reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
15.2.2020, Kateřina Hoferková, aktualita
V Las Vegas Convention Center buduje společnost The Boring Company dva tunely, přičemž nedávno dokončila hloubení jednoho z nich. Tato událost byla v podobě videa sdílena i na Twitteru. 
honza1616 (3623) | 17.2.20207:09
Jaka je asi vzdalenost mezi jednotlivými zastavkami? 100km?
Protoze i kdyby to bylo jen 10km tak to bude nerentabilni, vemte si dobu nástupu, pak musi souprava vyckat než se sníží tlaku, dále než zrychli na 1000km­/h +brzdna draha +cekani na vyrovnani tlaku,
to se nemuze vyplatit pokud cestujici budou jezdit vzdalenost 500m mezi halami
Nedávno se objevila zpráva, ze se toto mělo­(má­) budovat v Brně, coz je logicky nesmysl, mit 2 zastsvky, nakonec z toho vylezlo ze Brno melo byt jen přestupní uzel a spojnicemezi Prahou a Bratislavou, to uz by davalo smysl, byt v Praze z Brna za 20min,
Ale pro cestování po arealu výstaviště je to nesmysl
Odpovědět0  0
profic (28) | 17.2.20207:26
V článku není ani zmíňka o Hyperloop. Takže 1000km­/h, kde jste to vzal?
Odpovědět0  0
DarkRichelieu (1230) | 17.2.20207:32
Tohle nemá být HYPERLOOP, ale jen ­"LOOP­". Cože je takové ­"metro­" pro auta. Tunel, kde auto najede na mobilní platformu, která ho někam odveze vyšší rychlostí.
Odpovědět0  0
Mirodrsnak (2) | 16.2.202018:57
Není to tak dlouho, kdy se Musk dušoval, jak levně budou dělat tunely. Až to vypadalo, že všichni ostatní jsou dinosauři, kteří to neumí. Viz. titulek: The Tesla CEO says his Boring Company tunnel cost $10 million per mile to build...

https:­/­/www.citylab.com­/transportation­/2018­/12­/elon­-musk­-tunnel­-ride­-tesla­-boring­-company­-los­-angeles­/578536­/

Tadyto je už novější a jsou přidány i další náklady...

https:­/­/ark­-invest.com­/research­/the­-boring­-company­-transportation

Tolik jen ke slibům Muska, které už naštěstí spousta lidí prohlédli, bohužel stále se najde hodně důležitých lidí, kteří vidí spásu například v superlevném Hyperloopu. Podobná situace je i se solárními střechami, konečná cena mnohem vyšší, než uváděl na prezentacích. Fandím těmto technologiím, jen ať ale neuvádějí nereálné náklady, které si pak člověk musí vždy vynásobit 10x.
Odpovědět0  0
peteb (364) | 16.2.202014:29
1km+ a 4000 os­/hod? Tu slíbenou přepravní kapacitu by mohli splnit i pouhým servisním chodníkem pro pěší.
Odpovědět0  1
profic (28) | 17.2.20207:34
Mě to přijde docela dost. Vezmu příklad ­- vagon 50 cestujících a 4 vagony = 200 lidí. Takováhle souprava by musela jet každé 3 minuty. V tomhle kontextu to je již asi vidět jinak.
Servisní chodník? To jako jezdící chodník? To je naprostá utopit. jednak by to bylo pomalé, druhak by to bylo neekonomické a konečně za třetí představte si to mechaniku, fakt si někdo myslí, že by to bylo bezporuchové?
Odpovědět1  0
rehn (50) | 17.2.20208:35
jo a ty ho budes za trest servisovat, genie.
Odpovědět0  0
odb (511) | 15.2.202020:38
Tunel mozno bude hotovy do januara 2021 ale urcite vtedy nebude prevazat ludi. To je nerealne. Na to nema vyvinutu a schvalenu technolgiu Nikto normalny im to nepovoli bez dlhdobych testov a certifikacie niecoho takeho. Keby napisali, ze v roku 2030, tak by som tomu mozno veril.
Odpovědět0  6
wrah666 (6205) | 15.2.202022:38
Tunel je vyvrtaný už teď. Jak dlouho může trvat osazení technikou? U Muska se napracuje tak, že jdete 8 hodin odsedět, tam se maká.. Přepravní vozík tam může pendlovat řekněme od půlky května, maximálně od začátku června. Do konce roku najede víc než dost, aby to jejich obdoba drážního úřadu schválili.
Odpovědět10  1
odb (511) | 17.2.20209:00
Myslis, ze je to len o tom voziku?
Ja si rad pockam na ten zaciatok prepravy a uvidime.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.