlédnutí... :­)­))
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 14.6.200519:07
Nommo...co to je asi za prezdivku? Kdo se za tim asi schovava? Aaa, uz si vzpominam, jisty Igor Viduna! BYVALY redaktor Sveta Hardware....
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 15.6.20050:11
Ještě jsem si tak říkal....nejdřív tě vyhodili z Computer Magazinu, pak ze Světa Hardware...no nevím, třeba ještě můžeš zkusit Začínáme s počítačem. Tam klidně můžeš napsat, že GeForce FX 5900 je super koupe, ktera za dobre penize staci na vsechny nove hry :­)­)­)­))
Odpovědět0  0
OBR | 10.6.20059:11
Krasna spotreba tam je, ticho tam je, ale kde je ten vykon?
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 10.6.20059:16
tak pomaly to rozhodne neni. Pokud vezmete, ze ten procik bezi o 1­/4 pomaleji nez druhy testovaci 3200+ a o 900MHz pomaleji nez 3800+, ktery je take pouzit, tak vysledky nejsou zle. Bohuzel nemam vysledky zadnych pomalych procesoru, pak by vse vypadalo jinak a i ty grafy by nebyly tak jednostrane.
Odpovědět0  0
hekrhy | 10.6.20059:30
tak proc jste u obou a64 nesnizil nasobic, aby bezely na srovnatelne frekvenci? jde to prece tak snadno...ale to snad vite, spise se mi zda, ze mirne nadrzujete intelu:­))
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 10.6.200513:31
Nadrzuju Intelu? Proboha proc, kde, nac? :­) Nee, toho si fakt nejsem vedom, nemam zadny duvod nadrzovat jedne nebo druhe strane. Bral jsem to primarne jako test desky.
Odpovědět0  0
NoName | 10.6.200518:59
tych 55 W mal Pentium v idle alebo vo full load?
ja mam 75 W na Semptrone 2200+ 1GB ram 80gb hdd, ati9600 a na A64 2800+, rovnaka konfiguracia s Cool­'nQ 65W v idle rezime ­(otacky ventilatora na CPU 800­-1200­) ...

Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 15.6.20050:12
Full load se vsim vsudy. Meri to cely system.
Odpovědět0  0
lk@lk.cz | 10.6.20058:50
7 litrů bez DPH ? a jen za desku ? trochu připlatím a můžu mít A64 3000+ a nForce4 desku a když invetuji litr do pořádného chladiče, tak to bude úplně tiché
Odpovědět0  0
ALPR | 10.6.20058:30
Pane redaktore, Vy nevíte, že Pentium M 725 neběží na 1,5MGz a nemá 1MB cache?
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 10.6.20058:45
Aha, ted se na to divam.
Ja dostal ten procesor zrejme v cizim obalu :­) Pri psani jsem toto nezkoumal a pouze jsem se podival na krabici. Hned to opravim.....kazdopadne se jedna o Pentium M, 1,5GHz, 400MHz FSB a 1MB cache.
Odpovědět0  0
john.don | 10.6.20058:07
Kupodivu povedený článek.
APP uživatelé kteří mají rádi ticho, svoje peníze a vysoký výkon už mají Athlony 64 s Cool&Quiet.
Navíc taková 6600GT s větším chlazením dokáže pokazit pojem z tichého pc­(záleží na typu chladiče­).

U AMD je možné navíc Cool&Quiet vypnout když je třeba a získat tak pořádný kus výkonu navíc.
Navíc pouze snadno v řízení spotřeby bez restartu Windows.

Ale i tohle se bude prodáívat.
Určitě někdo rozbije prasátko a půjde utratit hodně peněz.
A s 30%­-40% zisku hmmmmmmmmm :o­)
Miluju Intel a bublinky :o)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.