Statistiky Geotab se věnují zhruba 10 tisícům elektromobilů, na základě níž tu máme zajímavá data o tom, jaký je skutečný propad kapacity a snížení dojezdu elektrických vozů v praxi. Rychlost poklesu se od posledně snížila.
To už nevypadá tak zle, dalo by se říci že jeden problém je vyřešen, teď ještě ten druhý - cena. Pokud by výrobce nabízel variantu třeba s Na akumulátory za podstatně lepší cenu vypadalo by to trochu jinak.
Třetí - negativní vliv rychlonabíjení (je menší než jsem čekal, ale to může ovlivnit metodika - chtělo by to odlišit auta co užívají převážně rychlonabíjení) Ten nižší dojezd není pro většinu lidí taková katastrofa, pokud nemají specifické požadavky, nebo je neomezuje infrastruktura. Já bohužel splním oboje, prodlužovák z okna je stejná píčovina jako jet 20km na nejbližší veřejnou nabíječku, nutnost přesouvat se rychle stovky km a přijet třeba do německé eko zelené firmy kde jsou dvě nabíjecí místa na 300 zaměstnanců a u hotelu nic to také nezachrání.
Na běžné ježdění ale nějakých 250km v autě za rozumnou cenu nemusí být takový problém a na tu dovolenou radši letadlem, dokud to ještě není trestné...
Odpovědět00
Kontext diskuze2Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.