
Výkonnější varianta GMA X3000 bude podporovat DirectX 9.0c i DirectX 10 a OpenGL 1.5. Jádro bude taktováno na velmi příjemných 667MHz, bohužel není jasné, kolik shaderů (které jsou plně programovatelné) bude čip mít. Čip GMA X3000 bude mimo jiné obsahovat a podporovat:
- hardwarové vertex shadery 3.0
- hardwarové pixel shadery 3.0
- 32-bitové a 16-bitové FPU operace
- Occlusion Query
- 128-bitové floating point textury
- bilineární, trilineární a anizotropické filtrování
- Intel Clear Video Technology
Intel GMA 3000 (chipset Q965) je zaměřena do podnikového segmentu, kde se neočekává příliš vysoký výkon ani funkce. Nový čip je tak dosti výrazně ořezán a spíš připomíná stávající Intel GMA950 než nový čip GMA X3000. Podporuje totiž nanejvýš DirectX 9.0c a OpenGL 1.4.
Přichází rovněž o hardwarové vertex shadery, ty jsou ve verzi 2.0 i 3.0 zpracovávány softwarově. Rovněž nejsou podporovány 32-bitové a 16-bitové FPU operace, ale pouze s celými čísly. Taktéž chybí Intel Clear Video Technology. Takt čipu zůstává neznámým údajem. Obraz GMA 3000 tak bude připomínat spíše levý obrázek, zatímco GMA X3000 bude vykreslovat ten pravý.
Nový chipset Intel G965 se objeví po malém odložení ještě tento měsíc, podnikový Q965 se dostane na trh až v září.
Zdroj: www.dailytech.com