Unreal Engine 5 je k dispozici, využije jej i nový Tomb Raider
6.4.2022, Jan Vítek, aktualita
Společnost Epic Games vypustila do světa zbrusu nový herní engine, a sice Unreal Engine 5, který už vývojáři mohou začít využívat pro své hry. Pro některé to ale pochopitelně platí už delší dobu, jako třeba pro autory nového Tomb Raider.
Unreal Engine 5 byl prezentován už několikrát, takže jeho nástup není žádné překvapení. Studio Epic Games se dříve chlubilo především velice detailní geometrií, díky níž už některé scény opravdu nemají daleko k fotorealističnosti. Mluvíme tu o mikropolygonovém geometrickém systému zvaném Nanite, který má umožnit tvořit scény, které si nezadají s tím, co vidíme ve filmových trikových záběrech.
Příslušná tisková zpráva je přitom určena především pro vývojáře, jimž Epic slibuje kontinuitu z hlediska využití známých workflow z UE 4.27 a dále tu bude vylepšený a přepracovaný Unreal Editor, celkově vyšší výkon, uživatelsky přívětivé animační nástroje, vylepšený path tracing, atd.
Pokud jde o hledisko uživatelů a hráčů, ti už se mohou těšit na konkrétní tituly, jež budou na UE 5 založeny. Jde konkrétně o nový titul ze série Tomb Raider, který ještě nebyl pojmenován a oficiálně představen, ale vývojáři z Crystal Dynamics se už museli pochlubit tím, jaký engine využije. A krom toho jsme se nedávno dozvěděli také o tom, že i příští Zaklínač využije UE 5, a to namísto firemního REDengine.
Pro Tomb Raider tak platí to samé, čili i Crystal Dynamics kvůli UE 5 opustí svůj vlastní engine zvaný Foundation. Vypadá to tak, že nový engine od Epic Games vývojáře skutečně přesvědčil o svých kvalitách a my si můžeme jen počkat na to, jak budou vypadat skutečné hry, které na něm budou založeny, neboť dosud jsme viděli jen dema. Samotní Crystal Dynamics zatím ještě nebyli připraveni vypustit do světa ani obrázky a pokud jde o nového Zaklínače, ten je na samotném začátku vývoje.