reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Star Citizen alfa 3.0: vývojový milník přišel, jaký je?

31.1.2018, Jan Vítek, článek
Star Citizen alfa 3.0: vývojový milník přišel, jaký je?
Čekání na Star Citizen ve veřejné verzi Alfa 3.0 skončilo krátce před loňským Štědrým dnem, který se nám Cloud Imperium Games tak snažili zpříjemnit. Na tuto verzi jsme přitom velice dlouho čekali, neboť slibovala výrazný pokrok. Jaká je?

Měsíc Daymar ve stylu Marsu

 
Před zapnutím forsáže je vhodné namířit loď přesně na místo, kam chceme sestoupit a pokud možno to chce nemířit dolů kolmo, jinak můžete snadno zjistit, že takový sestup prostě nevyberete a nadzvukovou rychlostí si potykáte s povrchem měsíce. V případě sestupu na měsíc s atmosférou si můžete užít příslušného efektu, který tak dobře známe z kosmonautiky i z dříve ukázaných videí alfy 3.0.
 
průlet atmosférou měsíce Daymar - klikněte pro zvětšení - 
 
Ovládání lodě ale není nic složitého, stačí si prostě a jednoduše hlídat rychlost, k čemuž nám pomůže i HUD, na němž se ukazuje maximální ještě bezpečná rychlost při dodržení daného směru letu. Přistát můžeme skutečně kdekoliv, kde se najde jen trochu rovná plocha. To už vyžaduje trochu citu a trpělivosti, protože loď se může chovat nevyzpytatelně a kvůli občasným lagům je možné, že i letmý dotek klávesy přidávající rychlost způsobí prudké zrychlení.
 
Větší problémy ale způsobuje to, že poté, co se opět posadíte za knipl své lodi, nemusí její ovládání vůbec fungovat správně a loď se najednou vymkne kontrole a může se i obrátit na záda, z čehož kouká řada komických situací. Lodě jsou ale celkem odolné a i když si při takovém počínání třeba urazíte křídlo, stačí zaletět ke stanici Cry-Astro Repair a tam si za rozumný poplatek nechat loď opravit. Samotné ovládání lodě lze napravit i pouze tím, že si přepnete pohled z kokpitu na externí (F4) a zase zpět. Občas se také po kvantovém skoku zasekne plyn a loď nelze zpomalit, což lze napravit také snadno, a to ťuknutím do tlačítka forsáže. Jde o klasické dětské nemoci, s nimiž je třeba v alfaverzi počítat a rozhodně se nedá říci, že by kvůli nim byl Star Citizen nehratelný. Občas je holt třeba experimentovat a zkoušet pro vyřešení bugu všechno možné. 
 
stanice na povrchu měsíce - klikněte pro zvětšení - 
 
Přistát lze jednoduše tak, že se přiblížíte co nejvíce povrchu, od nějž se loď nejspíše trochu odrazí, takže dosedat přímo na něj ani není nutné. Pak jen stačí vypnout motory a nechat ji usadit se. Nemusíme být opatrní, protože loď má štíty a vydrží i hrubější zacházení. Spíše toho vydrží mnohem více, než by měla, ale to bude pravděpodobně časem upraveno. 
 
- klikněte pro zvětšení -
 
Pak už můžeme vystoupit, proběhnout se, zastřílet si do kamenů nebo plnit mise či obchodovat. Nové mise na povrchu aktuálně patří především do běžného schematu najdi/přines (popřípadě vezmi/zbav se) a pokud si splníte tři, bohatě to stačí. Dostatečně si tím vyzkoušíte přenos různých beden do nákladového prostoru lodi, k čemuž vám ovšem základní duo lodí Aurora, nebo Mustang, které se dodávají v základním balíčku, moc dobře neposlouží. Chce to nejlépe loď s nákladovým prostorem, do nějž lze vstoupit, i když s notnou dávkou trpělivosti lze balík třeba i hodit do kokpitu. Nicméně tyto mise stejně začnou brzy nudit a výdělek je mizivý.
 
interiér stanice zabývající se botanikou - klikněte pro zvětšení -  
 
Na měsících se ale můžeme podívat do některé z povrchových základen a pokud jde o některou, kde se něco vyrábí či těží, můžeme si tam nakoupit a začít obchodovat. K tomu slouží nákupní konzole, odkud si necháme loď jednoduše naložit při koupi a vyložit při prodeji. To ale bohužel zatím není reflektováno v nákladovém prostoru, který stále vypadá prázdný, i když konzole hlásí k prasknutí naloženou loď. Zatím jde také jen o torzo obchodního systému, který vyžaduje, abychom si udělali kolečko kolem základen, podívali se, co se kde a za kolik prodává či kupuje.
 
Pokud to nechcete dělat poctivě, stačí využít seznam (PDF) vytvořený jinými hráči s tím, že cena zboží se mění, ale nijak výrazně a jde především o cenový rozdíl mezi místem koupě a prodeje. Především se ale dozvíte, kde můžete nějaké komodity vůbec koupit, protože zdaleka ne všechny stanice to umožňují.
 
okolí stanice včetně lodi a veškerého dění je vidět skrz okna stanice - klikněte pro zvětšení -  
 
Cesta k rychlému výdělku vede přes nákup zboží na měsíčních stanicích, což mohou být třeba diamanty či laranite a jeho prodej v Port Olisar, kde se nic nevyrábí, pouze spotřebovává. Dokud si ale nevyděláte tolik kreditů, že je při nákupu zboží nemáte šanci utratit, je vřele doporučeno ponechávat si rezervu. To ani ne proto, že by tak moc hrozil útok pirátů, ale spíše proto, že hra může opravdu kdykoliv spadnout a pokud budete zrovna na cestě se zbožím, přijdete o loď, o zboží i o peníze. Loď si pak vyzvednete na základně novou, což v této době nic nestojí, ale s nulovým kontem se pak těžko obchoduje. 
 
náklad můžeme do lodi dostat i ručně, stačí otevřít "kufr" a použít ruce - klikněte pro zvětšení -
 
Ovšem ani obchodování nepředstavuje zatím zábavu pro dlouhé večery. Brzy si vyděláte tolik kreditů, že nebudete vědět, co s nimi. Můžete si vybrat z omezené nabídky náhradních dílů pro loď, ručních zbraní, oblečení či skafandrů, ale že by bylo možné si koupit svou základnu nebo snad loď, na to můžeme zatím zapomenout. A je to logické. Vývojáři se stále snaží získávat peníze prodejem lodí za reálné peníze a pokud by si je někdo už mohl v nové alfaverzi kupovat za herní kredity, nelíbilo by se to nejen jim, ale i lidem, kteří za ně zaplatili dříve. 
 
 - obchodovací konzole - 

Přinejmenším za pohled ale stojí i další místa systému Stanton poblíž planety Crusader. My se ještě v krátkosti podíváme na měsíc Delamar a jeho stanici Levski a také měsíc Yela.
reklama