Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
9.12.2024, Milan Šurkala, aktualita
Automobilový koncern Stellantis a společnost Zeta Energy oznamují společný vývoj lithium-sírových akumulátorů (Li-S). Ty by měly nabízet výrazně vyšší energetickou hustotu než běžné Li-Ion. Výrazně nižší má být i cena.
síra a železo to bude tak trošku hodně rychle korodovat. Tu životnost jsem nepochopil, sice je hezká poloviční cena, ale bez znalosti délky životnosti je údaj o kilometrech tak trošku mimo. protože někdo najede milion kilometrů za pár let a někdo nikdy.
Já si myslím, že to nebude mít moc dlouhou životnost, teda třeba deset let.
Chtělo by to zapracovat jestli by nešlo použít nějaké anody netečné k síře.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5372) | 10.12.202414:50
"síra a železo to bude tak trošku hodně rychle korodovat­"

Jaké železo? Četl jste ten článek pořádně?
Odpovědět0  0
aha jsem to špatně pochopil, jsem myslel že klasicky železo bude nosným prvkem té anody. Omlouvám se.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5372) | 10.12.202417:44
"klasicky železo bude nosným prvkem té anody­"

Ale anoda přece není klasicky železná, drtivá většina Li­-Ion baterií ji má grafitovou. Pokud už železo, tak to spíše v katodě v případě LFP­/LMFP.
Odpovědět0  0
To je mi jedno, důležité je aby to moc nehořelo.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.