reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Star Citizen: úžasných 50 minut z verze Alfa 3.0

25.8.2016, Jan Vítek, aktualita
Star Citizen: úžasných 50 minut z verze Alfa 3.0
Kolektiv Chrise Robertse vybral na vývoj nové nadějné vesmírné hry Star Citizen již 120 milionů dolarů a nyní se můžeme podívat na výsledek této obrovské sumy finančních prostředků ve více než 50minutovém videu. Je o co stát.
Star Citizen je po spíše neúspěšném No Man's Sky další naděje pro hráče, kteří se chtějí vžít do kůže vesmírného objevitele, obchodníka, horníka či bojovníka, čili v tomto ohledu by mělo jít o konkurenci především pro Elite: Dangerous a navazující DLC. Nově zveřejněné video ukazující záběry přímo ze hry verze Alfa 3.0 přitom vypadá velice nadějně, ale už zpočátku bylo jasné, že Star Citizen by měl být propracovanější titul pro ty, kteří mají přeci jen raději simulátory než arkády. Však za ním stojí Chris Roberts, který už dříve pracoval na slavné sérii Wing Commander, zatímco Hello Games (tvůrci No Man's Sky) do této doby vyrobili jen mobilní hříčky. Navíc je tu ona suma vybraných 120 milionů dolarů z crowdfundingu.





Nová video ukázka byla zveřejněna v německém Kolíně na Gamescomu 2016 a my se můžeme pokochat 52 minutami, které ukazují hru z pohledu první i třetí osoby, vesmírnou akci, přistání na planetě a mnoho dalšího. Vedle toho vypadá hra No Man's Sky prodávaná za plnou cenu AAA titulu jako špatný vtip a stěží obstojí i Elite: Dangerous i s Horizons. Úžasné je především herní prostředí, kde se ukazují planety s rozmanitými strukturami a budovami, které v ničem nepřipomínají těch pár typů lidských staveb, na něž v Elite narazíme. K tomu jsou tady interiéry s grafickým ztvárněním, za které by se nemusely stydět ani moderní 3D akční hry a dobře vypadá i architektura a objekty včetně lidských postav.





Cestování vesmírem je také velmi pěkně ztvárněno včetně warpu, který připomíná filmovou produkci a zážitek je také přistání na planetě, jejíž atmosféra kolem klesající lodi vytvoří ohnivý obal a my můžeme sledovat, jak se loď plynule dostane z vesmíru až na povrch planety, na niž můžeme vystoupit a projít se po ní a pokud snad jsme svou loď špatně zaparkovali, můžeme si ji na dálku přesunout, aby šlo vyskočit na její spuštěnou rampu. To narušuje snad jen postupné načítání detailů, na čemž snad tvůrci ještě zapracují. Když se rozhodneme opět sednout za knipl, stačí k němu v 3D světě doběhnout a zase můžeme naprosto bez přerušení či načítání startovat. Jak to vypadá, půjde o dokonalé propojení simulátorového prostředí a světa, v němž se pohybujeme jen svou postavou.


To platí i pro vesmírné souboje, kde budeme moci přemoženou loď osobně pomocí vesmírného skůtru navštívit a s připravenou zbraní ji doslova vlastníma rukama vyrabovat. Při tom nás v prostředí beztíže budou doprovázet zmrzlé mrtvoly protivníků, anebo ti, kteří ještě žijí a čekají na nás.

Můžeme doufat, že priorita tvůrců bude v tom, aby namísto miliard světů nabídli detailní zpracování a také aby vytvořili fungující prostředí z hlediska herní mechaniky. Tu technickou stránku, jak to vypadá, mají zvládnutou na jedničku. Bohužel jsme se stále nedozvěděli, jak dlouho ještě budeme čekat na finální verzi. Rýsuje se tu totiž zdaleka nejlepší vesmírná hra, která kdy byla vytvořena, však už tato alfa vypadá úžasně, ale finální verzi určitě nemůžeme očekávat v dohledné době. Uvádí se totiž, že až v příštím roce bude na světě betaverze a od té je ještě dlouhá cesta k finální verzi. Vedle toho se ale chystá také jiný AAA titul od těchto tvůrců, a sice Squadron 42 navazující právě na Wing Commander, který by mohl dorazit mnohem dříve a možná už v horizontu měsíců.

Zdroj: YouTube

reklama