reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.9.2021, Milan Šurkala, aktualita
Částečně autonomní řízení Full Self Driving 10 už koluje mezi betatestery, kteří ho zkouší ve skutečném provozu. Automobilka Tesla nicméně žádá, aby si dobře rozmysleli, která videa budou publikovat na Internetu.
msoky (88) | 3.10.202120:21
By ma zaujimalo z kade autor bere info o tom ze tesla ma level 2 autonomneho riadenia...ved to vie len samo zaparkovat a ist rovno po dialniciach,to ako fabia s tempomatom takze max level 1
Odpovědět0  0
msoky (88) | 4.10.20210:53
Pardon,daco som si o tom pozrel a ma level 2...tak je to celkom schopne auto
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4486) | 4.10.20218:47
No ona i ta Fabia už může mít Level 2 ­(tedy, kdy to umí v nenáročných podmínkách ovládat samo rychlost a zatáčet­).
Odpovědět0  0
potooczech (345) | 1.10.202111:49
Něco jako objektivní recenze prostě u Tesly neexistuje ... pouze lhát a lhát potenciálním zákazníkům a jakmile se chytí a zjistí, jak strašně nekvalitní krám to je, tak je ignorovat a dělat, jako že se nic neděje.
Tohle je opravdu společnost, od které bych si tak něco koupil. I ta Dacia je na tom líp z pohledu kvality výroby.
Odpovědět4  1
Milan Šurkala (4486) | 1.10.202113:07
"Něco jako objektivní recenze prostě u Tesly neexistuje ­"

On je ale rozdíl recenzovat veřejně dostupnou verzi a vývojovou betaverzi pod NDA. U ostatních výrobců se ven nedostává v podstatě vůbec nic a nevíte, jaké problémy měli při vývoji.

"I ta Dacia je na tom líp z pohledu kvality výroby. ­"

Na čem se tento Váš názor zakládá? Máte k tomu nějaké podklady,...? Procházel jste větší množství Dacií a Tesel, že to můžete takto říci? A které Tesly máte na mysli? Všechny nebo jen některé? Z které továrny? Které modely? Podívejte se třeba na Japonce. Jejich auta byla vždy považována za kvalitní, ale i tam byl přes všechnu jejich snahu rozdíl, zda to auto vyrobili v Japonsku, v Západní Evropě nebo třeba Turecku.

Netvrdím, že Dacia nemůže mít lepší kvalitu zpracování než Tesla. Možná může. Já to nevím. Ale zajímalo by mě, jak to víte Vy.
Odpovědět1  3
asip80 (1164) | 1.10.202116:47
které DACII úletěla střecha, nebo shořela jako zánovní bez externí příčiny např. havárie ­(atd. atd.­) + k nekvalitě se přiznala i Tesla­/Musk
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (4486) | 1.10.202117:29
"které DACII úletěla střecha­"

1, Jasně, zase to budeme stavět na jednom chybně vyrobeném kusu a budeme ignorovat statisíce, kterým neulétla a které ji měly připevněnou správně.
2, Ono panoramatické střechy odlétávají docela těžko, pokud tam nejsou. Má nějaká Dacia panoramatickou střechu, která by mohla odlétnout? Nevím, možná ano, ale nejsem si toho vědom.
3, Možná Vám uniklo, ale např. Ford teď svolává 27 tisíc Mustangů Mach­-E, protože mají špatně připevněnou panoramatickou střechu. Zatím tedy naštěstí ještě žádná neuletěla, ale kvůli nekvalitě montáže by mohla. Plus se svolává 38 tisíc vozů téhož, které mají špatně upevněné čelní sklo, které může také uletět. A Fordu F­-350 dokonce upadávala přední kola ­(minimálně dva případy­)... Je Ford horší nebo lepší než Tesla a Dacia?
4, Já netvrdím, že Tesla je kvalitní ­(a že Dacia není kvalitnější­), jen se ptám, odkud pramení to přesvědčení, že Dacia je kvalitnější.

"shořela jako zánovní bez externí příčiny např. havárie­"

A jinde se tohle neděje? V rychlosti jsem se podíval třeba na NHTSA, vozy z roku 2020­/2021, bez příčiny chytl Ford ­(9x­), Volvo, Lexus, Chevrolet ­(4x­), KIA ­(4x­), BMW ­(3x­), Jeep ­(3x­), Toyota, VW, Audi, GMC ­(2x­), Audi, McLaren, Mazda, Dodge, Porsche. A pokud už jde o baterky EV a hybridů, tak tam najdete třeba i požár baterky v BMW. Tak já nevím, ale třeba BMW má v USA podobné prodeje jako Tesla a bylo nahlášeno více požárů zánovních BMW než zánovních Tesel.
Odpovědět1  3
Pavel Matějka (1571) | 2.10.202118:11
No vidíte, Dacii v tom seznamu nemáte.
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (4486) | 2.10.202120:07
Že by to bylo tím, že se Dacia v USA neprodává?
Odpovědět1  0
Jardadoma (1502) | 1.10.202113:59
Ono je to stejně jedno. Už teď se některé státy potýkají s nedostatkem elektřiny. Elektomobilita je nesmysl.
Odpovědět1  0
Choakinek (1547) | 1.10.202110:18
Tohle mi asi přijde v pořádku.

Jako běžný majitel bych měl mít možnost zveřejnit libovolné selhání toho auta, ale beta verze, to je něco docela jiného. Beta verze značí, že je něco ve stádiu ­"pracuje se na tom­" a pokud na to firma naváže nějaká pravidla, měla by být dodržena.
Odpovědět1  0
Deluxa (225) | 1.10.20219:59
Teda nechce sa mi to hladat, ale ked pred rokmi Tesla triumfalne vstupovala na trh cital som niekde rozhovor s CEO BMW Motorrad ktori autonomne riadenie vyvyjali v tom case viac ako 20rokov!!! ­(mali tusim aj motorku ktora sa sama vyvazovala a navigovala­) ze nie je pripravene do seriovej vyroby a ze nechcu na seba zobrat zivoty tych ludi co sa na tom zrakvia ani nijako oznacovat svoje auta ako autonomne. Ako na tom asi boli ti blbeckovia v Tesle ked pustali medzi ludi svoje prve derave verzie? No odpoved nam denne davaju taketo clanky....
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (4486) | 1.10.202110:15
Ale vždyť ­"děravé­" jízdní asistenty má spousta automobilek ­(snad u všech se najdou stížnosti na přehnané nebo naopak laxní reakce­). Také je dobré rozlišovat mezi tím, co se skutečně pouští mezi lidi, a co je betatest ­(tedy že se dobrovolně za stanovených podmínek přihlásíte k testu funkce ve vývoji, která není dostupná široké veřejnosti ­- FSD Beta nemůže mít každý­). A také je dobré dávat pozor na to, že když se to publikuje veřejně, co to vlastně má umět a jaké jsou povinnosti řidiče.
Odpovědět0  2
wrah666 (6205) | 1.10.202111:30
Mě by spíš zajímalo, kdo produktu v této kvalitě dovolil vyjet z testovací trati. Vždyť to ohrožuje životy.
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (4486) | 1.10.202111:38
Ale ten člověk to přeci pořád musí hlídat. Toto je součást vývoje. Nenapadá mě lepší místo, kde to vyvíjet na reálné podmínky než v reálných podmínkách. Ale vyžaduje to zodpovědnost na straně těch řidičů a k té se účastí v programu zavazují. Ten člověk musí být ve střehu. On není uživatel. On je betatester. On se v okamžiku aktivace té funkce zavazuje k testování, aktivnímu hlídání funkce. V laboratorních podmínkách něco tak komplexního vyvinete jen těžko. Můžete vymýšlet testů kolik chcete, ale stejně zapomenete na něco, co se může stát v reálu.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 1.10.202111:48
Což je samozřejmě krásně řečeno. Leč fyzicky nemožné. Po pár minutách, kdy jen sleduje v žádném případě není schopný zareagovat okamžitě.
Odpovědět2  0
DarkRichelieu (1230) | 1.10.20217:11
A to prý s upřímností nejdál dojdeš :D
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 1.10.20216:44
"Doporučuje sdílet méně videí a pokud už něco zveřejnit, tak především ty, které mohou být zajímavé a hodné sdílení.­"
No to jako vážně? Myslím, že video, jak samořízená tesla v plné rychlosti sejme policejní auto s majáky bude mít sdílení až až. Nebo záběry ­"poté­" jak je tesla rozflákaná, a jak z ní vystříhávají majitele atd.. No ale, když už sami vyzývají, aby to lidé sdíleli :­)
Odpovědět0  0
Jardadoma (1502) | 1.10.20210:22
"Že by to byl tutl?"
Odpovědět0  0
FabledWarrior (177) | 1.10.20216:33
Kdyby jen tutl, to co předvádí Tesla je na přesdržku...

Na autoforu už o tom byl článek, kdy byly na youtube nahrané recenze ­"Autopilota­" včetně selhání, které je zobrazeno ve videu zde v článku.. to video bylo součástí jedné větší recenze. Na přání Tesly byla tato pasáž odstraněna a autor se ještě omluvil a bylo mu ­"nesmírně líto, že tuto část do videa dal­". Co mu asi musela Tesla provést, že tohle udělal a napsal? Další video bylo o tom, jak chlapík v Tesle blbě vymetl výmol, trefil podlahu s baterkami tak blbě, že auto začlo hořet. Opět video staženo z youtube údajně na přání rodiny, které to auto patřilo. Opět je v tom vidět zásah Tesly, kdy se nesmí mluvit o problémech Tesly, ale pouze vyzdvihovat její plusy.

O tom, že Tesla vyrábí naprosto tragicky zpracovaná auta, která už z továrny přijdou odřená, nedodělaná s nelícujícími či uvolněnými díly a při reklamaci vás pošlou v podstatě do háje, že buďto si to takhle vezmete a nebo to vrattě a máte smůlu už nemá cenu ani mluvit.

Tesla je vyhypovaný odpad. Neřikám, že v určitých věcech není dobrá, ale to co předvádí je fakt na přesdržku a místo výhružek by měla Tesla věnovat energii k tomu, aby ty systémy skutečně fungovaly a aby jejich auta byla alespoň slušně zpracovaná, protože auto za 3,5 milionu, které je zpracované mnohem hůře než Dacia za 250k, to se jen tak nevidí. Bohužel u Tesly naprosto běžná praxe a nehodlají s tím nic dělat.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4486) | 1.10.20218:19
"Bohužel u Tesly naprosto běžná praxe a nehodlají s tím nic dělat.­"

Jsou ta podření běžnou praxí, nebo je to jeden dva kusy, které se stále vytahují dokola? Není to také způsobeno tím, že Tesla kdysi měla s kvalitou zpracování opravdu extrémní problémy ­(to nelze popřít­), takže se na to lidé hodně zaměřují a nachází každou chybu, přestože konkurence může mít chyby stejné, jen se to tam nezkoumá? Jste si opravdu jist, že ta Dacia na tom bude lépe a že se tam také nenajde žádný kus, který by měl problémy?

"Co mu asi musela Tesla provést, že tohle udělal a napsal?­"

Asi by bylo dobré pochopit smysl NDA. Ti lidé zkouší něco, co ještě není venku, co je ve vývoji. Tam je selektivnost toho, co můžete pustit ven, a za jaké případné ­(mnohdy likvidační­) pokuty, naprosto standardní věc. Ostatně o tom píšu v článku. Nářky na to, že Tesla něco omezuje, jsou mimo mísu. Jde o naprosto standardní postup. Spíše mě překvapuje, že Tesla je tak benevolentní a vůbec dovoluje něco pustit ven.

"při reklamaci vás pošlou v podstatě do háje­"

Podobných situací bychom mohli na Internetu najít desítky snad na každou značku.
Odpovědět1  0
Pate1973 (256) | 1.10.202116:23
Považuji se obecně za celkem nestranného a asi i chápu že Teslu tak hájíte pokud jste přesvědčen že to je třeba.Nicméně je faktem že ne zrovna málo příznivců této značky jeví znaky jistého fanatismu a nekrytičnosti. A k té kvalitě pokud prodáváte produkt v top cenovce musí tomu odpovídat kvalita pokud ne musíte počítat s reakcí a náprava bude velmi dlouhá a hlavně se budete muset sakra snažit nemyslím že se to tak úplně děje.Ad betatest autopilota souhlas ale částečný pokud testujete musíte to zaplatit nejlépe svému zaměstnanci ne to smluvně hodit na amatéry s alibistickym odkazem na jakési smlouvy o betatestu. Neznám ty smlouvy a tak se k tomu nebudu více vyjadřovat ale umím si to představit.Tolik k tomu.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4486) | 1.10.202116:46
"Nicméně je faktem že ne zrovna málo příznivců této značky jeví znaky jistého fanatismu a nekrytičnosti.­"

S tím se dá souhlasit. Ale najděte mi značku, kde toto neplatí. Znám i nekritické fanatické fanoušky AMD, Intelu, Nvidie, Applu,... ­(a nemusíte chodit daleko, stačí si přečíst pár diskuzí tady na SHW­) a dokonce i u té Dacie. Tohle není nic, v čem by Tesla byla výjimečná a její fanoušci jakbysmet.

"A k té kvalitě pokud prodáváte produkt v top cenovce musí tomu odpovídat kvalita­"

Musí a nemusí. Tesla to do jisté míry vykrývá technologickou úrovní. Někomu to stačit nemusí, téměř 2 milionům lidí to očividně stačilo ­(resp. o něco méně, protože někteří si jich za život koupili hned několik­). Takže proč by nutně muselo? Očividně je spousta lidí, pro které to top kvalitu při té cenovce mít nemusí. To neznamená, že by ji nechtěli, ale očividně je pro ně něco jiného důležitější než top kvalita. A pokud už chtějí a jsou zklamáni, tak reakce na sebe nenechá čekat, jak říkáte. A tak je to i správně.

"pokud testujete musíte to zaplatit nejlépe svému zaměstnanci ne to smluvně hodit na amatéry s alibistickym odkazem na jakési smlouvy o betatestu­"

Jak se to liší od jiných betatestů? Když se podíváme např. na betatest Windows 11, také jsou to mnohdy amatéři a Microsoft je neplatí. A také jsou varování, že to může selhat. Nikdo ty lidi přeci nenutí se do toho betatestování hlásit, oni to na sebe hází sami a dobrovolně. Zde jde o životy, nicméně pořád je to jen asistent, takže tam i ze zákona musí dávat pozor, smlouva­-nesmlouva.
Odpovědět0  0
asip80 (1164) | 1.10.202117:05
taky tady nejde jen o újmu, kterou si mohou testeři způsobit ­(při domácím betatostovaní W11 asi nic objektivně nehrozí­) ;­)

Btw souded který vlastní i Q7, si koupil Teslu X a několik měsíců s ní jezdil do servisu než došlo k nápravě všech závad z výroby­(sežralo mu to několik dnů čistého času, který tomu musel věnovat­). Zvláštní je, že sám tvrdí jak je Q7 kvalitativně o parník lepší­(stejné chyby by Audi netoleroval­), ale zároveň nedá na Teslu dopustit a neumí to ani racionálně vysvětlit. Jestli je to kvůli tomu, že je to něco tzv. ­"fresh and nice­", kdo ví ..
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.