reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia
28.3.2023, Milan Šurkala, aktualita
Elektromobilům se často vyčítá, že jejich baterie vydrží jen pár let a pak je vůz na vyhození, případně musí čelit velmi nákladné výměně akumulátoru. Ukazuje se však, že to možná nebude tak hrozné. Zatím ji dle Recurrentu má vyměněnou jen 1,5 % aut.
haunter (90) | 28.3.202314:16
Kolik % spalováků má vyměněné rozvody? :D A kolika % se někdy potkaly ventily? :D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Milan Šurkala (3696) | 28.3.202315:56
Jenže výměna rozvodů není zas tak nákladná položka jako výměna baterie ­(i když ta je mnohdy v rámci záruky­). Potkané ventily, to už je trochu jiná legrace, takových aut znám ze svého okolí až nepříjemně mnoho.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
olda79 (23) | 28.3.20238:54
Odpovídá rozložení ujetých kilometrů i autům se spalovacími motory? Není to v článku uvedeno. Pokud ne, tak závěr akorát je, že si auta na baterky prostě kupují lidé co jezdí málo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Milan Šurkala (3696) | 28.3.202310:09
Zhruba ano. Většina statistik ­(ne všechny­) se shoduje na tom, že elektrická auta dokonce v průměru najedou za rok o trochu více než auta spalovací ­(zejména proti benzínu­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
snajprik (1445) | 28.3.202311:03
Problem je v tom že aj ked odstavime spalovacie auta a nahradime ich elektro, tak to vôbec problem nerieši, lebo všetke spalovacie auta maju na znečisteni podiel len 0,01% čo je nič. 7 velke nakladne lode vyprodukuju tolko znečistenia ako všetke auta na svete a tych lodi
beha 200 000.
O priemysle ani nevravim. Jeden ceuloskovy komin u nas vyprodukuje 3x viac znečistenia ako všetke auta v Čechach a na Slovensku dokopi...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(4)
Milan Šurkala (3696) | 28.3.202312:23
"lebo všetke spalovacie auta maju na znečisteni podiel len 0,01% čo je nič.­"

Nesmysl. ­(https:­/­/theroundup.org­/wp­-content­/uploads­/2021­/07­/ghg­-emissions­-energy­-sector­-breakdown.png­) Doprava 22,4 %, z toho silniční doprava 74 % ­(https:­/­/theroundup.org­/wp­-content­/uploads­/2021­/07­/transport­-sector­-co2­-emissions­-breakdown.png­), což dělá 16,6 %. Kde jste přišel na 0,01 %???

" 7 velke nakladne lode vyprodukuju tolko znečistenia ako všetke auta na svete a tych lodi ­"

Nesmysl. Tohle bylo už tolikrát vyvráceno, že se divím, že to ještě někdo pořád do zblbnutí papouškuje. https:­/­/theroundup.org­/wp­-content­/uploads­/2021­/07­/transport­-sector­-co2­-emissions­-breakdown.png Já nevím jak Vám, ale mně 74 % ze silniční dopravy přijde více než 11,1 % z lodní. Lodě však mají velké emise síry, to ano.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(0)
1.6dynamic (29) | 28.3.202312:40
Snajprik je ten čo tu pravidelne píše o tom, že USA obsadili Ukrajinu a Putin ju oslobodzuje. S takýmito bláznami nemá zmysel o čomkoľvek diskutovať.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(2)
snajprik (1445) | 28.3.202321:03
Kde som pisal že Putin Ukrajinu oslobodzuje? Putin robil presne to čo v Gruzinsku, zabral časť uzemia aby dana krajina nemohla vstupiť do NATO. Smernica NATO hovori jasne napadnuta krajina, alebo krajina ktora nema uzemnu celistvosť nemôže vstupiť do NATO.
Vojna je tam preto lebo USA dalo možnosť vstupiť v 2008 Gruzinsku a Ukrajine do NATO, v tedy Putin srandoval či aj Rusko nevezmu do NATO :D
Prv sa o to pokusili USA s Gruzinskom cez olympiadu, Rusi tam poslali tanky a od v tedy je tam zamrznuty konflikt abchacko a osecko, preto Gruzinci nemôžu do NATO.
Druha bola na rade Ukrajina v 2014 po prevrate, v tedy Rusi zabrali časť donbasu a povedali že od tial odídu len ak USA da pisomne že Ukrajina nikdy nevstupi do nato a ostanu neutralny ako Rakušania, dokonca Rusi povedali že Ukrajina môže do EU ale nie do NATO.
9 rokov tam ukrajinci kapu lebo taketo lajstro nieje USA schopne podpisať že Ukrajina nikdy nevstupi do NATO, no v čom sa mylim?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(3)
1.6dynamic (29) | 29.3.202312:46
Debatovat s někým, kdo vyzývá k násilí, vraždění, kdo podporuje ruskou genocidu na Ukrajině, nemá smysl. Jen mu pomáháme ty odpornosti šířit.

Navrhujem zabanovat dezolata snajprika, nech si ide zasierat ine weby.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
vilcoo (76) | 29.3.20235:19
Dobre viete kde na to prisiel.precital blbost na webe pre dezolatov a bez overenia alebo zamyslenia ju kopiruje.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(4)
snajprik (1445) | 29.3.20237:27
Šurkala argumentuje faktami to si važim, aj ked s jeho zdrojom informacii nesuhlasim, ale ty tym že čitam dezolatske noviny? Hlavny problem lodi je že keď vyjdu na more palia MAZUT čo je len trochu upravena ropa a až ked prichadzaju ku pobrežiu prepinaju na naftu aby menej dymili.
https:­/­/auto.pravda.sk­/doprava­/clanok­/563609­-jeden­-tanker­-vraj­-vypusti­-tolko­-emisii­-ako­-50­-milionov­-aut­-je­-to­-hoax­-alebo­-pravda­/
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
zolo_sk (1283) | 29.3.20238:14
Minule bol pekný dokument v TV, ako sa v Číne stavajú nové kontajnerové lode na skvapalnený plyn. Napríklad nádrž navrhli Francúzi, motor Nemci. Tuším prvých 9 kusov bude, alebo už je dokončených.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Milan Šurkala (3696) | 29.3.202310:06
Problém je v tom, že nejsou emise a emise. Spousta lidí to míchá dohromady. Elektromobily se snaží primárně řešit CO2, ne SOx ­(což při přechodu z uhlí ale řeší také­), které jsou tím emisním problémem u tankerů. Ostatně i ten Váš odkaz to ukazuje, že jde o síru, ne o CO2. A emisní limity na SOx se i pro lodě výrazně zpřísňují.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Karmali (12) | 28.3.20238:23
To je sice krásná věc, ale nikde se neuvádí kolik na těch 1,5 procenta je aut, které šli rovnou do šrotu bez jakékoliv výměny. Takhle je to ukazatel k ničemu. Mám osobní zkušenost s tím že po nehodě je auto rovnou na odpis, nehledě na to, že většina servisů ani neví co s takovým autem dále dělat :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(7)  nízká(0)
Eskymak (970) | 28.3.202310:22
Ve chvíli, kdy se poškodí baterii, už jen třeba tím, že auto přejede nějakou překážku na silnici, aniž by muselo dojít k vážné nehodě, je auto na odpis, protože baterie tvoří většinu hodnoty vozidla.

Za peníze z povinného ručení či z pojistného si nikdy baterii nekoupíte, stejně jako si při totálce nekoupíte auto odpovídajici tomu, které bylo zrušeno. Jenže zatímco zrušen auto se dá často za zlomek ceny v garáži opravit, u té baterie to možné nebude, protože i jednotlivé moduly si stále drží vysokou cenu. Těžko si složíte novou baterii do Tesly z dílu z vrakáče.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Budman (198) | 28.3.202318:27
Tohle mne hned napadlo, když jsem viděl titulek ­- navíc už několikrát proběhly médii články, že právě elektromobily mají mnohem vyšší procento aut ke kompletnímu odpisu i po menších nehodách, jenže to jsou zase informace, které sem pan Šurkala ­"náhodou­" nedává :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Milan Šurkala (3696) | 28.3.202319:40
Pan Šurkala zde nechce dávat několik aktualit o baterkách a elektromobilech denně ­(což přece sám jistě schvalujete, ne?­). Článek, který zmiňujete, už dávno visí v seznamu na napsání.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
zolo_sk (1283) | 29.3.20238:04
Zauímavé, že to muselo po rokoch až sem dôjsť, aby ste si ho dal na zoznam na napísanie. :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Milan Šurkala (3696) | 29.3.202310:19
Kdyby tu byly dvě tři novinky o baterkách a autech denně, tak byste prskal jak zběsilý. Tak co tedy chcete? V takovém omezeném množství nelze mít vše najednou.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
zolo_sk (1283) | 29.3.202314:15
"navíc už několikrát proběhly médii články, že právě elektromobily mají mnohem vyšší procento aut ke kompletnímu odpisu i po menších nehodách­"

Čo by som chcel? Aby ste nedával sem dookola informácie o kdejakej novej batérii, novom elektro aute, ale aby tu boli zásadné informácie aj z opačnej strany, nie iba tie pekné, ružové.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Milan Šurkala (3696) | 29.3.202314:27
No a ty tu snad nejsou? Snad v každém článku upozorňuji na neduhy.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
vilcoo (76) | 29.3.20235:23
Ale to je sposobene aj tym,ze takychto elektromobilov bolo malo a neboli firmy, ktore by to opravili..ale pozrite par videi z Norska, tam uz firmy bezne opravuju baterie ev.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
zolo_sk (1283) | 29.3.20238:05
To sú potom tie štatistiky také krásne, keď sa ­"upravia­" vstupné parametre.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
snajprik (1445) | 28.3.20237:40
2­/3 ceny elektroauta je cena baterii, tak že preto to nik nerieši a kupi nove. Napriklad Tesla ich ma zabudovane, to by museli rozmontovať cele auto aby ich vymenili.
Hlavný problém tých autičiek na baterky je bučačka, pri poškodeni baterii je to vlasne totalka.
Ja len dufam že vymyslia Činania niečo použitelne aby sa nahradili benzinove auta, ale v takom stave ako to je dnes baterky su sprostosť.
Ak niekto argumentuje že je to čista energia nech sa preberie, Polsko vyraba 80% svojej elektriny v uholnych elektrarniach, elektrina nieje až taka čista energia ako nam tvrdia...
Cesta su palivove članky, ale to chce tiež domyslieť.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(4)
jk3 (28) | 28.3.20238:38
Jestli chceme čistou energii, musíme stavět atomovky
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(7)  nízká(0)
snajprik (1445) | 28.3.202310:54
Znie to ako vtip, ale je to tak. 1kg plutonia vie vyprodukovať teplo ako 35 ton čierneho uhlia a to bez akýchkoľvek emisii a odpad s atomovky sa strka do starych bani kde môže kludne hniť milion rokov bez problemov.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(3)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.