reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Spotify má 320 milionů aktivních uživatelů, o 29 % více než před rokem

30.10.2020, Milan Šurkala, aktualita
Spotify má 320 milionů aktivních uživatelů, o 29 % více než před rokem
Streamovací služba Spotify může částečně slavit. Počet posluchačů se mezi ročně opět výrazně zvýšil, a to o 29 % na nynějších 320 milionů lidí. Bohužel ohledně ziskovosti to už není tak moc slavné.
Spotify je nejúspěšnější hudební streamovací službou. Za poslední čtvrtletí se jí podařilo zvýšit počet posluchačů na 320 milionů lidí, což je meziroční nárůst (proti Q3/19) o 29 %. Bohužel pro Spotify se na tom o chloupek více podíleli ti, kteří jsou v bezplatném režimu, kde je nyní 185 milionů lidí (+31 %), zatímco v případě platících uživatelů šlo o 27% nárůst na 144 milionů lidí. Pro srovnání, Amazon Music má 55 milionů uživatelů (většina platících) a Apple Music pak přes 60 milionů platících. Za navýšení uživatelů může i vstup na ruský trh, který byl dle služby dosud nejúspěšnějším vstupem.
 
Spotify logo
 
Pokud to máme převést na finance, tak z platících členů (Premium) má Spotify 1,79 mld. EUR (+15 %), což znamená 4,19 EUR na uživatele měsíčně. V případě neplatících, tedy těch, kteří nepřímo platí posloucháním reklam, to máme jen 185 mil. EUR (+9 %), což na jednoho uživatele dělá pouze necelých 0,35 EUR za měsíc. Celkové příjmy společnosti tak byly 1,975 mld. EUR (+14 %). Bohužel zatímco loni bylo Spotify v mírném provozním zisku 54 mil. EUR, letos je to ztráta 40 mil. EUR. Značným úspěchům se těší podcasty, kterých je na službě už 1,9 milionu (+0,4 mil. proti Q2/20). Tím nejúspěšnějším je Joe Rogan Experience.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama