Steam Link Anywhere evidentně funguje na negociaci přes Valve, kdy Link aplikace vygeneruje kód, který je potřeba zadat do Steam Clienta a tím se provede párování (tedy žádný Steam účet). Při procesu párování si Steam Client ověří, jak může komunikovat:
1) LAN, pokud tedy někdo má mezi sítěmi VPN, doporučuji odfiltrovat (Steam porty, to skrze zbytečná režijní data a enkapsulaci)
2) WAN, pokud je otevřený (dnat) UDP 27031*, dochází k přímému spojení (ve většině případů nejméně hopů a nejmenší latence)
3) cloud - při testu Steam Client navázal spojení s Valve stojem (v subnetu 162.254.192.0/21), který je pak prostředníkem mezi Steam Clientem a Steam Link app
* co se týče port forwardingu (dnat), dokumentace
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8571-GLVN-8711 sice není aktualizovaná, ale zmiňuje 2 páry portů (tcp 27036, 27037 a udp 27031, 27036). V mém případě dochází ke komunikaci pouze na UDP (27031 vlastní stream a 27036 při ukončení streamu), ale pro "klidný spánek" nechme i TCP.
Jelikož ignorance je běžná záležitost, stojí za to zmínit následující pravidlo: nebuďte zbrklí, buďte "paranoidní". Otevřené porty si nastavte jen s ACL (chalupa, práce, apod), když bude nejhůř, tak subnet mobilního operátora, ale nevěřil bych a nenechával to otevřené do světa.