reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Resident Evil 2 se oblékl do kabátu Unreal Enginu 4

24.7.2015, Jan Pánek, aktualita
Resident Evil 2 se oblékl do kabátu Unreal Enginu 4
Protože je Unreal Engine 4 volně přístupný, neváhají se jej využít i fanoušci her, kteří své oblíbené tituly převléknou do jiné podoby. To se stalo i s Resident Evil 2. V jeho případě se ale nejedná o první remake na Unreal Enginu.
Že je Resident Evil 2 Reborn 2 oblíbená hra, o tom se nedá pochybovat. Dočkal se již několika "znovuzrození" prostřednictvím fanouškovských remaků. A další se chystá v italském studiu IvaderGames. Jedná se o neziskové studio, takže hra vyjde zadarmo.

Studio říká, že by hra měla být k dispozici již v létě, zatím se objevila ve verzi pro alpha testery. Zároveň se objevily i první ukázky, které mohou demostrovat, co všechno dokáže změnit použitý engine. Nyní přišla řada na Unreal Engine 4.


Po zhlédnutí ukázky je patrné, že se hra ponořila mnohem více do tmy. Na druhou stranu je ale díky tomu možné si povšimnout práci se světlem. Například na majáku na policejním autě, který osvětluje okolí, nebo na používání svítilny. Ta uvěřitelně mění intenzitu podle vzdálenosti zdí a samotné svítilny. Stejně tak jsou reálné i stíny.

Výrobce zmiňuje, že využívá nových 3D modelů, systémů osvětlení, nových textur a částicové efekty. Zajímavé je vidět, co se změnilo při porovnání s jiným remakem, který byl postaven na Unreal Enginu 3, tedy na starší verzi.


Kromě větší tmy jsou lepší textury, za což pochopitelně herní engine nemůže, ale změny lze dobře pozorovat na fyzice. V Unreal Enginu 3 jsou patrné nedostatky ve fyzice, což lze vidět například při stříkání krve nebo odlétávání jisker.

Hlavní rozdíl je ale při práci se světlem. V první ukázce, i když je příliš tmavá, vše vypadá, jak má. A to včetně plápolajícího ohně nebo světel, které míří do kamery, jíž oslepují. Scéna je celkově vyváženější a vypadá uvěřitelněji.

Hry vyšla poprvé v roce 1998 a podle některých fanoušků se jedná o nejlepší titul z celé série. Na obou ukázkách je patrné, že se změnil i pohled z první osoby na třetí, což je znakem novějších dílů dlouhé série.

Zdroj: kotaku.com

reklama