reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
16.9.2005, Jaroslav Ekl, aktualita
Microsoft prezentoval další z nových technologií operačního systému Windows Vista. Nový operační systém bude pro zvýšení virtuální paměti využívat externí úložná zařízení jako jsou například USB Flash disky. Tato zařízení dokáží využít rychlého...
snajprik | 16.9.200520:11
A žiarovka by mala vydržať tisic zapnuti a asi jeden rok :­) to je iba minimalna životnosť ktoru by mala vydržať každa takže ten milion berte že aj dva aj try miliony prepisani vydrži :­) K tomu že windows Visa už mikrosoft vimišľa od 2001, praktycky sa da povedať že ho vymišľaju od 1981 :­) prakticky sa inovuje a vychytavaju sa mu muchy a ako ide technika do predu tak sa jej prispôsobuje. Keď si tak zalovite v pameti aka bola win95 a čo priniesla 98 a tu vylepšili na ME ale už boly taky rychly HV že už to 98 nestačila využiť tak prišla 2000 a XP a teras zase HV sa posunul tak do predu že zase XP nedokaže na plno využiť dnešny HV. Možno to niekomu bude znieť ako blbosť ale vyvoj a dnešny stav čo mame HV je už len seriova vyroba ktora bola vymislena v 2001 ­(približne ak nie ešte skôr­) už pred rokmi sa preslichalo že v laboratoriach sa testovali 256bit procesory ale laboratorne vyrobky sa musia adskušať overiť otestovať schvalyť zohnať podporu navrhnuť fabriky postaviť fabriky otestovať vyrobky a až potom sa dostamu ku koncovemu uživateľovy ktory si mysly že to čo kupil je najrychlejšie pod slnkom a nič vykonnejšie už nieje. už dnes sa vie ake bude HV o 3roky ale na to treba vymyslieť software a ten treba nielen vymislieť ale aj otestovať a opraviť a to dokaže len prax a vyvojary nemôžu za to že mi mame počitače vymislene ešte v minulom tisicroči :­) ­(len tak na porovnanie už v 1982 maly 800MHz počitače ale do seriovej vyroby sa dostali koncom 90 rokoch)
Odpovědět0  0
ozana (100) | 16.9.200514:54
příště vymyslí swapování do CMOSky, IMHO je to <i>
Odpovědět0  0
dasdas | 16.9.200510:44
swap na nejakem usb flasky disku ten disk odvari behem par hodin
Odpovědět0  0
john.don | 16.9.200513:28
Hele já ti čoveče nevím.
Flash paměti mají omezený počet přehrání,
ale teď jsem viděl klíč, který měl počet přehrání omezený 1 000 000 přepisů.
Takže by takový disk měl pár let vydržet.
Odpovědět0  0
Krtek 1 | 16.9.200520:08
Pár let ? Koukni se třeba do registrů kolik ­(tisíc­) změn se ti stane během blbýho otwevření Mozilly nebo jakýhokoliv programu. Lítá to tam jak blázen takže milion zápisů odhaduju na den až dva chodu woken. Já si furt myslim že OS nemá bejt znát, má to bejt prostředek k ovládnutí železa ale ne k jeho vytížení. I proto si myslim že KAŽDEJ OS kterej swapuje je prasárna. Nechci rejpat ale dnešní OS umí to samý co systémy před 10 lety akorát že je HW víc vytíženej. Když něco šlo v klidu a plynule na 8­-32 MB RAM, MUSÍ jít i na rozumný kapacitě do 512 MB.
Odpovědět0  0
john.don | 17.9.200511:04
Kdyby nebyl sám OS tak náročnej a nehráli se hry a video před videorekordéry,
tak jsem chudej. Páč by si nikdo nekupoval nový železo.

Něco se musí vymyslet abys ty prachy utratil ne?
Přece je nechceš vyhazovat za nějakou jinou debilitu?
Odpovědět0  0
john.don | 17.9.200511:33
Teď vážně.
nový HW ­-> nové možnosti ­-> možnost prodat nové verze ­-> vyšší nároky ­-> potřeba nového HW
Odpovědět0  0
john.don | 17.9.200511:06
Jinak za velice slušnou a na vše dostačující kapacitu­/výkon bych bral PIII 350­/256mb ram­/32mb VGA­/20gb disk.

Vše ostatní už je do jisté míry rozežranost.
Souhlasím s tebou.
Odpovědět0  0
Krizon | 16.9.20059:34
Teda nechapu k cemu to sakra ma bejt... odkladat data na flashisk kterej je, a vzdycky bude pomalejsi nez disk... aspon dokud se bude pripojovat pres USB... mozna to bude mit smysl u externich SATA disku... ale pak na to neni potreba zadna hype technologie... holt M$
Odpovědět0  0
john.don | 16.9.200510:19
Heh. možná jsi trochu zamrzl v minulosti.
Už dávno neplatí že přes USB protlačíš pouze 800kbps :­)­)

A flashdisky usb 2.0 ­(jistě bude další rozhraní 3.0­) budou slušný swap.
Tedy pokud už je budeš mít.

Resp. počítej semnou:

IDE protlačí efektivně: 50mega ps v tom NEJNEJNEJlepším případě.
(Nebavím se o přístupu do cache přes SATA300­)

A USB disk by teoreticky mohl udělat to samé nebo lepší s USB 3.0 které určitě bude.

Je lepší rozdělit těch 50mega na datový tok pro swap a pro programové přístupy.
Nebo použít 50mega disku a 50mega usb flash?

Vem si že by jsi měl třeba na zcela programově i hardwarově oddělených USB portech dva takové disky. Pak budeš mít rychlost swapu 100mb a ještě budeš moct cucat dalších 50mega z hadru.
Odpovědět0  0
David.M | 16.9.200514:22
Nebylo by lepší mít takovou flash uvnitř počítače jako stálou ­(vyměnitelnou­/doplnitelnou­) část? Že by se pak OS ­(dosaď oblíbenou značku­) rozhodl pro její využití pro swap a tyhle tanečky s USB perem by byly zbytečné?
Odpovědět0  0
PetFish (188) | 16.9.200514:33
No to je pak ale otazka, proc nerozsirit primo RAMku pocitace, ze :)
Odpovědět0  0
David.M | 16.9.200514:56
Ale jo, to je jasný.
Odpovědět0  0
john.don | 16.9.200517:26
No já Microsoft chápu.
Mám hromadu známejch co sebou po kapsách tahaj flashdisky.
Kolikrát maj doma i dva.

Teda zatím maj jen 256ky.
Ale než Vista přijde, možná budou tahat 512ky nebo gigáče.

Proč takovou gigovou ramku nepoužít?

Obzvlášť když si máš vybrat jestli ti bude ležet jen tak na stole a nebo jestli se taky zapojí do práce.

Pochopte.
Microsoft někde musí nabrat výkon aby jeho systém jel slušně.
Řekněme si na rovinu, že Microsoft už Vistu vyvíjí pěkně dlouho.

Od roku 2001?

Původně snad ani systém XP bejt neměl.
Ale VIsta se zdržela :­)­)
Prostě místo longhorn FARHORN.

Ale systém byl.
Když začal přesluhovat, dodělali servicepack.

Microsoft do teď vydával verze po dvou­/třech letech.

W95
W98 ­(spíš W97­)
W98 SE ­(opravu W98­)
W2000 ­/ ME
WXP ­(W2001­/2002­)
...nic...
...nic..
..nic..
...nic..
W2006 Vista

Proč?
Asi je ten systém tak náročnej na HW, že ho prostě nemohli vydat dřív.
A proč čekaj?

Zřejmě čekají na 2gb paměti jako standard a dualcore cpučka na 3000.

No viděj že to tak snadno nepůjde.
2gb je sen, páč výrobci pamětí zřejmě nemají takovou nouzi a ceny drží

Tak se zřejmě narychlo snaží nějak jejich systém urychlit.
Ale jak to udělat? Zřejmě jim nezbývá nic jiného než použít právě USB flash disky aby to trochu jelo :­)­)

No ty s Dualcore procesorama ­(které Vám milerád prodám i s ramkou­)
4 nebo 8 gb ram
Raidovým polem se dvěma 10k rpm WD Raptorama

Zřejmě swapovat přes flasku nebudou muset :­)­)

My ostatní holt budeme čekat až si to WOkna přes to USB přechroupou :­)­)
Resp. Viděl jsem pěkný wokna, jmenujou se Linux :­)­)

Uvidíme :­)­)
Odpovědět0  0
john.don | 16.9.20058:00
Hehe data z USB disku jsou snadno obnovitelná.
Jsem zvědavej jak v případě zcizení takového disku bude někdo moci šťourat v tom co jste dělal.

Další zajímavé bude až někdo za chodu prostě vyndá ten USB disk i s nalinkovanejma knihovnama :­)­) hehe.
No možná bude Vista kopii toho co je na USB skladovat i na disku v nějakém dalším tempu.

Uvidíme....
Odpovědět0  0
Miko | 16.9.20058:02
sakryš byl sem pomalej ;)
Odpovědět0  0
PetFish (188) | 16.9.20057:40
Tyhle technologie miluju ... jen nechapu k cemu jsou ... jestli mam narvat xx kc do flashky, kterou nemuzu pouzivat kvuli zrychleni startu aplikace nebo primo do ramky, kde by knihovny zabiraly misto pro pripad spotreby je mi celkem jedno.
Vtipny je, ze win potrebujou spoustu pameti a tak delaj swap­-fajl, ale velkou cast fyzicke ram zabira cache, kde bude asi i ten swap :­-­). Prose to jsou hlavicky ty kluci majkrsofti.
Odpovědět0  0
john.don | 16.9.20057:58
Hele jsi myslím úplně mimo.
To není postavené: Kup pro Vistu USB disk.
To je postavené: Když máš rychlý USB disk tak ať nezahálí.
Odpovědět0  0
Miko | 16.9.20058:02
vyndáš ho jako obvykle bez řádného proklikání se odebíracím dialogem a zboří se ti Winy? :o­)
Nevím, mám také své pochybnosti, uvidíme zda je to dobrý nápad.
Odpovědět0  0
Ekl Jaroslav | 16.9.20058:10
To bych řekl že nee, zas tak stu...ní v MS nejsou :o­) Když se Flash disk vytáhne za chodu, Vista to pozná a sáhne si pro data na disk. Spíš by mne zajímalo, zda už bude systém schopen pracovat i v případě bad blocků na disku. Stačí aby se Windowsy trefili jediným sektorem SWAPfile na bad block a celé jdou do kytek... XP zvlášť :­(­( A asi stejně jako 99% uživatelů ani já nedělám test celého disku 2x denně, a když se pak něco podobného přihodí... :(
Odpovědět0  0
PetFish (188) | 16.9.20058:54
Jsem pocten ... sam velky D.J. reagoval ne hloupou rybu :­-­).
Me spis slo o tu nelogiocnost vyuziti pameti ve win fyzicka­-swap­-chache ve fyzicke+ted externi ­"flahram­" ­(sprava pameti je IMHO velkou bolesti win­) ­- trochu jsem to pospal vyse.
Dal ­- to zarizeni nebo jeho cast tomu musim dost mozna dedikovat ­(alespon po domu uzivani­) ... ledaze by MS byli tak chytri a zabrali to misto jen jako ... tzn. na pohled by na disku zadan data nebyla ­(asi jde o automaticky loadovany .dll­) a tudiz by uzivatel pri potrebe rychle data na flash ulozit a vyndat nebyl nucen odebirat ficuru ­"cache on flash­".
Odpovědět0  0
john.don | 16.9.200510:14
Ale né hloupá ryba.
Ani velkej J.D.

Jen se mi nelíbilo jak jsi zatratil něco o čem zřejmě víš prd.

Ad ta funkce.
Dokážu si to představit s metodou virtualizace a kontrolou funkcí.
Prostě po každý připojený USB disk se udělá na hadru virtuální prostor.
A veškerý provoz se přesune na něj.

Zatím bude moct být USB disk využíván jako místo pro ukládání swapu a knihoven.
V případě zápisu se nejprve provede uložení na virtuální disk na hd, zároveň smazání virtuálního disku, nahrání obsahu virtuálního disku na fyzický flash disk.

Tedy synchronizace.

Na USB disku se budou zřejmě používat pouze místa která nebudou obsazená.
TJ.virtuální disk na HD bude zřejmě obsahovat celou kopii flashdisku,
ale z flashdisku se nebude nic vymazávat.

Takhle myslím že to zhruba bude.

Při rychlém odpojení na flashdisku maximálně najdeš nějaký další soubor třeba temp.tmp a svoje původní soubory co jsi tam měl.

Systém bude hlídat komunikaci s flashdiskem přes systémové služby.
Proto zřejmě nebude možné používat některé starší programátorské přístupy a postupy.
Odpovědět0  0
PetFish (188) | 16.9.200510:25
OK, mas pravdu ... jen tyhle papirovy technologie moc nemusim ... ale spolehlive ohodnotit muzu az to budu mit.

Jinak jsem se ztratil vr Tvym postupu ­(imho je tam nejak chybka­) ... jestli to dobre chapu, tak to ma nedostatek:
mam flash 2 GB plnej dat ... dam k pocitaci ­(asi s povolenou ficurou cache­-on­-flash ... system automaticky presune flash na diska a bude pouzivat 2BG rychle flashe ­(ale pozor ... rychle pristupem ale ne prutokem­) ... ja budu vesele pouzivat v.flashdisk na hdd ... ale az budu chtit vytahnout, tak to musim systemu rict ­(jinak je flash plnej cache systemu­) a nasledujici vymaz + nahrani 2BG dat trva peknou chvili.
Mozna jsem jen blbe pochopil cos myslel ... ale asi jsou to debaty o nicem ­(nevime jak to facha­).
Odpovědět0  0
john.don | 16.9.200513:26
Španě jste mě pochopili.

Vista bude zřejmě používat virtuální flashdisk.
Tedy zápis bude probíhat na jistý virtuální flashdisk a až po zápisu se bude dít synchronizace.
Ale to neznamená, že by měl systém nejprve přesunout data z flashdisku na hadr.
On je tam možná sice zkopíruje, ale nesmaže je z flashdisku.

Prostě jen obsadí volné místo svým swapem.

Až bude probíhat zápis, nejprve proběhne na virtuální disk a zárovneň se bude dít synchronizace s fyzickým flashdiskem. Ale rozhodně to nebude tak, že by přesunul všechny data z flashdisku na hadr a flashdisk pak používal celý.

Virtualita je u Microsoftu oblíbená.

Pochybuji, že by to bylo systémem udělané takto:
systémové volání na usbdisk ­-> odstraň z disku celý swap ­-> nahraj data ­-> vrať swap

myslím že to bude probíhat takto:
systémové volání na usbdisk ­-> zapiš data na identický swap disk ­-> zahlaš OK
(Na pozadí ­-> uvolni rozdíl paměti na flash ­-> inkrementálně synchronizuj data ­-> OK­)

V tom zřejmě bude celá virtualita.
Odpovědět0  0
PetFish (188) | 16.9.200514:37
Hmmm ... muzem si vykat ... me osobne prijde tykani na foru OK, poku je bez invektiv :­-­)

Muzu jen zopakovat, ze nema cenu varit z vody ... pokud bude varianta z poseldniho prispevku, tak je problem malo mista na flashi. Ale nema cenu to pitvat, dokud to nebude popsano a vyzkouseno.

Moje skepse byla zpusobena zkusenosti a nebyla podlozena fakty o kokretni technologii, coz priznavam ... tudiz jsem mel mlcet :­).
Odpovědět0  0
Ekl Jaroslav | 16.9.200511:13
Tohle je předsi nesmysl, Vista nebude využívat Flashdisk nato, aby jeho obsah kopíroval na HDD. Windows prostě zalokují volné místo na Flashy, venkovně se ale Flash bude tvářit stále jako prázdná, a prostě si jen odloží knihovny potřebné pro start. Nikdo si nevšiml poznámky, že je to určeno pro start aplikací, nikoli pro jejich běh :­-­) Takže i když člověk vytáhne zachodu Flash, prostě si Windowsy pro knihovny sáhnou na normální HDD a přesunou je do RAM či SWAPu...
Odpovědět0  0
john.don | 16.9.200513:26
Španě jste mě pochopili.

Vista bude zřejmě používat virtuální flashdisk.
Tedy zápis bude probíhat na jistý virtuální flashdisk a až po zápisu se bude dít synchronizace.
Ale to neznamená, že by měl systém nejprve přesunout data z flashdisku na hadr.
On je tam možná sice zkopíruje, ale nesmaže je z flashdisku.

Prostě jen obsadí volné místo svým swapem.

Až bude probíhat zápis, nejprve proběhne na virtuální disk a zárovneň se bude dít synchronizace s fyzickým flashdiskem. Ale rozhodně to nebude tak, že by přesunul všechny data z flashdisku na hadr a flashdisk pak používal celý.

Virtualita je u Microsoftu oblíbená.

Pochybuji, že by to bylo systémem udělané takto:
systémové volání na usbdisk ­-> odstraň z disku celý swap ­-> nahraj data ­-> vrať swap

myslím že to bude probíhat takto:
systémové volání na usbdisk ­-> zapiš data na identický swap disk ­-> zahlaš OK
(Na pozadí ­-> uvolni rozdíl paměti na flash ­-> inkrementálně synchronizuj data ­-> OK­)

V tom zřejmě bude celá virtualita.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.