reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
28.9.2020, Milan Šurkala, aktualita
Redox-flow akumulátorové baterie nejsou zdaleka něčím novým. Teprve v poslední době to však vypadá, že by se jejich využití mohlo více rozšířit. Nový výzkum z Německa řeší jak ekologii, tak i odolnost vůči vysokým teplotám.
Tech-boy.lukas (1254) | 28.9.202016:16
Já bych spíše viděl takový typ akumulátoru v automobilech, než řešení které má největší energetickou hustotu, li­-ion ale hoří a bouchá, sice dojedeš daleko a při nehodě nejspíš uhoříš. A hasiči s tím neudělají nic, bo li­-ion nejde moc dobře uhasit.
Odpovědět0  4
profic (28) | 29.9.202012:38
Bouchá? A to jsi vzal kde? Uhoříš? Kolika lidem se to stalo? Uhoříš spíš ve spalováku. Spalovací auto je do minuty na vyhození. Baterie začne velmi pozvolna. Stihneš vystoupit a vzít si věci. Uhasit to nejde? No a co. Bude to stejně k nepoužití jako ten spalovák. Apropó statistiky ukazují jasný neprospěch spalováku oproti elektrice v oblasti požáru.
Odpovědět1  1
Milan Šurkala (4498) | 29.9.202013:24
S těmi statistikami bych byl trochu opatrný. Je jich málo, jsou založeny na krátkodobých datech a ještě se výsledky doslova brutálně liší v řádech ­(od desítek do tisícovek procent rozdílu­). Je sice faktem, že většina z nich je ve prospěch EV, ale přeci jen... buďme zatím opatrní v hodnocení, když nemáme pořádná data.
Odpovědět0  0
profic (28) | 3.10.202012:51
Pak je třeba počkat na Solid State Battery.

https:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Solid­-state_battery Třeba Toyota s uvedením elektromobilu čeká právě na to. Zatím šlape zejména ve vodíkové technologii, ale na poli elektromobilů mají již prototyp údajně připravený. Neukázala ho zatím kvůli pandemii.

Myslím si, že právě technologie Solid State totálně změní tento argument na naprostý nesmysl. Kdo plánuje ihned koupit elektromobil? Moc nás zatím není.
Odpovědět0  0
asip80 (1164) | 29.9.202013:47
1­) o proti elektrice asi těžko, když většinu požárů má na svědomí pravě elektřina­(i u těch fosilů s pidi akumulátorem a altíkem­) :­) ano BEV zatím hoří méně častěji, ale stačí počkat na větší rozšíření a bazarové prodeje a uvidíš ten hukot až začnou silnice brázdit neudržované a ­"nebourané leštěnky­" 10­-20 let staré :­)

2­) je logické, že fosil hoří častějí vzhledem k počtům jaké jsou v provozu a taky k tomu, že na silnicích je nespočet starých aut ve špatném technickém stavu + když se vyrobí velká várka s konstrukční vadou, tak to taky pohne statistikou

3­) jestli chceme být objektivní, tak bysme museli rozdělit do několika ­"váhových­" kategorií > minimálně podlě věku a poskytnuté péče

Drobný detail ­"fosil­" se jen tak nesamovznítí + vyvolání řetězové reakce není tak snadné, ale u BEV nic takového k uvolnění energie nepotřebuješ­(ani kyslík­) a to má baterie násobně menší energetickou hustotu, kterou je v plánu dále navyšovat ..

"Uhasit to nejde? No a co.­"

to je pěkně blbý argument ;­) Co např. sekundární škody + splodiny

"Stihneš vystoupit a vzít si věci.­"
- další problém moderních aut z vyšší třídy­(nejen BEV­) >> dostat se do kufru či prostoru cestujících docela věda, která někdy končí rozbitím skel a to co je v kufru = nenávratně ztraceno­(když lehne celé auto­) >> když budu bez energie, tak se ani u svého auta nedostanu do kufru, ale aspoň dveře cestujících mohu mechanicky otevřít zevnitř i zvenčí, ale kdybych měl příplatkovou variantu zabezpečení, tak už s tím bude taky problém a to v krizi řešit opravdu nechceš :­)

no pozvolna ..jak kdy :­)
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=UsuYxFBHsiQ

Odpovědět2  0
wrah666 (6205) | 29.9.202017:03
Btw: hodně bych se bál situace: Elektromobil v hromadné nehodě. Pár desítek aut v sobě, obecně kolem rozlito dost provozn ích tekutin ­(kupodivu dost často ne palivo, ale různé oleje­), v autech uvěznění lidé. A do toho propažená li ioénka elektromobilu. ­(která když už zahoří, tak je to prakticky jako termit. Stříkající vodou neuhasitelné­) Mám tušení pořádných průšvihů. A šance, že za 100 aut napasovaných do sebe bude alespoň jedno elektromobil nebo hybrid je už teď relativně slušná.
Odpovědět1  0
profic (28) | 3.10.202013:12


Okolo elektroaut je spousta lidí co hejtí požáry.

1.­) 10­­-20 let staré :­­) >> Počkám, pak uvidíme. Mimochodem 10 let není problém a s 20 let starým Golfem Storm jsem se měl tu čest potkat, ale podle tvé logiky se toho ty auta stejně nedožijou.
2.­) Psal jsem to jinak. Psal jsem na počet vozů.
3.­) To je obecně oblíbený omyl. Fosil se vznítí ani nevíš jak, právě ta stará auta, prorezlá nádrž a rozpálený výfuk. Perfektní.
3a.­) Ano zvyšovat, Solid State Battery, najdi si o tom na wiki. Jsou nehořlavé, to je překvapení co?

Uhasit to nejde? No a co.­> Hoří jich na 1000 vozů méně než spalováků, co dál? Mám stejný argument na spalováky.

K videu:

1.­) Exploze tesly? Kdyby jsi byl uvnitř, víš dost dopředu, že se něco děje.
2.­) Hořící tesla, jsou tam hasiči, takže začala hořet o dost dlouho po nárazu. Při tak brutálním nárazu se není čemu divit.
3.­) Nebylo vidět ani nehodu, jen hořící auto, ani není vidět jestli to je elektrobobil.
4.­) Zaparkovaná hořící Tesla, hmmm ono to hoří.
5.­) Další zaparkovaná Tesla
6.­) Další zaparkovaná Tesla

no pozvolna ..jak kdy :­­) >>> ????
Tvojí logikou, předesílám, že pěkně pitomou, stejně jako celá tato diskuze> Všude se něco stalo? Klidně mohl zaúřadovat žhář. Nic to nevypovídá.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.