Než někdo zase napíše jak je baterie neekologická - lithium se běžně vyskytuje třeba v moři. A baterie se po jednom nabití nevyhazuje/nepálí a dá se skoro ze 100% zrecyklovat... narozdíl od nafty.
Odpovědět0 1
Slušnej strawman. Diskuse ohledně ekologičnosti baterií je ale přece o něčem jiném. Ale nejdřív, v atmosféře se běžně vyskytuje CO2, znamená to tedy že je v pořádku pálit uhlovodíky? Po aplikaci tvé logiky s lithiem v mořích ano. Logicky tedy nelze říct, že když je to někde něco běžný, tak je to automaticky ekologický. Na to potřebuješ jiný argument než že je to "běžn´´ý".
Li-ion Baterie nejsou složeny jen z lithia, jak podsouváš tím že odvádíš pozornost jen k lithiu. Je tam třeba i kobalt (ne ve všech zrovna u Tesly je jen v některých bateriích). Přičemž jsi zcela si opomenul těžbu která je významná část oné neekologičnosti. A nebo lokální devastace přírody snad není neekologická?
Jediný tvůj argument který je správný a nedokážu mu nic moc vytknout je recyklace. Jenže i ta má nějaké ekologické dopady.
Tím neříkám, že baterie jsou více neekologické než ropa. Osobně si to nemyslím a preferuji EV. Ale takhle jak to předvádíš argumentovat nejde.
Odpovědět1 0
Nj, ale i když se připočte třeba těžba kobaltu, stále je to ekologičtější než ropa... Stejně tak jako ekologie té těžby spíš demencí místních, úřadů a politiků... Pálit uhlovodíky by zas tak špatné nebylo, kdyby předtím nebyl tak složitý proces a to pálení mělo účinnost jako elektromotor...
Odpovědět1 1
Jeden motor na rozjezd a druhý na dálnici, to je rozdíl v převodu?
Odpovědět0 0
Prevod nejspis ne, otacky jsou dost nizke na to, aby to bylo zapojene naprimo. Spis bude rozdil v zapojeni nebo typu elektromotoru - nektere jsou vhodne pro rozjezd (maji velky tocivy moment od nulovych otacek), jine maji lepsi vlastnosti v otackach. Predpokladam ze to pujde nekde dohledat na webu (v anglictine...)
Odpovědět0 0
Tady se už váha baterie "ztratí" ve váze vozidla. Nevím jak to vychází v nákladech na km, ale asi dobře. V Kalifornii je asi pěkně celý rok a je to jižněji jak u nás. Podle mě jich ta solární elektrárna + baterie dokáže uživit skoro sama. Teda jestli nabíjí průběžně přes den a v noci ty dálkové.
Odpovědět0 0
Jojo. Ale podle mě by nebyl problém ani u nás. Sklady mají střešní plochy dost, jen nevím co by pak žrali cestáři, kteří by neměli co opravovat... cesty by byly v lepším stavu, bo by po nich nejezdilo tolik cisteren s naftou...
Odpovědět0 0
Jo ty plochy střech by vyrobili hodně, ale cestáři se bát nemusí, když lidi pijou vodu dováženou stovky km.
Odpovědět0 0