Stadia i přes sliby nenabízí ve hrách 4K při 60 FPS

Stadia i přes sliby nenabízí ve hrách 4K při 60 FPS
, , aktualita
Služba Google Stadia zatím sbírá spíše negativní hodnocení zákazníků i tisku a je znát, že na ni skutečně ještě neuzrál čas. Google sice nemůže ovlivnit kvalitu linek, které zákazníci využívají, ale řada věcí jde prostě na jeho triko. 
K oblíbeným
reklama
Google Stadia, stejně jako veškeré další podobné služby, bude mít proti sobě jednu podstatnou nevýhodu, kterou těžko ovlivní. Je to kvalita internetového připojení, které musí být rychlé a stabilní, abychom mohli mluvit o kvalitním zážitku. Takové ale zdaleka nemá k dispozici každý a to platí i na mnoha místech v USA, kde existují regiony ovládané jen jedním poskytovatelem a ten si pochopitelně diktuje.
 
Američané už také nemají zajištěnou síťovou neutralitu, takže ISP jim mohou data ze streamovacích služeb škrtit anebo počítat. Ostatně pokud by si někdo chtěl často hrát ve 4K při 60 FPS, znamenalo by to přenos obrovských objemů dat a to se poskytovatelům pochopitelně nemusí zamlouvat, ačkoliv Google veřejnost přesvědčoval, že ti přece nejsou hloupí a budou chtít zákazníkům vyhovět, což je poněkud vzdálené realitě mnoha regionů. 
 
 10,7 TFLOPS grafického výkonu má mít Stadia připraveno pro každého z nás
 
Když se k tomu přidá i obecná nedokonalost služby Stadia zastřešená stále ještě slabou nabídkou her, nevzniká produkt, který bychom si mohli obecně pochvalovat. Nyní nám jde konkrétně i o to, že ačkoliv Google sliboval rozlišení 4K při 60 FPS pro řadu her, realita je opět jiná. 
 
Google už potvrdil informace, že tomu skutečně tak je. Například Destiny 2 je renderována pouze v rozlišení 1080p. Pro Red Dead Redemption 2 platí alespoň 1440p, ovšem při 30 snímcích za sekundu, přičemž uživatelé lačnící po 4K/60 si museli právě proto zaplatit za Stadia Pro, aby nakonec hlavní slibovanou výhodu nezískali. Mnozí si asi nevšimli jednoho z nejstarších obchodních triků, a sice malinké poznámky, že 4K/60 je maximum. Jak je ale možné, že Destiny 2 běží ve Full HD, čili v nižším rozlišení než na PS4 Pro, která má mnohem slabší grafický výkon, než slibuje Stadia? 
 
 
To ví asi jen Google, který také už přispěchal s odpovědí na tato odhalení: "Stadia streamuje ve 4K a při 60 FPS, což zahrnuje celou naší grafickou pipeline od hry po obrazovku. Vývojářům ovšem dáváme svobodu rozhodnutí, jak zajistit nejlepší obrazovou kvalitu a snímkovací frekvenci pro Stadia a jsme ohromeni tím, co byli schopni nabídnout pro první dny provozu služby". Google také předpokládá, že vývojáři budou rozlišení a kvalitu obecně ještě ladit. 
 
K tomu by se chtělo ovšem říci, že takto evidentně nevyladěná služba by neměla platící zákazníky stavět do role pokusných králíků a Google měl přijít spíše s veřejnou neplacenou betou. Anebo měl Google udělat alespoň tu věc, aby rozlišení a snímkovací frekvenci streamu přizpůsobil hře, neboť nemá žádný význam posílat jako 4K stream rozlišení Full HD, naopak je to kontraproduktivní. 
 
Zdroj: KitGuru


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Apple M1X prý nabídne 12 procesorových jader Apple M1X prý nabídne 12 procesorových jader
Společnost Apple se se vší vážností pustila do vývoje vlastních procesorů založených na architektuře ARM, které mohou zcela nahradit hardware od společnosti Intel či potažmo AMD. Nyní tu máme model M1X. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Papírově silnější Xbox Series X zatím s PS5 prohrává v reálném výkonu Papírově silnější Xbox Series X zatím s PS5 prohrává v reálném výkonu
Dle specifikací je nová Xbox Series X sice výkonnější než PlayStation 5, ale jak jsme se mohli už kolikrát přesvědčit, údaje o výkonu v TFLOPS a megahertze nemusí ve výsledku rozhodovat. Na co ukazuje praxe?
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Další Super Mario Bros. zlomil rekord, hra byla vydražena za 156 tisíc USD Další Super Mario Bros. zlomil rekord, hra byla vydražena za 156 tisíc USD
Mít původní balení hry ze série Super Mario Bros. je v dnešní době velmi výnosné. Letos už některý díl této hry podruhé překonal všechny předchozí rekordy. Ten nynější se dostal na částku 156 tisíc USD, tedy zhruba 3,4 mil. Kč.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
NVIDIA prý prodala těžařům Ampere za 175 milionů dolarů NVIDIA prý prodala těžařům Ampere za 175 milionů dolarů
Těžba kryptoměn opět začíná ohrožovat trh s grafickými kartami, a to v tu nejméně vhodnou dobu. Do toho přichází zpráva, že NVIDIA měla přímo těžařům prodat nové Ampere v hodnotě 175 milionů dolarů. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek10 komentářů
Microsoft Productivity Score: jen přehled, nebo kladivo na zaměstnance? Microsoft Productivity Score: jen přehled, nebo kladivo na zaměstnance?
Mnozí zaměstnanci se letos přesunuli domů, aby svým dílem pomohli "zploštit křivku", ovšem zaměstnavatelé leckdy zjistili, že mají jen omezené možnosti, jak kontrolovat jejich produktivitu. Do toho přišel Microsoft. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář