reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
25.11.2005, Jan Vítek, recenze
Zalman si mezi firmami zabývajícími se chlazením PC drží pověst kvalitního novátora, který je již dlouho na předních příčkách. Dnes testovaný produkt není novinka, jde o vylepšenou verzi původního Reseratoru, bezvětrákového chlazení se skoro nulovým hlukem.
jezekhifi | 6.3.200821:19
Já jsem kdysi bzl majitelem 6800GT přetaktované o gpu 50Mhz a paměti 100Mhz + chladič Arctic Cooling NV Silencer 5 a teplota v zátězi nikdy nepřesáhla 50 stupnu!!!! Jedná se tedy o reklamu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpovědět0  0
dalasus | 4.1.200720:16
Jsem majitelem tohoto vodního chlazení.Problémy začaly,když jsem při instalaci zjistil ,že mi chybí rychlospojka z kterou se připojuje hadice ,při zpátečním okruhu do chladící věže.Než bych vyřídil reklamaci,tak jsem si vyrobil spojku sám.Pokud chce někdo použít toto chlazení na více přetaktované komponenty,jako je p4 nebo výkonná gk je výkon tohoto chlazení nedostačující.Také výkon čerpadla je velmi malý.Dále je špatně vyřešeno napájení,protože se chlazení nespouští spolu s pc.Nakonec,po necelém ročním užívání mě odešlo čerpadlo,takže mám chlazení na reklamaci.Jediné plus dávám velice tichému chodu.Myslím si ,že za tuto cenu se dá poskládat daleko lepší a výkonnější vodník.Toto chlazení už používat nebudu.Jsou to vyhozené peníze.
Odpovědět0  0
kkami | 28.2.200613:12
Velice vážně o tomto vodníkovi uvažuji,samozřejmě i s dokoupením ZM­-NWB1 na čipset.Otázka však zůstává,že se na grafiku dodávají k zařízení pouze 4 páry pasivních chladičů na paměti.Dají se také dokoupit,jelikož na X1900XTX potřebuju 8 párů?Máte s tím někdo zkušenost?Díky...
Odpovědět0  0
Kkami | 28.2.200613:11
Velice vážně o tomto vodníkovi uvažuji,samozřejmě i s dokoupením ZM­-NWB1 a čipset.Otázka však zůstává,že se na grafiku dodávají k zařízení pouze 4 páry pasivních chladičů na paměti.Dají se také dokoupit,jelikož na X1900XTX potřebuju 8 párů?Máte s tím někdo zkušenost?Díky...
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 28.2.200613:51
Samozrejme, daji se dokoupit primo ty same od Zalmanu, nebo i od jinych vyrobcu. Ceny se pohybuji asi mezi 200­-400Kc.
Odpovědět0  0
dan.straka@post.cz | 13.1.200611:26
Hezký den, v nejbližších týdnech plánuji koupi nového PC ­(cca. na úrovni Opterona 144 a spol..­) Jde mi pokud možno o absolutní tichost ­(tocit by se mel jen HDD a mechanika, hdd navic v nejakem ztisovacim boxu­). Puvodne jsem uvazoval o ­"vzduchovem­" chlazeni a cpat do PC tekutinu, navic ofukovanou vetrakem, mi prislo jako slepa ulicka, ale tato temer pasivni reseni zacinaji byt zajimava.. mohl by se mi prosim nekdo ze skusenejsich ozvat na mail dan.straka@post.cz nebo icq 199268435 ­- rád bych moznosti probral, treba za provizi z finalniho nakupu... dik, Dan.
Odpovědět0  0
mirrda | 30.11.200519:56
Je to úplně k ničemu, protože to nechladí čipset.
Odpovědět0  0
michal111 | 4.12.200523:49
ale chladi to cipset! staci si dokoupit vodni blok zalman zm­-nwb1 ­- hotovo!
Odpovědět0  0
P | 29.11.200521:10
Také ­"pasivně­" chlazené řešení: http:­/­/pierce.webpark.cz/
Odpovědět0  0
olaf.w@seznam.cz | 28.11.200513:17
Spustíme sekundární okruh, spustíme primární a pomalu vytahujeme regulační tyče. Při 80% sfázujeme a pokračujeme na maximum.
Je to krásný kousek, ale spouštění je nedomyšlené. Vypnout by to bylo možno najednou s počítačem, to zbytkové teplo to ještě stihne uchadit.
Odpovědět0  0
Shaquille | 28.11.200511:06
Zdravim,

nevite nahodou nekdo, zda se s timto zarizenim daji pouzit hadice prumeru 10­/8? Zalman ke vezi standardne dodava hadice prumeru 12­/8.

Diky za odpoved

Shaquille
Odpovědět0  0
blecha2 | 25.11.200523:55
Nic to nerikia o realnem chovani za bezneho provozu. Ja rozhodne nemam vyvrhnuty komponenty z beziciho kompjutru volne na stole...
Odpovědět0  0
dub | 25.11.200520:43
Nic proti, ale stříhat silikonový hadice nůžkama je děsná prasárna, zásadně vysunovacím řezacím nožem.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 26.11.20052:34
A to proc? Kdyz se to ustrihne ciste, tak nevidim rozdil mezi nozem a nuzky. Nuz udela stejnou praci. Tady nejde o nastroj, tady jde o um.
Odpovědět0  0
snajprik | 25.11.200518:35
No Je to super ale by som chcel vediet či ten vodny chladič je aj vodotesny lebo by som potreboval ohrievač do akvatka, lebo tam mam 80W ohrievač a ten my zdvihne teplotu len o 4­-5°C takže tam mam 26­-28°C v akvarku a keď nie či by sa dal ten vodny chladič zapojiť aj na vodny filter od akvarka samozrejme až za neho za filtrovaciu nadobu aby my ho nezaneslo a ani by som ho vypinať nemusel :­) , malo by mu stačiť 350 l vody pri prietoku 800 l­/h. No len neviem či by to aj šlo, lebo momentalne mam v bedni 8 venťaky a už maju neaky rôčik a už začinaju byť aj trochu hlučne aj ked robia poriadny prievam v bedni mam Atlona 1800MHz taknuty na 2400MHz a teplota pri zatazi vyjde max. na 47°C v klude je 36°C, tak rozmyšľam nad komplexným zriešenim ale na druhej strane sa mi nechce vraziť do chladenia cez 7000,­- to si racej kupim za to grafiku vsak za 7­-8 tisic už niečo zoženiem :)
Odpovědět0  0
pig (2) | 25.11.200517:44
A co toto chlazeni http:­/­/www.vodnichlazeni.cz­/ je o polovinu levnejsi a zapina se s PC
Odpovědět0  0
Orgic (47) | 25.11.200518:38
Jo ale Reserator je hlavne pasivni...
Odpovědět0  0
lubosh | 25.11.200517:41
ja mam thermaltake kit za 2,5 tisice, je tam teda jen cpu blok, jinak mam desku s pasivem na chipset a integrovanou grafikou taky pasivne chlazenou, vodou teda chladim jen cpu a jeho teplota je 25­-32 stupnu, bezne tak 27, pri maximalni zatezi pres tech tricet...
Odpovědět0  0
mitom | 28.11.200510:33
Mas teda chladenie procesoru za 2500Kc... Ja mam na procesore zalmana 7700Cu za nejaych 1500Sk a po niekolkych hodinach hrania ma procesor 32­-36stupnov. V klude je na cca 26stupnoch. Tak to si moc neusetril... Ked vodnika, tak chladit vsetko. Inak to nema zmysel.
Odpovědět0  0
Prskavec | 25.11.200514:01
Takze opet o tomtez a dokola. Zdroji tepla v pocitaci nejsou jen CPU a GPU, ale taky chipset ­(jo na ten je za priplatek pamatovano­) a napajeci­/stabilizacni obvody na vlastnim motherboardu a pak, u vykonnych grafickych karet PAMETI, ktere dneska bezne maji pres 1GHz a teploty podle toho a bez poradnyho ofuku je proste zadne pasivecky na ne nalepene neuchladi.
Proste vykon a ticho ­(minen absolutni vykon a absolutni ticho­) jsou asi tak kompatibilni jako ohen a voda. Neco jineho je ovsem klasicka tuningova manie, mit neco, co jiny nemaj, nebo na co nemaj. Pro ty je todle zarizeni jako delany, pro ostatni je to jen klasicka vejicka na penize, kterou si zadny rozumny clovek porizovat asi nebude.....:)
Odpovědět0  0
Jeff M. | 25.11.200512:53
Jeste me napadlo to zapinani vyresit odstranenim cerpadla a vyuzitim pricipu tepelneho samospadu vyuzivajici rozdilne hustoty teple a studene vody, na tomto pricipu fuguje i moje ustredni topeni, kotel ve sklepe, radiatory vzdy o neco vyse a neni potreba zadne cerpadlo voda cirkuluje samotizi. Dvoumetrovy vyskovy rozdil by mohl mozna stacit, ale berte to jako humornou nadsazku :­-­) Teoreticky by to urcite fungovalo, prakticky by se muselo doresit par detailu ­(neustaly spad hadic, vetsi prumer hadic)
Odpovědět0  0
neph04 (31) | 25.11.200513:16
na to ti voda stacit nebude...ale imho v heatpipech to uz vyresili .­) takze na tomhle principu uz nejakej patek stavej...
kdyby udelali stejne velkej heatpipe okruh jako ma ten zalman, to by byl ficak :­)­)
a vlastne zalman to uz udelal do skrine...az na tech 10tis... bych to bral
Odpovědět0  0
Ghx | 25.11.200513:59
nahodou ono to funguje, tedy nevim jestli by to ta vez uchladila ale ja mel ­(uz je to par let­) delaneho vodnika a jednou jsem zapomenul zapnout cerpatlo, byl to XP 1700+ a ze neni zapnute jsem si vsimnul az po nekolika hodinach a teplota ac byla celkem vysoka, tak rozhodne nebranila normalnimu provozu PC.. je ale pravda ze PC nebylo taktovane a v okruhu byl jen procesor.. ale i tak... :)
Odpovědět0  0
Jeff M. | 25.11.200515:01
Heatpipe funguje na principu odnimani skupenskeho tepla odparovanim, coz je jiny princip, ja jsem psal o tom, ze tepla voda je lehci nez studena a proudi vzhuru, takze neni potreba cerpadlo v okruhu. Spolehlive to funguje u napru ustredniho topeni. Problem je v tom, ze musi byt vytvoren dostatecny tepelny a vyskovy spad.
Odpovědět0  0
_MV | 25.11.200510:05
Mam delsi dobu starsiho bratricka Reserator 1 a muzu rict ze je to jednoznacne dobra vec, na tehle verzi vidim jako prinos jedine vycvakavaci hadicky. CPU blok je u starsi verze vetsi ­(nevim zda je lepsi, ale konstrukce je stejna­), GPU blok ale konecne doznal potrebne zmeny ­(nastesti se da koupit zvlast uff :­)­). Jinak pro autora foto GPU bloku zevnitr http:­/­/www.xbitlabs.com­/articles­/coolers­/display­/zalman­-res1plus_4.html nic extra, ale rozhodne stokrat lepsi nez gpu blok prvni verze ­(pouze hlinikova trubicka­). Nevyhodou muze byt cerpadlo ­(u obou verzi stejne­), ktere ac je od Eheimu, tak po case zacne neprijemne vrcet :­-(
Odpovědět0  0
tojejedno@ja.sk | 25.11.200511:53
Starsiu verziu mam aj ja, ale nijak som nepostrehol neprijemne vrcanie cerpadla, mozno sa jedna iba o chybu konkretneho kusu?
Velkym plus by som oznacil aj zaslepku do PCI slotu, rozhodne lepsie ako obycajna diera v pripade povodnej verzie.
A chladic ma jednu velku vyhodu: v zime prijemne hreje nohy pod stolom :)
Odpovědět0  0
_MV | 25.11.200514:32
Bohuzel to neni ojedinely problem. Napriklad 19 stran na foru zde: http:­/­/www.zalmanforums.com­/showthread.php?t=48
Odpovědět0  0
polygon (23) | 25.11.200518:55
Cerpadlo je z levne rady ponornych akvaristickych cerpadel a je namontovano ne zrovna idealne. Kdyz dela problemy, imho by bylo lepsi odsroubovat ho z toho drzaku a nechat ho nasazene volne ve vode na kusu hadicky at neprenasi vibrace do dela reseratoru. Ja pouzivam obdobny model, eheim compact 600 ­(stavitelny prutok, max 600l­/h, imho lepsi kousek­) a ve svem home­-made systemu ho mam uchyceny volne, je trvale zapnuty a spim s hlavou pul metru od nej ­(: Jedine co je slyset je lehke vrneni, ktere nijak nerusi.
Odpovědět0  0
DEMENT ze SH | 25.11.20059:44
Jsem úplný lajk a chci aby můj comp nebyl slyšet,tak se chci zeptat,jestli chladící věž je možné dát do mrazničky,aby se zvýšila účinnost­(aby šel comp víc přetaktit­),nebo jestli to nemá cenu?Díky.Myslím že toto zajímá spoustu lidí.M
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 25.11.200510:37
Je to mozne, ale cerpadlo ma jisty teplotni rozsah a stejne by se tak muselo zajistit, aby chladici medium nezamrzalo. A nakonec asi nejvetsi problem ­- vykon mrazaku. Ten by totiz takovou zatez nemusel dlouho snaset.
Odpovědět0  0
qine | 25.11.200510:46
No v mrazaku???Mohol by si akurat ten mrazak roztopit, lebo je jasne, ze do chladicky aj mraznicky sa nema vkladat horuce ci teple jedla, atd....a ohladom toho treba, aby sa zabezpecil privod vzduchu, aby mohol vymienat radiator medzi okolim teplo a dostatocne ochladzoval...To mas ako keby si chcel nieco chladit kvapalnym dusikom, a pritom nebude mat dostatocne ako rychlo ochlazovat, lebo to zabranuje prenikanie tepla s okolim a moze sa stat, ze sa vnutorne prehreje....Netreba to prehanat az az..
Odpovědět0  0
jokolo | 25.11.20059:25
spis sem ho zapomnel vypnout nez zapomnel zapnout, pac je fakt tichej, tedka sem tam ale šoupnul relatko normalne na +12 ze zdroje a to mi ho zapne, spoždovač by byl asi složitej, funguje to skvěle
Odpovědět0  0
Jano | 25.11.20059:13
No ta cena sa mi zda dost prehnana, za polovicnu cenu mam Thermaltake Rocket co je to iste ale bez GPU bloku.
Odpovědět0  0
JSComputers | 25.11.200521:22
Dobry den, porovnavali jsme Reserator a Rocket, a ten Rocket nestoji polovinu pro nic za nic... ;­-)
Odpovědět0  0
Trifon | 26.11.20057:34
Od Termoše uz nic nechci, prasknul mi blok s toho tlustiho akrilatu a co vim tak nejsem sam ­(pripat ja + 2 dalsi­) a ten smradlavej zelenej hnus se lil po bordu pres VGA a pinnacle kartu, jeste jednou dekuji klukum od thermaltake. Takze ted jen kov
Odpovědět0  0
K@necz | 15.7.200623:18
Me to zas mrsklo na grafice, nastesti jsem to zjistil v dobe kdy to jen kapalo po zvukarne. Jinak Tt Bigwater nic moc. Teplota CPU ­(A4000+ San Diego oc. FX 55­) v klidu 42 ­- 45 a v zatezi pres petapade jak nic. Akorat na zminene grafice byly teploty v prumeru o dvacku nizsi v plne zatezi nez na zkladnim chladaku. Blby taky bylo ze radiatoe byl jen 120x120mm tzn. voda se prakticky furt ohrivala a jakoby nemela hranici. Zkousel jsem 3DMark03 Mother Nature behat asi 1 1­/2 hodiny a teplota vody porad lezla nahoru. The best ale byl ten 120 mm ventak na kterym se po 3 hodinach posral regulator a frcel si to stabilne tak na pul milionu otacek. Nakonec jsem k tomu koupil 360 mm radiator od AlphaCoolu a vida hned se dalo mluvit o solidnim chlazeni. Az do one doby nez praskl VGA blok. Ten sem zahodil a zbytek vodnika prodal. Ten fajim na stole bez skrine a setrim na Zalmana...
Odpovědět0  0
Robin Grée | 25.11.20059:10
Dobrý den chtel bych se zeptat jestli nema nekdo zkusenosti s timhle chlazenim na tehle dece hlavne me zajima blok na chipset.Zajimalo by me jestli by pri na montovani nezavazel graficke karte.Mam o toto chlazeni velky zajem.Za pripadne odpovedi dekuji !
Odpovědět0  0
JSComputers | 25.11.200521:21
Dobry den, ten blok na chipset je vysoky 14 mm. Zmerte si, jak velky mate prostor mezi chipsetem ­(bez pasivu­) a grafickou kartou. Myslim,ze by se tam mel bez problemu vejit...
Odpovědět0  0
Drakula | 25.11.20058:26
Ja jsem to vyresil celkem jednoduse ­- prodavaji prodluzovacky spinane odberem z prvni zasuvky ­- do te se da PC. Pokud je na teto zasuvce odber pres urcity limit sepnou se i ostatni a pokud ne jsou vypnute. Mam v tom takhle vsechny periferie od pecka + vodni chlazeni.
Odpovědět0  0
MaWa | 25.11.20058:38
muzu vedet, kde se takova vecicka da poridit ? vyresilo by to jediny zasadni problem toho reseratoru, jak jiz pisou diskutujici nade mnou...plus co to stoji ?
Odpovědět0  0
jirka-k | 25.11.200511:46
mam to taky asi 2,5 roku a stalo to tehdy snad 1000,­- ­(PHA­)
delalo se to nekde v SR ­(BA­), je na tom napis ASEC
jsem s tou veci spokojen, pro Reserator idealni
+ ma to prep.ochranu
Odpovědět0  0
jirka-k | 25.11.200511:47
mam to taky asi 2,5 roku a stalo to tehdy snad 1000,­- ­(PHA­)
delalo se to nekde v SR ­(BA­), je na tom napis ASEC
jsem s tou veci spokojen, pro Reserator idealni
+ ma to prep.ochranu
Odpovědět0  0
Worse | 28.11.200515:13
Kupoval jsem to domu pred cca 2 roky a stalo to kolem 1000 Kc. Bral jsem to v ASM. Skvela vec, zapnu PC a zaroven se zapne monitor, tiskarna, repro atd. Prepetovou ochranu to ma take.
Odpovědět0  0
letadlo | 4.2.200610:00
Před 2 měsíci v OD Lidl jsem tento prodlužovák koupil za 300 Kč. :­-)
Odpovědět0  0
Tremor | 29.11.200521:05
Ja to vyresil jeste jednoduseji, proste comp nevypinam a je to :)
Odpovědět0  0
FHR | 17.4.201012:59
K čemu to? nechat to běžet přes noc je přece zajímavé řešení!!!
Odpovědět0  0
Trifon | 18.4.20106:29
U mne to bezi uz dva roky furt, vubec ho nevypinam.
Odpovědět0  0
snajprik | 25.11.20057:05
Pekny kusok aj recenzia, ale odvod tepla ­(vyžarovanie­) mohli urobyť kvalitnejšie ako je rura naplnena vodou z paru rebierkami, napriklad keby to daly do špiraly, alebo by stačilo dať večšie rebra a najlepšie dute aby aj cez ne pretekala voda a hdeď by sa zvyšila schopnosť chladenia, aby ma nemuselo trapiť či už sa neprehrieva.A tieš by ma potešilo keby chladil aj zdroj s pevnym diskom či diskami :­) aby som tam vôbec nemusel mať žiadem hlučný ventilátor ­(tolko by som si na pamäte dokupil masivný chladič.A na vrch by mohly urobyť držiak na pohar aby sa tam dala ohrievať kavička či čaj :­) to už by bolo kulove zariadenie za ktore by sa oplatilo vyvaliť tie prachy čo stoji .
Odpovědět0  0
mitom | 25.11.20059:19
Suhlas. Vodnik je fajn, ale chladit treba aj zdroj a HDD, takze ventilatorom sa aj tak neda vyhnut ­(zdroje su sice aj fanless, aj ked s diskutabilnymi skutocnymi vykonmi­) ale HDD je najdolezitejsi komponent v PC a riskovat stratu dat.... :o­(
Odpovědět0  0
anunnaki@ahaportal.com | 26.11.20058:51
Presne tak, chipset, HDD chladit take...co se tyce zdroje, to je jiz problem, jelikoze je potreba mit alespon jeden vetracek ve skrini aby tahal horky vzduch z ostatnich zarizeni ven, a take kryt zdroje chladit lze, ale jak uchladit jednotlive komponenty ­- soucastky zdroje ? Takze na zdroj kaslu HDD a chipset je proste nutnost.
Odpovědět0  0
anunnaki@ahaportal.com | 26.11.20059:00
Souhlasim, treba mnely misto dute roury udelat normalne i uvnitr v roure huse mrizky z medi, a proste kapalina by tam nestala ale pritekala z vrchu a pak padala pres mrizky rozptylena dolu do male zberne nadobky a pak pres cerpadlo z dola ochlazena spatky do pocitace. Nahore by ten chladic by byl otevrenej, a take dolu by kolem obvodu byl vyrez kolem dokola pro vstup studeneho vzduchu ktery pak se nasava na spodku vezi pasivne a stoupa nahoru kde se ohriva a tym stoupa a natahuje dolu dalsi studeny vzduch. Takze teplo se vyzaruje pres obal a rebrovani, a take pri rozptyleni pres mrizky ­(ktere lepe odvadeji teplo do obalu ­-rebrovani­) a take se uvolnuje teplo pri rozptyleni s chladnejsim vzduchem, ktery po ohrevu stoupa nahoru. Tenhle spusob je proste v chlazeni nejucinejsi a pouziva se ve chladicich vezich.
Odpovědět0  0
john.don | 25.11.20056:52
Nechápu, proč tam nedali třeba USB šnůru, pokud bude USB dávat napětí, sepne se i čerpadlo.
Nebo nějakou záslepku s kabelem připojeným přes molex. ­(Napětí = zaplý comp.­)
Nic krkolomného by na tom nebylo.
Odpovědět0  0
john.don | 25.11.20056:56
Jasně že by na tom USB muselo být napsáno varování,
vkládejte přímo do počítače a né do usb hubu :­) páč ten dává napětí trvale když má vlastní napájení. Ale kombinace USB s vypínačem by byla myslím slušná.

Vypínat to ručně. Co když chceš ten počítač budit třeba na nahrávání nočních pořadů nebo ti ho probudí někdo ze sítě magic packetem aby si stáhnul data?

Mě to připadá fakt nedotažené.
Odpovědět0  0
john.don | 25.11.20056:57
nedotažené..­(na tohodle výrobce)
Odpovědět0  0
Freaky | 25.11.200514:40
Existuji specialni ­"inteligentni­" prodluzovacky, ktere maji 1zasuvku ­"master­" a nekolik dalsich ­"slave­".
A tudis, kdyz se zapne Master, zapnou se i Slave...
Dival jsem se so Alzasoftu, a Czechcomputeru, ale nenasel jsem je... kdysi jsem to videl v Proce­/AAC.
Odpovědět0  0
john.don | 25.11.200515:05
Zdar. To je prostě jedno.
Nedali to tam i když by to stálo třeba jen 1 dolar navíc.
A je to škoda.
Odpovědět0  0
Letadlo | 4.2.20069:49
Jo , přesně ten mám a všem doporučuji. Podle odběru zařízení v zásuvce master se zapnou zásuvky slave. ­(Citlivost nastavitelná trimrem­). Je to použitelné na todle a hlavně na spoustu dalších věcí. Já například spolu s PC přes toto vypínám externí napájení dvou USB Hubů, monitor, scanner a tiskárnu ­(v síti jí nepoužívám­). To je úspoříčka v dnešní energeticky náročné době. Je pravdou, že mohli tito borci takovouto jednoduchou elektroniku zapracovat do chlazení a udělat napájecí mezikus ­(samec,samice,odbočující kabel­), který by se vsadil mezi originál napájecí kabel PC a zdroj. Philips má např. takto řešené napájení pod­-monitorových reproduktorů. Tím je monotr univerzální a jen se doplní repro s takovouhle napájecí odbočkou. Co se týče tepla vzniknouvšího po vypnutí PC bych to také neviděl tragicky. Ta voda tam stále je, ochlazená z předchozí cirkulace a určitě se za těch pár sekund nezačne vařit :­-)
Odpovědět0  0
FHR | 17.4.201012:58
Prodává to elektroeden.cz ­(dříve conrad)
Odpovědět0  0
Wero | 5.12.20050:06
já mám spínání řešené relátkem spínaným 12v vytaženými z molexu stačí si pohrát s pájkou a je to za pár kaček
Odpovědět0  0
Miláno | 14.5.200616:30
Zdravim, prosimtě nemohl by jsi mi to nejak bliž popsat jak to mas s tim relátkem zapojené? Moc by mi to pomohlo. Treba na hjumper@seznam.cz Díky
Odpovědět0  0
Jeff M. | 25.11.20050:27
Slušnej kousek železa, nebo lépe hliníku, ale ten problém s nedořešeným zapínaním společně s PC vidím jako dost zásadní :­-(
Odpovědět0  0
yoyanec | 25.11.20052:59
no nemyslim,ze je to bug...podla mna je to lepshie...lebo ked vypnesh komp, tak ti stupne teplota vshetkych sucasti...a pti tomto staci, ak to nexash bezat ece xvilku po vypnuti pc...
Odpovědět0  0
john.don | 25.11.20056:54
Hele kdyby to bylo propojené třeba přes USB­(ani by tam nemusel být žádný ovladač­), prostě pokud by na USB bylo napětí, tak by věž jela. A na takové věci by klidně mohl být zpožďovač. Tj. po vypnutí by čerpadlo mohlo třeba ještě 20sec jet.

Nic složitého bych na tom neviděl.
Odpovědět0  0
mitom | 25.11.20059:13
Ja si na zakl.doske mozem nastavit, ci ma byt USB pod napatim aj pri vypnutom PC. Takze Tvoj sposob by nemusel vzdy fungovat. Jednoduchsie je kupit 12V rele ­(napr. ako sa pouziva v autach­), pripojit ho na zdroj v PC a spinat nim napajanie vodnika.
Odpovědět0  0
john.don | 25.11.200511:41
Jasně. Máš pravdu a já to o příspěvek níž taky říkám.
Ale mohlo to tam být jako alternativa.
Vždycky bude něco někomu nevyhovovat.
Ale takhle to mohla být alespoň volba pro 90% lidí.
Odpovědět0  0
Trifon | 26.11.20057:29
Jo zapinani s PC uz mam vyreseny Qmatic od Inovateku to reši
Odpovědět0  0
anunnaki@ahaportal.com | 26.11.20058:45
to s tym sledovanim 5V napeti na USB je proste genialni napad ! a celou drahou vec by to prodrazilo o cca 100KC za elektroniku ktera by to spinala...popravde receno...stacilo by udelat jen to, ze na USB povesit zarizeni ktere neni nijak napajeno, ale kdyz zapnu COMP, zapne se USB a 5V prijde na to zarizeni a to neudela nic jineho, nez ­(zopne rele­) a pusti 220V do pumpy.....fakt do 100KC vcetne USB kabelu :­) Jen nechapu, proc to ­"specialisty­" z ZALMANU nenapadlo.
Odpovědět0  0
anunnaki@ahaportal.com | 26.11.20058:47
samozrejmne....paralelne treba k tomu tech 5V muze prijit i primo od zdroje z molexu pro napajeni HDD nebo ventilatoru..
Odpovědět0  0
john.don | 26.11.200511:13
No já to myslel přesně tak. Nebyl by potřeba žádný ovladač.
Jen by se detekovalo napětí na USB.
Možná by to šlo zkombinovat s termálním čidlem na procesoru.
(Pokud by USB port selhal, zařízení by se seplo při překročení určité teploty.­)

Nojo. Nechápu proč to nevyřešili.

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.