V tom si udělam základnu až vypukne zombie apocalypsa. :-)
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
pritom by stačilo ak by sa zložené panely rozložili počas parkovania na 10x väčšiu plochu oproti v zloženom stave, hmotnosť panelov a konštrukcie na rozloženie by tak dosahovala celkovú nosnosť súpravy a to sa oplatí! Zhruba takto sa dá pretlačiť nápad idiota za každú cenu.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Drobným problémem by ovšem byl stálý nedostatek parkovacího prostoru.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Baterky na nakladnim aute je holej nesmysl. I cela ta elektromobilita je hovadina jen aby se z lidi tahali prachy na dotacich jako u FVE.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Shora to vypadá opravdu na neúplné pokrytí, tam je to podle mě škoda... Celkem 10kW v jižních zemích by to mohlo dávat, to by byl už rozumný příspěvek do akumulátoru. Za mě tahače jsou ideální na překlopení k EV. Váha baterií se v celkové hmotnosti líp ztratí, nestojí, jezdí pořád a za deset let jsou stejně na odpis, někdy i dřív.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(1)
já bych to tak neviděl, spíše bych řekl že použití ev pro dálkovou dopravu je holý nesmysl. Viz použití pepsi vs. cocacola, cocacola dle mě použila ev na přepravu na poslední míli, což oceňuji, dostupnost nabíječek atd. Zato pepsi na dálkovou dopravu, tahač veze mrtě akumulátorů navíc, nabíječka musí být speciál která tam umí narvat spoustu energie za nízký čas, aby kamión nestál půl dne, nabíječka musí mít zvláštní přívod aby měla toliko dostupné energie atd. A toto použití fotovoltaických panelů je opravdu po vzoru kam ty panely z nudy ještě narvat. 1/2 bude vždy ve stínu, 2/2 bude mít snížený výkon bo je pod debilním úhlem. Řidič krom hledání místa kam zaparkovat dostane další dilema aby panely nezastínil, přidají mu 50km k dojezdu, a to se přeci vyplatí
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
"Zato pepsi na dálkovou dopravu"
Co si představujete pod pojmem "poslední míle" a "dálková doprava"? Že je to tahač s návěsem, ještě neznamená, že jezdí přes půlku USA. Drtivá většina těch tahačů jezdí trasy 120-160 km, pouze tři jezdí trochu více dálkové trasy (400+ km). Pro zajímavost, ty elektrické trucky Coca-Coly na "poslední míli" jezdí 150km trasy denně. Tedy totéž, co drtivá většina těch trucků od Pepsi. Pepsi i Coca-Cola si část elektrické energie vyrábí sama pomocí solárních panelů.
"Řidič krom hledání místa kam zaparkovat dostane další dilema aby panely nezastínil"
Řekl bych, že zrovna toto si člověk nevybere ani v depu, ani tam, kde vykládá zboží.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Nebál bych se panelů nanesených na plachtu přívěsu, V jižnějších zemích si to vyrobí podle mě za den na sto kilometrů, není to moc, ale ani málo. Otázka je cena plachty a střídače a jejich životnost.
Mě naopak vychází pro nákladní dopravu vámi popisovaného typu EV docela zajímavě, pokud jako Pepsi máte i vlastní FV elektrárnu, není o čem. Dvě, dvě a půl tuny v bateriích už není zase taková zátěž navíc. On ani motor v dieselu při těchto tahačích nemá dva metráky ale cca 1,5-2 tuny plus převodovka, tak jme prakticky na stejných hmotnostech. Životnost přibližně stejná tak proč ne. A nabíjení, přes noc nejezdíte, tak máte dobu pro nabíjení docela velkou. Nemusíte to hnát ani do extrémů.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
test by ste mohli robit vo viacerych europskych krajinach a v kazdom rocnom obdobi.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Testy tahače nedělal Svět Hardware ale výrobce tahače, Scania😉
Myslím že testování na severu Evropy je víc než ideální, pokud se jde do extrému tak je zde půl roku tma, v létě pak sice může být celý den světlo, ale místní podnebí je nevyspitatelné a může taky čtvrt roku být zataženo a pršet, nehledě na to že v zimě je zde výrazně větší mráz.
Pokud tahač obstojí v solárním nabíjením v tak extrémních světelných a teplotních podmínkách, tak testování ve střední, a jižní Evropě už bude bezpředmětná banalita .
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)