Scénárista filmu Rogue One kritizuje EA za využití licence na Star Wars
24.1.2019, Jan Vítek, aktualita

Nedávno jsme se bavili o možných příčinách toho, že Electronic Arts vlastnící práva na tvorbu her s tématikou Star Wars tohoto privilegia moc nevyužívají. Všiml si toho i scénárista filmu Rogue One, který přispěchal s kritikou.
Je nesporné, že téma Star Wars by se dalo herně "dojit" daleko intenzivněji, než předvádí společnost Electronic Arts a v článku o BioWare a sérii KOTOR jsme dospěli k závěru, že za tím může stát CEO firmy EA, a sice Andrew Wilson. Ten se totiž prý moc netají vlažným postojem k celé franšíze a jeho přístup měl stát i za tím, že studiu BioWare nebylo umožněno sérii KOTOR oživit. Na druhou stranu, jak bylo řečeno i v diskuzi pod odkazovaným článkem, z hlediska financí jde o těžko pochopitelný krok, takže kdo ví, jak to všechno vůbec opravdu je.

Gary Whitta, scénárista filmu Rogue One: A Star Wars Story, konkrétně uvedl, že EA "katastrofálně zachází" s právy na Star Wars. Ostatně fanoušci se v poslední době dočkali spíše rušení vyvíjených her. Vzpomenout můžeme na titul Star Wars 1313, který se týkal života mladého Boby Fetta, ovšem v té době jeho zrušením neměla společnost EA nic společného.
Pak tu však máme projekt Ragtag od Visceral Games pod vedením Amy Hennig, které vděčíme i za Uncharted. Tato hra se dostala do fáze pre-alpha a EA už ji v té době kritizovalo jako příliš lineární titul, na nějž by se těžko aplikovala monetizační vrstva. Ostatně v té době si ještě velcí vydavatelé mysleli, že jim hráči zbaští jejich stále invazivnější mikrotransakce či rovnou Pay to Win mechaniky. Whitta k tomu uvedl, že měl možnost Ragtag vidět na vlastní oči a že tato hra vypadala skvěle a v podstatě mohlo jít o "Star Wars Uncharted". EA ale však dle jeho informací nechtěli nic takového. Ovšem jak sám Whitta podotýká, pak si možná EA pro vedení daného projektu neměli najímat ředitelku projektu Uncharted.
O Ragtag se od jisté doby stará EA Vancouver, kteréžto studio jej přetvořilo v projekt Orca. Ten měl dodat hru s otevřeným světem a možností navštívit řadu planet, čili vskutku ambiciózní titul. V EA se ale rozhodli, že potřebují něco, co přijde na trh dříve a zapadne do firemní roadmap, takže Orca založený na Ragtag byl prý zrušen a nyní už s konečnou platností. Společnost EA pak přispěchala s vyjádřením, že to není pravda, ale to bylo velice vágní a neuvádělo konkrétní projekt.
Už dlouho se také mluví o tom, že Disney by měl EA odebrat licenci na hry s tématem Star Wars, a to především po katastrofě s názvem Star Wars: Battlefront II. Nic takového ale asi nelze očekávat a namísto toho můžeme čekat na to, co ukáže akční titul Star Wars Jedi: Fallen Order od Respawn Entertainment. Ten má přijít na trh letos.
Zdroj: KitGuru