Hmm, Kačer Donald zase rozdává rozumy ;-)
Odpovědět3 0
Nj momentalne sa americka iluzionarska bublinka nafukla do maximalnych rozmerov a je pripravena na rabovanie. Otazka len je kedy presne splasne a kto konkretne pride o peniaze. Tesla samozrejme nemoze mat taku hodnotu za tak kratky cas aj keby sa rozkrajali a na mieste posrali, cele je to o tom ze niekoho osklbu na burze a to sa robi najlepsie tym ze sa umelo nafuknu akcie. Napriklad dennym vymyvanim mozgov investorov alebo cirkosovym vystupom Muska. Kto to aspon zbezne sleduje tak vytlacenie a ekonomicka likvidacia vw z us trhov zacala uz ovela skor. Vela ludi si nedokaze uvedomit fakt ze ak mate dlhodobe skusenosti s vyrobou aut, platforiem,robotizacie liniek atd..tak vas nemoze technologicky prevalcovat niekto kto postavil podobnu fabriku len vcera, pretoze vy ste niekde uplne inde. Dnes zrejme staci tweetovat a prezentovat iluzionarske nezmysly k tomu aby ste zaujali hlupe hlavy....
Odpovědět2 5
Jde o to oškubat velké investory.
Elon Musk sliboval plně autonomní auta - taxi.
Dnes už slibuje pouze auta schopné plně autonomní jízdy po aktualizace software, který dosud nebyl napsán.
Odpovědět2 2
Dokázal v tomto ohledu víc než kdo předtím. A nakoplo to další pokusy jiných firem. Takže bych to zas tak bledě neviděl.
Odpovědět5 3
Proč máš pocit, že jde o to oškubat velké investory? Jak Musk ovlivňuje to, že najednou investoři kupují akcie Tesly? Tweety? Musk tweetuje roky, a přesto akcie lítaly nahoru i dolů. Nebude to náhodou tím, že konečně začíná opravdu vycházet mnohé z toho, co sliboval a opravdu to vypadá, že se někam posouváme? Nikdo nevěřil, že dokáže dodat 360 tisíc elektrických aut za rok, on je dodal. Nikdo nevěřil tomu, že v Číně do jednoho roku rozjede novou Gigafactory. A hle, auta začala vyjíždět z továrny ještě dříve, než měla. Před rokem se poprvé koplo a dneska už v těch autech jezdí první Číňani. Past na investory? Nějaký imaginární výsledek? Ta auta existují, lidé si je kupují. SpaceX také ukazuje, že se děje to, co ještě před pár lety všichni považovali za nemožné. A dneska služeb SpaceX využívá spousta společností.
Za růst cen akcií může zájem o Teslu, ne to, že Musk to tak chce. Jasně, ta cena je hodně vysoká (ostatně už teď je větší než jinak mnohem větší VW), takže se dá čekat nějaká korekce. Ale za to si mohou investoři sami, ne Musk. Kde vidíš nějaké podvodné jednání, kdo koho škube? Jak může Musk škubat investory, když cena roste kvůli tomu, že investoři chtějí kupovat od těch investorů, kteří Tesle tolik nevěří?
Odpovědět2 0
Spíše bych doplnil, že pokaždé, když přijde vlna krachů na burze, na tom spíše někdo perfektně vydělá. Např. v každé globální krizi (viz 2008) klesají prodeje automobilek celosvětově s jedinou výjimkou - luxusní a superluxusní značky.
Od doby, kdy je povoleno sázet na poklesy akcií či cen komodit a na tomto vydělávat peníze je IHMO celý akciový trh jen totální fraška a digihra - prakticky bez reflektování reálné likvidity, výsledků či hodnoty společností; přesto - nebo právě proto - se v tom točí neskutečné peníze. Stačí když někde nějaký mocipán něco veřejně kvákne a den předtím různé fondy spekulativně sázejí - a následný den mají řádně vyděláno bez ohledu na to, jestli akcie klesly, firma přišla na buben, nebo raketově vystřelí nahoru. A nemusí se přitom držet ani koupit jediná akcie firmy, o který se to točí.
Tesla - pokud budou schopni skutečně jako první uvést reálný superkondenzátor a zkombinovat to s již celkem vychytanou bateriovou technologií, pak skutečně mohou mít rok či dva technologický náskok, který budou klasické automobilky stále dohánět. O kvalitě samotné montáže teď nemluvím, čistě jen o technologii, kterou nesmyslně, zato legislativně, tlačí EU lidem, kteří o ni nestojí.
Odpovědět5 0