reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
22.6.2005, Zdeněk Kabát, článek
Další evoluce v grafickém je světě je na pořadu dne. Nová rodina GeForce 7 je uvedena představením hi-endového čipu GeForce 7800GTX, který kromě masivního paralelismu vyniká i pokročilou architekturou.
Jana Krásná | 30.6.20059:39
Popisný bit = znaménko
Odpovědět0  0
Viliam Vida (41) | 27.6.200519:55
Vykon samotnej Geforce 7800 GTX je len predstavenim suboja a oneho dosiahnuteho technickeho pokroku.Musim podotknut ze sa ako v pripade procesora AMD Athlon64 FX­-57 jedna o vysoko nadsadenu latku­-cize vykon nedosahuje zrovnanie s kupnou cenou.Ja osobne si pockam na 32 pipe­-GPU Core model od ATI a Geforce predsa projekt od ATI­-R520 a Geforce 7800 Ultra je lakavejsi a bude za onu istu cenu ako je ponukana teraz Geforce 7800 GTX a aj keby nebola tak sa oplati si za onu graficku kartu priplatit.Osobne je moj nazor taky ze som cakal od Geforce 7 Family viac­-8 pipeline naviac a 2 vertex jednotky+oznacenie 7800 sa vobec pre tuto kartu nehodi a ta skratka GTX kde NVIDIA potratila rozum pre mna bude vzdy oznacenie najvykonejsej grafickej karty od NVIDIE po oznacenim Ultra lebo to je ten pravy vykon ako u ATI je to stale ten dobry Radeon.Moali by rychlo premenovat tento model na 7600GT a na miesto 7800>Ultra dosadit toho praveho krala v podani NVIDIE tot vse.
Odpovědět0  0
clovek1 | 27.6.200512:02
Neviem, preco tu 7800 tak ospevuju. podla mna je len zanedbatelne rychlejsia ako o generaciu starsia a lacnejsia Radeon X850 XT PE aj oproti GF 6800 Ultra nie je nijak uchvatne rychlejsia pri 1024x768:

3Dmark05:
GF7800:7800
GF6800:5700
ATI850:6400
to je zrychlenie o 22% voci ATI a 37% voci GF6800 Ultra.

Far Cry:
GF7800:133
GF6800:109
ATI850:115
to je zrychlenie o 16% voci ATI a 23% voci GF6800 Ultra.

Half Life2:
GF7800:72
GF6800:69
ATI850:73
to je zrychlenie o ­-1% voci ATI a 4% voci GF6800 Ultra.

Doom3:
GF7800:117
GF6800:110
ATI850:108
to je zrychlenie o 6% voci ATI a 8% voci GF6800 Ultra.

Zrychlenie pod 20% je clovekom nepostrehnutelne. Takze v realnych hrach pri beznych rozliseniach ako 1280x1024 a pod. nepostrehne uzivatel ziaden rozdiel vo vykone oproti predchadzajucej generacii grafikych kariet. Co sa tyka obrazu som takisto nepostrehol ziadne rozoznatelne rozdiely.
Preto naozaj nechapem, ako moze niekto tuto kartu oslavovat ako vynikajuci krok. Pretaktovanie starej GF 6800 alebo ATI 800 XT asi prinesie to iste za menej penazi.
Odpovědět0  0
ptipi | 27.6.200514:00
Právě proto, že bereš nastavení, při kterém je to limitováno skoro všude procesorem, tak absolutně nebereš výhody této karty ­- to je jako bychom minulou generaci­(GF6800U­) porovnávali s předminulou­(FX5900U,R9700­) v 640*480 ­- prostě dokonalá pitomost.
Tuto kartu si nebudou kupovat ti, co chtějí hrát v takto nízkém rozlišení ­(zvlášť bez AA a AF­). Prostě když už má někdo na nejvýkonnější GK na trhu, tak nebude hrát na 14­-palcovém monitoru v nízkém rozlišení...
Odpovědět0  0
clovek1 | 27.6.200518:40
Podla mna 1024x768 je dnes najpouzivanejsie rozlisenie, s rozlisenim 640x480 sa to neda porovnat.
Kto ma dnes na na monitore 1600x1200 ? Poznas alebo si pocul o niekom, kto na takom rozliseni hra?
Kto ma na GF 7800, ten si uz asi kupil LCD. A rychle LCD s TN+Film maticou s rozlisneim 1600x1200 neexistuje ­(aspon o nom neviem­). Predajnost LCD ma byt tento rok ­(ak uz nebola minuly rok­) vyssia ako CRT monitorov.


Odpovědět0  0
xR-> | 28.6.200517:05
Kvalitni CRT > jakekoliv LCD. Na 21­" CRT jsou bezna i vyssi rozliseni, nez 1600x1200. A taky existuje AA, ze...
Odpovědět0  0
Womb@t | 28.6.200514:07
Skus to na 1600x1200 alebo 1024x768+4xAA&ANISO a uvidime.. Ked k tomu pridas AthlonFX 57 je ruka v rukave, ale tuto kartu aj tak plne vyuziju az nove, chystane Pentia a Athlony. Avsak podavas skreslene vysledky lebo uz su aj aplikacie kde je jedna 7800 rychlejsia ako 6800 v SLi takze by sa dalo polemizovat.. Pre prehladnost odporucam pozriet X­-Bit labs.
Odpovědět0  0
clovek1 | 29.6.200518:15
No tak tu su vysledky z Xbitslab pri rozliseni 1600x1200
(7800GTX­/6800Ultra­):
(7800GTX­/850XT PE­)
Far Cry :
44.9­/51.3=0.87
44.9­/57.1=0.78
to je spomalenie o 13% voci 6800 a 22% voci x850

Doom3:
57.6­/46.5=1.2387
57.6­/38.5=1.496
to je 24% zrychlenie voci 6800 a 50% voci X850

Half Life2:
76­/49.5=1.53
76­/69.4=1.095
to je 53% zrychlenie voci 6800 a 9.5% voci X850

Splinter Cell­- chaos theory:
64.6­/44.1=1.46
64.6­/53.2=1.214
co je 46% zrychlenie voci 6800 a 21.4% voci X850

colin McRae:
68.4­/40.8=1.67
68.4­/67.5=1.013
co je 67% zrychlenie voci 6800 a 1.3% voci X850

Maximalne je ta karta o 50% rychlejsia, obcas ale aj slabsia. Priemerne je o 20­-30% rychlejsia co je pre uzivatela prakticky nepzorovatelne.

Okrem toho poznate niekto niekoho kto hra hry pri 1600x1200 4xAA 16xAF ? ja nie. a poznam len jedneho co vobec mamonitor schopny to rozlisenie dosiahnut a hra na nom hry ­(21­" CRT­).

Pre niekoho s X850 XT PE alebo 6800 Ultra ta karta ako upgrade prakticky nema zmysel. Jedine, ak hra pei 1600x1200 prave tie hry, kde zrychli okolo 50% a nehra Far Cry, kde spomaluje.
Odpovědět0  0
Speedy Writer | 24.6.200517:28
tak ted nevim, jestli si nekdo hral s photoshopem, nebo v nvidii fakt vyrabi pulchipy.


Ja teda zatim na vsech obrazcich waferu videl jenom cely chipy a hafo mista po okrajich, ale jestli bude nv ­(s odpovidajici slevou­) prodavat i pulku chipu g70, tak do toho jdu:­-­)­)­)


BTW. jestli to neni fake, tak v nvidii asi nevi co s waferama.
Odpovědět0  0
kristian | 24.6.20057:06
je uzasne sledovat vase prispavky, citate to vobec po sebe? Tak sa na to pozrite, nepisete o nicom inom, len sa tu snazite obhajovat a dokazovat si to, ze chip v ps3 je horsi, ako budete mat vy vo svojom PC. Podporujete sa navzajom a este k tomu aj klamete. Pozrite sa na skutocnost, este stale vznikaju hry na ps2 za 6500KC, ktore vacsine tu na ich domacom PC ani nebehaju. Keby ste chceli aby vam behali, tak vas take PC vyjde na hroznu palku, nehovorm o neustalom upgrade. Doteraz som mal PC, teraz mam herne za cca 40K a hovorim vam posledny krat. Nikdy si na PC nezahram tak peknu hru a plynulu ako je to na PS. PS3 Rulez. Nabuduce idem do toho. Nebudem podporovat spinavu politiku NV pre PCckarov. Kym dospejete k tej grafike, co bude mat PS3 tak za dokopy kupene grafiky vysolite nemale prachy. Nehovorim o zbytku HW.
Odpovědět0  0
Womb@t | 24.6.20057:50
Mas pravdu, ze mnohe hry z PC a ich prevod na PS2 da vela prace a preto to nie kazdy robi.. PS2 totiz zdaleka nezvlada take efekty a nema taku vypocetnu silu ako dnesne PC.. To co hovoris su uplne hluposti a kazdu i sebelepsiu konzolu PC po urcitej dobe ­(nie moc dlhej­) prekona!! Ved uz teraz niektore hry na PS2 ani nenajdes a na PC pohodovo behaju a o chystanych tituloch ani nehovorim.. A hrat napr. strielacky na PS??? Smiesne..
Odpovědět0  0
Anunnaki | 7.7.200522:13
Mno...dalsi ­"odbornik­". Pustas si to asi na televizore vsak ? A vies v akom rozliseni na tom lelevizore hrajes na PS alebo PS3 ? Bratu 720x576 a na tom mas vlastne super HW ANTIALLIASING ktory je vlastne len efekt nedokonalosti zpracovat a zobrazit presny ostry bod na TV prijimaci. A tiez TV obrazovka nezobrazi ani zdaleka 32K farieb, takze realne hry na PS a PS3 bezia na maximalnom rozliseni 720x576 bodov ­(v pripade PAL, pripadne este menej ak je vystup NTSC 720 x 486 a ten konvertovany na PAL­). Takze pri takto ­"skvelej­" grafike o ktorej pises sa nieje comu cudovat, ze pocitace este v case kariet ATI RAGE alebo NVIDI RIVA TNT boli na slabsej urovni ako hracie konzole. ALe to bolo uz davno a prakticky od tej doby uz su pocitace daleko daleko vykonnejsie ako obmedzene hracie konzoly ktore su dnes vhodne na arkadovky a nie seriozne prepracovane hry. Tam konzoly vykonom zaostavaju a aj vzdy budu.
Odpovědět0  0
dsaa | 23.6.200511:18
booooze flops co udava sony a jini jsou virtualni hodnoty,
ktere nemaji z praktickeho hlediska zadny vyznam
realny vykon je potreba nejak spocitat a hlavne
uvest cim se to pocitalo a co se pocitalo
pak je mozne hovorit o nejakem vykonu
Odpovědět0  0
Womb@t | 23.6.20059:56
Velmi slusne GPU, skvele prevedenie i technicke parametre, ktore su skutocne, nie na papiery ako u ATi..osobne som velmi zvedavy na R520 a nasledny suboj titanov, kazdopadne nVIDIA je prva a ma jednoznacne najvykonnejsie riesenie na trhu, co pre nas znamena jedno, za chvilu bude 6800GT­/Ultra dostupna za slusnu cenu..
Odpovědět0  0
dodoCC (38) | 23.6.20057:53
Dynamický rozsah 255:1 je 24 dB a nie 2,4. Pri dynamickom rozsahu oka 14 dB by sme toho veľa nevideli. Inak zaujímavý článok.
Odpovědět0  0
SataN XerxeS (31) | 23.6.20052:08
Docela by me zajimalo, jak to, ze tahle nV ma vykon kolem 200GFlops a nV v PS3 ma mit vykon kolem 1.8TFlops....pokud vim ta v PS3 bude mit sice 48 Pix.Pipek, a frekvence dost podobny tehle......nechapu jak muze mi tolikrat vyssi vykon, respektive proc kdyz nV udelala do PS3 tak vykonnou grafiku ­(a bude ji prodavat za smesnou cenu­), proc do PC bude delat takovy ­"shit­" ­(a tak draho­).
Odpovědět0  0
jesper (66) | 23.6.20057:53
niekde sa im musí vrátiť to, čo predali tak lacno do PS3 :o­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)
ale tento GPU nie je určite SHIT ­-:­)­))
Odpovědět0  0
xR-> | 23.6.20058:23
200GFlops je ciste vykon shaderu, kdezto 1.8TFlops je vykon celeho cipu, vcetne fixnich jednotek ­(texturovani, blending apod..­).
Odpovědět0  0
ALF | 23.6.20059:41
Vykon shaderu G70:

a­) 4way x 2 Units x 2 FPoperace­(MADD­) = 16 FPoperace­/takt
b­) 2scalar x 2 FPoperace + 7 normalize = 11 FPoperace­/takt

a+b = 27 Shader operaci­/takt ­(c­)

vykon pixel shaderu = c x pocet pipelines x takt = 27 x 24 x 430 = 278.64GFLOPS
+
Vertex shader:

a­) 2way x 2 operace­(MADD­) = 8 operace­/takt
b­) 2 FPoperace­/takt

a+b x pocet vertex shaderu x frekvence = 10 x 8 x 430 = 34,40GFLOPS

celkovy vykon shaderu ­(Floating Point Performance­) u G70 je 313,04GFLOPS ­(278,64 + 34,40­)

GPU RSX @ 550MHz
1800 GFLOPS floating point Performance

tak ted je to jasne ne? :)
Odpovědět0  0
ALF | 23.6.200511:22
jeste jsem zapomel u RSX mi vychazi Shader Floating point perfomance na 430GFLOPS :­)

jj ted jsem se mrknul a RSX bude opravdu +­- G70 na steroidech njn jsem se asi sek.... btw. fakt tam nejsou alespon nejake optimalizace? ja bych predpokladal ze ani pac jinak by bylo pristi generaci VGA do PC RSX rozdrceno a to bych rekl ze se v pripade konzole...
Odpovědět0  0
starmen (438) | 23.6.200512:57
Já nevím, co se tu tak divíte :­-­). Kdo vzpomíná jak vznikl Xbox, tak ví o čem mluvím. Na tu dobu tam byla super GK, která drtila jakoukoliv kartu v PC... a v době vydání Xboxu se vydala tuším i GF3. A hopla, ta karta v Xboxu byla v podstatě taky GF3 ­(nebo tak nějak to bylo­).
Nebo myslíte, že by někdo dokázal vyvinout super chip pro konzole a pro PC chip s ani ne čtvrtinovým výkonem, když podstata GK je v konzoli i v PC stejná ? :­-)
Odpovědět0  0
Womb@t | 23.6.200514:15
Veru je to aj podla mna prekvapive, ale ziadne vyznamne rozdiely ci optimalizacie..len ubohy vyssy takt.. nVIDIA ma v rukave G80 a to bude zrejme ine toco, cakal by som, ze to bude 7800Ultra a bude mat 32 pipiek..a slavna konzolka:­(­( Holt nVIDIA fandi PC:­)­)­)­)­))
Odpovědět0  0
xR-> | 23.6.200513:06
Vypocet je skoro dobre, ale to b­) je trochu mimo. A tu normalizaci bych tam nepocital, to je jen takova optimalizace se snizenou presnosti.

VS: ­(4+1­)*2*8*430 = 34400 MFlops ­[­(vektor+skalar­)*­(nasobicka, scitacka­)*pipelines*frekvence­]
PS: 4*2*2*24*430 = 165120 MFlops ­[vektor*­(nasobicka, scitacka­)*jednotky*pipelines*frekvence­]

VS+PS = 199,52 GFlops

To jsou ale jen plne programovatelne jednotky. Dalsi FP vypocty jsou: filtrace textur, alfa­-blending, 2D­-3D transformace, mini­-ALUs, normalizace, orezavani atd... Pokud se tohle zapocita, tak to cislo vzroste nekolikrat.
Odpovědět0  0
ALF | 23.6.20059:07
"nechapu jak muze mi tolikrat vyssi vykon­"

RSX ma jinou architekturu nez soucasne PC cipy. preci jen cip neni vazan na nejakou spec jako DX ci OGL ale muze napr. vyuzivat svuj vlastni optimalni jazyk ­(pro rypalky nerikam ze to tak je­).
Pocet pipelines a frekvence neni zdaleka vse... :)
Odpovědět0  0
ewqewq | 23.6.200510:45
RSX je jenom premenovana G70
je tu uplne STEJNY chip jako G70
akorat mam takt 550MHz
Odpovědět0  0
Viliam Vida (41) | 22.6.200522:55
Velmi ma milo prekvapil jednak design jednoslotoveho chladenia,mensia spotreba ako u Geforce 6800 Ultra a to dokonca s 8 pixel a 2 vertex jednotkami naviac ked k tomu priratam o 30Mhz vyssi takt GPU a pamete ktore bezia na 1200Mhz uvod sa NVIDII pri predstavovani Geforce rodiny 7 vydaril.Ak aj ATI bude mat tych stale dookola vypisovanych 32 Pixel Pipelines len cas ukaze ako na tom orave je.Uz len to ze sa odsunulo uvednie GPU na Baze R500 Family sa mi zda podozrive­-moze za to jednak nevyskusany 90nm vyrobny proces u ATI ktory to cele komplikuje,vysoky tepelny prikon alebo vysoka spotreba.Nebudem tu pisat same famy co a ako to s ATI je radsej si pockam ako to doopravdy cele je ale pravda je taka ze NVIDIA ponukla na herny priemysel nieco tak prevedeneho az po tom mlaskam:)
Odpovědět0  0
xR-> | 22.6.200519:28
Instrukce MADD znamená ­"multiply add­" a je to současné vynásobení a přičtení, nikoliv vícenásobné přičtení !!!

př.: Po vykonání ­"MAD result, 5, 6, 17­" bude v registru ­"result­" hodnota 47.
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 22.6.200519:40
Máte pravdu, už je to opraveno... Díky
Odpovědět0  0
Manicz´Ka | 22.6.200517:21
Mam takovy dotaz. Dival jsem se na obrazky karty a celkem by me zajímalo na co jsou na vnitrnim okraji ­(tam kde je konektor pro napajeni­) ty otvory, ktere vypadaji jako pro sroubky. Ze by pro nejaky giganticky chladic? Ale ten prece neni treba?

Jinak si myslim ze Nvidia jeste neukazala co tato karta vsechno dovede. Cetl jsem ze se da dost dobre pretaktovat a narust vykonu je dost slusny. Uz se nemuzu dockat na 7800Ultra ­(nebo jak se to bude jmenovat­).
Odpovědět0  0
Jencek pan trencek | 22.6.200517:08
Ze by uz konecne duvod k vymene meho malo pipe­-lineoveho a uzko sbernicoveho radeon 9500pro­(340­/360MHz­) ??? no pockam jeste na nejakou hru, kterou si nezahraju 1024x768 a jdu do toho... nejaka 7600GT AGP se na me zacina usmivat. teda pokud bude stat zase nejakych 5500 bez DPH, jako muj radeon pred 2,5roky... no mozna se placnu pres kapsu a 6­-6,5kKc bych dal
Odpovědět0  0
Tophamster (9) | 22.6.200516:23
Zajímalo by mě jestli to bude taky pro AGP, třeba nějaká slabší 7 verze. Asi snad jo, jinak by toho zatím moc neprodali... :)
Odpovědět0  0
the_pest (26) | 22.6.200523:06
Ja myslim, ze spis uz ani ne.
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 23.6.200512:33
Časem asi určitě přijdou ­- maji přece můstek, tak o co go... Hladovejch AGP slotů je na světě pořád ještě dost...
Odpovědět0  0
DigitaldooM (137) | 26.6.200514:44
tak prej nebude .... ATI ani NV s ním nepočítají ...

ono taky kdo má na takovou kartu má i na zbytek ;)
Odpovědět0  0
arny_71 (74) | 27.6.200512:09
Tak PREJ nebude? Co to je za ­"informaci­". Kde jsi na ten DRB narazil?

Pro redakci: Ve FF je totalne rozhozene zobrazemi okna pro pridavani prispevku, spravte si to konecne!!
Odpovědět0  0
Tophamster (9) | 28.6.200515:29
Hm, no něco jsem teď četl na CDR.
Odpovědět0  0
Anunnaki | 7.7.200521:36
Hmm AGP*8 plne postacuje, skor ide o marketing. Ono jediny rozdiel je cas, za ktory presunie graficka karta ­"textury­" z operacnej pamete pocitaca do pamete grafickej karty. Tam sa vyuzije vacsia priepustnost zbernice PCI­-E ale inac nema vyznam. Teda napriklad u hier je to pred samostnym zacatim hry ked pise ze ­"Loading graphics­" a podobne, pripadne ked sa prechadza z urovne ­(oblasti­) do dalsej, ze sa hra pozastavy a vypise ­"Loading...­" ....takze toto sa s PCI­-E skrati cca 2x­-4x. Ale stale to LOADING tam bude pretoze vecsinou tie textury sa natahuju este aj z disku, pripadne pocitac nahrava aj dalsie data potrebna pre dalsiu uroven ­(obalst­/priesotor­) kam vstupuje hrac. Takze namiesto 5 sekund bude cakat 2­-3 sekundy. Inak samozrejme nespochybnujem ze je PCI­-E prinos, ale nie prinos vykonu do hier vo forme FPS ­(obrazkov za sekundu­).
Odpovědět0  0
jano2 | 22.6.200515:57
tu su uz aj testy, vykon je v podstate adekvatny narastu poxtu pipeline

Redakčně kráceno ­(rozhození stránky v Mozille kvůli dlouhému odkazu­)... Recenze všude možně, např. www.anandtech.com, www.beyond3d.com apod.
Odpovědět0  0
tuningcz@seznam.cz | 22.6.200515:48
Jsem zvedavej jak si bude stat proti novemu Radeonu X900 XT­-PE!
Odpovědět0  0
Puco (6) | 23.6.200518:56
no ano som aj ja zvedavy .... ked sa povie ATI Radeon X950XT­-PE hned mi zaplesa srdce a predstavujem si ako hrajem TES4:Oblivion ....krasna predstava...inac s ati mam len dobre skusenosti a ked vyjde ATI Catalist Control center 5.7 WOW ! asi umriem :­-P
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.