reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
28.3.2023, Milan Šurkala, aktualita
Elektromobilům se často vyčítá, že jejich baterie vydrží jen pár let a pak je vůz na vyhození, případně musí čelit velmi nákladné výměně akumulátoru. Ukazuje se však, že to možná nebude tak hrozné. Zatím ji dle Recurrentu má vyměněnou jen 1,5 % aut.
haunter (200) | 28.3.202314:16
Kolik % spalováků má vyměněné rozvody? :D A kolika % se někdy potkaly ventily? :D
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4501) | 28.3.202315:56
Jenže výměna rozvodů není zas tak nákladná položka jako výměna baterie ­(i když ta je mnohdy v rámci záruky­). Potkané ventily, to už je trochu jiná legrace, takových aut znám ze svého okolí až nepříjemně mnoho.
Odpovědět0  0
olda79 (42) | 28.3.20238:54
Odpovídá rozložení ujetých kilometrů i autům se spalovacími motory? Není to v článku uvedeno. Pokud ne, tak závěr akorát je, že si auta na baterky prostě kupují lidé co jezdí málo.
Odpovědět4  1
Milan Šurkala (4501) | 28.3.202310:09
Zhruba ano. Většina statistik ­(ne všechny­) se shoduje na tom, že elektrická auta dokonce v průměru najedou za rok o trochu více než auta spalovací ­(zejména proti benzínu­).
Odpovědět1  0
snajprik (1558) | 28.3.202311:03
Problem je v tom že aj ked odstavime spalovacie auta a nahradime ich elektro, tak to vôbec problem nerieši, lebo všetke spalovacie auta maju na znečisteni podiel len 0,01% čo je nič. 7 velke nakladne lode vyprodukuju tolko znečistenia ako všetke auta na svete a tych lodi
beha 200 000.
O priemysle ani nevravim. Jeden ceuloskovy komin u nas vyprodukuje 3x viac znečistenia ako všetke auta v Čechach a na Slovensku dokopi...
Odpovědět2  4
Milan Šurkala (4501) | 28.3.202312:23
"lebo všetke spalovacie auta maju na znečisteni podiel len 0,01% čo je nič.­"

Nesmysl. ­(https:­/­/theroundup.org­/wp­-content­/uploads­/2021­/07­/ghg­-emissions­-energy­-sector­-breakdown.png­) Doprava 22,4 %, z toho silniční doprava 74 % ­(https:­/­/theroundup.org­/wp­-content­/uploads­/2021­/07­/transport­-sector­-co2­-emissions­-breakdown.png­), což dělá 16,6 %. Kde jste přišel na 0,01 %???

" 7 velke nakladne lode vyprodukuju tolko znečistenia ako všetke auta na svete a tych lodi ­"

Nesmysl. Tohle bylo už tolikrát vyvráceno, že se divím, že to ještě někdo pořád do zblbnutí papouškuje. https:­/­/theroundup.org­/wp­-content­/uploads­/2021­/07­/transport­-sector­-co2­-emissions­-breakdown.png Já nevím jak Vám, ale mně 74 % ze silniční dopravy přijde více než 11,1 % z lodní. Lodě však mají velké emise síry, to ano.
Odpovědět5  0
1.6dynamic (32) | 28.3.202312:40
Snajprik je ten čo tu pravidelne píše o tom, že USA obsadili Ukrajinu a Putin ju oslobodzuje. S takýmito bláznami nemá zmysel o čomkoľvek diskutovať.
Odpovědět4  2
snajprik (1558) | 28.3.202321:03
Kde som pisal že Putin Ukrajinu oslobodzuje? Putin robil presne to čo v Gruzinsku, zabral časť uzemia aby dana krajina nemohla vstupiť do NATO. Smernica NATO hovori jasne napadnuta krajina, alebo krajina ktora nema uzemnu celistvosť nemôže vstupiť do NATO.
Vojna je tam preto lebo USA dalo možnosť vstupiť v 2008 Gruzinsku a Ukrajine do NATO, v tedy Putin srandoval či aj Rusko nevezmu do NATO :D
Prv sa o to pokusili USA s Gruzinskom cez olympiadu, Rusi tam poslali tanky a od v tedy je tam zamrznuty konflikt abchacko a osecko, preto Gruzinci nemôžu do NATO.
Druha bola na rade Ukrajina v 2014 po prevrate, v tedy Rusi zabrali časť donbasu a povedali že od tial odídu len ak USA da pisomne že Ukrajina nikdy nevstupi do nato a ostanu neutralny ako Rakušania, dokonca Rusi povedali že Ukrajina môže do EU ale nie do NATO.
9 rokov tam ukrajinci kapu lebo taketo lajstro nieje USA schopne podpisať že Ukrajina nikdy nevstupi do NATO, no v čom sa mylim?
Odpovědět2  3
1.6dynamic (32) | 29.3.202312:46
Debatovat s někým, kdo vyzývá k násilí, vraždění, kdo podporuje ruskou genocidu na Ukrajině, nemá smysl. Jen mu pomáháme ty odpornosti šířit.

Navrhujem zabanovat dezolata snajprika, nech si ide zasierat ine weby.
Odpovědět2  2
vilcoo (88) | 29.3.20235:19
Dobre viete kde na to prisiel.precital blbost na webe pre dezolatov a bez overenia alebo zamyslenia ju kopiruje.
Odpovědět2  4
snajprik (1558) | 29.3.20237:27
Šurkala argumentuje faktami to si važim, aj ked s jeho zdrojom informacii nesuhlasim, ale ty tym že čitam dezolatske noviny? Hlavny problem lodi je že keď vyjdu na more palia MAZUT čo je len trochu upravena ropa a až ked prichadzaju ku pobrežiu prepinaju na naftu aby menej dymili.
https:­/­/auto.pravda.sk­/doprava­/clanok­/563609­-jeden­-tanker­-vraj­-vypusti­-tolko­-emisii­-ako­-50­-milionov­-aut­-je­-to­-hoax­-alebo­-pravda­/
Odpovědět1  2
Milan Šurkala (4501) | 29.3.202310:06
Problém je v tom, že nejsou emise a emise. Spousta lidí to míchá dohromady. Elektromobily se snaží primárně řešit CO2, ne SOx ­(což při přechodu z uhlí ale řeší také­), které jsou tím emisním problémem u tankerů. Ostatně i ten Váš odkaz to ukazuje, že jde o síru, ne o CO2. A emisní limity na SOx se i pro lodě výrazně zpřísňují.
Odpovědět4  0
Karmali (12) | 28.3.20238:23
To je sice krásná věc, ale nikde se neuvádí kolik na těch 1,5 procenta je aut, které šli rovnou do šrotu bez jakékoliv výměny. Takhle je to ukazatel k ničemu. Mám osobní zkušenost s tím že po nehodě je auto rovnou na odpis, nehledě na to, že většina servisů ani neví co s takovým autem dále dělat :)
Odpovědět7  0
Eskymak (1057) | 28.3.202310:22
Ve chvíli, kdy se poškodí baterii, už jen třeba tím, že auto přejede nějakou překážku na silnici, aniž by muselo dojít k vážné nehodě, je auto na odpis, protože baterie tvoří většinu hodnoty vozidla.

Za peníze z povinného ručení či z pojistného si nikdy baterii nekoupíte, stejně jako si při totálce nekoupíte auto odpovídajici tomu, které bylo zrušeno. Jenže zatímco zrušen auto se dá často za zlomek ceny v garáži opravit, u té baterie to možné nebude, protože i jednotlivé moduly si stále drží vysokou cenu. Těžko si složíte novou baterii do Tesly z dílu z vrakáče.
Odpovědět4  1
Budman (251) | 28.3.202318:27
Tohle mne hned napadlo, když jsem viděl titulek ­- navíc už několikrát proběhly médii články, že právě elektromobily mají mnohem vyšší procento aut ke kompletnímu odpisu i po menších nehodách, jenže to jsou zase informace, které sem pan Šurkala ­"náhodou­" nedává :­-)
Odpovědět2  1
Milan Šurkala (4501) | 28.3.202319:40
Pan Šurkala zde nechce dávat několik aktualit o baterkách a elektromobilech denně ­(což přece sám jistě schvalujete, ne?­). Článek, který zmiňujete, už dávno visí v seznamu na napsání.
Odpovědět1  1
vilcoo (88) | 29.3.20235:23
Ale to je sposobene aj tym,ze takychto elektromobilov bolo malo a neboli firmy, ktore by to opravili..ale pozrite par videi z Norska, tam uz firmy bezne opravuju baterie ev.
Odpovědět1  0
snajprik (1558) | 28.3.20237:40
2­/3 ceny elektroauta je cena baterii, tak že preto to nik nerieši a kupi nove. Napriklad Tesla ich ma zabudovane, to by museli rozmontovať cele auto aby ich vymenili.
Hlavný problém tých autičiek na baterky je bučačka, pri poškodeni baterii je to vlasne totalka.
Ja len dufam že vymyslia Činania niečo použitelne aby sa nahradili benzinove auta, ale v takom stave ako to je dnes baterky su sprostosť.
Ak niekto argumentuje že je to čista energia nech sa preberie, Polsko vyraba 80% svojej elektriny v uholnych elektrarniach, elektrina nieje až taka čista energia ako nam tvrdia...
Cesta su palivove članky, ale to chce tiež domyslieť.
Odpovědět5  4
jk3 (61) | 28.3.20238:38
Jestli chceme čistou energii, musíme stavět atomovky
Odpovědět7  0
snajprik (1558) | 28.3.202310:54
Znie to ako vtip, ale je to tak. 1kg plutonia vie vyprodukovať teplo ako 35 ton čierneho uhlia a to bez akýchkoľvek emisii a odpad s atomovky sa strka do starych bani kde môže kludne hniť milion rokov bez problemov.
Odpovědět3  3
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.