reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Twitter brzy zakáže politické reklamy

31.10.2019, Jan Vítek, aktualita
Twitter brzy zakáže politické reklamy
Zatímco Zuckerberg na Facebooku nehodlá zakazovat či omezovat politické reklamy bez ohledu na pravdivost sdělovaných informací, Twitter se vydává zcela opačným směrem a takové reklamy naopak zakáže.
Zuckerberg rozhodnutí své firmy ohlásil předminulý týden odvolávaje se na svobodu slova, ovšem CEO Twitteru Jack Dorsey oznámil, že v jeho případě nastupuje od 22. listopadu naopak zákaz politických reklam až na výjimky. Mezi povolené politické reklamy budou patřit třeba jen výzvy k účasti na volbách, čili žádná agitace mající za úkol podpořit konkrétní stranu či kandidáta nebo naopak uškodit někomu jinému v rámci voleb. 
 
 
Dorset ve svých tweetech argumentuje, že zveřejněná zpráva zvyšuje svůj dosah přirozeně tím, že ji lidé na svých účtech opakují, nebo si její zdroj přidají mezi sledované. Placením za umělé zvýšení dosahu se přitom celý princip přirozeného šíření zprávy potlačuje a umožňuje na lidi působit pečlivě vytvořenou a cílenou politickou reklamou. Dorset věří, že politické informace by na Twitteru neměly být šířeny pomocí peněz, jako jsou šířeny klasické komerční reklamy, jejíchž cílení je na Internetu dle jeho názoru velice efektivní. 
 
Mark Zuckerberg to ovšem vidí jinak, když říká, že v demokracii dle jeho názoru není správné, aby soukromé společnosti cenzurovaly politiky. 
 
Samotní politici pak mají rozdílné pohledy na rozhodnutí šéfa Twitteru. Brad Parscale, manažer kampaně Donalda Trumpa pro znovuzvolení v roce 2020, k tomu říká, že jde o další pokus levice umlčet Trumpa a konzervativce. Bill Russo, mluvčí demokratického kandidáta Joe Bidena, ocenil to, že při rozhodování mezi příjmy za reklamu a integritou demokracie tentokrát nevyhrály dolary. 
 
Dá se přitom říci, že politické strany a či jiné subjekty s politickou motivací patří mezi největší zákazníky objednávající si reklamu na sociálních sítích, pokud nejsou jako skupina vůbec největší, což platí zvláště na západě, ale také u nás
 
Zdroj: Hexus.net  


reklama