No, zásadní inovace městské hromadné dopravy je nutná jako sůl.
Odpadly by šílené dopravní podniky - molochy s mnohamiliardovými rozpočty, Dozimetry, soudci jako úředníci vždy rozhodující dle zadání ve prospěch těchto podniků a celá plejáda dalších "sranda" jevů.
Odpadla by šílená zkostnatělost celého systému - celý systém obsluhy je v zásadě mimořádně těžkopádný. Jde o koncept starý významně více než 100 let a celé to drží těsně nad vodou v podstatě jen obnova vozového parku za novější typy vozů.
Čili projektům autonomní městské hromadné dopravy lze jen fandit!
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(2)
Tohle není nic jiného než Taxi. Jediná inovace spočívá v tom, že není potřeba řidič.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(3) nízká(0)
Tak pochopitelně by to mělo spíše podobu taxi. Snad nemyslíš vážně, že by se počítalo s pevně umístěnými zastávkami? :-)
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Proč pochopitelně? S ohledem na bezpečnost a plynulost silničního provozu, bezpečnost nástupu a výstupu cestujících, to určitě nebude zastavovat ledaskde. Taky je potřeba počítat s nástupem osob s omezením pohybu či orientace, případně třeba maminek s kočárky. Náhrada autobusů MHD to opravdu není.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)
Kdekoliv určitě ne, ale i mimo stávající zastávky ano. Elektronickým požadavkem byste si přivolal vozidlo na jiné, vhodné místo.
Jistě, vozidla by byla nízkopodlažní. Nebo vážně si myslíte, že jiné řešení neexistuje, než že se např. pupkatej strejda s nasraným výrazem ve tváři vyvalí ze své svatyně za volantem a kovovou tyčkou ručně sklopí plošinu pro vozíčkáře? Tento jev v zásadě považuji za jednu z nejkomičtějších situací v MHD.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
A ten kočárek/inv. vozík se dá ve čtyřmístném vozidle bez zavazadlového prostoru kam? Vozidlo se pohybuje oběma směry, sedačky jsou řazené proti sobě, kde jsou airbagy?
Technologicky je to hezká hračka, na veřejných komunikacích se s ní ale těžko setkáme. Bezpečnostní normy a zákony na tohle nejsou (a jen tak nebudou) dělané, a v případě kolize s jiným vozidle bych v tom opravdu sedět nechtěl.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
V autobusech (městských i linkových) bezpečnostní pásy nejsou, pasažér v nich může být otočený oběma směry a jezdí to po silnicích, řekl bych, docela běžně. Mimochodem, tohle má jak bezpečnostní pásy (bez toho se to nerozjede), tak i systém airbagů. Takže Vaše obavy jsou v tomto ohledu naprosto zbytečné.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Autobusy musi byt vybaveny pasy, pokud prepravuji vyhradne sedici pasazery. Do teto skupiny spada vetsina linkovich/dalkovych autobusu. Tohle ma ale k autobusu daleko a musi na to byt pohlizeno jako na osobni automobil.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Jde o ten koncept, nemyslel jsem, že by se pro MHD použil přesně tento typ vozu, byl by pochopitelně větší.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Cim vetsi, tim prisnejsi predpisy.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)