reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
15.3.2019, Jan Vítek, aktualita
Valve představil světu službu Steam Link Anywhere, která je zatím k dispozici v betaverzi a má umožnit využít streamované hraní na různých zařízeních v podstatě kdekoliv, kde budeme mít k dispozici internetové připojení. 
dmnc (2) | 16.3.201917:27
Steam Link Anywhere evidentně funguje na negociaci přes Valve, kdy Link aplikace vygeneruje kód, který je potřeba zadat do Steam Clienta a tím se provede párování ­(tedy žádný Steam účet­). Při procesu párování si Steam Client ověří, jak může komunikovat:

1­) LAN, pokud tedy někdo má mezi sítěmi VPN, doporučuji odfiltrovat ­(Steam porty, to skrze zbytečná režijní data a enkapsulaci­)
2­) WAN, pokud je otevřený ­(dnat­) UDP 27031*, dochází k přímému spojení ­(ve většině případů nejméně hopů a nejmenší latence­)
3­) cloud ­- při testu Steam Client navázal spojení s Valve stojem ­(v subnetu 162.254.192.0­/21­), který je pak prostředníkem mezi Steam Clientem a Steam Link app

* co se týče port forwardingu ­(dnat­), dokumentace https:­/­/support.steampowered.com­/kb_article.php?ref=8571­-GLVN­-8711 sice není aktualizovaná, ale zmiňuje 2 páry portů ­(tcp 27036, 27037 a udp 27031, 27036­). V mém případě dochází ke komunikaci pouze na UDP ­(27031 vlastní stream a 27036 při ukončení streamu­), ale pro ­"klidný spánek­" nechme i TCP.

Jelikož ignorance je běžná záležitost, stojí za to zmínit následující pravidlo: nebuďte zbrklí, buďte ­"paranoidní­". Otevřené porty si nastavte jen s ACL ­(chalupa, práce, apod­), když bude nejhůř, tak subnet mobilního operátora, ale nevěřil bych a nenechával to otevřené do světa.
Odpovědět2  0
dmnc (2) | 16.3.201916:28
Nějakou dobu ­(build 617, nyní je 688­) je podporováno L3. I když není oficiálně podporovaný streaming přes internet, znamená to, že to funguje. Tedy není potřeba L2 bridge ­(např. OVPN TAP nebo EoIP­/GRE­)­), stačí TUN nebo dnat. Nějaký ten cloud­-based helper stylu Steam Link Anywhere byl očekáván. Tím pádem autorovo ­"To však dosud fungovalo pouze po lokální síti­" není pravda, vždy to šlo.

Dosti by mě zajímalo, zda­-li autor překladu ­(sorry, tohle není žádný článek, to je jen prostý překlad bez jakéhokoliv vlastního výzkumu ... rád bych se mýlil­) má Steam Link ­(hw­), kde a jak používá Steam Link App a jak případně doposud řeší Steam In­-home streaming přes internet, zda­-li pomocí EoIP ­(GRE­) či TAP ­(např. OVPN­) nebo přes systémy s nativní podporou L3, tedy přes Moonlight, Parsec, apod.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.