
Vyhradila si tedy 50 milionů dolarů, které investuje do Standforské univerzity a MIT (Massachusetts Institute of Technology). Po dobu dalších pěti let by měly univerzity spolu s Toyotou vyvíjet technologie pro autonomní vozidla jak ve výzkumném centru v Silicon Valley, tak i v centru v Massachusetts. Na rozdíl od Googlu nebo Uberu, kteří vyvíjejí plně autonomní vozidla, Toyota není tak optimistická a nevěří, že by během následující dekády měla autonomní vozidla nějak rozumně fungovat. Místo toho se chce snažit jen převzít některé úkony, řidiči do značné míry pomáhat a soustředit se na zvýšení bezpečnosti provozu.

Jde např. o inteligentní asistenční systémy, které by měly rozpoznat, že se řidič plně nevěnuje řízení a případně převzít kontrolu nad řízením nebo řidiči pustit veselou písničku, když má špatnou náladu. Cílem projektu je také např. to, umožnit řidiči předat řízení vozidlu např. v zácpě nebo na dálnici, kdy řízení člověka nudí, ale přitom lidem umožnit plné řízení tehdy, když chtějí řídit. MIT se bude soustředit zejména na monitorování okolí a vyhnutí se kolizím (v týmu budou lidé mající zkušenosti s monitorováním okolí pomocí laserů a LIDARu), Standfordská univerzita zase na analýzu chování řidiče. Šéfem projektu je Gill Pratt, který původně pracoval v agentuře DARPA. Autonomní vozidla vedle Googlu a Uberu vyvíjí např. Nissan, Mercedes, Audi, Volvo, Ford, GM a Honda.
Zdroj: wired.com, nytimes.com