reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Bleskovky  |  Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Google News  |  Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak  |   Svět mobilně
Proč mít u nás profil?
2.9.2023, Karel Polívka, článek
Starfield už vyšel pro majitele dražších edicí a máme tak k dispozici nejen recenze herních redakcí, ale také dojmy hráčů. Splnila hra nakonec vysoká očekávání? Jaké jsou vlastně možnosti průzkumu vesmíru a jednotlivých planet?
haunter (193) | 5.9.202311:24
Shut up and take my money!!! F4, 76, Skyrim hraju doteď, tohle bude další pecka!
Odpovědět3  1
honza1616 (3574) | 3.9.202315:33
Celkově zklamání ......
moje očekávání hra z prostředí vesmíru....

Pouze zpracování interiéru lodi a prostředí se v mém očekávání naplnilo, což bylo předem tak nějak jasné, nicméně celkově jsem z toho zklamaný,
nemá cenu hru popisovat a recenzovat, vše je v článků.

Takže jen moje dojmy...
Asi začnu tím že hraji v 1440p na Ryzenu7900X3D takže proto mám hru už ted kterou jsem dostal k procesoru zdarma, na hru jsem se těšil takže proto jsem taky uspíšil plánované vylepšení počítače a zabil 2 mouchy 1 ranou, vedle toho mám zatím RTX2080Ti
a to mi na pustých planetách a v interiéru dává průměrných 45,1FPS , minimální pak 31FPS
na složitějších planetách mi to padá na 30FPS a 20 minimálních
ale co, není to onlinovka tak mi těch 30FPS nevadí i když monitor by snesl i 240 😁😁

Ale grafika je na dnešní dobu dost chudá, na to že z toho vymáčknu při nejlepším 45FPS a to s použitím FSR, tak to je dost špatné, jestli nepřijde nějaké dodatečné vyladění a optimalizace skrze ovladače, tak na tak ubohou grafiku je to dost špatný,
i Star Citizen v otevřeným světem v Alpha verzi má víc FPS dokonce už i ve městech.

Hned po prvním spuštění se objevila dlouhá cutscéna a nešlo ji ani vypnout zpět do menu, takže hned mi bylo jasné co čekat v této hře😡
nesmějí chybět dlouhé dialogy určující směr vývoje hry­/příběhu ­(otravné se tím proklikávat­) už to ani nečtu a jen rychle odklikávám 😒

Cestováni po povrchu planety, vstup do budov nebo i do lodi načtením prostředí ­(nikoliv prostým otevřením dveří­)👎
stejně tak teleportace z vesmíru přímo na povrch, cestování do hvězdných systému a mezi planetami je pro mě extrémně nepřijatelné,
sory jako ale radši budu 15 minut koukat na let Quantum drive­(Star Citizen­) nebo ve warpu či jak tomu říkat a třeba mezitím AFKovat, nebo hodinu čekat než obyčejnou setrvačností obletím planetu ­(pokud nepoužiji Warp­) ...než toto.
...to co je pro někoho nuda a prázdný prostor, tak to já naopak vyhledávám.

Jak už zde zaznělo i UI je nedodělané a chaotické, i mě zde chybí minimapa,
inventář formou dlouhého nepřehledného menu které musíte scrollovat , navíc obsah inventáře nemůžete vyložit například do inventáře lodě pokud tedy máte v plánu něco craftovat musíte ten bordel tahat všude sebou což vám snižuje staminu
ovládání lodi ve vesmíru jen dopředu­-dozadu ­/­/ náklon doprava­-doleva ­/­/ myší pak otáčení, takže proti StarCitizen opět krok zpět kde mám navíc pohyby nahoru­-dolů a doprav­-doleva i když stojím na místě

Považuji se za cílovou skupinu, takže jsem měl nějaká očekávání která nepřišla a je to pro mě zklamání, kdybych hru platil tak ji na Steamu vrátím, ale když to bylo zadarmo tak tomu dám šanci aspoň kvůli příběhu, snad se z toho nestane stereotyp po vzoru GTA5 nebo Cyberpunku2077
Odpovědět6  1
shiro (8) | 4.9.20238:46
Lod ma svoj inventar, dokonca dva. Hlavny s kapacitou 450kg a kapitanovu skrinku s kapacitou 40kg. Oba najdes hned za pilotnou sedackou ­(v zaciatocnej Frontier lodi­). Kapitanova skrinka je napravo dole ­(zlte dvierka­) a hlavny inventar oproti nej, monitor na stene vyssie.

Ak mas rad prazdny vesmir, tak to musis milovat Elite Dangerous, tam mas toho az az :­-­) a prave to ma na tej hre nudi, inac je super.
Starfield mi pride ako taky prazdnejsi Mass Effect, akoby tam chceli spravit aj kusok toho prazdneho vesmiru, ale nie moc. Aby to nerusilo hratelnost a nebolo to az tak hardcore ako Elite Dangerous. V nom mam aj Horizons DLC, preletel som galaxiu na jej druhy koniec a je to fakt pre hardcore povahy.

Na Ryzen 3700x, 16GB DDR4 a GF4060Ti 8GB mam pri vsetkom na high, bez FSR, 50­-65fps podla lokality. V interieroch aj viac.
Odpovědět2  1
honza1616 (3574) | 5.9.202312:11
Mainstreamový CPU a lowend GPU , navíc bez FSR, 50­-65FPS ??? ...jedině v 480p 🤣🤣🤣
tak ten byl dobrý, co tam máte dál ??

Než začneš něco psát, tak si tu hru aspoň kup 😉
Odpovědět0  2
haunter (193) | 5.9.202312:35
Tak to CPU si musí těžce pískat... Obecně, když ta hra není na nVidiu vůbec odladěná a ještě je to typická náročná Bethesda, není co řešit. Podle mě se to zatím do nějakého patche setká i na 4090... A když si tu píšeme ty sestavy, 7950x3d, 12gb 3060 OC na 422GBps bandwidth a 2100MHz GPU, 192GB DDR5@5200MHz, 1440p, naměřím FPS. Za chvíli budou 2x3090 v SLI, ale to asi hra neumí utilizovat:­-D
Odpovědět0  0
shiro (8) | 5.9.202313:33
Lowend GPU? A panko na com fici, ked mu je 4060Ti lowend? RTX4090 alebo 7900XTX? Pochval sa na com to hras ty.
Hadam viem co som videl, ked som mal popri hrani pusteny MSI afterburner. Dam ti sem screeny?
FSR pridalo max 10fps v zavislosti na lokalite.

Ano, hra je viac CPU narocna ale CPU mi v pohode staci. Max vytazenie co som videl bolo do 60%. V inych hrach je bezne vytazeny na 20%.

Neviem co s tym ma, ci mam hru kupenu alebo nie. Ty mas? Hral si ju vobec? Noze sa pochval.
Odpovědět2  0
haunter (193) | 5.9.202314:08
Ale 4060Ti 8GB je lowend :­-D Na úrovni 3060 12GB :­-D Ta 3060 OC ji lehce předběhne, i když má o 800 CUDA jader méně... má o víc než třetinu větší bandwidth paměti a jen tak BTW, na 3060 mám 26GBps na PCIE... kolik zvládne PCIE4x8? :­-D Ty 4060Ti už tak dobře taktovat nejdou... 4xxx řada se prostě nepovedla.
Odpovědět1  1
shiro (8) | 5.9.202314:17
Lowend je tak 4050...alebo 4030 ak by vyrabali. 3060 je potom co, tiez lowend 3xxx rady? Normalne mainstream karty, nepiste obaja nezmysly.

PCIe 4x8 = PCIe 3x16, to je snad jasne a nieje na tom nic divne. Vykonu to nijak neublizuje. Mam PCIe 4.0 dosku.
Taktovanie ma nezaujima, stravit more casu a riesit mozne problemy 10% vykonu navyse.

Ano, 4xxx nieje zrovna podarena, hlavne co sa pomeru vykon­/cena tyka. V mojom pripade som upgradoval z 1060 6GB, takze narast vykonu mam brutalny. Co sa vykonu tyka, upgradovat z generacie na generaciu povazujem za zbytocne vyhadzovanie $$t, narast vykonu nieje taky aby to ospravedlnilo nakup noveho HW.


Odpovědět2  0
haunter (193) | 5.9.202316:37
A co, že 4x8 = 3x16, co je to za argument? Prostě přenosová rychlost tam v určitých situacích chybí a to je špatně. A jinak ano, 3060 je lowend. Ale zkusím dohledat podle čeho se to určuje, pro mě 3060, 4060ti lowend. 3070, 4070 mid; 3080, 3090, 4080 high­-end. Ale já beru GPU jako komplexní zařízení ­- nejen na hry, ale také na výpočty.
Odpovědět0  2
shiro (8) | 5.9.202318:29
Argument je to rovnaky ako keby sme napisali ze PCIe 3 x8 = PCIe 2 x16. Nikde nic nechyba, neviem o com trepes. Nastuduj si ako PCIe funguje a jej rychlosti. Ze ma rychlejsia verzia PCIe menej liniek nevadi, kedze bezi na vyssich kmitoctoch a dokaze preniest cez ne rovnako dat, ako nizsia verzia na viac linkach pomalsie.

Vy ste tu nejaki blazni vsetci, davat xx60 tkovu radu do lowendu. Lowend bol vzdy xx30, xx40, ak sa vyrabal. xx50 bol vyssi lowend, xx60 mainstream, xx70 vyssi mainstream, xx80 nizsi highend, xx90 highend. +­- to este kusok zamiesali Ti verzie danej GPU.
Odpovědět2  0
haunter (193) | 5.9.202319:24
Já tu nemluvím o verzi PCIE a počtu linek, ale o celkové přenosové rychlosti a říkám, že není problém už 3060 používat na ~26GBps bandwidthu jak to pak bude třeba s 3090? Jakou má tedy rychlost pcie4x8? A o kolik % to bude výkon grafiky omezovat? Moc dobře vím jak to funguje, jelikož jsem si jednu dobu i hrál s risery a tam už se řešily i přímo impedance...

Jinak čo bolo to bolo, svět se mění a výrobci to bohužel pojali neuvěřitelným ořezáváním. Stejně jako s automobily a tříválci...
Odpovědět0  3
shiro (8) | 5.9.202322:46
Neviem co tu zrazu riesis nejake rychlosti zbernic, ked je uz dlho vseobecne zname, ze ak by si aj pouzival RTX3060 na PCIe 2.0, tak to ma minimalny vplyv na vykon. Vazne ti mam googlit vseobecne zname tabulky vykonu jednotlivych verzii PCIe a liniek x2 x4 x8 x16? Si robis prdel...

Celkova prenosova rychlost PCIe v danom slote = verzia PCIe krat pocet liniek v danom slote.

Fakt neviem co tu akoze riesis. Bavime sa tu o hre, nie o PCIe zbernici.
Odpovědět3  0
haunter (193) | 6.9.20236:46
Tak mi vygoogli porovnání PCIE sběrnic pro 3060 a třeba AI výpočty:­-D Já ty výpočty dělám, a potřetí to psát nebudu, jsi asi totální tupec a nerozumíš psanému textu... Na porovnání taky budu psát článek ­- x16, x4 a x2, takže moc dobře vím jak to vypadá...
Odpovědět0  1
shiro (8) | 6.9.20238:19
Ale mna nezaujima tvoje AI ci GPGPU, tu sa bavime o hre a vykone danych GPU v nej. Neviem preco sem tahas veci co s tym nesuvisia. Tiez sa hrajkam s AI v Stable diffusion a co teraz? Neriesim to tu. Porovnania si googli sam, ja to nemam preco riesit.
Odpovědět1  0
Uni (173) | 5.9.202316:17
Low­-end jsou řada 30 a 50, 60 je pomezí low­-end­/midrange.
Odpovědět2  0
warhawk22 (150) | 6.9.202311:27
pravdu mate cca obaja.... 3060­/ti­/4060­/ti alebo 3070­/4070 sa da povazovat za mainstream.
v minulosti to bolo hlavne xx60, neskor ­(10xx,20xx­-rade­) sa povazoval mainstream medzi xx60 az xx70.

ale xx60 rada nikdy nebola povazovana na low­-end kartu. aspon o tom neviem.

a co sa tyka PCIe liniek, tak PCIe4 x8 ­(PCIe3 x16­) na dnesne hry v pohode dostacuje, hlavne co sa tyka mainstream GPU ­(teda ich vykonu­).

a chcem reagovat aj na ­"4xxx rada sa nepovedla­". mozete to nejako rozpisat, ze co presne sa nepovedlo?
pretoze podla mna 4000­-series su velmi dobre GPU, vzhladom na vykon­/spotreba. jedine, co je naprd, su ceny, ktore su neskutocne. ale tak zial, uz zijeme inu dobu ako pred 5timi rokmi, kde hi­-end karty staly tak 700 euro :­-D
Odpovědět0  0
haunter (193) | 6.9.202320:53
Jasně, z pohledu spotřeby, vzhledem k menší litografii jsou lepší. Ale tam to končí. Ono narvat PCIE x8 na současné grafiky je fakt prasárna... 128bit sběrnici na paměti, třeba 8GB taky, když už třeba ta RTX3060 má 12GB na 192bit... prostě šetří se kde se dá. A pak se to snaží okecat tím, že to má větší cache, takže je to rychlejší:­-D Prdlačky... navíc 4060Ti má ~4500CUDA, 3060Ti má ~4800 :­-D 4xxx řada je prostě fraška:­-D TFLOPs taky...
https:­/­/www.techpowerup.com­/gpu­-specs­/geforce­-rtx­-4060­-ti­-8­-gb.c3890

https:­/­/www.techpowerup.com­/gpu­-specs­/geforce­-rtx­-3060­-ti.c3681

A ještě ohledně toho druhého retoše ­- řešili jsme co je a není mainstream, já ale porovnávám celkový výkon, člověk nikdy neví co bude nebo nebude potřeba... řešením bude jedině koupě jiné grafiky, no.
Odpovědět0  1
haunter (193) | 6.9.202321:02
Jinak nechápu proč pořád někdo řeší, jestli je spotřeba o 30­-50W nižší... u mě to třeba bylo rozhodující když jsem vybíral jestli 13900k nebo 7950x3d, ale to už je extrém ­- Intel si pápne i 300W, AMD je problém přes 100W dostat...
Odpovědět1  0
shiro (8) | 7.9.20238:41
Ked je 4060­/4060Ti rada horsia, ma menej CUDA jednotiek, uzsiu zbernicu, tak ako to, ze prekona 3xxx radu? PCIe 4 8x, 128bit pamatova zbernica...sak ju mala parametrovo vo vsetkom lepsia 3060­/3060Ti rozdupat vsade :­-­)

GPU je komplexna vec, nejde len o sirku zbernice, ale aj o cip samotny, jeho IPC a pod. Samozrejme, ze pomoze ak ma GPU viac cache priamo na sebe, nemusi sahat cez pomalsiu zbernicu ­(a ta bude vzdycky pomalsia ako ta, co je v GPU priamo­) do VRAM, alebo nebodaj cez PCIe niekam este dalej.

Papierove cisla su jedna vec, realny vykon druha. V pripade hier, pre ktore je to GPU urcene, nieje problem ani uzsia pamatova zbernica, ani PCIe 4 x8. Je vseobecne zname, ze rychlost PCIe v hrach nesposobi takmer ziadne rozdiely. Max. tak 10% a aj to musis porovnavat PCIe 1.0 s PCIe 3.0, co je hodne velky skok v rychlostiach.

Ako som aj predtym pisal, upgradoval som z 1060 6GB na 4060Ti 8GB ­(zvysok zostavy ostal rovnaky­) a tam je ten narast vykonu okolo 70%, co je brutal. Plus si mozem dopomoct k este viac fps cez DLSS a FG. Upgradovanie z generacie na generaciu povazujem za neefektivne vyhadzovanie $$. Pretoze zaplatis 100% ceny novej GPU ale vykonu naviac dostanes kolko, 20%? A ano, ked sa veci nie celkom podaria, tak v pripade upgradu 3060 ­-> 4060 este menej. Keby som mal upgradovat z 3060, tak cakam minimalne na 5060, alebo 6060.
Vzdy boli nejake GPU co sa nepodarili. Napr. GeForce FX seria, Radeon 2900 atd.
Odpovědět0  0
honza1616 (3574) | 7.9.202319:40
Na čem hrají?
Však jsem to psal v té své recenzí. Ty opravdu nerozumíš psanému textu jak už tady kdosi psal.
R9 7900x3d + 2080ti + 32GB RAM@6000MHz + M2 SSD.
Já taky vím co jsem viděl a ještě před napsáním té recenze jsem pustil benchmark a proletěl několik lokalit a FPS se mi počítaly 2 minuty, z toho pak byl ten výše uvedený průměr.

Co s tím má co dělat jestli máš hru koupenou?
No podle mě ji koupenou ani nemáš a střílíš tady nějaké random hodnoty FPS,
bohužel lidé v zásadě potvrzují totožný výkon co mám i já. Kdo pak tedy má pravdu?
Mimochodem, já hru mám, můžeš si najít na Steamu muj účet, stačí zadat stejné jméno jako mám zde, nebo přes Google ­"Steam honza1616­" a najít seznam her nebo naposledy hrané
Odpovědět0  1
shiro (8) | 8.9.20238:44
Vravim, kludne ti sem nahadzem screeny z hry so spustenym afterburnerom, nech vidis cisla. Nerobil som ziadny priemer, behal som v hre a sledoval fps. Skoda ze to nema ziadny vstavany benchmark.

Kupa hry ma aky vplyv na vykon? Ako je vseobecne zname, vacsinou zaporny. Kto ma crack verziu, je na tom vacsinou lepsie. Pretoze odstranena DRM, ktora casto cast vykonu zerie :­-­) Nepotrebujem nic overovat. Je mi jedno, ci ju mas kupenu, alebo nie.

Zatial som objavil asi 2­-3 lokality, kde mi fps slo cca 40­-45, jedna z nich je myslim Akila city, ci ako sa vola. Netusim preco, lokalita mi pride mensia a menej zlozita ako napr. New Atlantis, kde mi to ide plynule.
Odpovědět1  0
madpavel (347) | 3.9.202310:29
Mám odehráno asi 12 hodin a ne 100€ jsem za to nedal. Revoluční průzkum vesmíru jsem od toho nečekal, to už mně bylo jasné od začátku, že to bude značně omezené a po tom co se o hře objevovali nové informace, se to jen potvrdilo. Vadí mně jiné věci, které naštěstí z větší části jdou opravit módy, které se postupně objevují. Vezmu to postupně, jak jsem ty věci objevoval.
- Hned jak jsem se dostal do hry mně vadil ten barevný tón obrazu, nazelenalý a celkově zašedlý, aby také ne, je tam použitý filtr. Takže jsem šel hledal mód a hned i našel. Někdo našel ve hře soubory, kde ten filtr není použitý, prostě neutrální obraz.
- FOV a vypnutí zrychlení myši, jde změnit jen přes ini soubor.
- Menu inventáře je tak na ****, používání je tak kostrbaté a neefektivní, to je strašné. Naštěstí se začínají objevovat módy, které to krapet zlepšují.
- S tím jak jsem více používal inventář, mapu a další položky rozhraní, jsem si čím dál tím více všímal, jak je to trhané, když jsem se pak dostal do vesmíru s lodí a začal boj, tak tam to bylo vidět nejvíce. Zjistil jsem, že rozhraní je renderované ve 30 fps, naštěstí už je mód na rozhraní ve 120 fps.
- Zatím poslední věc v mém seznamu je z města, kam jsem se teď dostal. Ve hře schází minimapa! Na planetě to nebyl až takový problém, ale ve městě je to bez mapy dost blbé.

V tento moment jen doufám, že další TES dělají na novém enginu.
Odpovědět3  0
rizecek (142) | 2.9.202319:47
Neoptimalizovaná hra, kde si ji můžete na Steamu koupit za 100E, aby jste dostali 5 denní přístup do hry, než hra oficiálně výjde. Gameplay za mě není nic moc. Grafika hry průměr. Výkon na 3080+13600K no 1440P nejnižší detaily 65fps s propady na 40. Hold pokrok dnes nezastavíš 👌🤮
Ve zkratce: Momentálně nehratelná hra s velkým hypem a očekáváním, kde každému po pár hodinách spadne úsměv na tváři.
Odpovědět3  2
Karel Polívka (997) | 3.9.20239:15
Dosavadní zkušenosti hráčů nepotvrzují Váš závěr, že každému po pár hodinách spadne úsměv na tváří, jelikož je plno lidí, kteří prostě čekali na novou open­-world hru Bethesdy v nových kulisách a s ještě větším hřištěm než kdy jindy a ti se teď baví a jsou spokojení. To, že je skupina hráčů, kteří spokojení nejsou, protože čekali něco jiného a jsou teď zklamaní, to je pravda, ale to ještě neznamená, že se to týká naprosto všech.

Pokud jde o otázku výkonu – rozhodně to není ideální, ale je plno lidí, co tu hru hrají už teď. Každý nepotřebuje mít nutně co nejvyšší detaily nebo mít rovnou vše na maximum. Když se podívám na X desítek streamerů, jak právě teď hrají Starfield na Twitchi, tak nevidím, že by s během hry měli nějaké problémy a tedy že by ta hra teď byla nehratelná: https:­/­/www.twitch.tv­/directory­/category­/starfield
Odpovědět2  0
Maw2100 (95) | 3.9.202320:31
Absolutně nechápete co pan rizecek sděluje a já s ním plně souhlasím. Věřím, že nVidia a modeři nakonec podporu vyladí. Už je ve hře DLSS 3.5 neoficiálně a RTX 4090 s max nastavením ve 4k dělá 140­-150FPS s FG. Samozřejmě grafika je citelně kvalitnější než s FSR2.
Odpovědět2  2
haunter (193) | 5.9.202311:26
Ale on i F4 se sekal na tehdejších nejlepších GPU... měl jsem tehdá RX580, moc dobře si to pamatuju...
Odpovědět0  0
Uni (173) | 4.9.20238:25
S detaily toho mnoho nenapravíš, pokud nemáš vyloženě limit v GPU. L
Je to postavené prehistorickém engine, který je bottle neck. Proto ty pidi instance, jednoduchá prostředí, nekvalitní texturu atd.
Odpovědět1  0
Karel Polívka (997) | 4.9.20239:06
Dosaďte si za slovo ­"detaily­" třeba ­"nastavení, které má vliv na grafiku hry,­". O omezeních technicky zastaralého enginu jsem psal hned na začátku článku. Pointa mého předchozí komentáře byla v tom, že prostě není pravda naprosto obecné tvrzení, že ta hra je ­"nehratelná­". Je plno lidí, kteří ji už hrají a které to baví. Je to především o tom, že každý měl jiná očekávání a každý také má jinou HW konfiguraci, s čímž je spojeno také různé rozlišení, v jakém tu hru chce hrát. Je pravda, že tu hru 1. září nebylo možné hrát? Ne, není. Tím pádem nelze obecně říci, že byla­/je nehratelná, tečka.
Odpovědět3  0
Uni (173) | 4.9.202316:32
No, ta sestava mi přijde ok, dropy na 40fps ne. Za mě, 40=nehratelné. S tím souhlasím.
Odpovědět1  0
haunter (193) | 5.9.202311:23
Hold je ekvivalentem slova pocta, zatímco holt znamená prostě nebo zkrátka.

Zbytek komentáře je stejné kvality :­-D
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.