www.svethardware.cz
>
>
>
>

Shadow of the Tomb Raider konečně nabízí ray tracing, je o co stát?

Shadow of the Tomb Raider konečně nabízí ray tracing, je o co stát?
, , aktualita
O podpoře ray tracingu a DLSS ve hře Shadow of the Tomb Raider víme už od představení samotných GeForce RTX, ale pomocí aktualizace byla tato podpora nabídnuta až nyní. Můžeme se tak podívat jaký je dopad na výkon a kvalitu obrazu.
K oblíbeným
reklama
Shadow of the Tomb Raider je tak po Battlefield V a Metro Exodus teprve třetí hlavní titul, který nabídne podporu ray tracingu a vedle toho i DLSS, které by mělo zmírnit negativní dopad na výkon. Samotnou hru vyvinulo studio Square Enix, ale její port na PC verzi si vzali na starost Nixxes spolupracující s NVIDIÍ. A co se týče využití ray tracingu, ten se v tomto případě uplatní konkrétně pro vykreslování stínů, což vzhledem k názvu hry ani moc nepřekvapí. 
 
 
Nejdříve se můžeme podívat na to, jak ray tracing v této hře prezentují samotní vývojáři. Jde o již dlouho známé video ze srpna minulého roku. Nelze si nepovšimnout toho, že s vypnutým RTX v něm mají postavy vzadu své stíny, zatímco postavy vepředu nemají vůbec žádné, což působí nepřirozeně a náhlé zapnutí ray tracovaných stínů o to více vynikne. 
 
 
Server techPowerUp nám jako obvykle připravil srovnání z běžných lokací hry, takže se můžeme podívat, že v této hře je ray tracing opravdu pouze o stínech, které prostě působí realisticky, ovšem dopad na výkon je obrovský a snímkovací frekvence jde leckdy dolů i o polovinu, což se týká nastavení kvality na Ultra. 
 
Shadow of the Tomb Raider má přitom tři volby kvality RTX, a sice Medium, High a právě Ultra. Na první úrovni jsou stíny ray tracované pouze z vybraných, nejdůležitějších světel. Na druhé už se ray tracing využívá pro všechny a na Ultra ze přidávají další paprsky pro vyšší kvalitu i průsvitné stíny.
 
Dopad na výkon je sice obrovský, ale technologie DLSS dokáže při FPS motajících se kolem 50 a 60 přidat dalších 20, což je slušné a častokrát to hru zachránilo od sklouznutí pod optimálních 60 FPS. 
 
Co se týče výkonu, dá se říci, že nastavení Ultra nám už téměř žádný oproti High nesebere, takže zvolit si střední stupeň kvality nemá smysl. Při nastavení Medium se zase výsledky blíží provozu hry zcela bez ray tracingu. RTX 2060 nám pak bude stačit i na WQHD, pokud se na Ultra spokojíme s 50 FPS a to samé platí pro RTX 2080 Ti v případě rozlišení Ultra HD. 
 
Pro využití technologií RTX potřebujeme jednu z GeForce RTX 2000, systém Windows 10 1809 a nejnovější ovladače NVIDIA 419.35


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080 Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080
Ze všemožných výrobců grafických čipů pro PC nám zůstaly už jen dvě společnosti, které udávají krok a ty zde není třeba jmenovat. Nicméně jedna čínská firma se bude snažit o to, aby se mezi ne protlačila. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň
Společnost Lian Li specializující se na hliníkové skříně nám přináší v obvyklém černém a stříbrném provedení nové skříně, a to TU150. Jde o základ pro skutečně přenosné počítače, což poznáme dle vestavěného madla. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů
Superpočítač Ocelote na Univerzitě v Arizoně posloužil pro vytvoření tzv. Universe Machine. Ta vytvořila miliony virtuálních vesmírů a sledovala jejich vývoj, aby se výsledky daly porovnat s tím, co můžeme vidět na vlastní oči. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém? Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém?
Už od roku 2014 dodavatelé společnosti Microsoft, kteří měli co do činění s Xboxem, nahrávali audio záznamy pořízené v domácnostech herními konzolemi. To probíhalo ve snaze vylepšit funkce hlasových příkazů, ovšem ne vždy.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
AMD Ryzen 5 3500: to pravé pro lidové herní sestavy? AMD Ryzen 5 3500: to pravé pro lidové herní sestavy?
Tum Apisak se letmo zmínil o procesoru AMD Ryzen 5 3500, který by měl nastoupit s výbavou šesti jader bez SMT. Mohl by se tak stát velice zajímavou volbou pro herní sestavy s rozumnou cenou, ostatně dnes je pro hry šest fyzických jader vhodná výbava.
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář