Spamu ubývá, jeho podíl klesl na polovinu
20.7.2015, Jan Vítek, aktualita
Dle údajů společnosti Symantec se velice příznivě vyvíjí celkový objem nevyžádané elektronické pošty, která zatěžuje internetové linky, poštovní servery a naše e-mailové schránky. Od roku 2009 klesl na polovinu celkového objemu zpráv.
Od Symantecu tedy přišly pozitivní zprávy, které mluví o tom, že v letošním červnu bylo zasláno celkově 704 miliardy e-mailových zpráv a z toho bylo 353 miliard klasifikováno jako spam, čili nevyžádaná pošta. Poměr normální a nevyžádané pošty tak byl vyrovnaný, čili v poměru 1:1.
Jedním z vrcholů "spamové epidemie" byl přitom shodou okolností také červen, ale v roce 2009. Tehdy bylo zasláno celkem 6,3 bilionů e-mailových zpráv, z čehož si nevyžádaná pošta ukousla celkem 5,7 bilionů, čili celých devadesát procent. Značně tak klesl objem celkového e-mailového provozu, a naštěstí především tedy nevyžádané pošty.
Tento vývoj je dle Symantecu zčásti výsledkem práce poskytovatelů internetového připojení, kteří se tomuto problému začali více věnovat a pro správce e-mailových serverů jsou k dispozici také lepší nástroje pro filtraci a blokování spamu. Vedle toho se také policie začala zajímat o největší spamové botnety, čili počítačové sítě vytvořené právě za účelem odesílání nevyžádané pošty, a podařilo se jí řadu z nich zrušit a tvorbu nových značně znepříjemnit. Zmíněný pokles tedy není prostě výsledkem toho, že by spam už nebyl tak ziskový.
Symantec nakonec poukázal i na to, že v poslední době se snížil také počet e-mailů obsahujících malware a phishingových pokusů, což firma vyhodnotila tak, že útočníci se jednoduše přeorientovali na jiné metody, třeba na sociální sítě.
Zdroj: Fudzilla, Symantec
Jedním z vrcholů "spamové epidemie" byl přitom shodou okolností také červen, ale v roce 2009. Tehdy bylo zasláno celkem 6,3 bilionů e-mailových zpráv, z čehož si nevyžádaná pošta ukousla celkem 5,7 bilionů, čili celých devadesát procent. Značně tak klesl objem celkového e-mailového provozu, a naštěstí především tedy nevyžádané pošty.
Tento vývoj je dle Symantecu zčásti výsledkem práce poskytovatelů internetového připojení, kteří se tomuto problému začali více věnovat a pro správce e-mailových serverů jsou k dispozici také lepší nástroje pro filtraci a blokování spamu. Vedle toho se také policie začala zajímat o největší spamové botnety, čili počítačové sítě vytvořené právě za účelem odesílání nevyžádané pošty, a podařilo se jí řadu z nich zrušit a tvorbu nových značně znepříjemnit. Zmíněný pokles tedy není prostě výsledkem toho, že by spam už nebyl tak ziskový.
Symantec nakonec poukázal i na to, že v poslední době se snížil také počet e-mailů obsahujících malware a phishingových pokusů, což firma vyhodnotila tak, že útočníci se jednoduše přeorientovali na jiné metody, třeba na sociální sítě.
Zdroj: Fudzilla, Symantec