"by solární panely na voze dávaly smysl coby doplňkový zdroj el.energie"
Tak ono to tak také u všech těchto solárních aut bylo myšleno. Ještě nikdo nevymýšlel relativně normální solární auto, které by mělo jezdit výhradně na solární energii. Ani to Sono, ani ten Lightyear nebyl koncipován a propagován tak, že to bude jezdit jen a pouze na slunce.
"Dokonce i v případě, že by šlo o kombinaci nabíjení z rozvodné sítě a solárními panely na automobilu, protože solární panely dodají zanedbatelné množství el.energie"
Opět, to byl také koncept těchto dvou aut, že to bude kombinace těchto dvou zdrojů. Toto "zanedbatelné" množství energie pochopitelně závisí na tom, kde je to auto provozováno, jak správně říkáte. Třeba u Sona to mělo činit 5800km ročně v oblasti Mnichova (takže cca 50 % ročního nájezdu, což mi moc "zanedbatelné" nepřijde, na druhou stranu v praxi by to bylo z různých důvodů jistě o dost méně - stíny budov, jiných aut,...). Tady se můžete podívat i na test
https://sonomotors.com/site/assets/files/10315/221222_solar_charging_svc3-01_on_13_12_2022.pdf
U Lightyearu to mělo být 6-11 tisíc km ročně podle polohy (tzn. 50-90% ročního nájezdu typického evropského auta).
"současně se také významně ohřeje, takže část el.energie padne na chlazení akumulátorů a klimatizaci kabiny atd."
To je pravda, pokud to auto budete schválně parkovat na slunci. Zapomínáte ale na to, že ne vždy si můžete vybrat, kde zaparkujete, a pak se Vám na sluníčku standardní auto ohřeje taky, ale už si nenasbírá energii k tomu, aby se tohoto ohřátí zbavilo. Solární auto ano.
Je zajímavé, že když se lidé baví o elektromobilech, tak každý zmiňuje to, že to nebude mít kde zaparkovat a dostat se k místu s nabíječkou, ale jak je řeč o solárním elektromobilu, najednou je míst všude dostatek a každý si může vybírat, zda bude parkovat na sluníčku nebo ve stínu.