Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.1.2021, Jan Vítek, aktualita
Cloud Imperium Games, studio stojící za vývojem her Star Citizen a Squadron 42, má další novinky. Jednak nás nepotěší to, že betaverze titulu Squadron 42 byla odsunuta na neurčito a pak tu máme opět nové pojetí roadmap pro samotný SC. 
Waldezz2950 (7) | 6.9.202121:27
Bude to luxusní příběhovka Kvůli těm hercům, jsem koupil startovní balíček, který obsahuje jak MMO tak tuhle single player pecku. Který balíček je nejvýhodnější jsem si zjistil tady https:­/­/starcitizen.cz­/ . Kdo nevyzkoušel at si nadává jak chce, hra je v tomto stavu docela zážitek
Odpovědět0  0
honza1616 (3711) | 6.1.20219:18
Já se ani CIG nedivím že to odložili na neurčito se zkušenosti z CP2077
Pokud máte zájem, přidejte se k nám, skoro pořád někdo hraje a z pravidla o víkendu, se konají různé akce a hrajeme třeba celý den
Nemluvě o tom že si můžete vyzkoušet velké množství různých lidí a vozidel, včetně těch největších a ne jen ty malé mrzáčky které předčítán létající krabička od sirek
Odpovědět0  0
Jardadoma (1557) | 5.1.202112:32
To je divný. Články co se tu před časem objevovaly, tu hru vynášely do nebes. Jaké jsou tam možnosti, obrovské bitvy kterých se účastní stovky lidí a podobné. Nebo to bylo o jiné hře?
Odpovědět0  1
mittar (163) | 5.1.202112:43
Nebylo to o Elite? Ta uz je par let hotova a jen se rozsiruje.
Odpovědět0  1
Duncan66 (205) | 5.1.20219:20
Tak hlavne at lide, kteri do toho nacpali tuny penez nezapomenou do zaveti napsat svym pozustalym prihlasovaci udaje.
Az to v roce 2100 nabehne do betaverze, tak aby si to mohli zahrat a neplatit dalsi tisice eur, jako jejich predci :DDD

Ono to vypada, ze ta hra se postupne modifikuje jako totalni nahrada realneho sveta za ten virtualni, az prijde revoluce 4.0. a spousta lidi nebude mit co delat :DDD

Ale vazne, me hodne mrzi, ze to nabralo tak brutalni dimenze a z realistickeho vesmirneho simulatoru se stava socialni sracka kde herni slozka ala ­"The Sims­" bude hrat vetsi roli, nez samotny vesmirny let, vesmirne objevovani a vesmirny boj :­-­(
Stejne tak to bude hra, kde budou o nekolik radu vyssi naklady na vyvoj a provozovani hry na jednoho aktivniho hrace, protoze tohle bude hrat par lidi. Malokdo totiz hodla jet hodinu virtualnim metrem ze sveho virtualniho bytu, aby mohl usednout do vesmirne lode a neco podniknout. To bude jen pro velmi otrle a pro lidi, co maji tunu volneho casu a neumi s nim efektivne nakladat. Skoda, puvodni zamer byl snem milionu hracu.
Odpovědět4  2
blue.sun (268) | 5.1.20218:10
ending story jak stavba Sagrada Familia. :­-D :­-D
Odpovědět1  0
lipo (115) | 5.1.202111:35
Ta uz je ale hratelna
Odpovědět0  0
blue.sun (268) | 5.1.202117:59
Však Star Citizen taky. Jen to není a nejspíš nikdy nebude hotové.
Odpovědět0  0
lipo (115) | 5.1.20216:53
To s CP2077 se jim hodilo do kramu.. Ja osobne uz davno prestal doufat v to, ze z toho vznikne neco hratelnyho.. Vypada to na velkej tunel + fail.. Tech penez co do toho zahucelo.. Neskutecny
Odpovědět3  0
mittar (163) | 5.1.20219:08
Jo, ale ten single player Squadron 42 by mel byt na dokonceni daleko jednodussi, jestli odkladaji i ten, tak jsou fakt dalece v pruserech a Star Citizen je roky vzdaleny, vzdycky po letech kouknu co novyho a hra se z toho teda neklube, by me zajimalo jestli driv Elon odleti na Mars nez tito vydaji hratelnou vec.
Odpovědět0  1
Dedecekhribecek (178) | 4.1.202121:36
Po přečtení článku mám pocit, že Cyberpunk je proti Star citizen suprově odladěná a dotažená hra.
Odpovědět1  1
wrah666 (6205) | 4.1.202122:14
SC jsem testoval před rokem. Grafika vypadala dobře, hra nepadala. Ale lety lodí byly vcelku solidní sebevražda. minimálně 2­/3 příletů k planetě končilo smrtí, automatika mě prostě z hyperprostoru vyhodila pár metrů pod povrchem. Takže představa. Přistát, nabrat bedny, odletět a odevzdat byla řekněme skoro neproveditelná.
Odpovědět1  1
madpavel (373) | 4.1.202123:51
No já jsem zkoušel free weekend před pár měsíci a když jsem měl v té době ještě 2080 Ti a v kajutě, kde vůbec nic nebylo a nevypadalo to nijak extra, asi jenom 30 fps... tak jsem to hned vypnul. To Cyberpunk byl proti tomu zlatý.
Odpovědět3  0
honza1616 (3711) | 6.1.20219:00
Tak to jsi asi hrál jinou hru nebo jsi se spawnul ve vesmírném přístavu Port Olisar, protože to je fakt jen psí bouda jinak byt kde bydlíš je vybaven slušně,
https:­/­/starcitizen.tools­/Player_Hab
30FPS bych přisoudil přetíženému serveru právě kvůli free víkendu, nebo jinému nedostatku v HW, SC je zatim dost náročna hra ale na spawnpointu mám většinou kolem 50­-60FPS
Rtx2080ti + i9­-9900k, 32GB RAM 3500MHz, Samsung evo960 250gb, FHD monitor
Odpovědět0  1
Duncan66 (205) | 6.1.202111:24
Chapu, ze jste fanda a hre ledasco odpustite, ale s vasi sestavou ve FHD rozliseni byste nemel jit pod 100fps.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 6.1.202112:48
Jde o masový multiplayer v alfaverzi s obrovským světem, ne o koridorovku pro jednoho hráče a skutečně tady nezáleží jen na hrubém výkonu sestavy. Dříve jsme byli rádi i za jakž takž plynulých 25 FPS a dnes je ta optimalizace taková, že to prostě stačí a řeší se mnohem důležitější věci. Optimalizace výkonu ostatně vždy nastoupí až jako jedna z posledních věcí.
Odpovědět1  0
Duncan66 (205) | 6.1.202113:09
Co znamena masovy? Kolik hracu je na jednom serveru? Jake byly dosud nejvetsi zaznamenane bitvy? Neni chyba v enginu? Uz nekdy kolem roku 2000 jsem hral online letecky simulator, kde se poradaly akce, vetsinou vikendove, napr. bitva o Britanii, kde na serveru bylo najednou i 500 hracu a nemelo to absolutne zadny dopad na FPS a to ani nemluvim o nekolik radu nizsimu internetovemu pripojeni, prumerny ping atp. ve srovnani s dnesni dobou. Stejne tak si umite predstavit vykon tehdejsiho HW, ja mel tenkrat tusim Duron 750.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 6.1.202113:58
Dynamický systém instancí, takže v podstatě všichni: https:­/­/starcitizen.fandom.com­/wiki­/Instancing
Odpovědět0  0
Duncan66 (205) | 6.1.202115:01
Takze asi spatny engine. Uz pred dvaceti lety v simulatorech byly enginy, ktere vyhodnocovaly, kdo vas nejak realne ov livnuje a kdo ne a tak vam chodily data jen o tech, ktere jste realne videl a nejak s nimi interagoval. Proto mohly proti sobe hrat stovky lidi na jednom nevykonnem serveru, ktery je milionkrat, spise jeste o nejaky ten rad mene vykonny, nez dnesni prumerne masiny a proto taky nebyla problem datova propustnost v nizkych desitkach kilobitu.
Kdyz si prave vybavim tehdejsi moznosti danych her a vykon tehdejsiho HW, tak me udivuje, ze dnes je problem delat mapy pro vice jak 64 lidi a kdyz je vetsi bitka napr. v Eve online, ze se musi cas zpomalit tisickrat a i tak to vypada jako zasekly film a bezi to naprosto silene a sekane. O to vic me prekvapuje, ze ani takovy mega projekt jako je starcitizen, ktery se navic vyviji takovou dobu a ma takovou podporu lidi se seka a ma smesne nizke fps, protoze je ­"pretizeny­" server.
Odpovědět0  0
honza1616 (3711) | 6.1.202122:49
je těžké říct kolik lidí je na serveru, v jedné instanci je pokud se nepletu 64 lidí ale kolik instancí běží na fyzickém serveru
a kolik serverů má CIG v pronájmu od Amazonu, těžko říct
každopádně počet lidí v instanci má stoupat a nemá se zastavit ani na 100 lidech, ted je instance pro 64 lidí a už tak je problém se s někým potkat, pokud tedy na vás nečíhá nějaký pirát poblíž stanice pro výrobu drog, nebo pokud se nepohybujete okolo vesmírného přístavu na povrchu planety, nebo u vesmírné stanice ...a podobně

největší bitvy a EVE online......
musíš si taky uvědomit že EVE online jsou jen modely lodí ­"bez pohyblivých částí­", bez interiéru, bez možnosti pohybu postav, laicky řečeno server tě vidí jako puntík uprostřed trojrozměrného prostoru,
zapisuje tedy pouze polohu X,Y,Z a uhel sklonu vůči osám
a nic víc nepotřebuje, pak dokáže v jedné instanci držet aktuálně 30000 nebo až 60000 lidí
SC je něco jiného, všichni vidí všechno, musí se renderovat grafika a vypočítávat pohyby a modely všeho co je vidět, protože jakýkoliv hráč muže projít jakoukoliv část tvé lodi nebo jít nebo letět kamkoliv ve vesmíru
sice právě ted probíhá postupná implementace kontejnerového přednačítání, ale to ještě není hotové

a jak správně napsal pan Vítek, dříve jsme i s TOP sestavou byli rádi za 25 FPS, protože i když jsi byl na jednom okraji vesmíru a někdo si otevřel dveře lodě na druhé straně vesmíru, tak se tato akce musela načíst i tobě, i když jsi byl reálně 50,000,000Km daleko a cesta by ti k tomu člověku trvala 20 minut
toto právě řeší kontejnerové načítání prostoru, viz odkaz
https:­/­/external­-preview.redd.it­/3NEr2z4gaYGeaXec0pPv3dHnc_FXuKva15yO_vXHbFo.png?auto­=webp&s=75eb8083d8827cdfd3386e00c0fe648d67e0b94e
a díky tomu ted máme v průměru 60FPS,
ve městech je to trochu horší, především na Lorvillu, tam padají FPS i na 20­-30, mimo města a na pustých měsících je to pak už lepší,
nesmíme zapomenout že CIG si na míru museli upravit původní CryEngin a pak stejně přemigrovali na Amazon Lumberyard, což je taky derivát CryEnginu,
ale opět si ho musejí přizpůsobovat, protože není přizpůsoben masivnímu FPS simulátoru vesmíru, takže určitě tam bude plno chyb
Odpovědět0  0
Hr o ničem, chtělo by to novej Half Life
Odpovědět2  3
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.