Nejsem si jistý, jak moc je to marketingově dobrý tah. Vzhledem k tomu, že neskutečné množství (zkrátka všechny dostupné) použitých strojů skoupila Čína a te´d to modernizují právě na 2x procesy a uvádí do provozu. Aby nakonec zákazníci nešli tam, kde jim to vyrobí. (levněji)
Odpovědět1 0
přitom jak malý je z toho výnos tak at jdou :D bude jim to selhávat okopírují to což se nikomu nechce :D
Odpovědět0 4
Co chceš kopírovat na 20+ let starém čipu, co stahuje okýnka, nebo natáčí zrcátka? Když navíc ten stejný dělá 10 dalších společností. Zajímá tě jediné: Mít ho levně a těch 10 dalších podrazit cenou.
Odpovědět5 2
přesně tak tyhle primitivní MCU sekají jak Baťa cvičky v kdejaké Hroní Dolní :D ..u Automotive jde hlavně o objem a stabilitu dodávek ...a to už nezvládne každý
Odpovědět2 0
Take jde o to na jakem node je to vyrobene, protoze cim mensi nanometraz, tim mene to vydrzi. Nekde kolem 32-28nm zacina nespolehlivost vetsich cipu - v automotive by tusim mely za 20 let mit procento selhani cipu mensi jak 1%. Kdyz se to predela na 28nm, tak je tam nejen vetsi pocet navrhovych pravidel (~`1500}, u 7nm je asi 10000, u starsich nodu bude prislusne mensi.
Predelat cip na 28nm tedy muze znamenat netrivialni investice. Cas, penize, testovani (nemuzou do automotive dat neotestovanou vec, zejmena kdyz to nejak saha na pedaly a volant).
V podstate zprava je o tom, ze TSMC rika, ze chce vydelat vic. Co jineho jsme mohli cekat...
Odpovědět4 0
TSMC jednoduše říká, že jestli chtějí něco menšího než 28nm, tak buď si připlatí, počkají nebo ať si to postaví sami. Zisk je z toho minimální a je jim to buřt.
Odpovědět0 0
Nevim jestli "neboť staré technologie (40nm a starší) tvoří cca čtvrtinu jejích tržeb" generuje minimální zisk a je jim to buřt ;) Tyhle procesy budou financne amortizovany uz nekolikrat a investice do nich uz taky asi netecou ... takze ikdyby minimalni marze tak tezko mavnou rukou na 1/4 tržeb ;)
Odpovědět0 0