reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Scénárista filmu Rogue One kritizuje EA za využití licence na Star Wars

24.1.2019, Jan Vítek, aktualita
Scénárista filmu Rogue One kritizuje EA za využití licence na Star Wars
Nedávno jsme se bavili o možných příčinách toho, že Electronic Arts vlastnící práva na tvorbu her s tématikou Star Wars tohoto privilegia moc nevyužívají. Všiml si toho i scénárista filmu Rogue One, který přispěchal s kritikou. 
Je nesporné, že téma Star Wars by se dalo herně "dojit" daleko intenzivněji, než předvádí společnost Electronic Arts a v článku o BioWare a sérii KOTOR jsme dospěli k závěru, že za tím může stát CEO firmy EA, a sice Andrew Wilson. Ten se totiž prý moc netají vlažným postojem k celé franšíze a jeho přístup měl stát i za tím, že studiu BioWare nebylo umožněno sérii KOTOR oživit. Na druhou stranu, jak bylo řečeno i v diskuzi pod odkazovaným článkem, z hlediska financí jde o těžko pochopitelný krok, takže kdo ví, jak to všechno vůbec opravdu je. 
 
 
Gary Whitta, scénárista filmu Rogue One: A Star Wars Story, konkrétně uvedl, že EA "katastrofálně zachází" s právy na Star Wars. Ostatně fanoušci se v poslední době dočkali spíše rušení vyvíjených her. Vzpomenout můžeme na titul Star Wars 1313, který se týkal života mladého Boby Fetta, ovšem v té době jeho zrušením neměla společnost EA nic společného. 
 
Pak tu však máme projekt Ragtag od Visceral Games pod vedením Amy Hennig, které vděčíme i za Uncharted. Tato hra se dostala do fáze pre-alpha a EA už ji v té době kritizovalo jako příliš lineární titul, na nějž by se těžko aplikovala monetizační vrstva. Ostatně v té době si ještě velcí vydavatelé mysleli, že jim hráči zbaští jejich stále invazivnější mikrotransakce či rovnou Pay to Win mechaniky. Whitta k tomu uvedl, že měl možnost Ragtag vidět na vlastní oči a že tato hra vypadala skvěle a v podstatě mohlo jít o "Star Wars Uncharted". EA ale však dle jeho informací nechtěli nic takového. Ovšem jak sám Whitta podotýká, pak si možná EA pro vedení daného projektu neměli najímat ředitelku projektu Uncharted. 
 
O Ragtag se od jisté doby stará EA Vancouver, kteréžto studio jej přetvořilo v projekt Orca. Ten měl dodat hru s otevřeným světem a možností navštívit řadu planet, čili vskutku ambiciózní titul. V EA se ale rozhodli, že potřebují něco, co přijde na trh dříve a zapadne do firemní roadmap, takže Orca založený na Ragtag byl prý zrušen a nyní už s konečnou platností. Společnost EA pak přispěchala s vyjádřením, že to není pravda, ale to bylo velice vágní a neuvádělo konkrétní projekt. 
 
Už dlouho se také mluví o tom, že Disney by měl EA odebrat licenci na hry s tématem Star Wars, a to především po katastrofě s názvem Star Wars: Battlefront II. Nic takového ale asi nelze očekávat a namísto toho můžeme čekat na to, co ukáže akční titul Star Wars Jedi: Fallen Order od Respawn Entertainment. Ten má přijít na trh letos. 
 
Zdroj: KitGuru


reklama