Zpět na článek

Diskuze: Třetí tisícovka na krku: ATI Radeon HD 3850/3870 a jeho technologie

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

kochren
kochren
Level Level
24. 12. 2007 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HELE TY TZV SKUTECNY EXPERTE UZTEN NIK JE DESNY :-) ASI TAKHLE ATI MELA VZDY LEPSI OBRAZA CO SE VYKONU TYCE JA PAMATUJI DOBY KDY TOMU BYLO PRAVE NAOPAK A NVIDIA BYLA V NOUZI. ATI JE TU DYL JAK NVIDIA A KDYZ SE PODIVAM JAKYM VYVOJEM PROSLA JA JI FANDIM. OTAZKOU JE JAK MOC JI UBLIZI SPOJENI S AMD KDERE JDE TED SPISE DOLU. PROSTE NVIDIA SE TED DALA JINOU VYVOJOVOU CESTOU A TE SE TED VICE DARI. ONO VEMME SI I TY TAKDY U ATI VSE BERI NA STEJNEM TAKTU ZATIMCO SHADERY U NVIDIE FICI NA TEKTECH 1800 A POD TREBA KDYZ K TOMU ROZDILNEMU TAKTOVANI SAKHNE I ATI TAK TU POMYSLNOU MISKU VAH PREVRKNE ZAS K SOBE.

Preston
Preston
Level Level
7. 12. 2007 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den, prosím o radu. Pořídil sem si 3850, ale mam problém s přehráváním filmů. Zvuk a dokonce i titulky mi jdou, ale místo obrazu je jen černo. Zkoušel sem už codec pack all in 1, i k-lite, stáhnul jsem si i nejnovější ovladače grafiky, přeinstaloval windows a pořad stejný efekt. Nevíte někdo čím by to mohlo být? Filmů jsem zkoušel několik a různé formaty ...

pegy
pegy
Level Level
8. 12. 2007 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Preston Nazdar, stiahol si aj ovldace pre AVIVO a WDM Integration Driver??? Je mozne ze sa to bije z aktualnymi kodekmi, ak si to neinstaloval tak ich skus ak si ich instaloval, tak to skus bez nich, teda len driver + CCC stiahol si najnovsiu verziu k-lite mega code pack? Pouzivas Xp alebo Vistu?

Preston
Preston
Level Level
9. 12. 2007 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pegy Ano stahl jsem ovladace s tim i bez toho. K-lite sem stahl ze stahuj.cz takze by to mela byt dostacujici verze, navic s predchozi grafikou sem tento problem nemel. :( Pouzivam winXP a aktualizace mam vsechny, zkousel sem i media player 9,10,11 i ve winampu sem to zkusil prehrat a porad nic. :( titulky, zvuk jo, ale obraz nikde nako nechapu v cem by mohl byt problem, asi to bude naka desna blbost

pegy
pegy
Level Level
9. 12. 2007 23:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pegy Skusal si to spustit po cistej instalacii Windowsu? teda bez ovladacov, nieco co vie prehrat aj sam windows bez kodekov, tusim avi by mal zvladnut, teda len holy system a postupne to skusat prihadzovat ciste Xp -> ovladace -> kodeky (alebo naopak,najprv kodeky potom ovladace) inka my dochadzaju npaday :( Nejake specialne driver od ovladacu nepouzivas???

JaMiskater
JaMiskater
Level Level
5. 12. 2007 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Třeba já si klidně koupim. Ati byla moje první grafika a doufám, že Ati bude i moje poslední grafika. V tomhle směru si vždycky vyberu věc, který věřim a můj názor nikdo nezmění. Navíc já mam asi třetí grafiku od ati a kámoš pátou od nVidie a já jsem zatim neměl problémy, maximálně s ovladačema. To se o jeho nvidiích nikdy říct nedalo. ATI!!!

Tunseng
Tunseng
Level Level
5. 12. 2007 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hiend muze byt vzdy jen jeden, ze ten druhy zrovna neni nejlepsi jeste neznamena ze je kaput. Vzpamatuj se. ..

Tunseng
Tunseng
Level Level
5. 12. 2007 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tunseng Tvrdil snad nekdy nekdo o Intelu ze je kaput v dobe kdy vyrabel naprosto nenazrane a nevykone pentia 4 netburst, zatimco amd byla energeticky uzpornejsi, efektivnejsi a levnejsi ? ... no mozna tvrdil, ale sam vidis ze to takhle proste nefunguje ... AMD dnes nabizi stale velmi zajimave produkty a lide je proste kupuji, co na tom ze nema extra vykony hiend o ktery stejne normalni smrtelnik nestoji a ktery slouzi jen k "demonstraci sily"

Tunseng
Tunseng
Level Level
27. 11. 2007 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja kupuju ati grafiky protoze jejich absolutni vykon je spickovy (nehlede na to ze o nejaka procena zaostava za nvidii) a jejich cena je mnohem vyhodnejsi nez u konkurence ... cili ati rozhodne nezkoncila, ostatne pokud by to mela byt pravda pak se chlapce nedoplatis protoze svet ve kterem ma nvidia monopol na vyrobu hernich GPU je svet ve kterem za mainstream grafiku zaplatis 10 000,- (tesis se na to moc ?)

polki123
polki123
Level Level
17. 11. 2007 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neboj, ceny nemám z CZC, nejsem blázen, ale z obchodu co mám kousek od baráku. JInak, ten vyhledávač je každopádně fajn!!!

L@W@R
L@W@R
Level Level
16. 11. 2007 21:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to ti budu muset oponovat jelikož Nvidia opravdu snižuje kvalitu obrazu u her nejenom u Crysis. Jsou různé testy u kterých je to jasně patrné např World in conflict. Já sem tedy spíš pro lepší kvalitu obrazu než přímo pro hrubý výkon a tím jasně ATI vede a vždycky vedla. Zkus si zahrát hry na 7600GT a na Radeonu 1950pro je to stejná evoluční řada ale kvalita velmi rozdílná. Sám mám doma obě (7600 ve SLI). V téhle zemi zas tak bohatejch lidí neni aby si kupovali super drahý grafiky viz highend a tak je mnohem rozumější jít do toho středního trhu kde je víc poptávky což ATI správně dělá.

adams_9919
adams_9919
Level Level
29. 11. 2007 03:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@L@W@R Stejná evoluční řada? No, spíš generace. A kdyže to vylezla 7600 GT? A kdyže to vylezla X1950?

L@W@R
L@W@R
Level Level
29. 11. 2007 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@adams_9919 Mno GF 7600 byla v polovině srpna 2006 a 1950 byla v září až spnu 2006. No nějak dlouhý období mi to nepřijde.

P@pi
P@pi
Level Level
16. 11. 2007 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to jeden obrázek, kde nalevo je OFF, napravo ON.

polki123
polki123
Level Level
16. 11. 2007 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel musím říct že větší blábol na CZC jsem v životě neviděl. Jen pro srovnání: skutečná cena v českém obchodu je u 3850 4200kč, 3870 5500kč a 8800GT 5800kč. Takže dvě 3850 nas vyjdou na 8500kč... ha, myslím že takový nárust výkonu za takvou cenu a za zvýšenou spotřebu se mi nevyplatí.

mreasy
mreasy
Level Level
16. 11. 2007 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zvlada tahle karta respektive tahle serie tzv. bios resize, ktery je nutny pro zobrazovani biosu pri bootu pro rozliseni 2560x1600? Moje 1950pro to nedava :(

Usm
Usm
Level Level
16. 11. 2007 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vážený experte - pusť si Crysis na tý tvý 8800 GT a z té kvality obrazu se pozvracíš - ono se začíná proslýchat, že milá zlatá nVidia u 8800 GT zase možná začala používat tu svojí špínu se snižováním kvality obrazu za účelem vyššího počtu framů ve hrách, aby světu ukázala, že je výkonnější :-)))

pegy
pegy
Level Level
16. 11. 2007 00:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hig End bol vzdy len o papiery, ze nieco vieme a mame vykone za neskutocne kompromisi, vsak sa kukni na 8800GT, je to tiez nova karta a dotahuje sa na 8800 GTX, ktora je cenou v high Ende. dnes je zaklad mat dobry mainstream a si za vodou, vsak doteraz X1950 PRO/GT. A High End by mal prist na buduci rok 3870X2 no uvidime ;)

P@pi
P@pi
Level Level
15. 11. 2007 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuji, opraveno.

Zdeněk Eisenhammer
Zdeněk Eisenhammer
Level Level
15. 11. 2007 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Viz http://www.sapphiretech.com/en/productfiles/200specimage.jpg
:-)

Dobys
Dobys
Level Level
15. 11. 2007 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ackoli je to obecny trend vsech ceskych internetovych IT magazinu, tady mi to neda a musim vytknout uroven clanku:
1) "Po nepříliš úspěšném DirectX 10, jenž koncovým uživatelům nic moc nepřineslo, se nikdo nemůže divit" -- tahle veta postrada smysl. Ktere API kdy co prineslo uzivatelum? API je pro programatory a uzivatele se to muze dotknout pouze neprimo diky jejich produktum! DX10 je revolucni skvele navrzene API a az vejde v obecnou platnost (=bezna podpora low-end HW), tak se to ZATRACENE odrazi na kvalite her, protoze programatorovi usetri pekny ranec trablu.
2) "Multi-sample buffer reads and writes - obecně kvalitnější FSAA" -- zvlastni vystrel do tmy. Tohle je ale specifikum uz DX10. U DX10.1 se pouze pridala ta sama podminka pro depth buffer.
3) "Totiž kolize míček - míček je zcela pochopitelně věc počítaná sériově, každý míček se chová "nezávisle" a nelze přesně určit, co se stane v dalším okamžiku." -- aha! Takze protoze micky se chovaji nezavisle, tak se pocitaji seriove? :)
4) "Je stanoven minimální požadavek na 4 vzorky MSAA (minimální podpora 4x MSAA) - to vše samozřejmě ve spojení výpočtu s shadery jak je vyžadováno u DirectX 10." -- ve spojeni vypoctu s shadery? To je nejaky dramaticky preklad ci co? Co tim chtel vlastne basnik rici?
5) "Nutnost počítání čísel v plovoucí desetinné čárce pomocí FP32 (což je dvakrát tak náročný výpočet oproti dosud převážně používané FP16). ..." -- cely tento odstavec je nesmysl. Jedine co se v tomto smeru pridalo, je povinna podpora FILTRACE FP32 textur, vsechno ostatni zustava stejne. Jeste stale jsou podporovany (a nejblizsi desetilieti jiste budou) FP16 textury a rozhodne tedy neni 16bitovym flatum konec. Proto take zminovane "vetsi naroky na pamet" postradaji smysl - porad mate sirokou volbu texturovych formatu a kazdy ma sve pametove naroky! (Tedy, dobre, abych to neprehanel - posledni veta o HDR je rozumna :).)
6) "Výpočty s pevnou desetinnou čárku při "míchání"/spojování textur (blending) musí nutně být typu Int16, tedy 64-bitové výpočty." -- ne, nemusi, a nejsou 64bitove. Stejne jako v pripade FP32 filtrace - povinna je pouze podpora, programator ma stale moznost vyuzit jine formaty textur s nizsi presnosti. Mimochodem, Int16 textura obnasi 16 bitu na kanal (prekvapive), takze vypocty jsou 16bitove (v pripade 4kanalove textury to znamena ctyri 16bitove vypocty - docela rozdil).
... ja vim, ze rychly (nesmyslny) preklad odstavcu ze zahranicnich clanku je levnejsi, ale casto takovy clanek pak postrada prakticky vyznam!

P@pi
P@pi
Level Level
15. 11. 2007 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dobys 1, Dobře, v první větě chybí prozatím nic moc nepřineslo. API je pro programátory, ale jak píšete to se přenáší na uživatele. Ano, DirectX 10 je revoluční API, ale zatím jsme z toho my, jako uživatelé, příliš nevytěžili. Zcela jistě se kvalita odrazí v nových hrách, to je trend. Ale prozatím jsme toho z výhod DirectX 10 neviděli (samozřejmě jsou myšleni, a také zmíněni, koncoví uživatelé).
2, OK, dobře. Alespoň kosmeticky upraveno.
4, Básník chtěl říci, že je nutná znalost "Shader AA resolve" u GPU využívajících DirectX 10 a zároven minimální podpora čtyrech vzorků u MSAA u DirectX 10.1.
5, Ano, jedná se pouze o nutnost použiti FP32 u filtrování textur. Opraveno. Ovšem pokud použijete filtraci pomocí FP32 namísto FP16 máte vyšší nároky na systémové požadavky, což by mělo být zmíněno správně.
6, Int16 blending required - "Blending of 64-bit integer pixel formats now a requirement instead of an optional feature"

P@pi
P@pi
Level Level
15. 11. 2007 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@P@pi Vynechal jsem trojku :). Ano, protože reakce míček - míček je mezi dvěma míčky, může dojít přece k tomu, že míček narazí do míčku, který počítá jiné vlákno/jádro. Potom se rychlost výpočtu sníží.

Dobys
Dobys
Level Level
15. 11. 2007 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@P@pi 1) Pokud berete v uvahu neprimy vytezek, pak je ten Vas vyrok prinejmensim kratkozraky, protoze uzivatele (predevsim hraci) z toho budou tezit obrovskou merou ve chvili, kdyz native DX10 tituly zaplavi trh. Vzdyt to je jako tvrdit, ze z chozeni do prace nic nemate, protoze vyplatu dostanete az v pulce dalsiho mesice...
5) Ne tak docela. To co tam (i nyni) pisete, by znamenalo, ze prechod na DX10.1 prinese vetsi pametove naroky kvuli nutnemu pocitani s FP32. Jenomze tak to neni - naroky na pamet jsou pro DX 10 i 10.1 stejne a odpovidaji volbe formatu textury. Pouze s 10.1 ma programator garantovano, ze kdyz pouzije 32bitovy format textury, tak mu to pobezi na kazde karte stejne.
6) Spatna interpretace - "64bit integer pixel format" je format textury, kde kazdy kanal je celociselny a 16bitovy (napriklad R16G16B16A16_SINT). VYPOCTY, ktere zminujete, budou 16bitove.
3) Kdyby se micky chovaly nezavisle, tak vypocty muzete idealne paralelizovat (nezavisle operace jsou novodobym snem programatora :)) a na 1000 vypocetnich jednotkach si spocitate 1000 micku za cenu jednoho. "Nezavisle" a "musime serializovat" nejsou pojmy, ktere by sly dohromady.

P@pi
P@pi
Level Level
15. 11. 2007 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@P@pi 1, Ano, přesně tak. Je stále půl měsíce. Udělali jsme nějakou práci (zvýšily se nároky na GK), ale stále nemáme zaplaceno. Vy (jako programátor) vidíte výhody z toho v budoucnu. My, jako uživatelé, jsme toho zatím moc nedostali. Problém je v tom, že jsme zatím neviděli jediný screen z nějaké nadcházející hry, která je DX10 only (resp. je celá postavená na DX10). To je jako vyrábění aut: zatím se prodávají auta s větší spotřebou a někdy v budoucnu nám přidají i lepší motor...
5, Ano, ale když použijete právě ten 128-bitový formát textury (to by např. mělo být R32G32B32A32_FLOAT), tak se zvýší nároky na filtraci. Samozřejmě pokud použijeme filtraci FP32 u DX10 a DX10.1, dostaneme stejné zatížení na PC. A teď si pomůžu citací: "Filtering of 128-bit floating point texture formats now a requirement instead of an optional feature". Vlastně je to stejný požadavek jako toho Int16. Jestli se Vám to stále nelíbí, napište mi, jak byste tu větu upravil, aby dle Vás dávala smysl.
6, Smazána část o 64-bitových výpočtech.
3, Upraveno, aby Vás to tak "nerajcovalo" ;).

Dobys
Dobys
Level Level
16. 11. 2007 00:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@P@pi 1) Jde o to, ze zadne API neda uzivateli (-programu, ne toho API) nic (primo). Proto DX10 v tomto IMO nemuze byt horsi nez kterekoli jine. Naproti tomu, pokud posuzujete neprimy uzitek (vyplatu v pulce dalsiho mesice), pak je a) obrovsky, i kdyz neni zatim videt; b) stejny, jako u jinych povedenych API, protoze vzdy ho nejdrive musi vyuzit programatori, nez se vysledky dostavi k uzivateli (v kazdem zamestnani dostanete penize az dalsi mesic, takze kvuli tomu nebudete jedno zavrhovat). Screenu bude jiste jiz v pristim roce dost, ackoli o celoplosnem rozsireni se nebude dat mluvit jeste asi radu let.
5) Prave ta veta, kterou jste sem nyni vlozil, dava smysl. Staci ji prelozit. Nemluvi se v ni totiz vubec o "narustu pametove narocnosti" - ten se objevil ve chvili, kdyz poprve programator vyuzil 128bitovy format textury, ne tehdy, kdyz mu nekdo slibil (DX10.1), ze s ni muze delat povedene kousky a budou fungovat vsude. Tohle je neprijemny dopad (uprimne ci dobre myslene) snahy fakta pri prekladu z cizich materialu "okecat", pritom to puvodni sdeleni je spravidla jasne, vystizne a presne...
3) Dekuji, uz me to nerajcuje :)
Vlastne me to uz vubec nerajcuje, ve skutecnosti jsem si tu vubec nechtel s nekym dopisovat :) Pouze muj pohar tolerance nepresnosti ve vyjadrovani a faktickych, gramatickych ci slohovych chyb pretekl prave u Vaseho clanku, ackoli zrovna ten by si to zaslouzil mene, nez mnohy jiny tady i jinde (prinejmensim po gramaticke strance:). Takze jsem se nechal trochu unest (omlouvam se) a hnidopissky to vsechno zkritizoval.

P@pi
P@pi
Level Level
16. 11. 2007 00:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@P@pi 5, Ano, to o těch nárocích jsem tuším vyčetl z nějakého prohlášení NVIDIA. Upraveno.
---
Děkuji za připomínky, Petr Papež

snajprik
snajprik
Level Level
15. 11. 2007 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No asi my neco uniklo , ale preco kartu 3850 čo stoji menej ako 8600 porovnavaju s 8800ULTRA??? vsak ked sa nemylim tak 3850, je zaradena k 2600 a 8600 a nie 8800ULTRA. To by bolo trochu moc keby krata za 3500Kč bola vykonejšia ako karty radovo drachšie :)

P@pi
P@pi
Level Level
15. 11. 2007 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik No tak to je snadné. Porovnávají nejlepší karty ATI a highend NVIDIA. Což je GF 8800 Ultra vs. Radeon HD 3870. No a protože vyšla i ATI Radeon HD 3850, tak jí k testu připlácli :). Ale samozřejmě jsou to zcela neporovnatelné karty spotřebou, cenou i výkonem.

mech13
mech13
Level Level
15. 11. 2007 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jiste, pokud nepujdes do extremniho rozliseni a na vysoke AA/AF, tak 256MB staci

joghurt
joghurt
Level Level
15. 11. 2007 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle mi nepřipadá moc rozumné. Při ryhlosti vývoje graf. karet už se větčinou nevyplatí později dokupovat další kartu do SLI / CF. To radši prodat kartu, připlatit si a koupit lepší. Výkonově to vyjde líp, nehledě na nevýhody dvou kartet (spotřeba a s ní spojené náročné chlazení a hluk)

gUstaFO
gUstaFO
Level Level
28. 11. 2007 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@joghurt přesně tak, naprosto souhlasím.....když už tak SLI/CF je vhodnější využít ihned, a užívat si opravdu výkonu při při dostupných technologiích s DX10/10.1 (u vyšších rozlišeních 1680x105 20"-21"wide LCD je výkon potřeba, jsem majitelem karty 8800GT a je mi jasné že karta mě splní moji náročnost na 1,5-2 roky dostatečně a každému musí být jasné že za dva roky budou modernější výrobní technologie grafických karet ať už ATI či nVidie, což SLI/CF (hrubým výkonem nenahradí)

sud_2840
sud_2840
Level Level
15. 11. 2007 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

By mne zajímalo jak si přišel na cenu 7000,- Kč za 8800GT? Prodejní cena 8800GT je 5500,- prodejní ceny Radeonů jsou od 4200,-

sud_2840
sud_2840
Level Level
15. 11. 2007 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sud_2840 Hluboká omluva cena je od 6000,- :) s DPH

Smeli
Smeli
Level Level
15. 11. 2007 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neskončilo NDA i na čipsety rodiny RD7x0 a na Phenomy?

boboco
boboco
Level Level
15. 11. 2007 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smeli ne, zde ještě NDA trvá

Pchlad
Pchlad
Level Level
15. 11. 2007 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na www.czechcomputer.cz maj HD3870 v rozmezi 5500-7000.podle verze.to jen pro doplneni clanku,kde se pise,ze cena je zatim neznama.

polki123
polki123
Level Level
15. 11. 2007 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pchlad U nás mají 3870 za 5400 a 8800GT za 5800. Uvidíme časem jak se cena pohne. Ale zatím mě ta cena nijak oproti 8800GT neoslovila.

LMatejka
LMatejka
Level Level
15. 11. 2007 07:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohuzel po dukladnem precteni clanku musim konstatovat, ze clanek neni rozhodne nezaujaty!!! Skoro v kazdem druhem odstavci je napsano, ze je neco na karte ci technologii spatne. Autor clanku to chce zachranit posledni vetou "Držme ATI palce, konkurence je prospěšná pro všechny spotřebitele.
" coz o ironii mluvi samo za sebe. Bohuzel musim rici, ze posledni clanky na tomto webu jsou silne orientovany smerem k nVidii (a to nejsem zastancem ani jedne strany-sam jsem pred nedavnem jeste vlastnil 6600GT). Posledni clanky z oblasti grafik jsou, ale hrozne...HD2900HD - silak s jepicim zivotem (ano tato karta je nedostupna) na druhou stranu 8800GT novy graficky polobuh (Rekl bych ze momentalni situace vypada tak, ze si je take nekoupite - sic by mela byt v blizke dobe).Takze by to chtelo trochu nadhledu!! Obrazky jsou u DX10 a DX 10.1 pravdepodobne prehazene. Trochu smedomi do toho a hodne stesti pri psani dalsich clanku

P@pi
P@pi
Level Level
15. 11. 2007 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LMatejka Zdravim,
1, k obrázkům: Co máte na mysli?
2, nechápu Váš postoj. První strana je DirectX 10.1, za které jsem rád a nic záporného tam snad ani není. Vlastně je, zvyšující se přesnost a s tím nároky. Jenže uvědomte si jak náročné je DX10 samo o sobě, jak chcou karty zvládat DX10.1? Ale to příliš nekritizuji, navíc jsem velmi rád za zprovoznění GI. DX10.1 přijde až v příštím roce, když to dobře půjde do půl roka, což je daleko. Nemohu skákat radostí nad novým API, které ta karta možná nakonec ani nerozhýbe.
---
My jsme kartu k dispozici neměli (z důvodu nedostatku času). Karta nepřináší víceméně nic extra nového. Možná jsme si nadšení okolo PCIe 2.0, integrace akcelerace HD videa vyčerpali už u minulé recenze. Bohužel, ATI přichází s těmito technologiemi jako druhá, ne jako první...
---
Při psaní článku o GF 8800 GT měla být dostupnost celkem bezproblémová. Nakonec to tak nebylo. Asi i z tohoto důvodu jsme opatrní, ale to nemá ve smyslu s ATI vs. NVIDIA nic dělat. Je to pouze zkušenost z minula, nikoliv zaujatost.
---
Závěr bych jako záporný také rozhodně nebral. Není sice "šíleně radostný", ale jestli zato za karta bude stát, tak čekejte "šíleně radostný" závěr v recenzi.

LMatejka
LMatejka
Level Level
15. 11. 2007 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@P@pi 1) dle meho ON/OFF je trochu na jinne strane
2) pokud nechcete kvalitu muzete si v nastavenim orezat obraz tak, aby hra chodila rychle -> at je uz treba DX 11, ale hlavne at to implementuji programatori (vyssi verze=vice moznosti=rozmanitejsi obraz). A vety tipu a proc ne 300% a podobne...kde to jsme
3) Jestli prichazi s necim Ati prvni nebo druha o tom by jsme si mohli povidat...BTW co noveho prinesla 8800GT (krom vykonu), rekl bych ze nic prevratneho to take neni
4) Co se tyce vykonu nove Ati tak se vi, ze bude cca o 15%pomalejsi (v realu cca 5fps) a cena tomu bude take odpovidat. Proc to pisi, protoze ta zaverecna veta po tom co si prectete clanek o ATI a v kazdem druhem odstavci je odkaz na 8800GT (aniz by to byla recenze)tak si clovek musi rovnou rict no to je zase peknej smejd=pekna skryta reklama a nebo nesolventni pristup redaktora. VIZ VETA : Obě karty jsou tak orientovány do nejprodávanějších segmentů trhu, měly by mýt nízkou spotřebu a na svou cenu výborný výkon (to ostatně musí, aby porazily žhavé zboží společnosti NVIDIA GeForce 8800 GT)-- Napr ani problem mit nemusi jestli bude na pultech narozdil od nV!!!
5) Komentovat vysledky na cizim webu stylem pomluva take neni zrovna koser

P@pi
P@pi
Level Level
15. 11. 2007 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@P@pi 1, Kde? Nic špatně nevidím.
2, Jsme na SHW. Asi si tu pasáž budete muset přečíst ještě jednou. Hovořím o využívání procesorových jader v grafických aplikacích. Navíc je to vysvětleno z jakého důvodu to není možné provádět s 300% zrychlením. Pletete jablka s hruškama. Tato pasáž prakticky nemá s ATI jako takovou co dočinění (ta "pouze" program vytvořila). Vytrháváte procenta z kontextu, navíc věta je myšlena jinak než jste si jí převedl Vy. Hledáte "spiknutí" tam kde žádná nejsou... Opět opakuji, je snad něco v článku proti DirectX 10.1 jako takovému?
3, Až na chybějící podporu DirectX 10.1 to samé jako ATI Radeon HD 38xx. Snížená spotřeba, zrychlení přehrávání HD, PCIe 2.0... Opačná otázka co tedy předvedl ATI Radeon HD 38xx tak světaborného, že jej mám vynést do nebes?
4, Zda a jaká dostupnost bude/je u HD 38xx zatím neznámá. Samozřejmě, že je v textu porovnání s GF 8800 GT, dyť je to konkurence?!? Jaká bude dostupnost GF 8800 GT je také oficiálně neznámé.
5, Pomluva? Jakápak pomluva? Opět něco vytrháváte z kontextu. Žádná pomluva tam byť jediným slovem není. Doporučuji si vůbec projít zdroje těch recenzí.

SmartMole
SmartMole
Level Level
15. 11. 2007 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@P@pi Člověče, proberte se! :-)

Hezký den

Kenji
Kenji
Level Level
15. 11. 2007 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LMatejka Co to meles? Je jasny ze se clanek bude zamerovat i na nevyhody novych technologii. Tak jak je v kazdem odstavci napsano co je na karte spatne, tak je v kazdem odstavci napsano co je na karte dobre. Ty ze nejses zastance ATI? Nechapu jak bys mohl v tomhle clanku najit neco proti ATI pokud bys nebyl fanATIkem. Tohle je fakt naprosto nesmyslne, smesne...

LMatejka
LMatejka
Level Level
16. 11. 2007 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kenji Musim se ohradit proti tomu co jste napsal..nejsem Atifanatik ani nVidiot, jen me proste stve, kdyz do preview jsou vnaseny prvky recenze. Dalsi veci je to, ze mi je to uplne sumak jestli bude karta Ati dobra ci spatna, protoze si tuto generaci urcite kupovat nebudu z duvodu slabych vykonu.
Obrazky DX10 vs DX10.1..mineno tak, ze by bylo vhodne dat vsechny obrazky na stejnou stranu (to jest upravit vsechnyaby byli na jedne strane)i presto ze je to v textu.
S temi 300% jsem se asi vyjadril spatne, za to se omlouvam, ale ta narazka byla na celkovy popis toho odstavce...vysvetleno nize (od Dobyse),ze to je v podstate blabol (hrusky a jablka si pletete asi vy--ja o zadne ati v tomto odstavci nemluvil). Mozna by jste si mel udelat v DX10 vs DX10.1 jasno a dat k dobru clanek zvlast (treba pred vydanim prvnich GK s podporou novych DX-- S nazvem co nam prinasi nova DX).
Bohuzel srazite uroven webu a kazite tak praci kolegum jako je napr. Petr Kovac jehoz clanky jsou na podstatne vyssi urovni. Prectete si jeho recenzi pak svoji a mozna pochopite proc mluvim o zaujatosti (uvadel jsem priklad vyse..bez vety v zavorce, by ta veta take davala smysl).

P@pi
P@pi
Level Level
16. 11. 2007 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kenji Obrázky - už Vás asi chápu. Vy máte na mysli, horní obrázek vs. ty spodní. Ale dyť pod horním obrázek je komentář a odstavec pod ním se váže na spodní obrázky. To tedy je snad jasné každému čtenáři (dyť je to popsané....).
300% - Není to blábol a ani nebyl. Neodkazujte na Dobyse, ten měl na mysli něco jiného než Vy (alespoň to tedy napsal odborně a napsal co se mu nelíbí, to jste Vy neudělal).
Příklad nevidím, ale zatím jste bohužel nenapsal nic, co bych mohl brát jako použitelný návrh. Snad je nezaujatost s NVIDIÍ, v každém případě děkuji alespoň za tuto připomínku.

LMatejka
LMatejka
Level Level
16. 11. 2007 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kenji Viz obrazek...Jak jsem napsal vyse "sic je to uvedene v textu" bylo by lepsi to udelat tak, aby to bylo vse na jedne strane (nebudte tak vztahovacny hned).
Viz neodkazujte se na Dobyse:Odkazuji se na Dobyse, protoze se mi to nechtelo rozepisovat (v podstate jsme se shodli v 1-3bodu). Cely odstavec s 300% uprostred (jako nadsazka a nerealnost v dnesni dobe) je nesrozumitelny a castecne scestny
(2GK take nemaji 2xvykon).A pokud by jste si to precetl jeste jednou po sobe a po me, tak by jste pochopil, ze ja jsem neco psal a vy jste mi na to odpovedel neco o ati, coz me docela pichlo pod zebra, jelikoz nemam rad, kdyz mi nekdo vklada do ust vety co jsem nerekl.
Priklad asi nevidite, protoze nechcete a nebo nectete po sobe takze zopakuji vetu a moji odpoved:
Obě karty jsou tak orientovány do nejprodávanějších segmentů trhu, měly by mýt nízkou spotřebu a na svou cenu výborný výkon (to ostatně musí, aby porazily žhavé zboží společnosti NVIDIA GeForce 8800 GT)
ODPOVED:Uvadel jsem priklad vyse..bez vety v zavorce, by ta veta take davala smysl.
Doufam, ze chapete co jsem myslel tou zaujatositi..par takovyhle vet prakticky shodi cely clanek, sic jsou tam treba nektere zajimave informace.

P@pi
P@pi
Level Level
16. 11. 2007 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kenji Upravil jsem popis tak, že je již maximálně srozumitelný. Úprava obrázků je na delší dobu a opravdu v tom nevidím žádnou výhodu.
---
Hmmm nezbývá mi než Vám věřit, že jste to myslel stejně jako Dobys...
---
No vzhledem k tomu, že Váš první příspěvek byl celý pojat jako útok na zaujatost, ani jsem nepočítal s tím, že to myslíte jinak. Pravda, přímo jste to neřekl. Omlouvám se za nedorozumnění.
---
No je 8800 GT konkurenční? Je. Je žádaná? Je. Je prodávaná? Byla by, kdyby byla skladem. Z toho také vycházím při opatrnosti s dostupností i u ATI (+ zkušenost s HD 2900 XT, jež byla kvůli revolučnímu výrobnímu procesu taktéž odložena. HD 38xx má také nový výrobní proces, takže se to těžko odhaduje). Nahradím tedy slovo žhavé slovem konkurenční, ale za původní větou si 100% stojím.

Tunseng
Tunseng
Level Level
27. 11. 2007 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LMatejka vicemene souhlasim. Clanek vyzniva skutecne az prilis negativne, pritom nove ati karty jsou opravdu spickove byt nepredcili vykonem nvidii. Jsou ryche a levne, co chcete vic ? kde nvidia 8800GT da ve F.E.A.R. 185fps tam ATI Radeon 3870 zvladne 175 fps, a ja se ptam ... NO A, je to takovy rozdil ? No cenove jiste ano. Ale vazne vam 175 fps pripada nehratelne ? pripada vam score 11375 bodu v 3DMarku 2006 MALO ? (to je score ATI radeonu 3870) .. cili je to nabusena karta, je lacina, je vyhodna, neni vykonejsi nez mnohem zdazsi 8800GT (mirne, ale opravdu jen velmi mirne na nej ztraci, to vsak dohani nizsi cenou) ...

Reklama
Reklama