"Zhang ale prohrála oba soudní případy, přičemž nyní Tesla musí zaplatit v přepočtu zhruba 550 tisíc Kč. "
Není tam překlep? Tesle musí zaplatit..... . Nebo Tesla vyhrála oba případy a stejně musí zaplatit? (Třeba soudní výlohy)
Odpovědět0 0
Ano je, opraveno. Díky
Odpovědět0 0
To dulezite je tu ovsem schopnost uzivatelu ziskat data z automobilu nezavisle na manipulaci vyrobcem. Kdyz neni, tak se muzeme jen dohadovat. Uz se to stalo vickrat, ze u jinych aut doslo k vyjimecne chybe ci k systematicke chybe s nasledkem nebrzdeni nebo dokonce zrychlovani auta. Resenim by bylo logovani do externi cerne skrinky - treba po usb zarizeni ktere emuluje seriovy port. Data by ovsem musela byt podepsana privatnim klicem vyrobce, coz je slozite z hlediska bezpecnosti jednotek. Naopak by to mohlo fungovat tak, ze by auto sypalo data zasifrovane pro verejne klice - vyrobce, regulatora a uzivatele. Kdokoliv z nich by pak mohl data videt a pouzit. Akorat by to muselo sypat bloky dat dost rychle, aby to zaznamenalo dost dat tesne pred nehodou, ktera by mohla znefunkcnit logovani poslednich dat.
Dalsi moznosti je sypat data po bluetooth spojeni do mobilu.
Ale zadny z vyrobcu aut to nebude chtit implementovat. Zbyva pak jen strcit do ODB konektoru prevodnik na bluetooth a z aplikace si zive nahravat nejdulezitejsi parametry v aute logovanim ODB paketu, zrychleni z cidla v telefonu a pripadne nahravat video. Data pak posilat online na server k logovani ci kontrolni hashe bloku dat zalogovavat pres blockchain aby byla casove nezpochybnitelna.
Odpovědět1 0
Takže Čína následuje USA, co se pokusů lidí o soudní oškubání bohatých firem týká? Kočka v pračce či opaření kávou už asi nefrčí...
Odpovědět0 0
No, ale Savo zabije až 99,9% bakterií a virů. Nebo jak je to v té reklamě. Takže to má logiku.
Odpovědět1 0
to je i v tom článku (sarkastik řekl), ti zemřelí postupovali víceméně správně když vypili savo na covid neumřeli
Odpovědět0 0