Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Starfield: update 1.12.30 přidal podporu pro mody a nové mise

10.6.2024, Karel Polívka, aktualita
Starfield: update 1.12.30 přidal podporu pro mody a nové mise
Vyšel nový update 1.12.30 pro Starfield, který kromě různých oprav přinesl i několik zajímavých novinek. Tou nejvýznamnější je oficiální podpora pro modifikace. Dále tu máme nové mise, vylepšení zbraní na blízko (melee) nebo možnost výroby munice.
Bethesda včera vydala další update pro Starfield, tentokrát s číselným označením 1.12.30. A zatímco v měsících krátce po vydání hry byly updaty z hlediska nových funkcí až nezvykle skromné (diplomaticky řečeno), tento nejnovější přinesl hned několik významnějších novinek, které posouvají hru zase o něco dále.

 
 

Podpora pro mody

 
Do hry přibyla oficiální podpora pro modifikace. Přímo v hlavním menu je nové rozhraní Creations (jako ve Skyrimu), kde lze vybírat mezi existujícími modifikacemi. Ty mohou být přímo od Bethesdy (s ikonkou ozubeného kola) nebo od modderů z řad uživatelů, u nichž někteří mají status ověřených tvůrců (verified creators; jsou poznat podle ikonky s fajfkou na modrozeleném pozadí). Některé modifikace jsou k dispozici bezplatně, zatímco jiné lze aktivovat pouze za měnu Starfield Creation Credits, kterou je třeba nejdříve koupit za skutečné peníze. A pokud chcete sami vytvářet něco nového, můžete si na Steamu zdarma stáhnout Starfield Creation Kit.
 
 

Trackers Alliance - nové mise a odměny

 
Ve hře se už od začátku vyskytují zástupci skupiny (frakce) Trackers Alliance, což jsou lovci lidí, na které jsou vypsané odměny (bounty hunters). Nově je možné se k této skupině přidat a získat přístup k novým misím a odměnám. Také Vám to umožní získat nový typ vybavení v podobě skenneru hledaných osob, pomocí kterého můžete skenovat postavy nacházející se před Vámi a snadno zjistit, zda na některou z nich není aktuálně vypsaná odměna (a podle toho se pak rozhodnout, zda a jak se s danou situací vypořádat).
 
 

Vylepšení melee zbraní

 
Pokud máte v oblibě melee zbraně (pro souboje na blízko), můžete je nově vylepšovat v rámci několika kvalitativních tříd (Tiers), nebo rovnou nacházet jejich lepší verze. Navíc je můžete nově i modifikovat pomocí aplikace modů ve stanici Weapon Workbench a tím přizpůsobovat jejich vlastnosti, aby lépe vyhovovaly Vašemu hernímu stylu (což může být třeba zvýšení konkrétního typu poškození nebo změna útočné rychlosti).
 
 

Výroba munice

 
Vylepšení se dočkali i příznivci střelných zbraní, jelikož odteď lze vyrábět munici v rámci craftingu.
 
 

Opravy chyb

 
Obecně
  • Celkové zvýšení výkonu a stability
 
Gameplay
  • Možnosti hry: Vyřešen problém s jídlem, který způsoboval příliš vysoké poškození při plíživém útoku.
  • Lodní dekorace: Nova Galactic All-in-One 2x1 Habs se nyní korektně uklidí.
  • Lodní dekorace: Předměty už nelze umisťovat na žebříky.
  • Vyřešen problém, který mohl způsobit, že stráže příliš snadno vzdaly pronásledování.
  • Opraven problém, že už navštívená místa ve vesmíru se zobrazovala jako dosud neobjevená.
  • Vyřešen problém, který mohl nastat při úpravě hráčovy lodi v The Key.
  • Vyřešen vzácný problém, který mohl způsobit, že se některé objekty chovaly, jako by byly ve stavu s nulovou gravitací (zero-g).
  • Opraven problém s postavami z davu, který se mohl objevit při načítání uložené pozice.
  • Odebráno tlačítko "Fast Travel to Ship" z obrazovek, kde jej nebylo možné použít.
  • Opraven problém, který mohl nastat při otevření foto režimu na začátku konverzace.
  • Opraven problém, který mohl nastat při pokusu o opuštění sedadla pilota během přistávání.
  • Vyřešen problém se zvýšením statistiky "Ships Modified" při vstupu do rozhraní stavby lodě.
  • Quest Trackers by měl zvýraznit správnou NAT stanici při cestování do lokace Lodge v New Atlantis.
  • Cora Coe by teď měla přijímat knihy, i když je přeskočena hlavní mise po vstupu do Unity.

Grafika
  • Opraven problém, který mohl způsobit jasné světlo při načítání uložené pozice v New Atlantis.
  • Opraven problém, který mohl způsobit skrytí některých objektů, přestože měly být viditelné.
 
Základny
  • Vyřešen problém, kdy robot správy napájení mohl neúmyslně snížit výkon.
 
Mise
  • Kontroly na pozadí: Opraven problém, kdy mohl hráč obdržet zprávu o neúmyslném vstupu na území.
 

 

Předchozí update 1.11.36

 
Pro úplnost si uvedeme i novinky, které přinesl předchozí update 1.11.36, který vyšel 15. května (v beta verzi byl k dispozici od 1. května), ale zatím jsme se mu nevěnovali. Ten totiž přinesl hlavně vylepšení map povrchu planet, což výrazně usnadňuje orientaci. Jejich novou podobu a možnosti lze vidět hned na začátku následující video prezentace:

 
 

Další vylepšení updatu 1.11.36

  • Lze nastavit úrovně obtížnosti pro různé části hratelnosti nezávisle na sobě a tím si tak uzpůsobit míru obtížnosti podle svých představ.
  • Do interiéru lodí byl přidán režim dekorace pro jejich přizpůsobování stejně jako v základnách.
  • Ve výpisech obsahu inventáře přibyly funkční záložky pro snadnější správu položek.
  • Přidána možnost změnit unikátní vlastnosti (Traits) a vzhled své postavy po vstupu do Unity.
  • V nastavení přibyl přepínač pro nastavení kamery během konverzací.
  • U konzole Xbox Series X přibyly volby pro možnost nastavení upřednostnění kvality vizuálu nebo vyššího výkonu, pro nastavení cílové snímkové frekvence a přepínač funkce VSync.
Kromě toho přinesl i velké množství oprav, jejichž seznam najdete na této stránce na webu Bethesdy
 
Zdroj: Bethesda