reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
15.8.2022, Milan Šurkala, aktualita
Do představení nových procesorů AMD Ryzen 7000 zbývají už jen dva týdny. Velkým otazníkem je jejich cena, kterou nám patrně napověděl jeden kanadský obchod, který tyto procesory zveřejnil na svých stránkách i s jejich cenami.
pietrolbc (207) | 16.8.20229:53
ta cena uktuální generace je fakt divná ... a to mají v kanadě podle všeho ještě nižší DPH než u nás :D
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 16.8.20229:56
Pokud jí vůbec mají. A třeba v USA se sales tax liší stát od státu.
Odpovědět1  0
Simik (356) | 16.8.20227:14
Nějaký obchod si předvyplní položky v databázi nějakým balastem a hned je veselo. Jak málo stačí k dětské radosti ;­-P
Odpovědět9  0
unreall (481) | 17.8.20226:11
Presne toto ma napadlo, keď som dočítal článok.
Keď bude nová generácia u nich skládom, cena sa upraví.
Odpovědět2  0
FabledWarrior (177) | 16.8.20226:36
Samozřejmě může mít pravdu každý z Vás... já osobně tipoval třeba o pár dolarů vyšší zaváděcí ceny kvůli prodražení výroby.... Ale na tom teď nezáleží...

Ale co se týče těch cen v tom Kanadském obchodě... ony to vůbec nemusí být reálné ceny, ale pokud někdo vytváří kartu produktu v shopu ­(nebo SAPu­), tak většinou použije šablonu podobného produktu. Což podle mě udělali a vzali si šablonu předchozí generece, poupravili pár údajů a nechali tam cenu, jakou měla ta šablona... A pak tady máme super únik o cenách nových Ryzenů :D
Odpovědět5  0
Milan Šurkala (4501) | 16.8.20228:18
Ty ceny ale úplně na cent stejné nejsou. Dokonce u Ryzenů 7000 jsou o pár dolarů nižší.
Odpovědět0  0
Tomcat2 (631) | 15.8.202219:19
Já co si pamatuju, tak když vycházela 5000 řada, tak ty ceny byly vyšší, než tady tyhle ­(8600,12500,15000,21000­), tak to by byly pořád super ceny...

Já si plánuju koupit 8jádro a počítám s cenou 12k, pokud bych ale za to koupil 12jádro, tak ho beru...
Odpovědět4  0
Cemada (1210) | 15.8.202219:54
Já čekám kam spadne 5950X, tím si ­"namaxuju­" AM4 a pokud vydrží, tak AM5 asi vynechám :­-D
Odpovědět6  0
snajprik (1557) | 16.8.20226:26
To som si myslel i ja, ale AM4 bude o 35% pomalšia, oplati sa tam nejake peniaze pchať, ked tuna AM5 bude do 2027? neoplati sa kupiť na vyše dosku s DDR5 a maš AM5, ako maxovať AM4...
Odpovědět0  1
Cemada (1210) | 16.8.20227:22
A pak bude AM6 a zase budeš měnit. Přístupů k věci je několik.
Já jsem ten typ co když něco koupí, tak to většinou používá dokud to neklekne a nebo se udělají škatulata v rodině či u známých, aby se daná věc dál používala ­(příklad: když jsem šel do X570, tak X370 s R1700 a RAM šlo k bráchovi, od něj zase PC s AM2 ke tchánovi kde to nahradilo starý dvoujádrový Athlon. Všichni spokojeni :D­)

Osobně mi AM4 výkonem stačí už teď, jen chci upgradovat CPU ­(mám 2700X­). Na práci a hry pohoda ­- jedu stále ve fullHD. A i kdybych přešel na nějaké větší rozlišení, tak stačí případně vyměnit grafiku ­(teď RX 5700XT­).
Pokud z toho nic neklekne tak nebudu mít potřebu jít do AM5, byť bude o dost výkonější.
Odpovědět4  0
honza1616 (3625) | 16.8.20227:39
Jak jsem psal v komentáři níže, někdo prostě mění i desku s každým CPU...
Když za 4­-5 let prřjde AM6 a za dalších několik let AM7, tak to obmenim i několikrát

Takže to že třeba Intel vyžaduje pro skoro každou generaci novou desku neřeším, stejně bych ji nejspíš i tak vyměnil
V případě Ryzenu jsem měl první model 1700 a teď mám 3900X a pro ten druhý jsem kupoval zase novou desku
Odpovědět1  0
Cemada (1210) | 16.8.20228:07
Proto píši: ­"Přístupů k věci je několik.­"
Někdo mění každou chvíli, někdo ne. Každý to může mít jnak.

Změna deska skoro s kažkou generací se mi u Intelu nelíbí už dlouhé roky a proto mám od AM2 jen AMD, kde do desky šlo snad vždy dát několik generací CPU. Tenhle přístup se mi líbí a jsem rád, že se jej AMD zatím drží.

Tak já to měl podobně: X370 + R 1700. Za nějakou dobu jsem chtěl jít do nějakého 16jádra a tak jsem se na to začal připravovat ­- vzal X570 a zatím 2700X. Teď už jen čekám kam spadne 5950X.
Odpovědět2  0
wrah666 (6205) | 16.8.20228:32
Já mám x370 a v ní dnes už pradávnou R2600. Nevím, jestli to nakonec udělám nebo ne, ale líbí se mi už jen ta možnost upgradu.. Uvidíme, kam klesnou ceny, případně za kolik budou použité kusy, až se rozjede prodej 7xx řady. Výměna jen procesoru za omezené prachy má cosi do sebe, i když třeba bude ­"pomalými­" ramkami o nějaké to procento výkonu degradován.
Odpovědět1  0
Cemada (1210) | 16.8.20228:49
Kor když X370 má dneska podporu i pro Ryzeny 5000 :­-D
Což v době kdy jsem kupoval X570 nebylo a mluvilo se o tom, že X370 tu podporu mít nebude.
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (4501) | 16.8.20229:02
Možnost upgradu oceňuji spíše teoreticky ­(líbí se mi, že výrobce myslí na ty, kteří upgradují často, byť k takovým lidem vůbec nepatřím­). Obvykle kupuju sestavy ­(a i mnohé jiné elektronické produkty­) na pomezí mainstreamu a high­-endu, ať dlouho vydrží, takže pak se už obvykle skoro nic nemění po dlouhá léta ­(někdy HDD­/SDD, možná tak 2krát to byla grafika­). Jak se znám, nové PC budu kupovat tak v roce 203x ­(do té doby asi vyměním akorát GPU kvůli akceleraci některých aplikací, neboť jsem teď v krizi koupil raději low­-endové Quadro, které bylo zhruba stejně drahé, ne­-li levnější než podobně výkonná GeForce­), v dohledné době 2 let bude potřeba vyměnit spíše notebook.
Odpovědět0  0
unreall (481) | 17.8.202218:52
Vidím to podobne. Časy, keď som mal radosť z niečoho nového v PC, sa pretavila do radosti, keď mi robí väčšiu radosť Hardware, ktorý vydrží.

Prechádzal som z i5 2500k na Ryzen 2600 + B450 a asi rok dozadu kvôli predanej RX 5700 som zobral rovno do B450tky Ryzen 5700G a plánujem to tak ponechať na veľmi dlhu dobu, takze AM5 určite preskočim.

Na hranie a bežnú prácu ma výkonu až až a osobne si myslím, že aj pre väčšinu tých, ktorý siahajú stále po nových CPU, a ich vykon je v konečnom dôsledku využívaný hlavne pre benchmarky.

Plánujem dokúpiť len novú grafiku, niečo na úrovni RX7600­/RTX4060 s tým, že takisto nemám v pláne to pár rokov meniť. Rozhodne nemám v pláne kupovať novú grafiku kvôli dvom hrám, čo nebezia tip top na ultra. Take časy sú už tiež našťastie preč ?
Odpovědět0  0
honza1616 (3625) | 16.8.20227:32
Tohle je dost individuální,
je super že ta platforma ­(AM4­) zde ještě vydrží,
já třeba mám i9­-9900k a Ryz.9 3900X, oba procesory mají ještě dost sil abych je využíval ještě jednou tak dlouhou dobu co je vlastním , někomu by to prostě stačilo, proto ty procesory hodím do bazaru

ale když vidím jake tam jsou výkonnostní skoky tak budu měnit alespoň CPU po 2 generacích a nejspíš i desku vzhledem k výbavě.
(generace Ryz 7000....Ryz 11000.... Ryz 15000­-pokud se AM5 dožije­)
A to jsem měl R.1700 a na ten novější 3900X jsem měnil i desku,tenkrát ­(AM4­-X370­) byla ještě nevyzrálá platforma, B550 je dnes už dostačující ale tím že budu migrovat na něco novějšího už nemá cenu si ji nechávat
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 15.8.202218:52
Kdy jste naposledy viděli, že nová generace šla na trh s o dost lepšími cenami než generace předchozí?
Osobně tomu nevěřím. Předpokládám spíše ty cena co ukázal ten obchod. A Ryzeny 5000 budou s cenami o něco níže a na trhu nějakou dobu ještě zůstanou.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4501) | 15.8.202219:01
"Předpokládám spíše ty cena co ukázal ten obchod. ­"

Jenže o to právě jde. Ten obchod ukázal, že Ryzeny 7000 mají jít na trh za stejnou cenu, jakou mají teď Ryzeny 5000. Právě to je na tom to divné, že neukázal vyšší ceny než u předchozí generace, ale stejné. Mně se to také nezdá, ale 5900X tam má plus minus stejnou cenu, jakou uvedli u 7900X. Z nějakého důvodu tam mají stávající generaci strašně drahou.
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 15.8.202219:49
"Pojďme se tedy podívat na tyto ceny, které byly pochopitelně v kanadských dolarech. V závorkách pak uvádím přepočet na českou cenu.

AMD Ryzen 9 7950X ­- 1140 CAD ­(21100 Kč­)
AMD Ryzen 9 7900X ­- 777 CAD ­(14400 Kč­)
AMD Ryzen 7 7700X ­- 613 CAD ­(11400 Kč­)
AMD Ryzen 5 7600X ­- 423 CAD ­(7800 Kč­)­"

Za tyhle ceny tu Ryzeny 5000 nemáme. Za podobné šly na trh, ale dnes už jsou o dost jinde.

Jako k nim jsem na Ryzeny 5000 nekoukal. Pokud je tam mají za podobné ceny jako ukázali u Ryzenů 7000, tak to divné je...ale u nich a to nás moc nezajímá že? :­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4501) | 15.8.202219:58
"Za tyhle ceny tu Ryzeny 5000 nemáme.­"

No my ne, ale v Kanadě ano. Pozor na to, o které zemi se tu bavíme a na které Ryzeny 5000 v které zemi se díváme. Divné je to, že v Kanadě ­(ne u nás!­) mají dnes Ryzeny 5000 stejnou cenu, jakou v Kanadě uvedli u nastupujících Ryzenů 7000. Pokud by totéž platilo i u nás, pak by Ryzeny 7000 u nás nastupovaly za dnešní cenu Ryzenů 5000 ­(pak by platily ceny z druhého seznamu­). Prostě tam něco nehraje, v Kanadě mají stávající Ryzeny 5000 nepochopitelně drahé ­(jsou tam stále za zaváděcí cenu, ne výprodejovou­), což nějaké odhady strašně komplikuje. Osobně si také myslím, že to za ceny z druhého seznamu nebude a bude to spíše za ceny toho prvního. Porovnání cen Ryzenů 5000 tady a tam by ale naznačovalo, že to bude ze seznamu druhého.
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 15.8.202220:23
No jak říkám ­(a říkáte i vy­), u nich je to divné.
Ale nás zajímají ceny za které budou R 7000 u nás a rozhodně je reálnější těch 8­-21tis ­(první seznam­). Co reálnější, osobně si myslím že jsou dost reálné kor při cenách R 5000 které tu máme teď.
Jako kdyby za tyhle ceny R 7000 přišly, tak by to bylo myslím docela fajn. Za podobné ceny by AMD uvádělo již několikátou gen. CPU. I R 3000 šly taky za takové ceny myslím.
Odpovědět1  0
fybyfyby (42) | 15.8.202223:41
Souhlas. Je mi divný, že když si amd zvyšovalo marže u ryzenu 5000 o 50usd , že by teď uváděli cpu nějak výrazně levněji. Za mě by byl úspěch, kdyby 7900x stala jako 5900x při uvedení ­(lehce přes 15000­). Otázkou je, jestli se nečeká cenová válka s raptor Lake.
Odpovědět1  0
Cemada (1210) | 16.8.20227:10
Pokud bude cenová válka, jasný vítěz bude jen jeden: zákazník ;­-)
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 18.8.20227:15
Ono i v té výkonové. Jakmile zdravě funguje konkurence ­(v jakémkoliv oboru­) tak to tlačí vývoj dopředu a ceny dolů.
Odpovědět0  0
LeHydrak (81) | 15.8.202218:41
Osobně bych očekával něco jako 7k, 10k, 14k a 18k ­(= cca $250, $350, $500 a $650­). Tedy ne tak nízko, aby mělo AMD nulové ­(nebo mizivé­) marže a ne tak vysoko, aby bylo konkurenceschopné vůči Intelu.
Odpovědět2  0
Zubik1000CZ (323) | 15.8.202218:10
Jako že by byly levnější než předchozí generace? To se mi nějak nezdá. I když bral bych 7600x za 6k
Odpovědět3  0
peteb (364) | 15.8.202218:18
Po tom co AMD předvedlo s 59x5WX bych ocekaval ceny AM5 CPU minimalne o 10­-15% vyssi nez avadeci ceny 5xx0X generace. Pro setrive tu bude stale AM4 nabidka.
Odpovědět0  0
Zubik1000CZ (323) | 15.8.202218:30
Tak HEDT sektor je kromě Threadripperů prázdný jak naše peněženky xD

Kdežto v mainstream sektoru musí být přeci jen kompetitivní. Takže bych čekal spíš stejné ceny. Možná o trochu nižší, ale místo 21k jen 15? No, možná tak 19, ale 15k, jak píše v článku fakt ne.. ale necháme se překvapit, jakým směrem AMD půjde.
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (4501) | 15.8.202218:56
Tak já osobně si také myslím, že to bude výše, ale tohle vychází podle přepočtů cen tam a tady. Třeba 5900X je u nás za 10600, tam je teď za 14700Kč a u 7900X uvedli za 14400 Kč ­(tedy plus minus stejnou cenu­). Otázkou je, zda pořád drží původní vysoké ceny a nesnížili je před příchodem nové generace ­(což může způsobit ten rozdíl­), protože u Intelu je politika přesně opačná a tam vychází levněji než u nás. Pak by mohly jako zaváděcí ceny pro Ryzeny 7000 odpovídat ty nynější ­(tedy ty vyšší v prvním seznamu­). Nechme se překvapit.
Odpovědět0  0
coremar (429) | 15.8.202221:20
Možné je to, že AMD dá záměrně výrazně nižší zaváděcí ceny, oproti předchozí generaci, aby tím trochu vykompenzovali nutnost koupě nové základní desky a pamětí. Takové urychlení nástupu nové platformy. Dávalo by smysl, že na tom vydělají víc, protože to víc lidí přesvědčí k upgradu, zvlášť pokud má někdo už postarší desku s prvním Ryzenem, nebo se rozhoduje že přejde ze staršího Intelu.
Odpovědět1  0
Neverminde (359) | 18.8.20226:47
S tim plne souhlasim to by davalo logiku.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.