reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
18.5.2021, Jan Vítek, aktualita
Pandemie Covidu-19 tvrdě zasáhla řadu zemí, ovšem Tchaj-wan, ačkoliv je přímo "u zdroje", díky svým opatřením v předchozím roce potvrdil jen cca 1000 případů nákazy. To se ale nyní změnilo a tamní firmy už reagují.
SatanS (209) | 18.5.202113:49
pandemie patologicke hysterie pokracuje...
Odpovědět5  12
RadecekH (810) | 18.5.202114:35
Kolem mě umřelo na covid celkem dost lidí. Dokonce dost na to, aby i ti ­"patologičtí odpírači­", které jsem ve svém okolí měl taky, změnili názor.
Ale věřím, že jisté skupiny obyvatelstva to nezasáhlo vůbec, na rozdíl od těch opatření, takže mají pocit, že se jen hystericky vyvádí pro nic.
Odpovědět10  4
wendak (449) | 18.5.202115:11
Souhlas, najde se pár blbců, pro které je covid jen otravná věc, co jim kazí jejich právo na svobodu ­(povinnosti samozřejmě žádné nechtějí­). Pro ty, kteří měli známé po nemocnicích a nedejbože jim někdo umřel, tak to vnímají rozumněji a s respektem.
Odpovědět7  4
laren (230) | 18.5.202122:09
Manželka pracující ve velké bance nikdy neviděla tolik dědických řízení jako za cca poslední půl rok. I když to nějak vážněji postihne­/postihlo jen velmi malou část populace ­(většina bez příznaku nebo s poměrně lehkým průběhem typu chřipka­), tak stejně spousta lidí nedokáže moc pochopit, že jde především o zdravotnictví. Jakmile se jeho kapacita zahltí, je to průser, kdekdo z nás si pak mohl na vlastní kůži vyzkoušet, jaké to je pak řešit jakékoliv jiné zdravotní problémy...Pokud do toho nehodí vidle nějaká brutální mutace, tak si myslím, že promoření ­(v tom patříme na světovou špici­) v kombinaci s očkováním=z nejhoršího venku. Spíše se bojím ekonomických následku a voleb ­(změnu to opravdu chce­), celosvětová ekonomika v některých oblastech docela drhne, natož ta naše.
Odpovědět3  1
SatanS (209) | 18.5.202123:51
Je to zbytecne, ale presto si neodpustim poznamku.
Zdravotnictvi bylo zahlceno totalne silenymi opatrenimi jako z filmu o zombie apokalypse. Pokud radove zvysite jednoku energie potrebnou k nejakemu lekarskemu ukonu a mate nemocnice plne pacientu s mirnym nebo zadnym prubehem, nemuze se divit zacpe.
Odpovědět0  3
Simik (356) | 19.5.20217:49
Problém není ten vir, ale nelogická opatření, které sami vládci nedodržují.

"..., tak stejně spousta lidí nedokáže moc pochopit, že jde především o zdravotnictví.­"

OK, kolik % z toho biliónu. co nás má stát ­"koronakrize­" za 2020­-2021, šlo a půjde do toho již dříve značně podfinacovaného zdravotnictví o které ­"jde především­"?
Odpovědět0  0
Simik (356) | 19.5.20219:05
Přesněji: vir samozřejmě problém je, ale právě nelogičnost ­"boje s virem­" způsobuje pochybnosti.
Odpovědět0  0
laren (230) | 19.5.20219:20
Nejsem odborník na zdravotnictví, ale jdou do něj pořádné sumy, problém je, že část peněz vysosají pijavice. Naše zdravotnictví na tom rozhodně není špatně, jak kvalitou tak kapacitou. Problém pandemie v podmínkách ČR určitě nebyl kvůli zdravotnictví, ale právě kvůli vládním opatřením, jak ostatně zmiňujete.
Odpovědět0  0
Simik (356) | 19.5.202110:36
1, to že ty prachy vysají pijavice a zhoršuje to péči je přece obrovský problém
2, kolik ty sumy dělají v porovnání se západním světem v přepočtu na obyvatele?

3, původní otázka je nezodpovězena, protože byla řečnická k zamyšlení.
Zkuste se nad tím zamyslet. Pokud by skutečně šlo primárně o zdravotnictví, tak by tam ty prachy logicky měli jít, ale ony šli všude možně jenom ne tam.
Slyšel jste o tom, že vláda nějak podpoří zdravotnictví, aby tu situaci bylo schopné zvládnout?
Např. Nejsou lidi, protože jsou malé platy. Tento rok bude mít vláda­/zdravotnictví 2 ročníky absolventů zdravotnických škol od vypuknutí epidemie. Se zlomkem peněz z biliónu by je tu mohli udržet.

Jsou to jen plané řeči, respektive krizový plán jak si zachovat tvář před veřejností. Zdravotnictví ve skutečnosti mělo­(a ještě trvají­) obrovské výpadky poskytování péče­(řízeně­). Umírá se přece i na jiné nemoci než na kovid.
Odpovědět0  0
laren (230) | 20.5.202110:00
Predpokladejme, ze mate pravdu a vlada na zdravotnictvi kaslala ­(nemyslim si­). I kdyby se behem covidu vlada rozkrajela a napumpovala by tam spoustu penez ­(na dluh­), tak by to nijak moc nepomohlo. Ze dne na den ­(ani z roku na rok­) nesezenete velke mnozstvi kvalifikovaneho personalu atd. Zdravotnictvi je moloch, zmeny obvykle zaberou delsi dobu, obzvlast takto zasadni systemove. Luzkovou kapacitu mame myslim jednu z nejvetsich v EU a verejne zdravotnictvi na velmi slusne urovni dostupne v podstate kazdemu ­(narozdil od USA, kde je to dostupne jen nekomu, protoze spousta lidi nema vubec zdravotni pojisteni­).
Odpovědět0  0
Irving (246) | 20.5.202115:03
V Česku rozhodně financování zdravotnictví nijak závratně vysoké není, v roce 2018 to bylo 7,65% HDP. Pro srovnání, průměr zemí OECD byl 8,8%, Rakousko mělo 10,3%, Německo 11,2%. Na druhou stranu, ze zemí V4 jsme na tom suverénně nejlíp. A pokud se vám zdá, že je na české zdravotnictví napojeno hodě pijavic, tak třeba výdaje v USA jsou 16,9% HDP. To je teprve vrcholně neefektivní systém...
Odpovědět0  0
laren (230) | 21.5.20210:32
Díky za srovnání
Odpovědět0  0
Simik (356) | 21.5.20217:53
Díky za srovnání.

IMO je další problém v tom, že částka 1% HDP na hlavu bude jiné v Německu a u nás, ale léky a přístroje budeme kupovat za stejnou cenu.

Americký systém je úplně jiný a i když věřím, že tam těch pijavic je dost asi nemůžeme obecně prohlásit, že vyšší %HDP=více pijavic. To by na tom mělo být Německo hodně špatně...
Odpovědět0  0
Irving (246) | 21.5.202111:45
Více HDP=víc pijavic určitě neplatí. Ten americký systém jsem uvedl spíš pro ilustraci toho, že větší investice nerovná se nutně lepší kvalita péče.
Odpovědět0  0
Simik (356) | 21.5.20217:43
Kovid je tady s námi 1,5 roku. Za 2 měsíce tu bude 2. generace absolventů behem kovidu, kterou vláda může motivovat zůstat pracovat v ČR.

Vláda ten dluh udělala stejně a podle mně je zcela namístě se ptát, kolik těch peněz šlo do zdravotnictví, když tvrdí, že je na prvním místě...

Ale notak, kvalita zdravotnictví přece nestojí na počtu postelí.
Vždyť oni lidi s kovidem ani neléčili. Máš pozitivní test? Nesmíš z domu! Léky naposílení imunity dostal jen ten, kdo si o nějaké konkrétní řekl.

Na odborné vyšetření se u nás čekalo měsíce. V nemocnicích po odložení zbytné péče se logicky o další měsíce prodlouží.

V Americe bijou černochy, tu sem netaheje...
Odpovědět0  0
SatanS (209) | 18.5.202123:36
I kdyz se do umrti na covidu zapocetlo uplne vsechno!!!, tak je to 0.3%!!! Pokud by se pocital jenom narust od prumeru, tak je to jeste o rad mene!!!
Dojemne historky, jak ti umrel nekdo blizky na covid si muze strcit do prdele. Me umrela pred pul rokem babicka ­(bohuzel ne na covid, mel bych plusove body do kadroveho posudku­) a co jako?
Nehodlam vymenit teoretickeho pul roku zivota nejake obezni, prestarle mrdky za budocnost svych deti a obcanska prava a svobody. Nahradit svobudu cloveka a jeho integritu za hygienickou cistotu a ockovaci aparheid.
Ale nejsem slepy a vidim, ze vetsina populace uz se rozhodla pro cestu do pekla, dlazdenou dobrymi umysly a spolecnetozvadnismem. Covid fasismu zdar!
Odpovědět1  3
laren (230) | 19.5.20210:05
Hotovy lidumil ­- nick docela sedi :)
Odpovědět2  0
RadecekH (810) | 19.5.20216:32
Na vašem pozemku či ve vaší nemovitosti vás nikdo ničím neomezuje a neomezoval. A pokud toužíte chodit mezi nás ostatní a využívat naše služby, tak holt se od vás očekává, že budete brát na nás ostatní ohledy. Ale vy tohle nechápete a jen se oháníte tím, že něco ­"nehodláte­". Ale stejné právo upíráte nám. My bychom se taky nejraději nepotkávali s lidmi jako jste vy, kteří nás vědomě ohrožují jen proto, že jim na nás nezáleží.
Ohánět se budoucností svých dětí, je od vás opravdu vtipné. Když je vychovává takový ubožák, je úplně jasné, že z nich vyrostou přesně takoví ubozí sobečkové, kteří mají jen práva, ale žádné povinnosti.
Odpovědět0  3
Simik (356) | 19.5.20217:50
"Na vašem pozemku či ve vaší nemovitosti vás nikdo ničím neomezuje a neomezoval.­"

To jste ale hodně vedle...
Odpovědět1  1
RadecekH (810) | 19.5.20218:06
A kterépak proticovidové opatření vás na vašem pozemku omezuje či omezovalo?
Odpovědět1  1
Simik (356) | 19.5.20219:10
Mnohé, bohužel už je nesleduju, protože jsem zjistil, že to nemá cenu, ale například jste nesměl na svém pozemku udělat párty. Tedy pokud nejste politik, ale ti mohli beztrestně i v hospodě.

Musíte­(možná, že už ne­) i v budově na vlastním pozemku nosit respirátor. Jste omezen tím co tam smíte dělat atd..
Odpovědět1  1
laren (230) | 19.5.20219:22
Pokud se nepletu, doma jste nikdy roušku nosit nemusel, snad jedině s vyjímkou, kdy člen domácnosti byl ve společné domácnosti v karanténě.
Odpovědět1  1
Simik (356) | 19.5.202110:18
Ano, ale to platí pro domácnost­/bydlení bez ohledu na vlastnictví pozemku!

Možná že, když napíšu pro nechápavé, že vlastní pozemek je i garáž, dílna, zahrada, hospoda, stodola, louka, výrobní hala, les a v podstatě cokoliv jakoliv to je označené na katastru a cokoliv na tom stojí, tak pochopíte, že na vlastním pozemku jste si dělat cokoliv opravdu nemohl.
Odpovědět0  0
RadecekH (810) | 19.5.20219:49
Vy jste na svém pozemku samozřejmě párty pořádat mohl. Jen k vám nemohl přijít nikdo, kdo s vámi nebydlel ve společné domácnosti. Tedy nebyl jste omezen vy, ale ten, kdo k vám chtěl přijít.
A podobně i s těmi respirátory. Pokud jste byl jen s těmi, co s vámi žijí, tak jste je nosit nemusel.
Odpovědět0  0
Simik (356) | 19.5.202110:11
Domácnost může být i na cizím pozemku a na vlastním pozemku nemusíte mít domácnost.

Na svém pozemku jsem omezován stejně jako na jiném.

Ty výjimky jsou závislé na lecčems jen ne na vlastnictví pozemku!
Odpovědět0  0
Simik (356) | 19.5.20219:13
Odpovědět0  0
SatanS (209) | 22.5.202112:38
zdravi neni zadna verejna hodnota
Odpovědět0  0
DarkRichelieu (1230) | 19.5.202115:06
Z rok 2020 je nárůst úmrtí v české republice o 15%, takže tím bych chtěl ukončit vaše ­"dojemné historky­" o neexistujícím problému.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 19.5.202117:16
A nepřijde vám náhodou 15% jako TROCHU malé číslo na ­"strašlivou epidemii­"? A krom toho si NIKDO nedovolil zmínit takovou maličkost: Je 76 let od konce druhé světové. PO válce nastal neskutečný baby boom. Jednak se mladí brali a zakládali rodiny, nadšení, že konečně skončila válka, dvak se spousty lidí vůbec po dlouhé době potkalo se svým partnerem. Lidé se vraceli z boje, z nuceného nasazení, z koncentráků atd.. A sorry, ale když si uvědomíš, jaké ti lidé měli dětství.. Hlad, nedostatečná lékařská péče, nedostatečná hygiena... A pak celý život MAKALI. ne jako dnešní mládež, pro kterou je termín ­"poctivá práce­" z větší části něco nepřijatelného a spíš nepředstavitelného. Sorry, ale u lidí, co prošli tímhle je věk dožití 70­-75 spíš ZÁZRAK. A místo toho si je nějaký mleč propagandy vezme do úst a blábolí o příšerné epidemii.
Odpovědět0  0
Irving (246) | 19.5.202120:02
No, vzhledem k tomu, že pořádně se u nás covid rozšířil až v září a že třeba díky protiepidemickým opatřením prakticky neproběhla pravidelná jarní chřipková vlna, tak je to celkem dost. Prostým přepočtem na 12 měsíců by to dělalo 60%. Samozřejmě je to jenom pro ilustraci, skutečnost by byla určitě jiná, ale v těch nejhorších měsících byla úmrtnost 50% nad normálem.
Odpovědět2  1
DarkRichelieu (1230) | 20.5.20218:49
Tak kdyby se zavírala jen naše republika tak bych tomu možná věřil, ale zavřený celý svět jen tak nepřehlédnu a nebudu bagatelizovat. Jo, někomu je to fuk, nějaké mrtvoly co ani nezná a někdo tomu říká důchodová reforma. Já ale neobětuji lidské životy za pivo v hospodě.
Odpovědět1  0
Simik (356) | 20.5.20219:39
Svět není tak jednoduchý.
Problém je v tom, že zavřením republiky se zastaví produkce a nebudou prachy ani na to zdravotnictví, takže ten dopad nelze jednoduše spočítat.

Už teď je predikována velká inflace­(koukněte na ceny v obchodech­), což pokud nebude kompenzováno navýšením úhrad, platů atd.­(neslyšel jsem, že by se k tomu politici chystali­) znamená zase zhoršení péče a logicky největší ohrožení těch, které jsme chtěli ­"zachránit­".
Odpovědět0  0
laren (230) | 20.5.20219:55
Ztraty, at uz lidske nebo ekonomicke budou vzdy, idealne vybalancovat to v pripade nejakeho pruseru, obzvlast toho globalniho, nejde. A i kdyby se nase republika `nezavrela`, nepmohlo by to nijak. Navic se defakto ruzne v case zaviral cely svet, a nam staci uz jen ten fakt, ze jsme predevsim zavisli na Nemecku a EU + dovoz z Asie. Vse se zadrhlo, vse souvisi se vsim. Muzete nacpat vice penez do zdravotnictvi, zase to bude na ukor neceho jineho. Kdyz tam ty penize nenacpete, taky se to projevi. Vetsinou plati zlata stredni cesta, aby to bolelo co nejmene vsechny, rozlozit to v case. Kazdopadne by bylo hodne naivni si myslet, ze cela tahle zalezitost sla vyresit jen s minimalnimi dopady. Nesla. A jeste ty dopady hodne pocitime, i kdybychom to resili uplne jinak.
Odpovědět0  0
Simik (356) | 21.5.20217:59
S těmi obecnými řečmi se dá v zásadě souhlasit, ale řešením určitě není zavřít lidi­/ekonomiku na 3­/4roku.

"Kazdopadne by bylo hodne naivni si myslet, ze cela tahle zalezitost sla vyresit jen s minimalnimi dopady.­"

Určitě šla s menšími dopady než jsou. Těch nesmyslných a zbytečných opatření při 2. vlně bylo příliš.
Odpovědět0  0
Irving (246) | 21.5.202111:41
Ano, určitě to šlo udělat lépe, stačí se podívat na J. Koreu, Tchajwan, Austrálii nebo Nový Zéland. Bohužel to je i problém diskuze u nás ­- lidé často zaměňují Covid samotný a opatření proti němu.
Odpovědět0  0
laren (230) | 25.5.20218:18
Ano, jiste sla udelat lepe, ale je potreba take brat v potaz prinejmensim alespon mentalitu a zkusenosti ­(se Sars, Mers apod.­) napr. tech zminovanych asijskych statu. Ne vse je z ciziny `prevoditelne`. Verim, ze az tohle cele skonci, nejake pouceni a zkusenosti budeme mit take. Ale obavam se, ze ono to jeste u konce uplne neni, a to ani treba v tom Tchajwanu. Navic vi nekdo, jake ekonomicke ztraty atd. mu covid zpusobil?
Odpovědět0  0
Simik (356) | 25.5.202120:48
Tím co píšete lze omluvit v podstatě cokoliv. Zkušenosti přece byly již z první vlny. Na přípravu na podzim byly měsíce.

Zajímavý článek:
https:­/­/www.parlamentnilisty.cz­/arena­/rozhovory­/­-Zamlcena­-pravda­-Roman­-Smucler­-nemocnym­-Kolaps­-zdravi­-kvuli­-covid­-testum­-Jako­-90­-leta­-Klamou­-vas­-665123
Odpovědět0  0
laren (230) | 26.5.20211:33
Z prvni vlny zkusenosti z prvni ruky ­(t.j. v ramci CR­) prakticky nebyly, tu jsme zastavili az asi moc radikalne na zaklade v podstate par pripadu ­(masirovani tim, co se delo v Cine­). Nikdo tehdy jeste nevedel, cemu vlastne tady celime, tudiz vsichni meli strach, ktery byl velmi vydatne ziven senzachtivymi medii. Zkusenost byla hlavne takova, ze jsme hned zjistili, jak nejsem vubec pripraveni, chybely i zakladni veci. O samotnem viru, jeho sireni atd. bylo znamo prd. A na podzim to zcela neoddiskutovatelne zabil Babis. Nutno ovsem dodat, ze i na zaklade spolecenske poptavky ­(coz souviselo s jeho populismem a krajskymi volbami­). Takze asi tak. A co jsou mesice pro tezkopadny byrokraticky aparat, kde leva ruka nevi, co dela prava? Asi to, jako kdyz clovek mrkne...
Odpovědět0  0
Simik (356) | 26.5.202113:55
Zkušenosti z první vlny byli. Dokonce i u nás. Je sakra rozdíl, jestli bojujete s virem měsíc nebo 1­/2 roku.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 19.5.202116:38
A na férovku: Zemřeli opravdu na covid, nebo prostě zemřeli ­(snad­) s covidem? Já také na pár pohhřbech byl. A právě proto, že jsem ty lidi znal, mohu docela přesvědčeně tvrdit, že u nich bylo naprosto jedno, jestli dostanou covid, chřipku, nastydnou, nebo prostě jen odejdou. Příčinou smrti nebyla ­"nemoc­" ale rodina, společnost a tak podobně.
Odpovědět0  0
DarkRichelieu (1230) | 20.5.20218:54
Pokud teda jen covid urychlil jejich odchod, mělo by v příštích letech dojít ke snížení úmrtnosti.
Odpovědět1  0
Simik (356) | 20.5.20219:33
Bohužel ne nezbytně, nezapomeňte že byla na poměrně dlouhou dobu přerušena ­"nezbytná péče­". To znamená i různá vyšetření na která se dříve čekalo měsíce. Zpožděná diagnostika třeba rakoviny bývá fatální.
Odpovědět0  0
laren (230) | 20.5.202110:06
Prosim o zdroj, ze nezbytna pece byla prerusena, natoz na pomerne dlouhou dobu. My jsme treba zrovna na podzim rakovinu resili :­(. Ano, leccos nabralo nejake zpozdeni, ale zivot ohrozujici udalosti imho preruseny nebyly ­(alespon co vim z vlastni zkusenosti a od pribuznych, co pracuji ve velkych nemocnicich­). Vse, mimo nezbytnou peci ­(tzn. i prevence apod.­) bohuzel skutecne bude mit v budoucnu dopad ­(uz jen z toho duvodu, ze se mnozi lide bali prijit­). Jenze logicky to nemohlo ani dopadnout jinak, pokud kapacita nemocnic byla zaplnena kvuli covidu, navic mnohy personal nemocny, v karantene, na osetrovacce atd.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 20.5.202110:44
Přarušena byla takzvaně zbytná. Což v některých případech určitě lze ­(třeba plastika poprsí může rok počkat­), ovšem jindy je to docela sporné. Například mezi to nějaký ynteligent zařadil zvláštní péči pro chronické pacienty. Snad nemusím říkat, že tam už jde poměrně snadno o život. A druhá věc: Víc než rok se lidem opakovalo, aby k doktorovi šli, teprve, až jim bude opravdu zle. Nu a někteří holt přijdou sice s ­"akutní potřebou­" a péči dostanou, ale už pozdě. NEjde o to, že KDYŽ už doktor někoho pošle na další vyšetření s podezřením na rakovinu, tak se udělá. Ale když pacient návštěvu praktika odkládá kolik měsíců, protože se mu opakuje, že doktor řeší strašlivě důležitou a nebezpečnou epidemii.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4501) | 20.5.202113:04
Tady jde krásně vidět, jak velký byl nárůst těch úmrtí: https:­/­/www.czso.cz­/csu­/czso­/obypz_cr

Jde o všechna úmrtí, je úplně jedno, co se napsalo do úmrtního listu, prostě mrtvý člověk. Jestli je dlouhodobý průměr 2000­-2300 mrtvých týdně a od září 2020 až do dubna 2021 se to drželo mezi 3000­-4200 lidmi týdně, tak to máme docela brutální nárůst o nějakých 40­-110 % nad průměr nějakých 25 týdnů v kuse.

Můžeme namítat, že za to může odepření péče pro necovidové. Jistě, nějaký vliv to jistě mělo, ale kolik? Když si tam proložíte křivku covidových infekcí ­(detekovaných­), tak zjistíte, že ta křivka mrtvých docela pěkně kopíruje křivku covidových infekcí zhruba s týdenním zpožděním. Opravdu se mi nechce věřit tomu, že na smrt nemocní lidé surfují na netu, prohlížejí si grafy infekcí, dělají si statistiky v Excelu a podle toho se rozhodují, zda se svým úmrtím ještě týden počkají, protože před týdnem bylo nízké číslo detekovaných. Pokud je pravda, že lidé odkládají návštěvy lékařů, proč kvůli tomu ve zvýšené míře umírají zrovna týden poté, co roste počet infekcí, a proč se rozhodnou neumírat týden poté, co se počet infekcí snižuje?

Proč ti lidé, kteří rok odkládají návštěvu doktora, ve zvýšené míře umírali v lednu a březnu, kdy byly počty detekovaných covidů vysoké, a proč se titíž lidé rok odkládající návštěvu doktora zázrakem rozhodli neumřít v únoru, kdy byl počet infekcí nižší?
Odpovědět0  0
laren (230) | 21.5.20210:39
Tak ten vyrazny narust mohl kdekdo bohuzel `videt` i ve svem okoli. Tak to proste je. Chripecka to pro nektere rozhodne nebyla a nevyhla se ani zdravym a pomerne mladym lidem. Diky bohu to ale nebylo nic jako SARS, Ebola apod. To by byl teprve hukot a i popiraci a milovnici konspiraci by zadonili o vakcinu.
Odpovědět0  0
Simik (356) | 21.5.20218:09
Nesouhlasím s bagatelizací chřipky. Popírači chřipky ji zřejmě ještě neměli.
Uvědomte si, že každé nachlazení­/rýma není ve skutečnosti chřipka, byť se tomu tak slengově říká. Na chřipku se umírá a také může mít vážné následky, koneckonců to je důvod proč se proti ní očkuje.
Odpovědět0  0
laren (230) | 25.5.20218:24
Prava chripka neni zadna legrace, o tom bezesporu ­- zejmena neprekvapive pro rizikovou skupinu. Jenze chripku zname, umime ji lecit, je na ni dlouho uz i vakcina ­(ac zajem o vakcinaci i z duvodu pravidelneho preockovavani je minimalni­). Neni to sice nijak relevantni, ale ja osobne neznam nikoho ve sve socialni bubline za cely svuj zivot, kdo na chripku zemrel. Zato od minuleho jara znam ze sveho blizkeho okoli nekolik lidi, kteri bud bohuzel zemreli na covid ­(a nebyli to vsichni jen z rizikove skupiny­) nebo maji dosud pomerne vazne nasledky.
Odpovědět0  0
Simik (356) | 25.5.202120:41
Na chřipku v minulosti umřela spousta lidí. Poslední chřipková epidemie nebyla tak dávno. V poslední době se daří trefit s vakcinou odhad mutace, tak je to lepší.
Odpovědět0  1
laren (230) | 26.5.20211:46
Uprimne ­- me to prijde nesrovnatelne: casove, chovanim viru ­(kratka inkubacni doba­), mnozstvim obeti atd. Navic tahle pandemie jeste neskoncila. Mit tuhle chripkovou epidemii, tak nejsme ani zdaleka v takovym srabu, v jakym jsme a budeme. https:­/­/www.idnes.cz­/zpravy­/domaci­/nejvetsi­-epidemie­-chripky­-v­-historii­-ceske­-republiky­-1995­-tisice­-obeti­-plosne­-uzavrene­-skoly.A200921_123337_domaci_chtl
Odpovědět0  0
Simik (356) | 26.5.202114:00
Já to nesrovnávám, to Vy! Pouze ohrazuji proti bagatelizaci chřipky a její nebezpečnosti. I chřipka mutuje a má různě nebezpečné mutace. Uvědomte si, že nikdy nebyla zjišťována přítomnost viru chřipky u obětí...

Zajímavý odkaz:
https:­/­/www.ceskenoviny.cz­/zpravy­/v­-dobe­-koronaviru­-se­-opomiji­-nebezpeci­-infarktu­-varuji­-kardiologove­/2042388
Odpovědět0  0
laren (230) | 21.5.20210:35
Ano, s tim vicemene souhlasim... Bohuzel nejen s rakovinou z ruznych duvodu casto lide pozde prisli i v dobe normalni...
Odpovědět0  0
Simik (356) | 21.5.20218:04
Špatně jsem to formuloval, mělo tam být ne nezbytná péče.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1578) | 18.5.202115:27
Pořád jsou tady idioti, neschopní pochopit, že na Covid už v Česku vymřelo jedno město velikosti Kroměříže nebo Písku.
Odpovědět9  4
SatanS (209) | 18.5.202123:45
Idiot je podle mne spise ten, kdo pristoupi na takovy stupidni, emocionalni a hystericky argumentacni faul, vytrzeny z casoveho i lekarskeho kontextu.
Navruji zapalovat svicky kazdy den. Nemoci a mest velikosti pisku je spousty. Spolecne to zvladnem! A jedou se nam respiracni rymove onemocneni podari znicit a LIDSTVO ZVITEZI NAD SVYM TEMNYM OSUDEM S NUDLI U NOSU!
Odpovědět1  5
HonzaIT (76) | 19.5.202112:17
Jo, dokud nebudeš chcípat na ventilátoru, je to OK, že?
Odpovědět1  1
Simik (356) | 20.5.20219:40
Co Vy jste za člověka...
Odpovědět0  0
Bison (808) | 18.5.202113:29
ak vek pracovníkov v TSMC prevažuje 60+ tá fabrika jednoznačne padne, pre mladších je nádej, že sa budú testovať až pokým neminú všetky testy. Hystéria pandémie však môže pomôcť firme zvýšiť ceny čipov a zároveň zisky TSMC, investície by potom mohli byť ešte vyššie ako doteraz, Čína nakoniec nechtiac nakopne tento priemysel v ktorom sama zaostáva.
Odpovědět2  2
wrah666 (6205) | 18.5.202110:58
Přiznám se, že nechápu, jak by si mohli zaměstanci předat covid mezi sebou. Vždyť nenosí jen prostý respirátor, ale komplet celotělovou ochranu, defakto atombordel.
Odpovědět1  3
DarkRichelieu (1230) | 18.5.202112:46
Ne všichni zaměstnanci chodí ve výrobě v ­"atombordelu­" kde navíc ještě filtrují vzduch snad i od viru, aby jim nezasvinili litografii. Takže reklamní fotky zaměstnanců ve ­"skafandrech­" pouštěné firemní propagandou asi bude jen minimum lidí co TSMC zaměstnává cca 51.297 lidí.
Odpovědět9  0
Berhof (31) | 18.5.202113:46
Pořád se musí někde do toho atombordelu obléct a pak následně z něj i vysléct.
Odpovědět3  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.