Super clanek! hlasuji take pro tuto rubriku! Navrhuji rozebrat treba "Hub Architecture" "MuTIOL" "V-Link" atp.
Moc by me zajimaly i prakticke testy, jestli budete mit neco noveho v rukou.
Urcite pokracovat. Clanok sa mi pacil.
Určitě pokračovat!
Mě se tenhle článek líbí a uvítám další s podobnými tématy, ale i s ostatními tématy týkajícími se technologií - nejen o procesorech.
Práci zdar :-)
Skoro nerad sem něco píšu, coby botanik od humanistů, ale též rád podpořím snahu o publikování popisu podstaty různých "vychytávek". Byl bych pro poněkud přístupnější formu, ovšem bez trivializace. Jen hezký nápad, který pomůže pochopit. Praktické důsledky technologie pomohou, závorky schovají pro někoho zbytečné vysvětlení. Tedy několikátý, stojící za p. Tennessee. Chci poznat podstatu, ale zatím se to nepovedlo. Ale opravdu chápu, že napsat něco složitějšího, co pochopí i naprostý ... je nad lidské schopnosti, pro snažící se je to pouze mnoho práce nebo dobrý nápad, či snad dokonce nadání (včas objevený princip).
No, škoda že musim být tak negativní:(
Doproučil bych si přečíst článek na Anandovi http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1576&p=1 a pak to napsat znova...
Jinak sem pro takovéto úvody do technologií, ale...
Chtělo by to také psát srozumitelněji, opravdu to není jednoduché čtení. Začátky jsou těžký:)
Možná jsem ten závěr neformuloval nejlépe. Smysl byl takový, že hlavním hybatelem zvýšení výkonu není nárůst počtu tranzistorů apod., ale aplikace technolgie Hyper-Threading. "Obětovaná" plocha pak není úměrná výkonnostnímu vzrůstu.
Za gratulaci děkuji. O speciální rubriku jsem bojoval také, ale bohužel "dlouhodobý trend je oblasti snižovat a sdružovat...", takže články odlišíte akorát podle názvu (Technologie: xxx). Nyní mám ve výhledu již zmiňovaný čip P10 od 3DLabs, dále možná 64-bitové procesory... Ještě uvidíme.
Mohl byste být konkrétnější? Na konci článku je uvedený link na technologický deník společnosti Intel, který se celý zabývá Hyper-Threadingem. Materiály jsou čerpáne výhradně odsud a jsou z nich vytažené nejdůležitější informace (kromě příliš složitého popisu pipeline). Že se dva různé popisy liší, neznamená to ještě, že je jeden špatně.
ad srozumitelnost: Snažil jsem se vynechávat odborné výrazy, kterým většina čtenářů nerozumí (přiznám se, že já také ne :-). Bohužel to nebylo vždy možné.
Ja si taky nedovoluji tvrdit ze to mate spatne:) Jenom mi prijde, ze to minulo podstatu veci. Dle meho nazoru si vysvetleni podstaty teto technologie zaslozilo vice, nez to co je napsano v casti uvod. Lepe vysvetlit, co je to ten paralelismus, jak a proc nedochazi k plnemu vyuzivani exekucnich jednotek, jak na to prave reaguje HyperThreading(HT) a jake jsou jeho plus i minus.
Jinak mit za zdroj pouze Intela je trochu nebezpecne... Napr. http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=ppso&page=9 HT v praxi. HT funguje jen za urcitych predpokladu - na webovejch serverech docela dobre. ale pro bezneho uzivatele je to pohroma(nastesti se to da vypnout). A ma to dalsi aspekty - pocty FPU a ALU jednotek v Pentiu 4 - ALU jsou rychly,je jich dost a tam to vyuziti najde, ale FPU ...atd. Chce to zacit od piky, a to nemyslim nejak osobne, ale jakmile se clovek pusti do vysvetlovani neceho slozitejsiho treba HT, tak je potreba, aby mel autor moznost se nekam odkazat - clanek prepoklada znalost arch. P4, multiprocesingu,... , ktere najdete.... A rozebrat i tu pipeline:))
Proc jsem sem cpal toho Ananda - libi se mi jeho nazorne priklady - vzdy vytvori fiktivni problem a a na nem ilustruje co dana technologie prinasi za reseni.
Nesouhlasím. Myslim si, ze je ucelne prinaset popisy a vysvetleni novych technologii a ne to mixovat s tim, co je paralelismus, coz je vec stara nejmene dvacet let.
To by se v clanku taky mohlo popisovat, co je to procesor a k cemu to vubec je. Povazuji svethardware za server pro odborniky, pokud nekdo hleda zavedene zakladni principy, mel by hledat jinde.
Nezbyde mi nic jineho nez pogratulovat za skvelej clanek. Nebo si snad nekdo mysli, ze prehanim ???? Ted k veci, mohl by jsi teda vybojovat proto specialni rubriku ??? Trocha snahy a pujde to. Mohl by jsi nekdy do budoucna popsad QDR (to jak ma P!V). Jeste jak jsi nakousl ty servery, neco o servrovych chipsetech by se taky bodlo (jak je to udelany, ze spolupracuje s vice procesorama).
Podle me je to taky tak.
Je tak dal popis technologii je vznikajici napad.
Dobře napsaný článek - akorát ten závěr mi nějak neštymuje! Řekl bych, že pokud se plocha čipu zvětší při implementaci této technologie o 5%, tak vzroste i počet tranzistorů a zanedbatelně i spotřeba, ale možná se pletu, třeba ten 5% nárust plochy je na logo Intel. ;) Jen tak dál. A o čem - co takhle pitvu technologií v HDD?
A co AMD. Ma take podobnou architekturu? Nebo neco teprve vyvyji? Jinak skvely clanek. Jsem pro jasne pokracovani.
Děkuji. Naučný slovníček není špatný nápad, ale v tomto případě upřednostníme kvalitu před kvantitou. Jinými slovy bude vycházet pečlivý a detailní popis, ale "jen" jednou za týden.
Tak v tomto případě vás potěším, protože na příští týden plánujeme "rozpitvání" grafického čipu 3DLabs P10, který obsahuje technologií požehnaně. Články budou naskakovat jednou týdně - v pondělí nebo v úterý.
Jo, hlasuju pro pokračování a taky za zachování informační hodnoty (tj. pořádně daný problém rozpitvat a neodbýt ho článkem v rozsahu 30 řádků, jako na jiných serverech). Takže díky, a připojuju se k žádosti o popsání technologií použitých v grafických čipech a kartách (obou hlavních rivalů, NVidia i ATI). To T&L je dobrej nápad, taky by měl zajímal rozbor a vysvětlení shaderů ;)
AMD podobnou technologii nemá, protože se na serverovou oblast tolik nezaměřuje (tolik jako Intel). Ale trumfem bude AMD Opteron, který obsahuje další "Hyper technologii" - Hyper-Transport :-)
Fakt, pekny... Je to v cestine a jeste to nemusim hledat na netu. Hlavne se ctenari dozvi co co umi nebo neumi.
Jen tak dále. Kde jinde si něco takového můžeme přečíst?
Líbí. možná by bylo dobré když se takovéto články uchytí udělat z toho jakýsi naučný slovníček. Termínů a technologíí je oblasi PC požehnaně a bylo by tobré pro usnadnění orientace v tomto světě.