reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Shadow of the Tomb Raider konečně nabízí ray tracing, je o co stát?

20.3.2019, Jan Vítek, aktualita
Shadow of the Tomb Raider konečně nabízí ray tracing, je o co stát?
O podpoře ray tracingu a DLSS ve hře Shadow of the Tomb Raider víme už od představení samotných GeForce RTX, ale pomocí aktualizace byla tato podpora nabídnuta až nyní. Můžeme se tak podívat jaký je dopad na výkon a kvalitu obrazu.
Shadow of the Tomb Raider je tak po Battlefield V a Metro Exodus teprve třetí hlavní titul, který nabídne podporu ray tracingu a vedle toho i DLSS, které by mělo zmírnit negativní dopad na výkon. Samotnou hru vyvinulo studio Square Enix, ale její port na PC verzi si vzali na starost Nixxes spolupracující s NVIDIÍ. A co se týče využití ray tracingu, ten se v tomto případě uplatní konkrétně pro vykreslování stínů, což vzhledem k názvu hry ani moc nepřekvapí. 
 
 
Nejdříve se můžeme podívat na to, jak ray tracing v této hře prezentují samotní vývojáři. Jde o již dlouho známé video ze srpna minulého roku. Nelze si nepovšimnout toho, že s vypnutým RTX v něm mají postavy vzadu své stíny, zatímco postavy vepředu nemají vůbec žádné, což působí nepřirozeně a náhlé zapnutí ray tracovaných stínů o to více vynikne. 
 
 
Server techPowerUp nám jako obvykle připravil srovnání z běžných lokací hry, takže se můžeme podívat, že v této hře je ray tracing opravdu pouze o stínech, které prostě působí realisticky, ovšem dopad na výkon je obrovský a snímkovací frekvence jde leckdy dolů i o polovinu, což se týká nastavení kvality na Ultra. 
 
Shadow of the Tomb Raider má přitom tři volby kvality RTX, a sice Medium, High a právě Ultra. Na první úrovni jsou stíny ray tracované pouze z vybraných, nejdůležitějších světel. Na druhé už se ray tracing využívá pro všechny a na Ultra ze přidávají další paprsky pro vyšší kvalitu i průsvitné stíny.
 
Dopad na výkon je sice obrovský, ale technologie DLSS dokáže při FPS motajících se kolem 50 a 60 přidat dalších 20, což je slušné a častokrát to hru zachránilo od sklouznutí pod optimálních 60 FPS. 
 
Co se týče výkonu, dá se říci, že nastavení Ultra nám už téměř žádný oproti High nesebere, takže zvolit si střední stupeň kvality nemá smysl. Při nastavení Medium se zase výsledky blíží provozu hry zcela bez ray tracingu. RTX 2060 nám pak bude stačit i na WQHD, pokud se na Ultra spokojíme s 50 FPS a to samé platí pro RTX 2080 Ti v případě rozlišení Ultra HD. 
 
Pro využití technologií RTX potřebujeme jednu z GeForce RTX 2000, systém Windows 10 1809 a nejnovější ovladače NVIDIA 419.35


reklama