Společnost Valve už v minulém roce vyškrtlo ze Steamu studio Digital Homicide, jehož hry nestály za moc a majitelé se ještě navíc pokusili u soudu přít s jedním YouTuberem, který si z jejich her dělal vcelku oprávněně legraci. Nicméně to byl spíše ojedinělý případ, zatímco s tím spojený problém je daleko větší a závažnější. Množství her nabízených na Steamu totiž roste, a to nijak pomalu. Zhruba do roku 2013 byla situace stabilní, neboť se do nabídky ročně dostávalo sotva pár set her. V roce 2014 to už ale bylo téměř 1800, pak téměř 3000 a v minulém roce už 4200 nových her. Neznamená to pochopitelně, že by se najednou vyrojily stovky vývojářů, kteří mají co nabídnout. Spíše jde o stovky podvodníků, kteří se snaží svými parodiemi na hry vymámit z hráčů peníze. V takovém případě je jasné, že Valve si tohoto problému musí všímat.

Valve začalo spolupracovat s herními kritiky, kteří už měli mnohokrát co do činění s vývojáři nekvalitních her. TotalBiscuit a Jim Sterling se tak již setkali se zástupci firmy, o čemž už na YouTube informovali. Vyměnili si tak názory na problém s falešnými hrami a také nápady, jak by se mohl řešit.
Jde především o problém tzv. asset flipper. Tak jsou označováni vývojáři, kteří vezmou práci někoho jiného (může jít o veřejně dostupné 3D modely, obrazové/zvukové efekty, animace a podobně třeba z Unity Engine) a zcela beze změny ji použijí. Takto se dají snadno vytvořit kompletní, avšak naprosto příšerné hry, přičemž jejich autoři vydělávají také prodejem sběratelských karet (Trading Card). Valve se s kritiky shodl na tom, že nejlepší bude prostě zařídit, aby se tento způsob stal na Steamu zcela nevýdělečným podnikem, ale to bude chtít čas.
Valve chce tyto praktiky zastavit, a to pohřbením podobných her až dospod nabídky pomocí nových algoritmů Steamu a také zavedením jistých omezení pro sběratelské karty. Ovšem pak půjde o zcela automatický proces, který může podobně pohřbít i menší, ale poctivé a kvalitní hry. Právě proto má přijít na řadu i program Steam Explorers.
Ten se bude týkat dobrovolných uživatelům Steamu, kteří budou moci procházet seznamy her, jež se moc dobře neprodávají a testovat je. Tyto hry si ale sami budou muset koupit (jinak by se tento systém dal velice snadno obejít) a pak mohou pomoci rozhodnout, zda si daná hra snad nezaslouží postoupit v nabídce vzhůru. Valve si uvědomuje, že nutnost koupě daných her většinu potenciálních zájemců asi odradí, a proto hledá způsoby pro kompenzaci těchto výdajů. Mohou to být různé odměny jako Steam badges, apod.
Zatím jde spíše o nápady na změny než o změny samotné, takže uvidíme, s čím Valve nakonec přijde.
Zdroj: Hexus.net

Valve začalo spolupracovat s herními kritiky, kteří už měli mnohokrát co do činění s vývojáři nekvalitních her. TotalBiscuit a Jim Sterling se tak již setkali se zástupci firmy, o čemž už na YouTube informovali. Vyměnili si tak názory na problém s falešnými hrami a také nápady, jak by se mohl řešit.
Jde především o problém tzv. asset flipper. Tak jsou označováni vývojáři, kteří vezmou práci někoho jiného (může jít o veřejně dostupné 3D modely, obrazové/zvukové efekty, animace a podobně třeba z Unity Engine) a zcela beze změny ji použijí. Takto se dají snadno vytvořit kompletní, avšak naprosto příšerné hry, přičemž jejich autoři vydělávají také prodejem sběratelských karet (Trading Card). Valve se s kritiky shodl na tom, že nejlepší bude prostě zařídit, aby se tento způsob stal na Steamu zcela nevýdělečným podnikem, ale to bude chtít čas.
Valve chce tyto praktiky zastavit, a to pohřbením podobných her až dospod nabídky pomocí nových algoritmů Steamu a také zavedením jistých omezení pro sběratelské karty. Ovšem pak půjde o zcela automatický proces, který může podobně pohřbít i menší, ale poctivé a kvalitní hry. Právě proto má přijít na řadu i program Steam Explorers.
Ten se bude týkat dobrovolných uživatelům Steamu, kteří budou moci procházet seznamy her, jež se moc dobře neprodávají a testovat je. Tyto hry si ale sami budou muset koupit (jinak by se tento systém dal velice snadno obejít) a pak mohou pomoci rozhodnout, zda si daná hra snad nezaslouží postoupit v nabídce vzhůru. Valve si uvědomuje, že nutnost koupě daných her většinu potenciálních zájemců asi odradí, a proto hledá způsoby pro kompenzaci těchto výdajů. Mohou to být různé odměny jako Steam badges, apod.
Zatím jde spíše o nápady na změny než o změny samotné, takže uvidíme, s čím Valve nakonec přijde.
Zdroj: Hexus.net