30.7.2019, Jan Vítek, aktualita

Nedávno jsme se podívali na to, jak UserBenchmark porovnávající na webu dle tvořených indexů různé procesory či grafiky změnil své hodnocení výkonu procesorů. A změna to byla velice podivná ve prospěch procesorů s menším počtem jader.

reklama
Poměrný přepočet | od: sakul511 (80)  2.8.201917:47
To to mohli rovnou přepočítat takto: 1..3jadro=75%, 4..63jadra=22%, 63..jadro­(zbytek­)=3% Možná by to dávalo alespoň nějaký matematický smysl
Exp­-­-­-#C­-­-­-Power
0­-­-­-­-­-­-1­-­-­-­-­-­-0,5
1­-­-­-­-­-­-2­-­-­-­-­-­-0,25
2­-­-­-­-­-­-4­-­-­-­-­-­-0,125
3­-­-­-­-­-­-8­-­-­-­-­-­-0,0625
4­-­-­-­-­-­-16­-­-­-­-­-0,03125
5­-­-­-­-­-­-32­-­-­-­-­-0,015625
6­-­-­-­-­-­-64­-­-­-­-­-0,0078125
7­-­-­-­-­-­-128­-­-­-0,00390625
8­-­-­-­-­-­-256­-­-­-0,001953125
9­-­-­-­-­-­-512­-­-­-0,000976563
10­-­-­-­-1024­-­-0,000488281
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ok | od: warhawk22 (8)  30.7.201912:45
Nechapem co vam vlastne vadi? Ved UserBenchmark to normalne vysvetlil. Stale si vies pozriet vykon podla MT score, Workstation Index, atd. Pre hry a standardne desktop aplikacie je stale ­"Quad Thread­" najcastejsi ­"use case­".
Ako programator viem, ze nie je jednoduche robit v multi­-vlaknach. Je malo typov vypoctov, ktore sa daju dobre delit­/distribuovat a ked sa uz daju, tak idu lepsie na GPU. Tie kecy o tom, ako su programatori lenivi, pocuvam uz 10 rokov, a stale sa to nezmenilo, preco asi?
Ale nechapte ma zle, ja som rad, ze AMD sa posunula dopredu. Konecne sa po dlhej dobe zacali veci hybat v oblasti CPU. Drzim AMD palce.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(8)
Re: ok | od: shaolin_81 (34)  30.7.201916:54
Ja zas nechapem, co ich k tomu viedlo. Totiz ich stary sposob hodnotenia nebol nejako obzvlast zly a povedzme celkom dobre zohladnoval potreby pre hry.
Dovod na tak masivne priskrtenie bodov pre multicore zataz proste nebol. A preto je to zvlastne az okate.
BTW pri vacsine modernych hier minimalne FPS skaluje po 6 az 8 jadier. Plus clovek moze mat dalsie veci na pozadi.
Jeden priklad z mnohych: https:­/­/www.svethardware.cz­/wolfenstein­-youngblood­-a­-herni­-karty­-v­-testu­/49845
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Návaznost | od: wrah666 (1506)  30.7.201911:42
Ano, při příchodu nových procesorů původní metodika ­"záhadně­" upřednopstňovala celkově výkonnější kousky. TO je ale překvapení. A krom toho, překopáním hodnocení zcela znemožnili srovnávání nových a starých.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
V dnešní době a pro blízkou budoucnost | od: Pavel Matějka (540)  30.7.201910:17
by měli dávat jednojádrovému výkonu váhu 10%, čtyřjádrovému 40%, vícejádrovému 50%. Tím reflektuji i skutečnost, že nové hry běžně využívají 4 jádra, některé i víc, zatímco pro starší hry, které jedou na jednom jádře, je výkon nových procesorů prostě vždy dostatečný.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(10)  nízká(3)
Re: V dnešní době a pro blízkou budoucnost | od: x3m (40)  30.7.201911:46
Hravam ETS2 a mozem ti povedat, ze aj vykon 9900K@5GHz je miestami nedostatocny.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: V dnešní době a pro blízkou budoucnost | od: Tech-boy.lukas (407)  30.7.201911:51
taky si myslím že to je neskutečná prasárna. A i blbé hry podporují minimálně 4*jádra,jen kalkulačka asi to jedno. Ono více jádrové pc budou přibývat.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(3)
Re: V dnešní době a pro blízkou budoucnost | od: warhawk22 (8)  30.7.201912:52
no ved prave, podporuju 4 vlakna a koniec: vypocet fyziky­/logiky hry, rendering, postprocessing, nejake network veci­(napr. pri multiplayeri­) a co potom?
Pokial nezmenia daco v hernych enginoch ­(t.j. iny pristup k vypoctom­/renderingu­), tak sa toho vela nezmeni. DX12 tomu trosku pomohlo, ale stale to nie je to, co sa tu slubovalo pred 5timi rokmi.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Re: V dnešní době a pro blízkou budoucnost | od: Hnizdo (187)  30.7.201913:02
vetsina her sice vyuziva 4 jadra, ale fps urcuje hlavne vykon jednoho jadra, na kterem bezi vetsina zateze. hry nejsou h264. takze nastaveni hodnoceni dava smysl.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(5)
Re: V dnešní době a pro blízkou budoucnost | od: asip80 (283)  30.7.201914:52
tohle platí pro DX11 a taky v momentě nasazení neschopných vývojářů :­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: V dnešní době a pro blízkou budoucnost | od: warhawk22 (8)  30.7.201915:42
a vacsina hier je v DX11, takze potom sedi ten prepocet v UserBenchmark :­) nie?
a neschopni vyvojari? kedze mas smajlik na konci vety, tak to beriem ako recesiu :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: V dnešní době a pro blízkou budoucnost | od: Tech-boy.lukas (407)  30.7.201916:34
aha takže když si zapínate hru,tak vše ostatní vypnete?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: V dnešní době a pro blízkou budoucnost | od: GogoX (216)  31.7.20196:22
Co všechno ostatní? Kolik výkonu ti to ostatní bere? procento? Dvě? Nebo u hraní koukáš video?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.