www.svethardware.cz
>
>
>
>

Shadow of the Tomb Raider konečně nabízí ray tracing, je o co stát?

Shadow of the Tomb Raider konečně nabízí ray tracing, je o co stát?
, , aktualita
O podpoře ray tracingu a DLSS ve hře Shadow of the Tomb Raider víme už od představení samotných GeForce RTX, ale pomocí aktualizace byla tato podpora nabídnuta až nyní. Můžeme se tak podívat jaký je dopad na výkon a kvalitu obrazu.
K oblíbeným
reklama
Shadow of the Tomb Raider je tak po Battlefield V a Metro Exodus teprve třetí hlavní titul, který nabídne podporu ray tracingu a vedle toho i DLSS, které by mělo zmírnit negativní dopad na výkon. Samotnou hru vyvinulo studio Square Enix, ale její port na PC verzi si vzali na starost Nixxes spolupracující s NVIDIÍ. A co se týče využití ray tracingu, ten se v tomto případě uplatní konkrétně pro vykreslování stínů, což vzhledem k názvu hry ani moc nepřekvapí. 
 
 
Nejdříve se můžeme podívat na to, jak ray tracing v této hře prezentují samotní vývojáři. Jde o již dlouho známé video ze srpna minulého roku. Nelze si nepovšimnout toho, že s vypnutým RTX v něm mají postavy vzadu své stíny, zatímco postavy vepředu nemají vůbec žádné, což působí nepřirozeně a náhlé zapnutí ray tracovaných stínů o to více vynikne. 
 
 
Server techPowerUp nám jako obvykle připravil srovnání z běžných lokací hry, takže se můžeme podívat, že v této hře je ray tracing opravdu pouze o stínech, které prostě působí realisticky, ovšem dopad na výkon je obrovský a snímkovací frekvence jde leckdy dolů i o polovinu, což se týká nastavení kvality na Ultra. 
 
Shadow of the Tomb Raider má přitom tři volby kvality RTX, a sice Medium, High a právě Ultra. Na první úrovni jsou stíny ray tracované pouze z vybraných, nejdůležitějších světel. Na druhé už se ray tracing využívá pro všechny a na Ultra ze přidávají další paprsky pro vyšší kvalitu i průsvitné stíny.
 
Dopad na výkon je sice obrovský, ale technologie DLSS dokáže při FPS motajících se kolem 50 a 60 přidat dalších 20, což je slušné a častokrát to hru zachránilo od sklouznutí pod optimálních 60 FPS. 
 
Co se týče výkonu, dá se říci, že nastavení Ultra nám už téměř žádný oproti High nesebere, takže zvolit si střední stupeň kvality nemá smysl. Při nastavení Medium se zase výsledky blíží provozu hry zcela bez ray tracingu. RTX 2060 nám pak bude stačit i na WQHD, pokud se na Ultra spokojíme s 50 FPS a to samé platí pro RTX 2080 Ti v případě rozlišení Ultra HD. 
 
Pro využití technologií RTX potřebujeme jednu z GeForce RTX 2000, systém Windows 10 1809 a nejnovější ovladače NVIDIA 419.35


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Přehled desktopových grafických čipů Přehled desktopových grafických čipů
Přinášíme komplexní přehled grafických čipů a modelů grafických karet společností ATI/AMD a NVIDIA, který průběžně doplňujeme o nové modely, abyste tak měli k dispozici i aktuální informace. Doplněno o nové Radeon RX 5500 XT a 5600 XT.
Dnes, článek, Jan Vítek, Michal Huspeka104 komentářů
Internet Explorer má vážnou zero-day chybu, oprava neexistuje Internet Explorer má vážnou zero-day chybu, oprava neexistuje
Microsoft varuje, že internetový prohlížeč Internet Explorer trpí na vážnou zero-day chybu. Ta je tedy už v praxi zneužívána, ale prozatím na ni neexistuje oprava. Jde o podobný problém, který měla před pár dny i Mozilla.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Sapphire po zlevnění RTX 2060 zrychluje svůj Radeon RX 5600 XT Sapphire po zlevnění RTX 2060 zrychluje svůj Radeon RX 5600 XT
AMD a jeho AIB partner Sapphire našlo vskutku rychlou odpověď na to, že NVIDIA výrazně zlevnila karty RTX 2060, které si ze své ceny umazaly 50 dolarů. Sapphire cenu nechává, ale přidává na výkonu karet RX 5600 XT.
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
SpaceX zvládla test přerušeného startu lodi Dragon, cesta k ISS je volná SpaceX zvládla test přerušeného startu lodi Dragon, cesta k ISS je volná
Společnost SpaceX čekala jedna hlavní závěrečná zkouška před tím, než jí NASA umožní létat s lidmi na Mezinárodní vesmírnou stanici. My se nyní můžeme podívat, jak se tento test povedl při startu rakety Falcon 9.
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Alphabet vlastnící Google dosáhl hodnoty 1 bilionu USD Alphabet vlastnící Google dosáhl hodnoty 1 bilionu USD
Společnost Alphabet, pod níž spadá i Google, je čtvrtou americkou společností, která dosáhla na hodnotu jednoho bilionu USD. Doplňuje tak předchozí trojici v podobě Applu, Amazonu a společnosti Microsoft.
18.1.2020, aktualita, Milan Šurkala11 komentářů