reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Sulon Cortex: VR headset s volností pohybu

10.3.2015, Jan Vítek, aktualita
Sulon Cortex: VR headset s volností pohybu
Situace mezi výrobci VR headsetů a jejich produkty už začíná být malinko nepřehledná. Objevila se další firma, která doufá, že může nabídnout v této oblasti něco navíc, co ostatní nemají. Jde o Sulon a jeho headset Cortex.
Zvláště v prvních měsících tohoto roku se vyrojila řada nových headsetů, které se přidaly k těm již dříve známým, jako je Oculus Rift (nyní ve stádiu prototypu Crescent Bay) či Sony Morpheus. Sulon však není jen novou společností, která se snaží dostat na stejný píseček s tím samým, co mají i ostatní. Její platforma Cortex chce nabídnout i něco navíc a týkat se to bude volnosti pohybu a mapování prostředí kolem uživatele. Redaktor Tom's Hardware si mohl Cortex už vyzkoušet, ovšem ten ještě není hotový, a tak ještě nefunguje tak, jak nám jeho výrobce slibuje.

Veškeré zprávy o VR headsetech najdete v naší speciální sekci.





Sulon Cortex se od ostatních VR headsetů liší už na první pohled tím, že na opačné straně od displejové části má umístěnou poměrně velkou kouli, která tedy bude sedět na našem temeni. Odtamtud bude skenovat prostředí, což nám má dodat neobyčejně velkou volnost. Co se týče ostatních VR headsetů, pak v případě Crescent Bay je uživatel omezen prostorem jen 150 x 150 cm, v němž pozici headsetu monitoruje kamera. HTC Vive potřebuje dvě stanice v opačných částech místnosti, odkud budou s pomocí čtyř laserových paprsků vytvářet virtuální prostor, díky čemuž si budeme moci "hrát" na ploše až 5 x 5 metrů. Podobně jako Crescent Bay pak funguje OSVR od Razeru nebo Morpheus od Sony, všechny potřebují kamery pro sledování pohybu.





Sulon ale tvrdí, že jeho Cortex si mapování okolního prostoru zajistí sám v reálném čase. Mělo by to tedy fungovat tak, že si jej nasadíme na hlavu, Cortex si svými tykadly ohmatá okolní prostor a jemu přizpůsobí i virtuální scénu. Toto ale zatím ještě úplně nefunguje, protože se doposud pracuje na příslušném softwaru. Ten má být hotový během několika měsíců.

Ovšem Cortex i v aktuálním stavu dokáže nabídnout něco navíc, co Oculus Rift zatím nedokáže. Dá nám volnost pohybu, která byla demonstrována v jakési filmové scéně. Tu si můžeme volně procházet a pohlížet na ni z různých úhlů. Nešlo o plnou 3D scénu, v níž by byl uživatel přímo pohlcen, ale o jakýsi náhled na stanici metra vykreslovanou Unreal Enginem, kde probíhal boj. Uživatel může scénu obcházet a dívat se na ni z různých úhlů, což by Oculus Rift kvůli svému systému sledování polohy headsetu neumožnil.

Firma Sulon tedy rozhodně má co nabídnout a její systém sledování pohybu a polohy z ní dělá dalšího velkého hráče na poli virtuální reality. Však tato technologie má potenciál poskytnout uživateli daleko lepší zážitek třeba při sledování sportovních událostí. Mohli bychom si snadno vybrat, z jakého úhlu budeme sledovat třeba tenis, basketball, hokej a jiné sporty odehrávající se na hřišti a revolucí by mohly projít i filmy.

Ovšem nyní svět virtuální reality připomíná spíše džungli než vyspělé technologické odvětví. Uspět mohou i malé a dosud neznámé společnosti, které stejně jako Sulon vymyslí něco nového. Jenomže cesta ke konečnému produktu bude ještě dlouhá a nejistá. Firma chce ještě v tomto roce vydat vývojový kit v ceně 499 USD, který budeme moci využít s enginy Unity 3D a Unreal.

Zdroj: Tom's Hardware
reklama