Valve bude dál bojovat proti "falešným hrám"
5.4.2017, Jan Vítek, aktualita
Steam se postupem času stal platformou, kterou chtějí zneužít výrobci tzv. falešných her. Za ty můžeme považovat tituly, které by se za hry snad ani neměly považovat a své vysoké hodnocení nabírají podvodnými způsoby.
Společnost Valve už v minulém roce vyškrtlo ze Steamu studio Digital Homicide, jehož hry nestály za moc a majitelé se ještě navíc pokusili u soudu přít s jedním YouTuberem, který si z jejich her dělal vcelku oprávněně legraci. Nicméně to byl spíše ojedinělý případ, zatímco s tím spojený problém je daleko větší a závažnější. Množství her nabízených na Steamu totiž roste, a to nijak pomalu. Zhruba do roku 2013 byla situace stabilní, neboť se do nabídky ročně dostávalo sotva pár set her. V roce 2014 to už ale bylo téměř 1800, pak téměř 3000 a v minulém roce už 4200 nových her. Neznamená to pochopitelně, že by se najednou vyrojily stovky vývojářů, kteří mají co nabídnout. Spíše jde o stovky podvodníků, kteří se snaží svými parodiemi na hry vymámit z hráčů peníze. V takovém případě je jasné, že Valve si tohoto problému musí všímat.
Valve začalo spolupracovat s herními kritiky, kteří už měli mnohokrát co do činění s vývojáři nekvalitních her. TotalBiscuit a Jim Sterling se tak již setkali se zástupci firmy, o čemž už na YouTube informovali. Vyměnili si tak názory na problém s falešnými hrami a také nápady, jak by se mohl řešit.
Jde především o problém tzv. asset flipper. Tak jsou označováni vývojáři, kteří vezmou práci někoho jiného (může jít o veřejně dostupné 3D modely, obrazové/zvukové efekty, animace a podobně třeba z Unity Engine) a zcela beze změny ji použijí. Takto se dají snadno vytvořit kompletní, avšak naprosto příšerné hry, přičemž jejich autoři vydělávají také prodejem sběratelských karet (Trading Card). Valve se s kritiky shodl na tom, že nejlepší bude prostě zařídit, aby se tento způsob stal na Steamu zcela nevýdělečným podnikem, ale to bude chtít čas.
Valve chce tyto praktiky zastavit, a to pohřbením podobných her až dospod nabídky pomocí nových algoritmů Steamu a také zavedením jistých omezení pro sběratelské karty. Ovšem pak půjde o zcela automatický proces, který může podobně pohřbít i menší, ale poctivé a kvalitní hry. Právě proto má přijít na řadu i program Steam Explorers.
Ten se bude týkat dobrovolných uživatelům Steamu, kteří budou moci procházet seznamy her, jež se moc dobře neprodávají a testovat je. Tyto hry si ale sami budou muset koupit (jinak by se tento systém dal velice snadno obejít) a pak mohou pomoci rozhodnout, zda si daná hra snad nezaslouží postoupit v nabídce vzhůru. Valve si uvědomuje, že nutnost koupě daných her většinu potenciálních zájemců asi odradí, a proto hledá způsoby pro kompenzaci těchto výdajů. Mohou to být různé odměny jako Steam badges, apod.
Zatím jde spíše o nápady na změny než o změny samotné, takže uvidíme, s čím Valve nakonec přijde.
Zdroj: Hexus.net
Valve začalo spolupracovat s herními kritiky, kteří už měli mnohokrát co do činění s vývojáři nekvalitních her. TotalBiscuit a Jim Sterling se tak již setkali se zástupci firmy, o čemž už na YouTube informovali. Vyměnili si tak názory na problém s falešnými hrami a také nápady, jak by se mohl řešit.
Jde především o problém tzv. asset flipper. Tak jsou označováni vývojáři, kteří vezmou práci někoho jiného (může jít o veřejně dostupné 3D modely, obrazové/zvukové efekty, animace a podobně třeba z Unity Engine) a zcela beze změny ji použijí. Takto se dají snadno vytvořit kompletní, avšak naprosto příšerné hry, přičemž jejich autoři vydělávají také prodejem sběratelských karet (Trading Card). Valve se s kritiky shodl na tom, že nejlepší bude prostě zařídit, aby se tento způsob stal na Steamu zcela nevýdělečným podnikem, ale to bude chtít čas.
Valve chce tyto praktiky zastavit, a to pohřbením podobných her až dospod nabídky pomocí nových algoritmů Steamu a také zavedením jistých omezení pro sběratelské karty. Ovšem pak půjde o zcela automatický proces, který může podobně pohřbít i menší, ale poctivé a kvalitní hry. Právě proto má přijít na řadu i program Steam Explorers.
Ten se bude týkat dobrovolných uživatelům Steamu, kteří budou moci procházet seznamy her, jež se moc dobře neprodávají a testovat je. Tyto hry si ale sami budou muset koupit (jinak by se tento systém dal velice snadno obejít) a pak mohou pomoci rozhodnout, zda si daná hra snad nezaslouží postoupit v nabídce vzhůru. Valve si uvědomuje, že nutnost koupě daných her většinu potenciálních zájemců asi odradí, a proto hledá způsoby pro kompenzaci těchto výdajů. Mohou to být různé odměny jako Steam badges, apod.
Zatím jde spíše o nápady na změny než o změny samotné, takže uvidíme, s čím Valve nakonec přijde.
Zdroj: Hexus.net