Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.1.2021, Jan Vítek, aktualita
Falcon 9 startoval v neděli v rámci mise Transporter-1 s celým satelitovým "vánočním stromečkem" v nákladovém prostoru. V této první tzv. Rideshare Mission bylo totiž v jednom startu vyneseno na oběžnou dráhu celkem 143 satelitů. 
hellboy10 (5) | 26.1.202117:40
Napíšu jen krátce Kdo jim povolil 12000 satelitů Amerika si myslí že je vládce světa? a to že to jsou WIFI to můžou povídat dětem ve škole, ­(vir,očkování,nanoroboty­) a ať si udělá každý svůj úsudek.
Odpovědět0  0
DarkRichelieu (1230) | 28.1.20217:45
A kdo jim to tak asi zakáže ? :)
Odpovědět0  0
tombominos (1276) | 26.1.202112:06
skvely, jako by nestacil bordel na zemi, ted to bude jeste na obezne draze vsude kolem dokola.
Odpovědět4  4
DarkRichelieu (1230) | 26.1.202113:36
Kromě kritiky máte nějaké lepší řešení, kromě toho, že by jste to zakázal ?
Odpovědět0  4
blue.sun (268) | 26.1.202113:50
Regulace je v současné době jediné smysluplné řešení. Vzhledem k rizikům nemůže být vesmír čistě komerčním prostorem. Letecká doprava je taky dost přísně regulována a tohle by neměla být výjimka.
Odpovědět0  0
DarkRichelieu (1230) | 26.1.202114:53
Regulace :­) To co létá někde uprostřed afriky nemusí mít jen povolení létat nad evropou. Navíc nad regulacemi by musela být shoda, celosvětová. Přece si nebudete regulovat vlastní ekonomické a bezpečnostní zájmy aniž by to dělali i ostatní. O tom se ale mluví už hrozně dlouho, ale ve skutečnosti se nic pro to ještě neudělalo. Čína by byla jednoznačně proti, Indie by vzhledem ke snaze se zmodernizovat a čelit Číně taky řekla ne a Američané musí čelit Čínské a Ruské hrozbě, protože starlink skvěle funguje s letadly U.S. Air Force. A Evropa zas nemá moc něco ovlivnit. Takže co s tím ?
Odpovědět2  0
blue.sun (268) | 27.1.202115:01
Letecká doprava nad Afrikou podléhá stejným předpisům jako nad Evropou. Pravidla jsou mezinárodní, už proto, že nad Afrikou létají letadla všech možných zemí světa.
A ano, regulace samozřejmě musí být celosvětová, ale stejně jako vznikla ta letecká, i tahle může vzejít z konkrétních zemí. Je mi jasné, že s tím nikdo nechce nic dělat, protože je snadnější tvářit se, jak problém neexistuje. Což, bohužel, pravda není.
Odpovědět0  0
DarkRichelieu (1230) | 28.1.20218:03
Ano a proto má Evropa a USA vlastní předpisy, které doplňují nebo zpřísňují ty mezinárodní a třeba EU nedovolí létat asi 120 leteckým společnostem v jejich vzdušném prostoru :)
Odpovědět0  0
cheysuli (18) | 26.1.202117:53
Já chápu, že není snadné si představit kolik místa tam nahoře je, ale aspoň se o to trochu pokuste než tady budete vynášet soudy o bordelu na oběžné dráze. Momentálně jsme v situaci, že i na těch nejvíce používaných orbitách je asi takový provoz jako kdyby celou D1 mělo pro sebe jedno auto. Hrozit Kesslerovým syndromem je stejné jako se bát, že na tu D1 vyjede druhé auto a skončí to smrtelnou nehodou.
Odpovědět0  3
tombominos (1276) | 26.1.202120:51
Mozna si zkuste treba precist aspon tohle a pak se zkuste jeste jednou zamyslet...nez zacnete strilet priste od pasu :­)
https:­/­/www.geospatialworld.net­/blogs­/how­-many­-satellites­-orbit­-earth­-and­-why­-space­-traffic­-management­-is­-crucial/
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.