Elektrická energie stále více promlouvá do našich životů, do telefonů se nám už přesouvají i původně mechanické věci jako např. klíče od auta. Na elektřinu je také stále větší množství aut a většinou se nepředpokládá, že by se elektrický pohon mohl smysluplně objevit u těžkých nákladních aut (i když Tesla už dlouho slibuje tahač Semi). Spousta výrobců už vyrábí lehčí elektrické nákladní vozy, nicméně Scania ve spolupráci se společností SCA pro jejich potřeby svážení dřeva vyvinula elektrický nákladní kolos, který může mít na veřejných silnicích hmotnost soupravy 64 tun a na privátních silnicích sám o sobě zvládne až 80 tun.

Scania se tímto mimo jiné snaží ukázat, že elektrický pohon nemusí být zapovězen ani opravdu velmi těžké silniční dopravě (a to i po nepříliš kvalitních silnicích), přestože široká veřejnost pro těžkou dopravu předpokládá spíše nasazení vodíku, se kterým to už Scania v minulosti zkoušela, a odvrátila se od něj. Vůz bude jezdit mezi železniční stanicí v Gimonäsu a papírnami v Obbole, přičemž denně tuto trasu zvládne 6krát. Tam a zpět je to dohromady 30 km, denně tedy najede 180 km a jedna tato otočka včetně nakládání a vykládání zabere 75 minut. Počítá se s tím, že jeden tento vůz proti standardnímu naftovému ušetří emise 55 tun CO2 ročně. Vůz se bude nabíjet 180kW nabíječkou od ABB v areálu papíren.
Zdroj: electrek.co, sca.com