reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.5.2022, Jan Vítek, aktualita
Společnost Tachyum vytvořila velice zajímavý čip, který označuje jako Prodigy T16128 Universal Processor. Jde tu přitom o 128jádrový čip pracující na pozoruhodných 5,7 GHz, který dokáže posloužit v různých typech zátěže.
kutil05 (785) | 14.5.202223:41
Ve své podstatě to je asi jako síť shaderů v grafice, jen schopných dělat víc universální výpočty, kdy se minimalizují přesuny dat a spíš se asi virtuálně mění adresy těch jednotek právě pro tu minimalizaci datových přesunů. Čistě na papíře to fungovat může. ALE za rok má jet výroba a zatím mají jen emulaci osmi jader z plánovaných 128. Kde je HW návrh, kde jsou masky pro výrobu čipů? Tohle bude věčný vývoj, věčná díra na peníze, ale reálně to s tak malým počtem lidí nikdy nedotáhnou k úspěšné výrobě.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 15.5.20220:00
Plus teď je velice špatná doba na rozjezd výroby na pokročilém procesu. NAtož pro zcela neznámou firmu, co nemá neomezené prachy. Kapacita výroby je velmi omezená a rvou se o ní technologičtí giganti, kteří ty ­(skoro­) neomezené peníze mají. Intel, AMD, Nvidia, Apple.. výrobci šipů pro mobily... Takže i kdyby měli vývoj kompletně hotovýž a projekt připravený k přechodu do fabriky, tak by se to zařizovalo velmi těžko.
Odpovědět0  0
warhawk22 (152) | 13.5.202210:32
To su tu teda hejty :­)
Akoze pochybujem, ze by to bol scam.. a tomto projekte som cital uz davnejsie.. stoji za nim clovek, ktory uz v zivote daco dokazal ­- Radoslav Danilák.. vid wiki: https:­/­/sk.wikipedia.org­/wiki­/Radoslav_Danil%C3%A1k
A cielovka pre tento procesor nie sme my, bezni ludia. Aspon zatial nie. Tam je skor zameranie na servery, kde to ma momentalne najvacsi prinos. A som velmi rad, ze v EU budeme mat take daco, co moze konkurovat zvysku sveta.

Ak chcete vediet o tomto projekte viac, tak minuly rok bol dobry clanok tu:
https:­/­/zive.aktuality.sk­/clanok­/4p291ly­/preco­-intel­-ci­-amd­-nedokazu­-to­-co­-slubuje­-slovensky­-tachyum­-vysvetluje­-jeho­-sef­-rozhovor/
Odpovědět2  2
doug (107) | 13.5.202210:40
ano, a pan Danilak tvrdil v roku 2018 ze v 2019 bude seriova vyroba, odvtedy sa to stale posuva o rok a zaroven sa prudko zlepsuju parametre na vsetkych frontoch, ale inac to vobec nie je podvod a bublina :D
Odpovědět2  1
warhawk22 (152) | 13.5.202210:59
njn, takze podla tejto logiky: Intel povedal, ze v 2020 bude mat dedikovane GPU :­-D ...teda, Intel je scam :­-D

Nemyslim si, ze to takto funguje :­)
Ako ja nechcem obhajovat projekt, do ktoreho nevidim. Vidim do toho len ako bezny IT laik, ktory o tom len cital, ale ked sa vymysla daco nove, tak tam podla mna oneskoronie dava zmysel, a nehejtoval by som to hned.

A vobec sa mi nechce verit, ze clovek, ktory prakticky stvoril nForce chipset ­(my starsi si ho pamatame­), a stal pri tvorbe mnohych procesorov­/chipov, tak by si pokazil takto renome. Ja myslim, ze tento pan je financne zabezpeceny az az... takze od neho by som veru scam nikdy necakal.

BTW. citali ste ten clanok ­(rozhovor­), co som postol vyssie?
Odpovědět1  2
doug (107) | 13.5.202211:06
ale zatial nikto nic realne nevidel, iba tlacove spravy, tlacova sprava o tom, ze maju fpga prototyp, tlacova sprava o tom, ze maju emulator, tlacova sprava o tom, ze nabootoval linux. Ak to chcu buduci rok predavat, tak aj keby teraz zverejnili emulator a podrobnu dokumentaciu instrukcnej sady tak by to bolo velmi neskoro, aby nejaky realny hpc zakaznik zacal uvazovat nad vyuzitim ich platformy, tam sa nemenia servre a architektury zo dna na den.
Odpovědět2  0
warhawk22 (152) | 13.5.202211:18
chapem vas point...
a veru, ja by som bol tiez rad, keby prislo daco, co zmeni svet PC ­(myslene Intel­/AMD­) v efektivite, ale tak zial, kedze je to vsetko sukromne, tak do toho nevidime..
mozno mlzia kvoli konkurenci, mozno kvoli dohode s investormi. kto vie. snad vedia, co robia.

v kazdom pripade im fandim.. nech sa to posunie dalej... ale tak si musime pockat, ako dopadne tento procesor v serverovej­/B2B sfere.
ak to bude uspesne, tak verim, ze po rokoch sa to dostane aj do comsumer­/B2C sfery.
Odpovědět1  2
Jojioo (103) | 13.5.202212:32
"Dokázal­" predávať 128b radič ako 256b. Toto je podobný SCAM.

My niesme cieľovka pre tento procesor, ale aj tak zato platíme. V 2019 dostali 15mega s odkladom splátok 4 roky. Teraz peniaze vyschli, príjmy žiadne, a termín splácania sa blíži... Tak to začal opäť hypovať aby získal ďalšie investície...

Podľa mňa dúfal, že to nejaká feľká firma zase kúpi, ale očividne nik nechce ďalšie Itanium­/Erlbus...

Inak EU má, procesory aj výskum, najmä v 3D púzdrení... Preto je škoda, že sa naša krajina preslávi takýmito podvodníkmi...
Odpovědět3  1
warhawk22 (152) | 13.5.202213:54
Myslite ten problem, co Sandforce chip na SSD pouzival 256­-bitove sifrovanie, ale interne bol limitovany 128bit? To mi nepride ako scam, skor chyba vo software, ktoru tusim neskor aj opravovali nejakym updatom vo firmware.
A toto sa stalo tusim v cca 2012­-2013, kedy to tusim davno predtym predal LSI.

Takze na zaklade tohto ho oznacit ako podvodnika? Nehnevajte sa, ale podla na mna je toto slaby argument :­-­/

A dalsie, ze peniaze na vyvoj sa minuly a zhanaju sa investori? Ved takto funguje snad kazdy jeden vyvoj.
Odpovědět1  2
Don Q (238) | 13.5.202219:59
Není známa odolnost procesoru Prodigy proti útokům kyberzločinců. Např. Intel měl ve svých procesorech mnoho bezpečnostních děr ­(a možná stále má­). Zatím nic nenasvědčuje, že Prodigy bude schopen nasazení v běžné praxi. Vývoj trvá již cca 5 let a projekt je stále jen projektem. Skoro určitě jím zůstane navždy, protože čas rychle běží a nedořešených věcí je příliš mnoho. Velmi by mě potěšilo, kdyby se má skepse nepotvrdila, ale na pohádkové příběhy nevěřím.
Odpovědět1  0
doug (107) | 13.5.202220:21
Vyvoj zacal v 2015 a od 2018 Danilak tvrdi ze ­"dalsi rok­" zacne komercna vyroba, doteraz nebolo okrem tlacovych sprav zverejnene absolutne nic co by nasvedcovalo tomu, ze nejaky produkt bude niekedy existovat
Odpovědět0  0
Don Q (238) | 13.5.202221:01
doug 13.5.2022, 20:21h:
Je velmi podivné, že dosud nikdo jiný s podobným nápadem nepřišel. Ve světě je mnoho vynikajících mozků, takže kdyby bylo možné vyvinout podobně skvělý procesor, jakým má být Prodigy, asi by na to už dávno přišel někdo jiný. Tudíž můj závěr je, že Prodigy je ­"totální sci­-fi­". Ale možná se stane zázrak :­-­).
Odpovědět0  0
honza1616 (3625) | 13.5.20222:37
Hezké čtení,
moc hezké čtení,
....až moc hezké čtení ,
taky mi to přijde jako podvodný startup a scam na investory
Odpovědět6  0
crx (34) | 13.5.20228:01
az jsem si vzpomel, ze vlastne stale cekam na Glaze3D :­)
(pro mladsi rocniky vice zde: http:­/­/www.graphicshardware.org­/previous­/www_1999­/presentations­/glaze3d.pdf :­))
Odpovědět0  0
doug (107) | 12.5.202223:32
Ano, ten retardovany popis s 16 ­"memory controllermi­", co nedava absolutne ziadny technicky zmysel vystizne popisuje celu tuto frasku, je to jeden obrovsky podvod na vytiahnutie prachov z potencialnych investorov.
Ci nebodaj si niekto pricetny mysli, ze slovenska firmicka s 25 zamestnancami dokazala nielen navrhnut dokonaly hardware, ale tiez naprogramovat podporu do linuxu a spravit emulatory x86, arm a risc­-v instrukcnych sad?
Odpovědět5  0
doug (107) | 12.5.202223:34
Jo a aby som nezabudol, este si aj vybookovali u tsmc kapacity na 5nm vyrobny proces aby uspokojili cely trh ked to zacnu vyrabat :D
Odpovědět6  1
wrah666 (6205) | 13.5.20228:26
Na druhou stranu, třeba takové ASIC minery nenavrhovaly větší týmy, než nějakých 15­-20 lidí. A Jobs s Wozniakem pájeli první počítače v garáži. A dnešní šéf Intelu navrhl procesor 386 ještě na škole. Ale uznávám, že tohle zní až podezřele dobře.
Odpovědět0  1
doug (107) | 13.5.20228:38
Ale asic robi jednu operaciu a netvari sa ze dokaze nahradit a vykonovo prekonat vsetky cpu, gpu a zaroven na vsetkych instrukcnych sadach :D
Odpovědět3  1
kutil05 (785) | 13.5.202216:13
ASIC je hodně jednoúčelový a nejede o procesor, který umí několik komplexních procesorových instrukčních sad. V garáži tehdy navrhovali, jednak první MOS procesory, nepletu­-li se, ale hlavně základní desky. Jenže v době kdy to vše bylo o několik řádů jednodušší než dnes.
Odpovědět1  0
Bison (806) | 12.5.202220:42
Lacná reklama na nový procesor, potom príde tvrdé pristátie bez vysunutého podvozku.
Odpovědět2  0
Choakinek (1548) | 15.5.20223:32
... na hlavy majitelů Intelu, AMD a ARMu :­-­).
Odpovědět0  0
Don Q (238) | 12.5.202217:34
Malý ­"detail­" ­- kde je čipset a zákl. desky? Zatím stále ­"chiméra­".
Odpovědět0  1
wrah666 (6205) | 12.5.202221:02
Já ti nevím. Zeptej se třeba Amazonu, kde pro své servery na ARM bere desky. Nebo tuším Microsoft mluvil o tom, že pojede na něčem podobném. Osobně bych si tipl, že je ASI nechají někde vyrobit. Ale nevím, možná je to magie?
Odpovědět1  2
Pavel Matějka (1576) | 13.5.202210:04
Tohle je určitě tak všestranné, že čipset není zapotřebí. Jen destička s přívodem napájení a s konektory periferií. :­-)
Odpovědět4  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.